Kineski X5 u Srbiji

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #91
    Originally posted by sw.brick
    ne misli valjda neko da jos postoji proizvodnja BMW u samoj Nemackoj, do poslednjeg srafa....ili bilo kog automobila bilo gde u svetu a da nema nikakve proizvodne veze sa Kinom.
    Naravno da ne, dosta komponenti za proizvodjace automobilskih sistema se pravi u Kini. Ali, kljucni i visokotehnoloski delovi, npr. motor, menjaci, sasije itd. u koje je ulozeno vremena i novca o kojima Kinezi i dalje mogu samo da sanjaju, i koji zahtevaju veliko tehnicko znanje, istrazivanje, i ogromna ulaganja u ista - i dalje se prave u fabrikama van Kine. I tako ce i ostati jos duuuugo...ili makar dok Kinezi ne uklavire da bezobrazno kopiranje NIJE celom svetu prihvatljivo u tolikoj meri koliko je njima sastavni deo poslovne filozofije.

    Ali ovde se ne prica o komponentama nego o CELIM automobilima.

    Originally posted by sw.brick
    ...ako se VW proizvodi u Kini, da ne pricamo o Opelu i ostalima GMovima kao i Fordovima ( i njegovim firmama), malo je verovatno da se i sam BMW ne proizvodi nekim delom bas u toj Kini.
    ..molim? VW u Kini? Da, redizajnirana Santana (da, Santana...), stara Jetta, ocerupani i samo karoserijom nalik stari A6...i nijedan ne sme da se izvozi van maticnog kineskog trzista. Isto vazi i za sve modele koje Ford, GM i ostale kompanije prave u Kini, sve od kompletnih automobila sto proizvode rade iskljucivo za kinesko trziste. Spominjes i nekakav kineski Volvo - gde se prodaje taj Volvo?

    Originally posted by sw.brick
    uostalom Airbus avioni se proizvode u Kini, a to je daleko veci izazov tehnologije i potrebnog znanja nego jedan obican automobil.
    GDE se u Kini proizvodi Airbus, koji model, u kojoj fabrici? Pazi, rekao si "Airbus avioni" a ne pojedine komponente za njih, pa te ja i pitam, koji model kompletnog Airbus aviona i gde se pravi, u kojoj kineskoj fabrici? Ako ikad i naprave bilo kakvu "proizvodnju" Airbusa u Kini, to ce eventualno biti linija za SKLAPANJE od drugde proizvedenih komponenti. A to nije proizvodnja. Isto tako, mogu da SKLAPAJU finalne proizvode koje neko drugi projektuje, da NAPRAVE kompletno soj proizvod - dobijes nesto kao ovaj kineski X5...

    Sad ce Airbus posle desetina milijardi evra ulozenih u razvoj tehnologije, infrastrukture, aviona, uspostavljanje brand image-a i poverenja (ovo je najbitnije od svega) - sve to da urusi tako sto ce da poveri Kinezima proizvodnju celog proizvoda? Pojedine komponente OK, i to nekriticne komponente, ali Kinezi da PRAVE nesto tako slozeno kao Airbus - za jedno 30 godina, mozda. Da sklapaju mozda, da prave sami, nikad.

    Ovde i jeste kljucna zabuna - sta znaci uopste PROIZVODITI nesto? Da li se pod Made in China podrazumeva i puko sklapanje iz vec donetih komponenti? Pa nece biti. Assembled in China je vec nesto drugo. O tome ovde i govorimo, Kinezi mogu da sklapaju, eventualno da prave komponente po dizajnu i specifikacijama drugih narucioca - a da PRAVE svoj kompletan proizvod tipa automobil, avion i sl. - tu ce jos dosta da pricekaju, ne zato sto ne znaju kako, vec zato sto misle da je njihov nacin besomucnog plagijarizma - jednostavno, dovoljan. Ne kapiraju kako svet funkcionise i sta zahteva VAN Kine bas najbolje. Za jedno 20 godina ce uklaviriti...

    Opet zamena teza...govorimo o automobilima koji se proizvode u Kini, a Brick o tome da se veliki broj pojedinacnih delova za automobile pravi u Kini, ergo ceo automobil je kineski.

    Los ti rezon...
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #92
      Originally posted by sw.brick
      Da li bi kupio Wolwo koji kosta 30% cene Volvoa samo zato sto lici?
      U tri reda,jednostavno... (ovaj se ne recuna
      za 30% od sadasnje cene kineskog Volvoa -da.
      i sada se Volvoi prave u Kini, a da li ce sa te proizvodne trake sici Volvo sa 100% cene ili WolWo sa 30% cene je meni sto se nalepnice tice apsolutno svejedno.

      ja nalepnicu na bilo kom proizvodu ne zelim da placam i jos onih dodatnih 70% za identican proizvod.

      prodaja nalepnica je vise vezano za marketing nego za kvalitet izrade.

      Volvoi su se decenijama pravili van Svedske, od Tajlanda, Kanade, Belgije, Holandije, Italije pa ne vidim zasto bi sada premestanje u Kinu bilo dozivljavano kao nesto drugacije. sada se sve to zove Ford, a Fordovi se opet proizvode u Kini vec godinama....

      teziste industrije se preselilo geografski u mnogim oblastima, auto industrija je samo jedan segment gde se to isto dogodilo.
      ranije se to desilo sa elektronskom industrijom koja je odumrla u Evropi kao proizvodnja.


      Ne znam zezash li se (u shta sumnjam) ili stvarno mislish ovo i ovako kako si napisao?!

      Kupio bi Wolwo koji koshta 30% od cene Volvo-a, samo josh kad bi objasnio zashto, iz kojih razloga, pobuda?

      Cena kao cena naravno da je povoljna, i to je otprilike JEDINA stvar zbog koje se ovi i ovakvi automobili prave. Ali za te pare uvek biram neshta shto je napravio neko ko ZNA da pravi automobile, pa neka je to i klasu-dve nizhe, pa chak i polovno...

      Kupio bi ipak Wolwo a zna se da je Volvo paradigma i etalon kad je bezbednost kao i generalno nivo tehnichko-tehnoloshko naprednih reshenja u pitanju? A gde bi tu bio taj Wolwo? Meni je sasvim dovoljno ono shto se vidi recimo sa onih linkova koje sam ostavio u ranijem postu? To je nivo tehnichko-tehnoloshke zrelosti kineske auto-industrije i to je nivo bezbednosti njihovih automobila danas, i tu nikakva pravdanja ne mogu da isprave stvar.

      Inache, to shto kazhesh da se mnogi evropski automobili odavno prave po dalekom istoku i drugde stoji, ali nemojmo da menjamo teze. Niko ovde ne pricha o Volvo automobilima iz Volvo fabrike u Kini, ili nekom BMW-u iz fabrike u Rosslynu u Juzhnoafrichkoj Republici gde se prave godinama. Ovde prichamo o "matichnoj" kineskoj auto-industriji i njihovim automobilima, a oni sa fabrikom koju je Volvo napravio u Kini nemaju nikakve veze.

      I josh neshta, reci da nalepnica (u prenesenom znachenju) nema nikakve veze sa kvalitetom i da nishta nije garantovano oznakom ili bedzom - debelo greshish. Da bi neko dobro prodavao to shto proizvodi mora da radi godinama, decenijama, da bi taj brend ili taj logo postao opshte poznak i prepoznatljiv shirom sveta. Zashto uostalom mislish da su svi ti "veliki" brendovi zashtitili svoje logo-e milionskim patentima i ugovorima o vlasnichkim pravima?

      I za jedno si u pravu - slazhem se da kinezu u celoj ovoj prichi ne prodaju automobile, nego maglu...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • gt nebojsa
        CBC Senator XXL
        • 11.05.2007
        • 348
        • Preljina,Cacak

        #93
        Pa Mile kontras...(ko je gledao Vruc vetar,za o cemu se radi).
        Namerno sam potencirao Volvo,koji brick uvek hvali kao nesto vanvremensko i nenadhebivo...I on me sad razocara...
        Mislim da smo vec par puta ponovili stavove i misljenja sta je proizvodnja u Kini a sta kineski proizvod;trenutno.Dalje je sve samo prica radi price...
        Toyota Čačak

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #94
          Mislim da nam je svima jasno da svetska rulja uglavnom nema para za automobile luksuzne klase. Samo polako pa ce Kinezi bas zato da pregaze sve. Nije uopste pitanje kvaliteta nego cene konacnog proizvoda.
          Ja sam jos na Vrelim gumama bio "protiv" BMW i NIKAD ga ponavljam nikad ne bi kupio ni polovnog ni novog ma koliko para imao. Jednostavno smatram da taj brend ne vredi ni blizu koliko kosta mada je super uradjen. Ako vec imas love i spreman si da das kupis stvarno nesto.
          Ovde je poenta da se nema para za bacanje sto znaci da su Kinezi i Koreanci jako veliki igraci.
          Pa bre ljudi Golf je san snova najveceg broja ljudi u Srbiji. Po cemu je on bolji od Kineza? Po amblemu? Ili po tome sto je presao 500k pa kosta basnoslovno i dalje? Pa nije to do kvaliteta nego do ogranicenosti ljudi.
          Dok ima ovaca bice i dzempera. Pogledajte sta se danas krece ulicama a sta se kretalo pre 15 godina. Pogledajte to isto u Americi.
          Nemoj da pricamo ko cigani cele noci o milijardama.
          Nije danasnje srpsko kichersko drustvo reper ni za sta. Pa vi ne znate na sta licite drugima. Dosao sam prvi put posle desetak godina i ono sta sam video je UZAS. Ja prvi ne volim sto je to tako. Mi ovde na forumu smo elita za to sta je obicna rulja. Neko ko samo ima para za internet vec nije bilo ko. Ali TO NIJE stvarnost i nisu kupci automobila koje ce proizvoditi bilo ko pa ni Kinezi ili Marsovci. Svet u globalu NIJE bogat i samo gleda BMW ili MB i slicne stvari a to nije nista komercijalno niti vazno za ekonomiju. Luksuzni proizvodi a oni su kvalitetni su uvek kap u moru od masovne proizvodnje i para koje se uzmu za osrednje ili lose proizvode.
          Nije realno praviti bilo kakva poredjenja sa takvim proizvodima.
          Jos ce neko da kaze kako Kineski auto nije siguran. Pa vidim na netu Rusa sa pola glave u BMW. To mu je pomogao airbag sigurno. Dajte bre.
          Na preko 120 ne vredi ni bogu da se pomolis ako treba da se desi.
          Sve su to price za malu decu.
          Nego je pametno reko Mika Antic. Ima neko tu frazu u potpisu.

          Comment

          • Hermes
            CBC Senator XXL
            • 14.02.2006
            • 1306
            • https://t.me/pump_upp
            • bemve

            #95
            Ima, al nekim cudom ne ucestvuje u ovoj diskusiji
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • Dren
              CBC Senator XXL
              • 24.08.2005
              • 1068
              • Sarajevo

              #96
              Stvarno smo otisli u daljinu i sirinu...

              Sve je krenulo od naslova Kineski X5 u Srbiji... Pa je onda jedan broj nas rekao da nije dosta da se nesto oblikuje slicno X5 da bi bio X5...

              Onda su pocele i tirade o cijeni i prcijenjenosti, itd... Slazem se sa vecinom, da nije dosta da na tarabi pise p.... pa da se moze..............

              Bilo bi lijepo, i ja bih bio prvi koji bi vozio i Wolwo za 30% cijene odgovarajuceg Volvo-a, ali kada bi taj Wolwo pruzao bar 70% pozitivnih stvari od 100% Volvo-a. Onda bi to bila odlicna vrijednost za novac, ovako te stvari lice na nesto, i to nekima, a nisu bas neke... Vecinom, cast rijetkim izuzecima, ali ako su vec kvalitetniji, onda im ni cijena vise nije beznacajna...

              Ja sam davno naucio da nisam dovoljno bogat da kupujem neke stvari kod Kineza (igracka za 1/2 marke, jer mi traje 1-2 dana...) jer ma kako da su jeftine, preskupe su za ono sta nude. Isto tako, nisam (jos, nadam se boljem ) bas toliko bogat da se preseravam nekim automobilima (bez obzira na marku) od cca. 100.000 EUR, da bi mi komsiluk zavidio... A bogami mi se ni cca. 9000 EUR za G4 TDI iz 2001-2002, sa min. 200.000km na tockovima, a 127.000 na satu ne daje rado...

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #97
                Originally posted by dranix
                Mislim da nam je svima jasno da svetska rulja uglavnom nema para za automobile luksuzne klase.
                Vidim, propadoshe svi redom... Ako su proizvodjachi luksuznih automobila nekad radili dobro, to je period od recimo proteklih 15-ak godina. Malo ih je hebala ova energetska kriza ali se ochigledno to vraca u normalu. Mimo toga, segment visoke klase je konstantno rastao u protekle dve decenije i o tome dovoljno govore brojevi prodatih modela vecine tih "premium" brendova, ali i excluzive tipa Ferrari, Porsche i sl. i sve to chak i pored krize i ove ekonomske zahebancije u USA, tako da je npr. i Lamborghini koliko proshlog meseca objavio da je prodaja u toku ove godine nadmashila sva ochekivanja i da je na globalnom nivou u porastu u poredjenju sa proshlom godinom. Tako da, ne znam da li ta svetska rulja ima para za automobile luksuzne klase ili nema, samo se pitam otkuda tolika prodaja? Nije da ih branim , samo konstatujem.

                Originally posted by dranix
                Jednostavno smatram da taj brend ne vredi ni blizu koliko kosta mada je super uradjen. Ako vec imas love i spreman si da das kupis stvarno nesto.
                Ovo je samo iz znatizhelje: ajd' samo pojasni na chemu bazirash mishljenje da ne vredi ni blizu koliko koshta. Mislim, ja sam naravno suprotnog mishljenja shto to je moj problem, ali bih iskreno voleo da chujem tvoje razloge i lichna iskustva za ovako tvrdjenje. Nije nikakvo prepucavanje, samo bih voleo da na ovo pogledam "tvojim ochima" i vidim gde sam (ako sam) prevideo stvar...

                Originally posted by dranix
                Ovde je poenta da se nema para za bacanje sto znaci da su Kinezi i Koreanci jako veliki igraci.
                Niko nema para za bacanje. A mi ovde upravo vodimo polemiku oko toga da li kupiti Shangshui i ne bacati pare, ili kupiti Shangshui i tako baciti pare?
                I mislim da greshish shto izmedju Kineza i Koreanaca stavljash znak jednakosti ili neku paralelu. Koreanci su danas automobilska sila, imaju sasvim pristojnu auto-industriju, generalno visok kvalitet proizvoda, tehnichki "dotegnute" automobile, dobro opremljene a sve to uz moderan i napredan dizajn - i to SVOJ, za razliku od kineza Koreanci su uchili od najboljih i ovo shto danas imaju su pravili decenijama, a kinezi su izabrali da ne uche nego da prepisuju od drugih Niko ne osporava juzhnkorejsku auto-industriju, ovde oni nisu tema jer oni i ne mogu da budu tema jedne ovakve diskusije.

                Originally posted by dranix
                Jos ce neko da kaze kako Kineski auto nije siguran. Pa vidim na netu Rusa sa pola glave u BMW. To mu je pomogao airbag sigurno. Dajte bre.
                Na preko 120 ne vredi ni bogu da se pomolis ako treba da se desi.
                Sve su to price za malu decu.


                Pa nije problem da li ce ili nece da ti pomogne airbag na 120 ili 200 km/h, naravno da sve preko 100 km/h shanse za prezhivljavanje su uglavnom recimo simbolichne, mada zavisi od mnogo faktora. Recimo imam sluchaj iz porodice gde je chovek zaspao za volanom na autoputu kroz Madjarsku, udario u bankinu, isprevrtao se x puta i na kraju ostao zhiv. Istragom i na osnovu izjava svedoka je utvrdjeno da je ishao preko 140 km/h. Nema nikakve veze ovde, samo kazhem da sve zavisi od mnogo faktora i srece.

                Medjutim, mislim da mozhemo da se slozhimo da je itekako bitno da li auto i airbagovi mogu da te zashtite na 80, ili 70, na 50 km/h mozhda? Gde je ta granica koju bi trebalo da postavimo kineza radi? Do koje to brzine oni "brinu" za nashu bezbednost? Simulacije sabracajki se u NCAP rade na nekih 64 km/h, i na toj brzini danas itekako ima veze da li ili ne mozhe neki auto da pruzhi potreban nivo zashtite za putnike. Danas te uslove ispunjavaju i "mini" automobili tipa Pug 1007, Nissan Micra, Toyota Yaris i sl., a o vecim klasama i da ne govorim. A onda pogledash ovaj test sa linka iz onog mog ranijeg posta, gde jedan dzip, suv, kako da ga vec nazovem, koji je kineskih ruku delo , koji se raspadne na tih istih 64 km/h. Ili pogledash onaj drugi test na kojem oni francuzi testiraju onog drugog kineza, i chujesh komentar da su posledice crash testa "katastrofalne" po putnike a i bez ikakvog kometara se lepo vidi shta bi se desilo sa putnicima jer se cela kabina izdeformishe, komandna tabla dodje do prednjih sedishta a volan ode negde na zadnju klupu... Snimci govore bolje od bilo kog... I sve to na 64 km/h?! O tome se ovde govori.

                Znachi, nemojmo da obrcemo stvari naglavachke. Neke stvari su takve kakve su i tu nikakve "oblande" nece i ne mogu pomoci. Kinezi (nazhalost) polako ali sigurno dolaze u automobilski svet i auto-industriju, i to niko normalan ne mozhe da opovrgne. Medjutim, ne vidim to kao razlog za srecu i odushevljenje, jer ne vidim nishta dobro u tim i takvim automobilima koje danas prave. Za neku godinu, deceniju, ako pochnu da rade kako treba onda OK, ali to sa ovim sadashnjim nivoom cena nece moci. Iako se kazhe da su najbolje stvari na svetu besplatne, kvalitet uglavnom dolazi sa cenom, i tu "formulu" ni kinezi do sad nisu uspeli da razbiju. Dakle, dok oni ne "prelome" nemam razloga da se radujem ili da chak razmatram ove i ovakve njihove automobile. Kad budu napravili neki auto koji se kvalitetom, opremom, bezbednoshcu i tehnologijom mozhe meriti recimo bar sa korejskim automobilom, ali po ovim sada, kineskim, cenama - onda neka me stave na spisak za jedan

                PS. I kad smo vec kod ovog:

                "A šta`š ti u našem sokaku, ako ne umeš da maštaš" (M. Antić)

                - bilo bi dobro da su i kinezi chitali Antica u shkoli, mozhda bi razvili mashtu pa bi danas lichno i samostalno dizajnirali svoje automobile.
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • gt nebojsa
                  CBC Senator XXL
                  • 11.05.2007
                  • 348
                  • Preljina,Cacak

                  #98
                  Sto ne volim kad me neko uci koliko sam/smo zaostali kao drustvo,itd...
                  Videli smo i mi ostali makar maaalo tog razvijenijeg sveta,ne zivimo bas svi u zabludi kako stvari stoje.
                  Amerika je davno "otkrivena"...
                  Poceli smo od konkretnog proizvoda za koji smo se,nadam se,slozili da je ekvivalent kartonskoj kutiji na tockovima,oblikovanjoj po ugledu na X5(da vise ne pominjemo kradju i slicno).
                  Kao u svakoj raspravi postoje 2 strane.Posto sam stekao utisak da je jos par clanova pored mene ocrnilo ovaj UFO ili kako se vec zove,a da nam pak neki iskusniji (po godinama,teh.znanju...)clanovi foruma uporno prodaju 00 za bubrege,replikama koje uopste nemaju uporiste u npr.mojim stavovima.Po stoti put,o kineskoj industriji ovde NE RADPRAVLJAMO,ni o njihovom sve blizem privredno-ekonomskom cudu.
                  Samo o jednoj vrsti proizvoda,u iole razvijenom svetu samo njima svojstvenom,a to je BEZOBRAZNO PLAGIRANJE,KRADJA necijeg proizvoda,i dalja proizvodnja i distribucija pod svojim brendom vrlo sumljivog kvaliteta (u nedostatku reci za nekvalitet...).Sad ce neko reci da postoji svugde industrijska spijunaza.Postoji,ali niko nece prodavati nesto sto je bar vizuelno 90-100% isto kao ono sto je pokrao.Sem Kineza.
                  Toyota Čačak

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #99
                    Moje misljenje je da je sve to pod okriljem BMW-a i da oni imaju profit od tog kineza.
                    Jel neko video uzivo taj auto i provozao ga?

                    Comment

                    • jevtic
                      CBC Senator XXL
                      • 26.11.2006
                      • 729
                      • beograd

                      imaš prodajni salon u sarajevskoj umaju izložen ovaj model ali i još neke kineze. iako se auto gleda sa neke veće razdaljine i ako čovek nije neki poznavalac auto idustrije stvarno može da ga pomeša sa x5 sa zadnje stranje i sa land cruiserom sa prednje.
                      ex - fabia 1.9 tdi
                      golf 2.0 tfsi

                      Comment

                      • bogovi
                        CBC Član
                        • 26.03.2007
                        • 14
                        • Belgrade

                        kineski x5

                        @japanx, mogu da ti organizujem da probas
                        treba mu veliki zalet
                        inace progres nije prvi koji je poceo da ih zastupa i jos koliko znam nisu dobili papire za njega tj. nisu zavrsili homologaciju....tako da firma koja je prva pocela da to radi(necu da je reklamiran-ko dodje na sajam u n.sad za koji dan) zavrsila je proceduru kod drzavu i moci ce da ih prodaje.
                        ko ce da bude zvanicni distributer videce se jos....sto je skro ne bitno...odlutali smo od teme....kinezi su tu i sve su prisutniji,da li je to dobro videcemo, ali mozda ce da uticu na smanjenje ostalih cena automobila.?!

                        Comment

                        • gt nebojsa
                          CBC Senator XXL
                          • 11.05.2007
                          • 348
                          • Preljina,Cacak

                          Nece.
                          Ostali proizvodjaci koriste i neke druge materijale sem kartona,i investiraju u tehnologiju,ne "pozajmljuju".
                          Mislim,ako imate trziste-prodajte,sto da ne,samo ja licno mislim da su to bacene pare...ko voli da proba,nek proba,nemam nista protiv...
                          Toyota Čačak

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            molim? VW u Kini?
                            to je tebi novost ?
                            da, VWi se proizvode u Sangaju, a to je valjda Kina jos od 80tih godina.
                            nekada samo montaza a onda polako osvojena proizvodnja.

                            nijedan ne sme da se izvozi van maticnog kineskog trzista
                            otkuda ti tako nesto, sta mislis odakle su uvezeni Pasati koji se prodaju u Evropi. da nije mozda u Nemackoj topljen celik od koga je napravljena karoserija, i ostala gvozdjurija na autu ?
                            da nije mozda tocak proizveden u Nemackoj ?
                            da li znas gde su se nekada proizvodile sve dizalice za zamenu rezervnog tocka koje su deo standardne opreme. za tvoju info to nije Nemacka vec 30+ godina.

                            Spominjes i nekakav kineski Volvo - gde se prodaje taj Volvo?
                            najvise u SAD, zatim u Japanu, Evropi pa i ovde u Srbiji.
                            prodaje ih ovde Grand Motors.
                            odavno, jos pre 20 godina je deo proizvodnje Volvo preselio u Indiju, sto se tice odredjenih delova za prvu ugradnju.
                            nije valjda da mislis da se Volvo moze proizvoditi u Svedskoj danas i platiti sveski trosak proizvodnje ?

                            Volvoi se odavno prave sirom sveta, proizvode komponente pocevsi od SAD odakle je kupovan ABS sistem, brava za vrata iz Nemacke, itd itd.

                            vrlo malo se pravilo u Svedskoj.

                            ono sto se danas promenilo je da se vise ne proizvodi u SAD tj Kanadi (Halifaxu konkretno) - skuplje i losije nego proizvodnja u Kini.

                            GDE se u Kini proizvodi Airbus, koji model, u kojoj fabrici?
                            celu informaciju neces dobiti, posto sam uveren da ces zloupotrebiti u tvom stilu, stoga samo model- A 320.
                            za dalje se sam raspituj, javno je dostupno od strane samog Airbus-a pa izvoli.

                            Isto tako, mogu da SKLAPAJU finalne proizvode koje neko drugi projektuje, da NAPRAVE kompletno soj proizvod - dobijes nesto kao ovaj kineski X5
                            ocigledno nisi cuo da su Kinezi napravili kompletno svoj voz za velike nadmorske visine, koji vozi preko Himalaja.

                            i da, to je njihov proizvode jer je jedini tog tipa na svetu, i jos ga nema niti jedna jedina zapadna zemlja.

                            i o tome je puno pisano u zapadnim medijima i izvestajima sa pustanja u redovan saobracaj tog velikog sveteskog tehnoloskog dostignuca.

                            i da, naravno da su Kinezi projektovali i izgradili.

                            Sad ce Airbus posle desetina milijardi evra ulozenih u razvoj tehnologije, infrastrukture, aviona, uspostavljanje brand image-a i poverenja (ovo je najbitnije od svega) - sve to da urusi tako sto ce da poveri Kinezima proizvodnju celog proizvoda? Pojedine komponente OK, i to nekriticne komponente, ali Kinezi da PRAVE nesto tako slozeno kao Airbus - za jedno 30 godina, mozda. Da sklapaju mozda, da prave sami, nikad
                            tih 30 godina je vec proslo, probudi se i uhvati korak sa realnim mogucnostima Kineza da proizvedu i najkompleksnije zamislive stvari.

                            Ne kapiraju kako svet funkcionise i sta zahteva VAN Kine bas najbolje. Za jedno 20 godina ce uklaviriti...
                            nemoj ti da brines za njihovo kapiranje, posto ocito ti ne kapiras njihove motive kada nesto rade koja je svrha.

                            oni jako dobro znaju kako svet funkcionise a to pokazuju rezultati koji su vec postignuti.

                            cisto za tvoju info da ti ukapiras, da su nosioci licence tehnoloskih resenja za 4-tu generaciju mobilne telefonije bas Kinezi.

                            licencu kupuju Ameri, konkretno u San Diegu je u toku uspostava prve na svetu probne infrastrukture cetvrte generacije koju je osmislila (i zastitila kao autor) kineska firma Huawei.

                            u Evropi jos nema naznaka da ijedna firma ima nesto slicno u najavi, a Kinezi vec pustaju u probni rad.

                            najocitiji primer inovacije, prvi sistem na svetu koji ce definisati buduce standarde u toj oblasti, koji su vec u proceduri u ITU.

                            a ti izvoli proveri...
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • neshaoct
                              Banovan
                              • 18.08.2007
                              • 1754
                              • Beograd, Rakovica

                              Originally posted by sw.brick
                              ...tih 30 godina je vec proslo, probudi se i uhvati korak sa realnim mogucnostima Kineza da proizvedu i najkompleksnije zamislive stvari...
                              Još uvek Kineska automobilska industrija ne može da se poredi sa bilo kojom drugom razvijenom. Treba im još vremena.
                              Ne verujem da oni znaju da naprave bolji auto, al' eto...kao neće to sada da urade, ne žele...
                              Ono najbolje što umeju da naprave je upravo ovo što trenutno možemo videti.

                              To šta sve drugi proizvođači prave i sklapaju u Kini je samo dokaz sposobnosti tih drugih, velikih kompanija.
                              I Fiat će u Srbiji praviti neuporedivo modernje automobile nego što je Zastava pravila, ali taj bolji auto nije rezultat naše pameti, naših tehničkih rešenja, već strane uspešne kompanije koja se širi, i donosi svoju tehnologiju.
                              Ono što smo mi sami znali da napravimo je Yugo.
                              Isto je i kod Kineza...ono što oni sami znaju da naprave, prođe npr. ovako :

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DZWy_fASSiQ[/youtube]

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f7Ts94rjr4M&feature=related
                              [/youtube]

                              A, ovo je još kao neki terenac, koji bi trebao da bude čvršći...

                              U isto vreme, Evropska auto-industrija napravi npr. ovo :
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dPO-KfJs7ao[/youtube]

                              Neuporedivo manji auto, a svih 5 zvezdica na testu.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                Kupio bi Wolwo koji koshta 30% od cene Volvo-a, samo josh kad bi objasnio zashto, iz kojih razloga, pobuda?

                                Cena kao cena naravno da je povoljna, i to je otprilike JEDINA stvar zbog koje se ovi i ovakvi automobili prave. Ali za te pare uvek biram neshta shto je napravio neko ko ZNA da pravi automobile, pa neka je to i klasu-dve nizhe, pa chak i polovno...

                                Kupio bi ipak Wolwo a zna se da je Volvo paradigma i etalon kad je bezbednost kao i generalno nivo tehnichko-tehnoloshko naprednih reshenja u pitanju? A gde bi tu bio taj Wolwo?
                                hm, tebi izgleda nije jasno kako sve to funkcionise.

                                ajde ovako, pre podne od 09-14 casova sa proizvodnih traka silazi Volvo, koji prodaje Ford kao vlasnik kroz svoj sistem.
                                za tu proizvodnju je platio xx dinara (dolara, sveca, nebitno).

                                od 14- 20 casova sa te proizvodne trake silazi Wolwo, koji prodaje HUngxxx Fengxxx ili koji vec naziv.

                                od 20casova do 07 ujutru sa trake silazi WelWe.

                                itd, samo se nalepnica menja a isti roboti prave jedno te isto.

                                cuo si sigurno za firmu Bose, koja je ime u industriji zvucnih jedinica.

                                pre podna na istoj (dakle indeticnoj proizvodnoj) traci sa identicnim komponentama se proizvodi zvucnik pod imenom Bose a popodne pod imenom Jazz Speakers.

                                ili ako hoces, jedno pored drugoga.

                                kada otvoris zvucnu kutiju Bose koje je made in China i otvoris zvucnu kutije Jazz koja je isto made in China, unutra je SVE apsolutno identicno.
                                do poslednjeg srafa, stampane ploce, elektronskih komponenti.

                                NISTA, ama bas nista nema veze sa BOSE proizvodnjom osim nalepnice.

                                primer 2-

                                Carrier je ime u HVAC industriji.
                                proizvodi u na isti nacin, identicna proizvodna traka pre/ po podne.
                                proizvodjac je Midea.

                                sve je apsolutno identicno kada otvoris uredjaj, do poslednjeg srafa.

                                to ukljucuje i daljinske upravljace, pa tako mozes Midea daljinskim da upravljas Carrier klima uredjajima.

                                veci stepen identicnosti, na nivou softvera prakticno nije moguc.

                                i tako je sa nnn, proizvoda.

                                prica je samo o proizvodnji, ne o nekim kineskim izmisljanjima novih konstrukcija.

                                primer 3- pitanje za teba i ostale koji ne mogu da svare poreklo nalepnice.

                                da li mislis da postoji neka kljucna razlika proizvoda Zastava 10 i Fiat Punto (taj model) ?

                                potpuno je irelevantno gde se nalazi fizicki robot koji ce napraviti neki proizvod, kao i koja ce se nalepnica na kraju postaviti na ambalazu.

                                vec sam objasnio, ja nesto ne kupujem zbog nalepnice, i meni niti najmanje ne smeta da platim 1/3 cene SAMO i JEDINO zbog nalepnice.

                                ja ne patim od imena, bitnija mi je sustina nekog proizvoda..

                                PS. znas li da je Grundig turska firma, i da se tamo proizvodi ?
                                a gomila ljudi ima jos danas strahopostovanje samo zbog nalepnice.
                                a gospodin Max Grundig je odavno umro, i odavno je nalepnica Grundig neka sasvim druga prica.

                                kada kupis racunar ili mobilni telefon, niti jedan se ne proizvodi u Evropi ili SAD, razmisli o tome..

                                I josh neshta, reci da nalepnica (u prenesenom znachenju) nema nikakve veze sa kvalitetom
                                samo kazem da nalepnica nije garancija da ono sto je placeno zaista jeste praceno i kvalitetom.
                                treba biti vrlo oprezan sa generalizacijama da nalepnica automatski znaci nesto savrseno predvidivo samo po sebi.

                                nalepnica nekada i nalepnica danas su sasvim razlicite konotacije.

                                pretpostavljam da nisi cuo da je u toku akvizicija General Electric (nalepnice, firme, udela grupe za belu tehniku) od strane kineskog Haier-a.

                                nije nista danas kao sto je nekada bilo, svet se jako promenio za samo 20tak godina u pogledu Kine.

                                svet industrijske proizvodnje se preselio u azijsko pacificki region.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X