Kineski X5 u Srbiji

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    ...sve te Kineske kopije NISU npr. Toyote Rav4 ali da kineskom nalepnicom...ili BMW X5 ali takođe sa kineskom nalepnicom, itd...itd...
    To NISU isti automobili, ali sa drugačijim znakom na haubi.
    To su potpuno različiti automobili.
    Jedno su Kineski, i veoma su loši, a drugo su automobili velikih svetskih kompanija koji se sklapaju/prave u Kini.
    Verujem da nije teško praviti tu razliku.

    Zastava 10 je naravno Punto sa drugim znakom na haubi.
    To nije kopija Punta, već je Punto.

    Comment

    • JAPANX
      CBC Senator XXL
      • 10.08.2006
      • 2159
      • Beograd

      Originally posted by 206
      Naravno da ne, dosta komponenti za proizvodjace automobilskih sistema se pravi u Kini. Ali, kljucni i visokotehnoloski delovi, npr. motor, menjaci, sasije itd. u koje je ulozeno vremena i novca o kojima Kinezi i dalje mogu samo da sanjaju
      Toyotin motor za aven**** je dosao u kutiji, nov, Made in P.R.C

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        I mislim da greshish shto izmedju Kineza i Koreanaca stavljash znak jednakosti ili neku paralelu. Koreanci su danas automobilska sila, imaju sasvim pristojnu auto-industriju, generalno visok kvalitet proizvoda, tehnichki "dotegnute" automobile, dobro opremljene a sve to uz moderan i napredan dizajn - i to SVOJ, za razliku od kineza Koreanci su uchili od najboljih i ovo shto danas imaju su pravili decenijama, a kinezi su izabrali da ne uche nego da prepisuju od drugih Niko ne osporava juzhnkorejsku auto-industriju, ovde oni nisu tema jer oni i ne mogu da budu tema jedne ovakve diskusije
        mislim da gresis sto ne uvidjas slicne okolnosti, pravac kretanja i rezultate.

        Korejci nisu oduvek bilo to sto su danas, a u pocetku su naravno kopirali i imali losiji kvalitet od proseka.

        za SAMO 20 godina korejska auto industrija je prevalila taj put, i dostigla danasnji nivo.

        zasto mislis da kineska auto industrija nema uporediv kapacitet razvoja ?

        zasto limitiras svoj stav prema iskustvu proslosti, gledaj malo u buducnost...tu se odigrava ono sto nailazi i sto sledi i shodno tome SADA se priprema za buducnost.
        a tu su kineski proizvodi vec danas u velikoj prednosti jer imaju one kljucne elemente za razvoj- pouzdane kupce danasnjih proizvoda, velike investicije u razvoj znanja, raspolozive resurse za proizvodnju.

        samo je pitanje vremena kada ce kineska industrija biti ono sto je korejska danas, a japanska bila pre 20 godina.

        paralela korejskog procesa razvoja industrije generalno, a time i automobilskog segmenta, sa procesom razvoje kineske industrije je vise nego ocigledna.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Ne verujem da oni znaju da naprave bolji auto, al' eto...kao neće to sada da urade, ne žele
          to je tvoje verovanje.
          oni svim dosadasnjim postupcima ukazuju da nece da prave bitno bolji i time bitno skuplji auto koji nema poreklo pedigrea (skupo naplative) nalepnice.

          oni znaju da skupa roba ne bi imala prodju, i skupi automobili uopste nisu njihova ciljna grupa.

          kao sto Fiat moze da napravi bolji auto vise klase, a svesno to ne zeli da uradi, i ne pokusava da se upetlja u taj segment sa svojom nalepnicom Fiat.

          realnost se ne zasniva na verovanjima, kao sto si ti postavio stvari, vec na ostvarivim ciljevima obrta odnosno prodaje.

          Kinezi jednostavno ne zele da naprave auto koji bi stajao u salonu i ne bi bio prodat, a da utroseni resursi za takav jedan auto kostaju kao za jedan Mercedes.

          na primer.

          isto kao sto Hyndai Grandeur se prodaje na kasicicu, na tek pokoji komad a samom autu zapravo nista ne fali osim porekla.

          tvoje verovanje se zasniva na pogresnim premisama, otuda i donosis pogresan zakljucak da kineska industrija ne ume da napravi dobar/ bolji/ najbolji auto.

          napraviti danas auto je vrlo jednostavna tehnoloska operacija, i nije nikakav problem kupiti dizajnera (nekog italijana na primer) ako se to pozeli.

          ionako spoljasni dizajn danas ne prave same fabrike proizvodjaci vec specijalizovani studiji /firme poput Pininfarina-e gde se sve sazvace a onda samo robot stancuje iz celika po zelji u milione primeraka.

          dizajn je roba koja se kupuje na pijaci kao i sve ostalo, i to nema veze sa znanjem proizvodnje necega.

          u najvecem delu sveta je dizajn poslednja rupa na svirali kod odluke o kupovini vozila a Kinezi prosto ne zele da placaju izmisljanje dizajna koji je u krajnjem teze naplativ.

          glavni kineski kupac nije neki evropljanin, i malo evropsko trziste razmazenih kupaca.

          glavna lova je na sasvim drugom kraju planete, a tu Kinezi sa uspehom prolaze i odlicno zaradjuju.

          istovremeno evropske fabrike grcaju u dugovima, vec godinama unazad uz povremene krace uspone.

          najocitiji primer je finansijski slom VAG grupe, kao najveceg evropskog proizvodjaca i posledicno preuzimanje od strane Porsche-a.

          a VW je sa cenama daleko odmakao od narodnog automobila.
          VW Phaeton je u svemu odlican auto i kao konstrukcija i kao proizvod, a istovremeno je model doziveo debakl svuda a najvise u samoj Nemackoj gde su prodajni rezultati porazavajuci.


          uostalom, i danas S klasa MBa cini 50+% prodaje svih mogucih marki i modela u tom segmentu.
          ta nalepnica je najvredniji deo S klase, simbol necega a ne sam dizajn vozila.

          nikada jedan Fiat nece vredeti kao Mercedes, sve i da napravi 99 puta bolji automobil.

          ali zato Maserati hoce vredeti slicne pare kao i Mercedes.

          prenesi to na teren Kineza, da li se nesto moze ili se ne zeli napraviti.
          sada nije odgovarajuce vreme za skupe kineske automobile vec za econo kategoriju vozila mas produkcije u milionima komada godisnje.

          oni znaju da su u tom najbolji, u ceni, i to forsiraju.
          sada.

          za bolji auto potrebni su i bolji, citati bogatiji, kupci na najvecim globalnim trzistima. (Indija, Kina, Rusija).

          najvece po prodaji trziste Evrope je Rusija.

          niti Italija, niti Nemacka, niti Engleska, niti Francuska vise nisu bitne za automobilski biznis kao prelomni faktor prodaje i obrta.

          cela EU postaje automobilska minijatura, minoran faktor na globalnom nivou.

          Kinezi "gledaju" na SAD danas kao nekada Japanci.

          Amerima sada i narednih nekoliko godina trebaju ekonomicni i jeftini automobili, trebaju im milioni takvih godisnje a kineska roba je taman dovoljno prilagodljiva da zadovolji minimalne kriterijume miliona siromasnih americkih kupaca.

          Evropa nije poligon gde se Kinezi zele nadmetati automobilima, ovo malo sto se ponudi je vise za ispipavanje pulsa i kontrolnu proveru dokle su stigli sa razvojem prema evropskim normama.

          japanci, pa korejci su se probijali automobilima sa cenom, ne sa kvalitetom.

          kvalitet je tek kasnije dosao, kada su vec bile prodate desetine miliona vozila na nekim drugim trzistima van Evrope.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            Namerno sam potencirao Volvo,koji brick uvek hvali kao nesto vanvremensko i nenadhebivo
            ako si pazljivije pratio, Volvo je BIO u samom vrhu svetske automobilske industrije sa gomilom inovacija koje su promenile svet upotrebe automobila.

            ali, tacno je 10 godina kako Volvo automobilski deo vise ne postoji kao firma.
            Volvo je napustio auto sektor, i nastavio tamo gde je i inace poznat i jak- marine program, gradjevinski program, kamioni i autobusi.

            danas se Volvo ni u cemu ne razlikuje posebno od jednog obicnog Forda, kakav je npr model Mondeo, ili Focus.

            a ti modeli su uproseceni i nisu nikakvi premium proizvodi vec korektan prosecan proizvod kao i desetine slicnih proizvoda drugih firmi i raznoraznih nalepnica.

            Volvo je bas dobar primer promena koje su se dogodile u svetu sa pojavom kineske konkurencije u mogucnostima proizvodnje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • neshaoct
              Banovan
              • 18.08.2007
              • 1754
              • Beograd, Rakovica

              Originally posted by sw.brick
              Ne verujem da oni znaju da naprave bolji auto, al' eto...kao neće to sada da urade, ne žele
              to je tvoje verovanje.
              oni svim dosadasnjim postupcima ukazuju da nece da prave bitno bolji i time bitno skuplji auto koji nema poreklo pedigrea (skupo naplative) nalepnice.
              Apsolutno nije tačno.
              Došli su u Evropu sa svojim ponosom, sa najboljim proizvodom Kineske autoindustrije - Brilliance BS6

              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nzoRdDssL1w[/youtube]
              ''...safety is the same as 20 or 30 years old european cars...''

              A, onda su se trudili da ga naprave boljim, pa je tako nastao ''improved Brilliance''
              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0ekxvQR97O0&feature=related[/youtube]

              Jasno k'o dan.
              Napravili su sra..e od auta, videli na testu koliko je sra..e, i onda posle 3 meseca poslali ojačanu verziju na isti test....i osvojili cele 3 zvezdice, u vreme kada automobili klase Fiat500 osvajaju svih 5 zvezdica.
              Dakle, nikakve priče da oni kao neće da prave bolji auto, već jednostavno NE ZNAJU da ga naprave boljim. Za par decenija će znati.

              Prvo si želeo da predstaviš kako su to ustvari isti automobili kao npr. evropski, samo se stavlja kineska nalepnica.
              Pričao si kako npr. pre podne sa trake silazi Volvo, a poslepodne isti takav auto, ali sa kineskom nalepnicom.

              Sada više ne pričaš da su to isti automobili ali sa različitom nalepnicom, već da oni ustvari namerno kao prave lošiji automobil nego što zapravo umeju, i da je to zato što su svesni pozicije na tržištu, itd...itd...

              Ti veruješ u priče koje nemaju pokriće u bilo čemu.
              Da njih ne zanima Evropa kao tržište, ne bi ni slali svoje automobile u Evropu, ne bi se trudili iz petnih žila da dobiju homologaciju, itd...itd...
              Oni ŽELE da naprave auto za Evropu, ali to još uvek samostalno nisu u stanju da urade. Ne znaju. Ne umeju.

              Comment

              • Dren
                CBC Senator XXL
                • 24.08.2005
                • 1068
                • Sarajevo

                Ja tvrdim da se ovaj "Kineski X5" ne pravi na istoj traci kao BMW X5 (koji se eventualno sklapa na nekoj traci u Kini, a to je sirok pojam...), samo u II i III smjeni (nocnoj)...! I da je sve isto kao na X5 osim znacke, koju, jel' lijepi na kraju trake, prelijepa (sa bademastim ocima) Zhun Liao Ping...

                To bi onda znacilo da BMW u svoj X5 koji se eventualno tamo sklapa, ugradjuje taj prastari (konstrukcijski) japanski benzinac sa 2.4 litra zapremine, i 124 (ili koliko vec) KS... E to od BMW-a ne bi docekao, da cak ni svoj motor (makar i iz '80-ih godina) ne ugrade, nego neki tamo...

                Spomenut je i Airbus A320 (i A319) za Kinu...? To je istina, napravljena je kompletna fabrika (potpuna kopija fabrike u Hamburgu, "copy/paste") u Kini u Tianjin-u, kao zajednicko ulaganje, gdje je EADS vecinski vlasnik (mislim 51%), a lokalni investitori ostalo. Tu ce biti sklapani avioni, koji ce iz Hamburga stizati kao gotove podsekcije (dakle nesto kao CKD montaza automobila, uglavnom druga po jednostavnosti, dakle nije samo zavrtanje 3 sarafa...), te ce se za pocetak ti avioni isporucivati samo Kineskim naruciocima (uslov Kineske vlade je bio da posto se radi o velikoj narudzbini, zasad 150 komada, dio posla bude obavljan lokalno)... Nakon toga, mozda i za izvoz, ali do tada...

                Dakle, nije ni to sveto pismo da ga Kinezi ne mogu nauciti, samo je pitanje koliko to kosta... Ti avioni nece naravno kostati 10 mil. $ svaki (umjesto > 40 mil/$ za evropski), niti ce se zvati "Awirbus"...

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Došli su u Evropu sa svojim ponosom, sa najboljim proizvodom Kineske autoindustrije - Brilliance BS6
                  kakav ponos, BS 6 je njihova varijanta jeftinog econo autica. njihov najbolji proizvod nije niti dosao u Evropu a nema niti naznaka da ih zanima da u EU plasiraju neki auto od 50.000+ evra.

                  mozda iz tvoje perspektive BS 6 je nesto najbolje.

                  Pričao si kako npr. pre podne sa trake silazi Volvo, a poslepodne isti takav auto, ali sa kineskom nalepnicom
                  nigde to ne pise, ajde ponovo na citanje.
                  rekao sam da bi kupio jedan te isti auto nevezano za poreklo nalepnice, a pitanje je bilo da hipoteticki sa trake silazi Wolwo.
                  dao sam i primer Fiat i Z10.
                  nazalost prevario sam u tvoj kapacitet smislenog razumevanja teksta


                  već da oni ustvari namerno kao prave lošiji automobil nego što zapravo umeju, i da je to zato što su svesni pozicije na tržištu, itd...itd...
                  tacno tako, isto kao sto je situacija sa Fiatom i Fiat brendom koji su svesni pozicije na trzistu.
                  tvrdim da Fiat namerno pravi losije automobile nego sto zapravo Fiat inzenjeri i Fiat radnici mogu da naprave.

                  mozda je tebi novost da postoji poslovna politika koja cilja odredjene kategorije kupaca i prema toj kategoriji formira tehnicke karakteristike, cenu i ostale elemente datog proizvoda.

                  Da njih ne zanima Evropa kao tržište, ne bi ni slali svoje automobile u Evropu, ne bi se trudili iz petnih žila da dobiju homologaciju, itd...itd
                  Kinezi i ne salju svoje automobile u Evropu, niti uopste traze homologaciju.
                  to rade evropske trgovacke firme koje se trude da iskoriste cenu kao adut u ponudi za evropskog kupca.

                  same Kineze uopste ne zanima Evropa kao trziste jer je toliko malo, mizerno i sporedno.
                  to pokazuju prodajni rezultati gde Evropa jedva proguta 10tak miliona vozila, i gde je jedva 2 miliona japanskih i korejskih vozila zajedno.

                  i za japance i korejce je Evropa sporedno trziste koje ih preterano ne zanima.
                  tek nedavno je Hyundai ponudio svoj prvi auto pripremljen za evropskog kupca.

                  Oni ŽELE da naprave auto za Evropu, ali to još uvek samostalno nisu u stanju da urade. Ne znaju. Ne umeju
                  ubise se od zelje toliko da cak niti firme u toj Evropi ne zele da otvore kojima bi to kao zeleli da urade.

                  takve iste zablude su pricali i za japance, pa za korejce, niko nista ne ume da uradi na belom svetu samo par nadmocnih nacija koje su bogom dane za sva vremena ..

                  tako i Englezi imaju "mocnu" auto industriju cuvenih imena Sunbeam, Metro, Jaguar, Hilman, Triumph, Rols Rojs, Bentley itd sa primercima u muzeju

                  Rover i Roewe je toliko ocigledan odsjaj te engleske moci danas da komentar nije ni potreban.

                  i opet masis poentu, razvoj kineskih automobila je proces. nije nesto sto je danas zacementirano kao trajna i nepopravljiva vrednost koju se moze generalizovati kao osobina cele jedne nacije.
                  a koja je vec dokazala da je u stanju da proizvodi mnogo zahtevnije stvari od jednog obicnog automobila.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • neshaoct
                    Banovan
                    • 18.08.2007
                    • 1754
                    • Beograd, Rakovica

                    Originally posted by sw.brick
                    Došli su u Evropu sa svojim ponosom, sa najboljim proizvodom Kineske autoindustrije - Brilliance BS6
                    kakav ponos, BS 6 je njihova varijanta jeftinog econo autica. njihov najbolji proizvod nije niti dosao u Evropu a nema niti naznaka da ih zanima da u EU plasiraju neki auto od 50.000+ evra.

                    mozda iz tvoje perspektive BS 6 je nesto najbolje.
                    Nemoj izmišljati samo da bi nešto napisao.
                    Zaista nemoj, jer ispada više nego smešno...ispada poražavajuće.
                    Ako im je BS6 jeftini autić, šta je onda npr. ovo :



                    i, isti auto posle testa :








                    Brilliance BS6 je njihova limuzina, nešto najbolje što umeju da naprave...njihov ponos...koji je naravno jedno veeeeeliko gov..o.
                    Oni nemaju svoj auto od 50.000 eura koji bi plasirali bilo gde.


                    Originally posted by neshaoct
                    Pričao si kako npr. pre podne sa trake silazi Volvo, a poslepodne isti takav auto, ali sa kineskom nalepnicom.
                    Originally posted by sw.brick
                    nigde to ne pise, ajde ponovo na citanje.
                    rekao sam da bi kupio jedan te isti auto nevezano za poreklo nalepnice, a pitanje je bilo da hipoteticki sa trake silazi Wolwo.
                    dao sam i primer Fiat i Z10.
                    Evo kako to nigde ne piše :

                    Originally posted by sw.brick
                    ...ajde ovako, pre podne od 09-14 casova sa proizvodnih traka silazi Volvo, koji prodaje Ford kao vlasnik kroz svoj sistem.
                    za tu proizvodnju je platio xx dinara (dolara, sveca, nebitno).

                    od 14- 20 casova sa te proizvodne trake silazi Wolwo, koji prodaje HUngxxx Fengxxx ili koji vec naziv.

                    od 20casova do 07 ujutru sa trake silazi WelWe.

                    itd, samo se nalepnica menja a isti roboti prave jedno te isto.
                    Jel' i dalje to nigde nisi pisao ?


                    Originally posted by sw.brick
                    ...nazalost prevario sam u tvoj kapacitet smislenog razumevanja teksta
                    Nisi ti jedini koji može pisati uz lične kvalifikacije !
                    Dobronamerna preporuka je da ne krećeš u tu vrstu konverzacije, jer i ja mogu mnogo šta da napišem o ''tvom kapacitetu smislenog razumevanja teksta''...itd...itd...


                    Ostatak tvog pisanja ne mogu komentarisati jer nemam više želje za tim.
                    Savet je da o Fiatu, o njegovom brendu, šta sve pravi Fiat grupacija, itd...itd...nemoj više pisati, jer veze nemaš !

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      Originally posted by sw.brick
                      Kupio bi Wolwo koji koshta 30% od cene Volvo-a, samo josh kad bi objasnio zashto, iz kojih razloga, pobuda?

                      Cena kao cena naravno da je povoljna, i to je otprilike JEDINA stvar zbog koje se ovi i ovakvi automobili prave. Ali za te pare uvek biram neshta shto je napravio neko ko ZNA da pravi automobile, pa neka je to i klasu-dve nizhe, pa chak i polovno...

                      Kupio bi ipak Wolwo a zna se da je Volvo paradigma i etalon kad je bezbednost kao i generalno nivo tehnichko-tehnoloshko naprednih reshenja u pitanju? A gde bi tu bio taj Wolwo?
                      hm, tebi izgleda nije jasno kako sve to funkcionise.
                      Sve je meni jasno kad si ti u pitanju...
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • gt nebojsa
                        CBC Senator XXL
                        • 11.05.2007
                        • 348
                        • Preljina,Cacak

                        Ja stvarno ne verujem... sta se sve napisalo u ovoj temi...Jos neki sebi daju za pravo da procenjuju necije kapacitete.
                        @brick:
                        ja tebe stvarno ne razumem.Citas li ti kad svoje postove od 6 km teksta?I da li stvarno verujes da se na istoj traci u razlicitim smenama sklapaju razliciti brendovi,npr.pre podne BMW,a posle podne NLO-UFO?
                        Sto se Volvoa tice,i dalje ostaje cinjenica da je Volvo deo normalnog automobilskog sveta,a da taj Wolwo,kako sam ga nazvao(ne znam da li sklepavaju nesto sto lici na Volvo i kako ga zovu)iliti kineski automobili (oni koje kinezi proizvode kao svoj brend/proizvod) negde u 80im.
                        Moze bilo ko od nas da favorizuje ovaj ili onaj brend,ali sto se mene tice automobilski svet se i dalje deli na one koji znaju da proizvedu automobil i na one koji to ne znaju.Sklapanje je druga prica.Da mi daju nedelju-dve dana i potreban alat,verovatno bih i ja uspeo da sklopim nekakav auto od delova,sve spremno za ugradnju,bez da se zamaram sta kako i zasto radi.
                        E otprilike na tom nivou je kineska proizvodnja.
                        Sve drugo sto rade kopija je,ili u gorem slucaju plagijat necijeg proizvoda.
                        Umeju oni verovatno i bolje,ali tako stvari trenutno stoje.
                        Gde su Briliance,Geely,Great Wall,Wanfeng,BYD,SMA...gde se plasiraju,tj. gde su uspeli da se provuku sem u Kini?
                        http://www.chinacarforums.com/chinese_c ... urers.html
                        Fabrike u proseku stare po par godina.Ima par starijih.
                        Kao sto sam vec rekao,ponavljam,kada naprave svoj automobil,ciji ce dizajn biti autentican a ne kopija BMWa ili bilo cega drugog;kad ga dovedu na takav nivo da bude bezbedan,pouzdan i kvalitetan kao losiji evropski-japanski-juznokorejski... automobill,mogu ozbiljno da se razmatraju kao proizvodjaci svetskih automobila.Do tada je ovo samo poluproizvod za domace trziste,koje ne bira bas mnogo.Vazno je da se ne ide peske i da ne kisnes...
                        A to sto su neki u drugim delovima sveta videli priliku da zarade na ovome,e tu vec ne mogu nista...Svako zna sta mu je ciniti sa svojim novcem.
                        Primer: sta je sa Geely-jem koji je trebao da se prodaje u Srbiji?I super test u SATu?
                        Toyota Čačak

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          Originally posted by sw.brick
                          molim? VW u Kini?
                          to je tebi novost ?
                          da, VWi se proizvode u Sangaju, a to je valjda Kina jos od 80tih godina.
                          nekada samo montaza a onda polako osvojena proizvodnja.
                          Da, proizvode se ZA KINESKO TRZISTE kao sto ti rekoh, i nijedan jedini NE SME da se izveze kao kompletan automobil van Kine. I lepo sam ti napisao KOJI se modeli proizvode. Iz konteksta toga sto pricas ispade da se VW automobili koji se prodaju po US i Evropi prave u Kini, sto apsolutno nije tacno.

                          Originally posted by sw.brick
                          nijedan ne sme da se izvozi van maticnog kineskog trzista
                          otkuda ti tako nesto, sta mislis odakle su uvezeni Pasati koji se prodaju u Evropi. da nije mozda u Nemackoj topljen celik od koga je napravljena karoserija, i ostala gvozdjurija na autu ?
                          da nije mozda tocak proizveden u Nemackoj ?
                          da li znas gde su se nekada proizvodile sve dizalice za zamenu rezervnog tocka koje su deo standardne opreme. za tvoju info to nije Nemacka vec 30+ godina.
                          Odakle mi tako nesto? Pa eto, pre jedno 3 godine bio sam zainteresovan za otvaranje predstavnista Jianglinga za BiH (onaj famozni Landwind klon Opela koji se sav polomio na NCAP-u...), pa sam, izmedju ostalog, i tim povodom bio u Kini u 3 navrata...recimo da sam prilicno dobro upoznat sa time kako im funkcionise auto industrija u ovako elementarnim segmentima.

                          Pasati koji se prodaju u Evropi NISU uvezeni iz Kine. Kraj. Niti se jedan jedini kompletan automobil koji se pravi pod VW ili BILO CIJIM drugim znakom prodaje bilo gde van Kine.

                          A ti ili si lud ili glup pa ne razumes ili neces da razumes ono sto ti od pocetka svi u celoj temi govore, a na cemu ti uporno insistiras - poistovecujes izradu pojedinih elemenata auta sa izradom CELOG auta, sto je notorna glupost. Ako je celik za karoseriju izradjenu u Nemackoj topljen u Kini, ili mu je dizalica i tocak napravljena u Kini, to je tebi kineski auto??? Logika ti je za 10....

                          Po tvojoj nekoj logici ispade da se SVI delovi za SVE moguce proizvode sto se u svetu prodaju prave BAS i samo u Kini, ispade nigde u Evropi pa ni u Nemackoj ne postoji nijedan jedini dobavljac i proizvodjac autokomponenti sa proizvodnjom VAN Kine?

                          Originally posted by sw.brick
                          Spominjes i nekakav kineski Volvo - gde se prodaje taj Volvo?
                          najvise u SAD, zatim u Japanu, Evropi pa i ovde u Srbiji.
                          prodaje ih ovde Grand Motors.
                          odavno, jos pre 20 godina je deo proizvodnje Volvo preselio u Indiju, sto se tice odredjenih delova za prvu ugradnju.
                          nije valjda da mislis da se Volvo moze proizvoditi u Svedskoj danas i platiti sveski trosak proizvodnje ?

                          Volvoi se odavno prave sirom sveta, proizvode komponente pocevsi od SAD odakle je kupovan ABS sistem, brava za vrata iz Nemacke, itd itd.

                          vrlo malo se pravilo u Svedskoj.

                          ono sto se danas promenilo je da se vise ne proizvodi u SAD tj Kanadi (Halifaxu konkretno) - skuplje i losije nego proizvodnja u Kini.
                          Pa da, evo ga opet...pojedine komponente i odredjeni delovi za prvu ugradnju se prave u Kini, i to dakle mora biti kineski Volvo koji se prodaje svuda po svetu. Ne znam da li da se uopste upustam u komentarisanje ovoga...

                          Volvo se proizvodi u SVEDSKOJ ne u Kini. Pojedine komponente se proizvode van Svedske, sto je i normalno, odredjeni broj u Kini, nesto verovatno i u Australiji ili na Aljasci, ali je Volvo i dalje automobil proizveden u Svedskoj. I oduvek je tako bilo. Medjutim, sad mu se sijalice za farove umesto u UK prave u Kini i BUM - postade KINESKI odjednom? E sad ako je tebi Volvo odjednom kineski auto zato sto mu se dizalica za tockove ili farovi pravi u Kini, ja nemam dalji komentar na tu logiku....sta li je bio ranije, jer mu se veliki broj komponenti ODUVEK pravio VAN svedske, ako sto je slucaj i sa SVIM ostalim proizvodjacima?

                          Originally posted by sw.brick
                          GDE se u Kini proizvodi Airbus, koji model, u kojoj fabrici?
                          celu informaciju neces dobiti, posto sam uveren da ces zloupotrebiti u tvom stilu, stoga samo model- A 320.
                          za dalje se sam raspituj, javno je dostupno od strane samog Airbus-a pa izvoli.
                          Ah, ja sam po pitanju izvrtanja, izvlacenja iz konteksta i zloupotrebe informacija, u odnosu na tebe TOTALNI amater... Prvo je bilo Airbus seli proizvodnju, sad je samo jedan model, i to nije proizvodnja nego FINALNO SKLAPANJE - a one komponente koje i prave za tu i druge modele Airbusa su nekriticne i niskotehnoloske komponente, uslovno receno. I odjednom Aurbus ispade kineski avion...odlicno.

                          Originally posted by sw.brick
                          Isto tako, mogu da SKLAPAJU finalne proizvode koje neko drugi projektuje, da NAPRAVE kompletno soj proizvod - dobijes nesto kao ovaj kineski X5
                          ocigledno nisi cuo da su Kinezi napravili kompletno svoj voz za velike nadmorske visine, koji vozi preko Himalaja.

                          i da, to je njihov proizvode jer je jedini tog tipa na svetu, i jos ga nema niti jedna jedina zapadna zemlja.

                          i o tome je puno pisano u zapadnim medijima i izvestajima sa pustanja u redovan saobracaj tog velikog sveteskog tehnoloskog dostignuca.

                          i da, naravno da su Kinezi projektovali i izgradili.
                          ...a to veze sa ovim kineskim X5 ima veze po...cemu? Prave Kinezi i svemirske brodove, i vozove i sve sto i ostatak sveta, ali na sebi svojstven nacin. Sve sto treba da sluzi svrsi, Kinezi savrseno dobro znaju da naprave, kad hoce. Ali ceo koncept onoga sto se naziva "perceived quality" im i dalje izmice. Nije vazno kako izgleda, vazno je da radi...a i ako ne radi niti je na onom nivou kvaliteta kao sto ostatak industrije radi, opet nema veze, vazno je da je jeftino. To je nacin kako Kinezi razmisljaju, zato im i ne ide kod izbacivanja premium proizvoda koje sami dizajniraju, jer NE KAPIRAJU ovaj nacin razmisljanja, da vozaci X5 ili ML ili Cayenne-a ne ocekuju da voze kloniran auto koji po svemu samo eventualno LICI na original i u cijem se kopiranju stedelo na SVEMU. Kinezima to nije bitno...samo nek' LICI, a to sto je spolja gladac iznutra jadac, ni to im nije bitno.

                          Originally posted by sw.brick
                          Sad ce Airbus posle desetina milijardi evra ulozenih u razvoj tehnologije, infrastrukture, aviona, uspostavljanje brand image-a i poverenja (ovo je najbitnije od svega) - sve to da urusi tako sto ce da poveri Kinezima proizvodnju celog proizvoda? Pojedine komponente OK, i to nekriticne komponente, ali Kinezi da PRAVE nesto tako slozeno kao Airbus - za jedno 30 godina, mozda. Da sklapaju mozda, da prave sami, nikad
                          tih 30 godina je vec proslo, probudi se i uhvati korak sa realnim mogucnostima Kineza da proizvedu i najkompleksnije zamislive stvari.
                          Vidi gore napisano.

                          Originally posted by sw.brick
                          Ne kapiraju kako svet funkcionise i sta zahteva VAN Kine bas najbolje. Za jedno 20 godina ce uklaviriti...
                          nemoj ti da brines za njihovo kapiranje, posto ocito ti ne kapiras njihove motive kada nesto rade koja je svrha.

                          oni jako dobro znaju kako svet funkcionise a to pokazuju rezultati koji su vec postignuti.

                          cisto za tvoju info da ti ukapiras, da su nosioci licence tehnoloskih resenja za 4-tu generaciju mobilne telefonije bas Kinezi.

                          licencu kupuju Ameri, konkretno u San Diegu je u toku uspostava prve na svetu probne infrastrukture cetvrte generacije koju je osmislila (i zastitila kao autor) kineska firma Huawei.

                          u Evropi jos nema naznaka da ijedna firma ima nesto slicno u najavi, a Kinezi vec pustaju u probni rad.

                          najocitiji primer inovacije, prvi sistem na svetu koji ce definisati buduce standarde u toj oblasti, koji su vec u proceduri u ITU.

                          a ti izvoli proveri...
                          Ja sa Kinezima, po pitanju autoindistrije nesto manje, po drugim pitanjima MNOGO vise - radim evo vec 7 godina, i savrseno dobro razumem i kako razmisljaju i koji su im motivi iza nekih ideja i razmisljanja.

                          Kinezi su pustili i komercijalni Maglev, 4-gen mobilnu telefoniju, imaju svemirski program, itd itd...Da ih neko pita sta ce im, ali ZAISTA koji ce im djavo i da li im je STVARNO potrebno da se voze vozom 500 km/h, ili da lebde po svemiru ili ceretaju gledajuci sagovornika - odgovor bi bio zato sto hoce svima da pokazu da MOGU i IMAJU CIME. Ulazu neverovatne napore da izbrisu sliku Kine kao ruralne i zaostale komunisticke zemlje koja grabi napred i zeli da bude lider u SVEMU. Hoce da ceo svet vidi kako mogu da naprave SVE sto i ostatak sveta, i to u tako grandomanskim razmerama da je krajnje ocigledno da 90% stvari koje rade rade cisto radi pokazivanja prestiza a ne zato sto im objektivno trebaju.
                          Kad pomesas ovoliki silni napor da pokazu da su najbolji, sa ne bas tako sjajnim razumevanjem zapadnog kupca oko delikatnih detalja oko "preceived quality", pa na to dodas malo kineskog mentaliteta da je vazna fasada a ne temelji - i dobijes gomilu proizvoda koji LICE na original, ali su katastrofa iznutra...I ceo problem je u tome sto to Kinezi i ne vide kao problem. Zato i kazem da ce im trebati jos jedno 20 godina da nauce da razmisljaju kao ostatak sveta, a onda smo ga ugasili...
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Po tvojoj nekoj logici ispade da se SVI delovi za SVE moguce proizvode sto se u svetu prodaju prave BAS i samo u Kini, ispade nigde u Evropi pa ni u Nemackoj ne postoji nijedan jedini dobavljac i proizvodjac autokomponenti sa proizvodnjom VAN Kine
                            ne pricamo uopste o logicnosti neke pojave, vec o cinjenicama tekucih odnosa u svetu.
                            nije niko rekao da bas sve se jedino proizvodi u Kini, odakle to tebi ?

                            velika vecina svega moguceg sto ti padne na pamet kao proizvod sa nekom upotrebnom vrednosti je delimicno ili u celosti proizvedne u Kini.

                            ocigledan je trenda porasta udela kinekse proizvodnje u ukupnoj globalnoj proizvodnji bilo cega na planeti.

                            proizvodnja se vec par decenija iseljava iz Evrope, i gasi u Evropi.

                            ako ti treba primer da bi ti bilo jasnije u cemu je poenta- nekada je Mancester u Engleskoj bio svetski centar tekstilne proizvodnje.
                            danas je Mancester (i godinama unazad vec) totalna nula, bukvalno sva tekstilna proizvodnja je ugasena.

                            Italija, zemlja tektstila i mode je gotovo ostala bez proizvodnje u toj oblasti.
                            ne treba mnogo pogadjati gde se sada fizicki odvija proizvodnja u toj industriji, u Aziji od Bangladesa i Vijetnama do Kine.

                            i u auto industriji je taj trend gasenja proizvodnje u Evropi jasno vidljiv.

                            sta li je bio ranije, jer mu se veliki broj komponenti ODUVEK pravio VAN svedske, ako sto je slucaj i sa SVIM ostalim proizvodjacima
                            jeste, oduvek se veliki broj komponenti pravio van Svedske, uglavnom po nemackim, engleskim, francuskim, americkim kanadskim fabrikama.
                            najveci deo je Volvo kupovao sa strane, najbolje proizvode od najboljih fabrika sirom sveta koje je konstrukcijom integrisao u gotov proizvod po Volvo zahtevanim standardima.

                            danas su te fabrike uglavnom ugasene ili preseljenje u Aziju, taj veliki broj komponenti se danas pravi u Koreji, Kini, Vijetnamu, Tajlandu.

                            Volvo je upravo otpustio 3000 radnika u Geteborgu gde zatvara deo proizvodnog pogona jer za njima nema potrebe.


                            I odjednom Aurbus ispade kineski avion...odlicno.
                            lepo je napisano da je Kina sposobna da proizvede taj avion, to sto se tebi pricinjava da je Airbus ispao kineski avion potpada pod tvoju konstrukciju.

                            naravno, u pocetku ide cisto sklapanje od gotovih uvoznih komponenti dok se ne zavrsi proces preseljenja fabrike iz Evrope sa svim proizvodnim masinama.
                            poenta koju mnogi ne kapiraju je da tako visoko tehnoloski proizvod jeste moguce proizvesti u Kini, a to je daleko komplikovanije od bilo kakve proizvodnje ma kakvog modela auta.
                            poenta je Kinezi mogu da proizvedu mnogo vise od jednog auta.

                            Sve sto treba da sluzi svrsi, Kinezi savrseno dobro znaju da naprave, kad hoce.
                            konacno da se vratimo na temu.
                            kad hoce umeju da naprave, kada nece naprave "kao nogama".

                            To je nacin kako Kinezi razmisljaju, zato im i ne ide kod izbacivanja premium proizvoda koje sami dizajniraju, jer NE KAPIRAJU ovaj nacin razmisljanja, da vozaci X5 ili ML ili Cayenne-a ne ocekuju da voze kloniran auto koji po svemu samo eventualno LICI na original i u cijem se kopiranju stedelo na SVEMU. Kinezima to nije bitno...samo nek' LICI, a to sto je spolja gladac iznutra jadac, ni to im nije bitno
                            naravno, bas tako samo sto u ovom slucaju uopste nije rec ni o kakvom premium proizvodu vec prosecnoj jeftilen kategoriji gde je cena osnovni faktor i razlog ponude.

                            ako neki vozac X5 ili Cayenne pomisli da je ovo na slikama nekakav X5 onda takav vozac ima velikih problema oko raspoznavanja stvari.

                            Kinezi nisu niti pravili vozilo za takve vozace, vec sa siroke mase Azije i Afrike gde i inace vecina ljudi nije niti cula niti ima pojma da postoji X5 ili Cayenne.
                            a niti ih zanima.

                            vecina potencijalnih kupaca na planeti uopste nije zainteresovana za postojanje ili saznanje da postoji tamo neki X5 lokalno u nekim zabitima sveta kao sto je Evropa ili SAD.

                            Kinezi odlicno kapiraju da je njihova klijentela onih 3 milijarde ljudi kojima je CENA i upotrebljivost proizvoda glavni faktor odlucivanja a dizajn sporedna nuzna pojava koja i inace prati svaki auto.

                            Kinezi su jos daleko od uopste namere da ulaze u premium segment ili nesto nalik tome samostalno, to ih jednostavno ne zanima.

                            previse napora, novca, muke, ulozenog za izvesni malecni udeo i gotovo nikakvu prodaju.
                            svako ko iole poznaje auto industriju zna da Pezo, Fiat ili VW (kao brend) nisu do sada a niti danas nemaju prodju u premium segmentu.
                            bili i ostali daleko van te kategorije kupaca.

                            Kinezi nisu glupi da ne prihvataju tu cinjenicu, pa se i ne trude u necemu sto je unapred poznato da su autsajderi.

                            Kinezi su pustili i komercijalni Maglev, 4-gen mobilnu telefoniju, imaju svemirski program, itd itd...Da ih neko pita sta ce im, ali ZAISTA koji ce im djavo i da li im je STVARNO potrebno da se voze vozom 500 km/h, ili da lebde po svemiru ili ceretaju gledajuci sagovornika - odgovor bi bio zato sto hoce svima da pokazu da MOGU i IMAJU CIME
                            nemam sta da dodam, to je i moja poenta koju san naveo.
                            Kinezi mogu gotovo sve sto pozele, i imaju cime da realizuju ako hoce.

                            cak i po cenu da to nije finansijski isplativo danas, samo da pokazu sposobnost.

                            zato sam i jasno naveo da izazov da naprave dobar auto nije nikakav problem za Kineze ako to pozele.

                            Kad pomesas ovoliki silni napor da pokazu da su najbolji, sa ne bas tako sjajnim razumevanjem zapadnog kupca oko delikatnih detalja oko "preceived quality", pa na to dodas malo kineskog mentaliteta da je vazna fasada a ne temelji - i dobijes gomilu proizvoda koji LICE na original, ali su katastrofa iznutra...I ceo problem je u tome sto to Kinezi i ne vide kao problem. Zato i kazem da ce im trebati jos jedno 20 godina da nauce da razmisljaju kao ostatak sveta, a onda smo ga ugasili...
                            Kinezi se i ne trude mnogo da razumeju zapadnog kupca.

                            zapadni kupac je za Kineze vec proslost, vec su neke grane industrije totalno osvojene od strane Kineza poput tekstila, racunarske opreme, zabavne elektronike, bele tehnike i kucnih aparata...

                            zapadni kupac vise ne moze da bira, mora prosto da kupi kineski proizvod u tim oblastima.
                            sada je samo pitanje pod kojom nalepnicom, i sa prepodnevne ili poslepodnevne smene na proizvodnoj traci- kako sam opisao.

                            Kinezi sada osvajaju industriju gradjevinskog materijala, energetike, preradjivacke hemije.

                            njih zapadni kupac u auto industriji (jos) ne interesuje pa stoga niti ulazu napor da udovoljavaju zeljama zapadnim kupaca i njihovoj percepciji automobila.

                            prosto za kinesku produkciju stoje u redovima kupci kako sirom Kine tako i sirom Azije, Afrike i globalno najveceg dela planete.

                            Evropa osim Rusije, je toliko malo trziste danas po broju prodatih vozila da nije interesantno velikim kineskim igracima sa jakim resursima.

                            oni osvajaju ostatak veceg dela globalnog trzista a Evropa dolazi za osvajanje na kraju.
                            mozda za 20tak godina, kako si naveo, mozda ranije ili kasnije.

                            no jasan je vec danas trend da se proizvodnja automobila u Evropi gasi a fabrike evropskih brendova sele u Kinu (i ostatak Azije).

                            npr, Reno Koleos se kompletno proizvodi u Koreji u pogonima Samsunga a baza ja Nissan X Trail.

                            Pasati koji se prodaju u Evropi NISU uvezeni iz Kine. Kraj. Niti se jedan jedini kompletan automobil koji se pravi pod VW ili BILO CIJIM drugim znakom prodaje bilo gde van Kine.

                            A ti ili si LUD ili glup pa ne razumes ili neces da razumes ono sto ti od pocetka svi u celoj temi govore, a na cemu ti uporno insistiras - poistovecujes izradu pojedinih elemenata auta sa izradom CELOG auta, sto je notorna glupost. Ako je celik za karoseriju izradjenu u Nemackoj topljen u Kini, ili mu je dizalica i tocak napravljena u Kini, to je tebi kineski auto??? Logika ti je za 10....
                            Prva generacija Pasata koja se prodavala u Evropi je proizvodjena u Brazilu.
                            druga generacija Pasata se od 1983. godine proizvodi u VW fabrici u Sangaju, a prodavao se taj model u Evropi.

                            tada, sredinom 80tih je tek zapocinjao proces u Kini, pa je jedan deo komponenti Pasata dolazio iz Evrope, deo iz Amerike (Meksika i SAD), deo iz Brazila.

                            ti si lud ako znas iz vidjenja uzivo, da se u Kini radi 8/10 komponenti jednog auta nekog brenda a onda pricas o nekakvim glupostima.

                            dizalica i tocak za VW su se pravili u SFRJ, namerno sam naveo bas ta dva dela iz prve ugradnje a kako sam i pretpostavio nemas pojma o tome kako vec decenijama fucnkionise auto industrija na medjunarodnom nivou diverzifikacije proizvodnih pogona.

                            ako ti navedem i da je pre 25 godina BMW kupovao za prvu ugradnju komponente u SFRJ za sve svoje modele od najjeftinijeg do najskupljeg, i to ce biti verovatno za tebe glupost.

                            danas, nakon blizu 30godina VW proizvodnje u Kini sada se tamo prave i dizelice, i tockovi, i sijalice i sedista, i celik za karoseriju, i sedista, i motori, i kocnice, i upravljacki mehanizam, i klima uredjaj, i ECU motora, i sistem ubrizgavanja, i razni elektro motori, i brave itd itd.

                            to nije i dalje kineski auto ali jeste kineska proizvodnja u fizicki pogonima u Kini, od kineskih sirovina, od strane kineskih radnika (i stranaca naravno), dobrim delom i za kineske kupce kao i za ostatak sveta.
                            to ukljucuje i Nemacku.


                            u Kini je toliko velika po obimu proizvodnja svih mogucih delova za sve moguce svetske brendove od kojih su najvece kolicine GM, VW, Toyota i ostali veliki sistemi da deo te velike proizvodnje iskoriste i za svoje proizvode u finalnom obliku automobila pod svojim brendovima.

                            i da, hvala na logici za 10 jer stvarnost i jeste takva da ne uvideti ocigledno je stvarno umetnost

                            ti neces da razumes ocilgedne stvari, samo mali deo evropske produkcije vozila je fizicki zaista proizveden na tlu Evrope.
                            i velika vecima ljudi koji nisu u toku sa dogadjajima smatra da je Kina tamo neka pustahija sa divljacima koji vise sa grana, a da je sva pamet sveta kao i najveci domet civilizacije samo i jedino rezervisan u par zemalja Evrope ili da je privilegija nekih nacija.

                            Kina je vec danas pre****la euro industriju vozila sa obimom proizvodnje.

                            kao sto je Rusija pre****la Nemacku i postala danas najvece trziste po prodaji u Evropi.

                            evropski kupac koji trazi premium percepciju kako si nazvao, je retka pojava u svetu, igla u plastu sena vecine 50tak miliona kupaca godisnje u svetu.

                            ceo BMW kao sistem, sa svim svojim fabrikama je kap u moru, tek koji procenat udela u svetskoj autoindustriji danas po prodaji.

                            naravno, ako se gleda samo i jedino premium klasa onda je BMW veliki svetski igrac. samo u tom malom segmentu potencijalnih kupaca.

                            ovaj nazovi kopija X5 nema nikakve veze sa tim segmentom, i nema nikakve slicnosti sa originalnim X5 pocevis od motora, pa prednjeg pogona kao osnovnog itd.

                            jedino sto spoljni dizajn moze da navede totalno neupucene na neku povezanost.

                            kao sto sam vec ranije napisao, dizajn je poslednje sto treba gledati na autu kada se svrstava u ovu ili onu kategoriju i poredi sa necim.

                            sustina auta je ispod lima, ono sto se ne vidi dizajnom- i to zna vozac sa iole malo iskustva iz prakse.

                            ovo je niti X5 u najavi, niti ima ikakve veze, niti po osobinama tehnickih karakteristika niti po ceni, niti po klijenteli kojoj je namenjen...

                            smatrao sam da to ne treba niti pominjati jer je tako ocigledno a kamoli bilo sta objasnjavati na ovom forumu natprosecnih vrednosti.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              ...

                              Odakle poceti a ne zaplakati.

                              Ma jok.

                              Samo jedna stvar, opet radis isto, lupis nesto, i onda se svim silama potrudis da to zakopas u gomilu gluposti koje boga pitaj da li iko ikad cita do kraja, onako slovo po slovo...

                              Samo da se vratim na konkretne primere, kazes da se u Kini proizvodi Volvo, i VW, ono, posle zavrsetka proizvodnje njihovih vozila, i da se prodaju pod brendom VW i Volvo od strane maticnih fabrika.

                              Ja tvrdim da je to notorna glupost i jednostavno nije tacno.

                              Ostale "analize" zaista nemam snage da komentarisem, sve su u istom stilu, a nema ni smisla da se raspravljam, samo bi me smorio ko zmija zabu...

                              Udri dalje...
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                I da li stvarno verujes da se na istoj traci u razlicitim smenama sklapaju razliciti brendovi
                                nema sta verovanje sa tim, to su proste cinjenice.
                                javno su dostupne informacije samih brendova o proizvodnji razlicitih brendova na istoj traci u razlicitim smenama.

                                naveo sam ti 2 primera dovoljno svetski poznatih brendova- Bose i Carrier.

                                hoces primer Nokia telefona i njihove proizvodnje ?

                                ali sto se mene tice automobilski svet se i dalje deli na one koji znaju da proizvedu automobil i na one koji to ne znaju
                                sto se tebe tice.
                                srecom pa je robotizacija proizvodnje ucinila tu podelu bespredmetnom i izbrisala geografiju kao pojam vazan u proizvodnji nekog industrijskog proizvoda, ukljucivo i auto.

                                nema danas na svetu onih koji ne znaju da proizvedu automobil, tehnologija je na izvolte i lako dostupna. znanja koja su potrebna su lako kupiva na trzistu radne snage.

                                najteze je naci kupca, tu je najveca podela automobilskog sveta.

                                oni koji umeju i mogu da prodaju i oni koji nemaju kupce za celokupni obim proizvodnje.

                                ,ponavljam,kada naprave svoj automobil,ciji ce dizajn biti autentican a ne kopija BMWa ili bilo cega drugog;kad ga dovedu na takav nivo da bude bezbedan,pouzdan i kvalitetan kao losiji evropski-japanski-juznokorejski... automobill,mogu ozbiljno da se razmatraju kao proizvodjaci svetskih automobila.Do tada je ovo samo poluproizvod za domace trziste,koje ne bira bas mnogo
                                da, ponavljas besmislice.

                                da li ti mozes da shvatis da je svetsko trziste bas to trziste domacih kineskih kupaca koji ne biraju bas mnogo.
                                to, uz Indiju i ostatak Azije je GLAVNO svetsko mesto proizvodjaca svetskih automobila.


                                BMW, Volvo ili slicno su periferija sveta, neozbiljni deo globalnih kupaca koji su sporedni u svakom pogledu na globalnom nivou.


                                od evropskih firmi jedino Daimler i VW su koliko toliko jos ozbiljni igraci na svetskom planu.

                                ostali su previse sitne i male fabrike koje sve vise gube udeo na trzistu, udeo koji im peruzimaju ti kako kazes "neozbiljni" proizvodjaci iz Azije.

                                Kinezi su vec sada proizvodjaci svetskih automobila, to sto se tebi ne svijda da ih uopste razmatras jer nisu ispunili neke tvoje pojedinacne zelje nimalo ne menja cinjenice o brojkama prodatih primeraka na trzistu.

                                A to sto su neki u drugim delovima sveta videli priliku da zarade na ovome,e tu vec ne mogu nista
                                prilika za zaradu je urodjena, standardna pojava siroko primenjena u svetu pa ne znam zasto bi se odjednom kao cudili... upravo u tome i jeste poenta.
                                na kineskoj robi se u trgovini dobro zaradjuje, niza cena-veci obim prodaje- ukupno visa zarada.

                                vec vidjeno sa modelim Reno 4 i 5, 2CV4 i 2CV 6 Citroena, Fiat Uno, 127/128, VW Buba i da ne nabrajam sve modele koji su bili daleko gori od bilo kog kineskog proizvoda danasnjice a prodavani su i nasli milione kupaca po pojedinom modelu.

                                sve sto mi sada pratimo sa kineskom industrijom automobila je vec vidjeno od strane nasih roditelja, i to ovde u Evropi.
                                na gotovo isti nacin, istim mukama, istim nastupima, slicnim probojem sa cenom do kupaca.

                                BMW je pravio i Isetta model , a to je tek smejurija od auta.
                                bilo, istorija.

                                nisu Kinezi krivi sto neki u drugim delovima sveta vide priliku za zaradu pa kineske modele za kineskog kupca na kineskom (i slicnim) trzistu "svercuju"" pri cemu ih marketinski obradjuju i porede sa evropksim modelima i brendovima.


                                da jos jednom naglasim, nisu Kinezi ti koji su doneli svoje modele za kinesko trziste u Evropu, nisu Kinezi ti koji ih prodaju, nisu Kinezi ti kojima je uopste stalo do evropskih razmazenih kupaca koji su malobrojni, nisu Kinezi ti koji prave famu oko dizajna.

                                Primer: sta je sa Geely-jem koji je trebao da se prodaje u Srbiji?I super test u SATu
                                primer koji pokazuje da Geely nije zaintersovan za prodaju u Srbiji, kao sto sam vec i rekao da je slicna situacija sa velikom vecinom kineskih fabrika generalno za Evropu.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X