Sve je ovo ok ali ja izbacujem uvek ispred semofora,tako da nemoram ni da dodam gas ako nemam dovoljnu inerciju pa je tu ta mala usteda,na nizbrdicama sam ranije uvek gasio auto,naravno u lokalu,bese to vreme naftne krize
Usteda goriva?
Collapse
X
-
Originally posted by brickevo 3 pirmera:
Volvo LH 2.4 kontorlise kompjuter ubirzgavanja i pusta gorivo na oko 1050 obrtaja.
Ford EEC IV kontorlise kompjuter ubrizgavanja i paljenja a pusta gorivo na oko 1200 obrtaja.
VAZ (Lada) karburator ima elektronsku jedinicu koja preko vakuum membrane aktivira gorivo na ler dizni pri tacno 1350 obrtaja pri padu obrtaja odnosno ukida gorivo na ler dizni na 1100 obrtaja kada raste broj obrtaja- taj sistem su Rusi uveli jos 1979. godine na export modelima.
princip blokade goriva pri oduzimanja gasa je opste pirmenjen jos negde od polovine 80tih godina u gotovo svim modelima auta, a neki modeli imaju taj stedni mehanizam jos sa kraja 70tih godina.
jedini sistem ubrizgavanja koji nema taj stedni mehanizam je K Jet mehanicki sistem, koliko je meni poznato.
sve to radi bez uticaja vozaca potpuno automatski.
nace, sta mislite koja je funckija TPS
ukrasna sigurno nije
Znaci ECU sa padom obrtaja, kod kako kog sistema na odredjenom br. obrtaja ukljucuje ler dizne.
E sad po ovome shvatam a to me je i interesovalo po cemu se ECU navodi i kako raspoznaje da se radi o motornom kocenju. Znaci po br. obrtaja ako su veci od gore navedenih a TPS daje signal otpustenosti klapne.
Da li to znaci da se i pri menjanju stepena prenosa na odredjeni trenutak gase dizne dok je za vreme saltanja otpustena klapna.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Originally posted by HeinzOriginally posted by ChokkyA opet, s druge strane, nekoliko postova ranije sam opisao kako radi karburator kod mene, znaci polozaj leptira zavisi od broja obrtaja. Ispod 1200 se ponovo leptir vraca u polozaj za ler i time sprecava gasenje motora. Na isti nacin je reseno i gasenje motora (pricam o mojim kolima - golf2) - pri iskljucivanju motora, ta klapna ponovo ide "ispod" otvora za ler i time sprecava "dizelovanje" motora.
Dizelovanje je pojava da kad kljuc skines sa kontakta, motor hoce neki put da nastavi da radi, jos par sekundi, tj dolazi do pojave samopaljenja benzina i bez varnice(mala oktanska vrednost benzina, lose pretpaljenje, pregrejan motor) jer i kad isljucis struju, motor ima neku inerciju i ne zaustavi se u trenutku nego ima tendenciju da napravi jos krug-dva! E zato se prekine dovod goriva! Nadam se da je bilo kolko-tolko razumljiv...(za one koji imaju vozila VW, odlican sajt
volkswagen.msk.ru ! - ima gomila tekstova)
A ostalima kojima ovo nije bilo interesantno, izvinjenje sto sam bio opsiran, ali , reko', da pomognem kolegi....Two beers or not two beers...
Shakesbeer.
Comment
-
-
Da li to znaci da se i pri menjanju stepena prenosa na odredjeni trenutak gase dizne dok je za vreme saltanja otpustena klapna.
naravno, ako se pri saltanju primenjuje tehnika da se otpusti pedala gasa (gase se dizne) pa stisne kvacilo (aktiviraju se dizne), salta rucica menjaca pa otpusti kvacilo bez davanja gasa (gase se dizne) doci ce do cimanja i jasnih indikacija da takva tehnika voznje nije optimalna ni za motor i auto niti za udobnost putnika.
kako god, dizne se upravljaju prema 3 parametra- TPS, (i za ler i za maksimalni leptir kada se ekstra gorivo ubacuje radi obogacenja a iskljucuje klima kompresor preko komande TPSa),
zatim broj obrtaja i podatak o vazduhu /opterecenju motora preko AMM ili MAP-a.
iz ta 3 podatka kompjuter odredjuje kolicinu vremena otvorenosti ili ztvroenosti dizni i time dotok vise manje ili prekid dotoka goriva u motor.
sve to je sadrzano u onom delu koji se popularno zove mapiranje ECUa.
sve fabrike se trude da naprave sistem koji trosi sto manje goriva a zbog ekoloskih normi (sada Euro4 vazeca) to diktira i odredjene rezime rada koji se ne mogu izbeci.
jedan od kljucnih parametara je kolicina CO po predjenom km puta a pri kocenju motora je idealno resenje da se zatvore dizne i time umanji generisanje CO sadrzaja.
morao bih da pogledam malo u knjige ako te bas interesuju detalji i konkretnije brojke za druge sisteme ubrizgavanja ali sve je to manje vise isto, samo su nijanse u pitanju.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Lada je presla na elektriku. Sraf za podesavanje lera je povezan na neki uredjaj koji detektuje da je gas otpusten (zatvoren leptir). Ako se to desi na preko 2000 obrtaja elektricna ler dizna se zatvara i kocenje motorom je efikasnije. Znaci dovoda goriva u tom trenutku nema jer je brzina strujanja kroz difuzor previse mala (zbog zatvorenog leptira) da bi povukla gorivo iz glavne dizne... a ler dizna je zatvorena, kao sto rekoh...
Kada se broj obrtaja spusti ispod 2000/min, ler dizna se otvara i sve se odvija kao na obicnim karburatorima...
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Eh, skoro smo baš u društvu raspravljali o ovoj temi i bilo je (kao i sada) različitih mišljenja. Onda sam ja to probao u praksi. Dakle, na Golfu sem onih običnih pokazivača na kompu ima i "skriveni" meni a jedna od stavki je pokazivanje i baš trenutne potrošnje (dakle, ne oni proseci).
Elem, kad se auto zaleti pa izbaci u ler - komp pokazuje neku potrošnju (zaboravih tačno koliko beše - tipa litar i po/dva), ali ako se samo oduzme gas pa auto koči motorom, komp uredno prikazuje potrošnju od 0,0 - što bi značilo da je zatvorio dizne i da benzin ne prolazi.
Verovatno se nešto slično dogadja i sa gasom pošto ja vozim i na gas (ali tu dizne ionako ne rade) pa mi tu baš nije najjasnija situacijaGolf 2 GTI -> viewtopic.php?f=15&t=733
Comment
-
-
Originally posted by cdrVerovatno se nešto slično dogadja i sa gasom pošto ja vozim i na gas (ali tu dizne ionako ne rade) pa mi tu baš nije najjasnija situacijaGas radi malo drugačije, bar taj koji ti imaš. Nema dizni pa nema ni takve kontrole ali zavisi od u**** vazduha u usisnu granu, što više prodje vazduha biće i više gasa. Daklem ako kočiš motorom leptir je zatvoren i troši se vrlo malo gasa, nikad ne dihtuje savršeno (leptir), ako voziš na leru leptir je opet zatvoren i troši se opet malo gasa.
Ovo je razlog zašto se kod vožnje na gas smanjuje malo efekat kočenja motorom jer motor i dalje dobija gorivo, malo ali ga ima. Zato je vožnja malo elastičnija jer nema prekida kontinuiteta goriva.
Sa druge strane, suprotno od pitanja teme ali moje razmišljanje zašto auto troši gorivo (neopravdano).
Da se stigne od tačke a do tačke b i u to je potrebno uložiti neku energiju
Kad se jak ostisne gas uloži se veliak energija, kočenjem se poništava put koji bi vozilo prešlo i tako se ta energiaj baca uzalud.
Zato mirniaj noga na pedali donosi više od mirnijeg kočenja
Comment
-
-
Da sa razumemo, motor uvek radi i prima gorivo sve dok se bukvalno ne isključi pa ma šta mi radili, inače bi odmah to mogli da registrujemo u Zavodu za patente pod oznakom "radi a ne troši"....Ono oko skidanja noge sa gasa i štednje najviše ima smisla kod vozila sa hibridnim pogonom jer se tada pune baterije, ali ovde u našem slučaju najpametnije je lepo pustiti da auto bez gasa u brzini lepo sam smanji brzinu....Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Da sa razumemo, motor uvek radi i prima gorivo sve dok se bukvalno ne isključi pa ma šta mi radili, inače bi odmah to mogli da registrujemo u Zavodu za patente pod oznakom "radi a ne troši"....
svaki dizel sa mehanickom pumpom tako funkcionise, radi a ne trosi... i tako vec eto 100 i kusur godina.
a drugacije i ne moze da radivolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Evo da postavim i ja jedno pitanje:
kada sam kupio auto po board kompu mi je potrosnja (prosecna) bila 9.1l na 100km, evo 6-7 meseci kasnije ta potrosnja je spala na 8.1l na 100km, kako? Dodao bih samo da sam u pocetku nekako neznije vozio auto, a sad malo ostrije (ali i dalje ga ne gazim), ili sam ja to nekako sada naucio bolje da ga vozim?
U pitanju je fabia 1.4 74kwpozdrav
Comment
-
-
sada ga bolje vozis, 16V motori vole da se vrte.
"nezna" voznja zahteva jace pritiskanje pedale gasa pri nizim obrtajima i eto vece potrosnje jer su 16V atmosferski motori (kao i taj u Skodi) po pravilu neefikasni na nizim obrtajima i imaju tu vecu specificnu potrosnju.
dakle, slobodno voziti moderne benzince u opsegu 3000-5000 obrtaja sa izletima do 6000 obrtaja
prija im)
volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by bakaraEvo da postavim i ja jedno pitanje:
kada sam kupio auto po board kompu mi je potrosnja (prosecna) bila 9.1l na 100km, evo 6-7 meseci kasnije ta potrosnja je spala na 8.1l na 100km, kako? Dodao bih samo da sam u pocetku nekako neznije vozio auto, a sad malo ostrije (ali i dalje ga ne gazim), ili sam ja to nekako sada naucio bolje da ga vozim?
U pitanju je fabia 1.4 74kwTo date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Originally posted by bakaraNe,ne resetujem je to je ona sto se resetuje na 10000km i tu sada pise 8.1...ja mislim da je u pitanju ono sto @brick kaze, mada mi nije jasno...da manje trosi sto se brze vozi...
Naravno da auto manje trosi sto se brze vozi do odredjene granice. Ljudi se pogresno vuku po ulicama misleci da stede gorivo al sto si u vecem stepenu prenosa auto manje trosi. Primer da se ljudi vuku pored sajma brzinom od 50km/h u 3-coj brzini da bi ustedeli, umesto da idu 70km/h u 5-oj brzini gde je tada potrosnja za 20-30% manja.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
imam jedno pitanje. da li je pokretanje auta samo pustanjem kvacila(bez ikakvog pritiskanja gasa) posledica otvaranja dizni pri nizim rpm? posto predpostavljam da jeste onda mislim da imamo jos jedan odgovor na pitanje: koja je teorija tacnija. tj. tacna. brick svaka cast na objasnjenju. sve mi je kristalno jasno
Comment
-
Comment