desni volan

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #31
    P.S. Jer zna neko sifru za London sto treba da se ukuca da bi se videla vozila na www.autotrader.co.uk ?
    Probaj sa W1J 9BR - to je sam centar Londona

    Automobili su ovde tradicionalno jeftiniji jer je trziste dosta limitirano, tj. nema mnogo potraznje iz drugih zemalja, zbog strane na kojoj je volan. Drugi razlog, koji je vise vezan za trenutnu situaciju je da je funta rekordno pala, tako da sad vredi oko 1.2e, pa kad preracunas, ispada jos jeftinije.

    E, da, cene luksuznih / sportskih automobila ovde su strasno mnogo pale u poslednjih 6 meseci i padace jos zbog finansijske krize i toga sto ce ove godine da budu shit bonusi bankarima, pa nema ko da kupuje. Cene Porsche-a, Astona, Ferrarija su pale za vise od 20% od kraja Septembra, a vozila se samo gomilaju (Porsche dealer u blizini moje kancelarije nema gde da skladisti kola, a ima pristojno veliku garazu)

    Comment

    • subicd
      CBC Senator XXL
      • 20.06.2008
      • 463
      • Novi Sad

      #32
      Hvala na code-u.

      Nego interesuje me kako se ophode Englezi sa vozilima? Tipa servis, voznja, odrzavanje.

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #33
        Iskren da budem, svi ljudi koje poznajem ovde i voze, imaju automobile samo za vikend voznje (zbog prirode posla uglavnom nemaju vremena) po Londonu ili eventualno za do posla i nazad, tako da prave po 5-6.000 milja godisnje, sto bas i nije reprezntativno. A, da....i nisu Englezi (neznam vise od 5 Engleza ukupno)

        Naravno, odrzavaju ih redovno. Sto se voznje tice, Engleska nije bas zemlja u kojoj se divlja kolma, kamere su ceste, London zagusen, auto-putevi imaju limit od 70 mph, kisa, etc.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          Ostaje mi još uvek dilema, zašto su u GB automobili toliko jeftiniji u odnosu na kontinent, a jesu!?
          GB mala zemlja, malog broja stanovnika, malo trziste, roba koju niko (gotovo niko) nece van GB, van tehnickih normi ostatka okruzenja...

          najprostije receno roba sa greskom, male upotrebne vrednosti pa i cena odslikava realnost (velika ponuda mala potraznja polovnih).

          uglavnom, GB je malo lokalno trziste sa malim brojem potencijalnih kupaca polovnih vozila...a kada nema kupaca zna se- cena klizi nadole.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Kenno
            CBC Senator XXL
            • 21.08.2006
            • 460
            • Zenica, BiH

            #35
            A i gorivo im je skupo.

            Comment

            • Singidunum
              CBC Član
              • 02.12.2008
              • 27
              • Beograd

              #36
              ...

              U poslednjem broju SATa je izasla rubrika bas o ovoj temi.Kazu da su lagune najjeftinije za prepakivanje,ali ne 500-700e kako neko reche vec 1000-1200,sto je realnije.Ipak samo letva volana kosta preko 500e,a gde su ostali delovi,ruke...
              Samo mi za farove nije jasno,neko rece da se i oni menjaju...Zar se ne mogu nashtelovati?U SATu kazu da se problem sa farom resava prelepljivanjem neprovidne trake preko gornje ivice levog fara,ali zamislite AndjeliJU Zoli sa flasterom na glavi


              A dok svuda u Evropi cene padaju,kod nas ce "englezi" skociti zbog vece potraznje.

              Comment

              • skyline
                CBC Senator XXL
                • 31.07.2007
                • 3149
                • Cacak

                #37
                postoje jasne razlike izmedju levog i desnog fara
                nisu idealno simetricni
                jer je u britaniji ivica puta sa leve strane auta, a kod nas sa desne i farovi totalno drugacije osvetljavaju put, tako da su u britaniji kontra farovi od ostatka sveta
                Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                Comment

                • Singidunum
                  CBC Član
                  • 02.12.2008
                  • 27
                  • Beograd

                  #38
                  ...

                  Naravno da ima razlike u farovima,tacnije u visini snopa koji bacaju,ali sam mislio da je dovoljno nashtelovati ih,da se ne moraju menjati.

                  Comment

                  • skyline
                    CBC Senator XXL
                    • 31.07.2007
                    • 3149
                    • Cacak

                    #39
                    nema stelovanja, razlikuju se sociva
                    Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                    Comment

                    • BRABUS
                      CBC Senator XXL
                      • 15.10.2004
                      • 2399
                      • London

                      #40
                      Originally posted by Kenno
                      A i gorivo im je skupo.
                      Nije bas, sad je oko 0.8 funti, sto je nekih 95 evro centa, dizel je 10-15% skuplji

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Zar se ne mogu nashtelovati
                        pa...nije da ne mogu. ali, to stelovanje je ceo skup kompleksnih radnji.

                        kao prvo treba ti laboratorija za svetlosne efekte da bi isprojektovao nove elemente za fokusiranje snopa svetla.

                        posto se usmeravanje svetla vrsi putem onog naboranog stakla u klasicnom H4 faru ili putem projekcionih sociva u modernim farovima.

                        zatim, kada isprojektujes novi sistem fokusiranja svetla, onda to treba i napraviti a to podrazumeva i da napravis alat/masine za staklene odlivke i ostalo pratece.

                        kada napravis svoj novi sistem svetla onda to moras da homologiras u nekoj ovlastenoj laboratoriji da bi mogao da koristis na javnom putu, tj da se vozilo pusti u saobracaj.

                        zatim ides na tehnicki pregled.

                        upise se u saobracajnu dozvolu, i miran si sto se tice ispravnosti u tehnickom i pravnom smislu te tvoje modifikacije fabricke konstrukcije.


                        ali....sta ako ti kojim slucajem pukne staklo fara ?

                        hoces li ispocetka praviti jedan primerak tog svog novog sistema.

                        a na pocetku i na kraju price, postavlja se razumno pitanje cene i svrhe ulazenja u taj nivo troskova.

                        fabrike koje se industrijski bave proizvodnjom i konstrukcijom farova u milionskim tirazima to rade zasigurno i brze i bolje i pre svega nekoliko desetina (stotina ili hiljada?) puta jeftinije od tvoje mogucnosti da izradis jedan primerak sa pratecim razvojnim i masinksim troskovima.

                        da ne ulazim u rizik da ce tvoj prvi primerak izradjenog fara verovatno biti u necemu falican pa ce trebati vremena (i novca) dok ne dostignes nivo kvaliteta i preciznosti fokusiranja snopa svetla koji je zakonom minimalno obavezujuci.

                        najjednostavniji i ubedljivo najjeftiniji nacin prepravke fabrike konstrukcije je kupovinom originalnih rezervnih delova koji su potrebni.

                        tu je potreban samo tvoj novac, sve ostalo su vec uradili inzenjeri i ostali u lancu od razvoja, testiranja, proizvodnje, homologacije, kontrole, izdavanja atesta (ono Exx broj na staklu).

                        a razlika u osvetljenosti farova pri voznji levom i desenom stranom puta je ocigledna.
                        auto sa "pogresnom " stranom volana na putu zatice i znakove na "pogresnom" mestu, zatim pesaci se krecu za njega " pogresnom " stranom, itd.

                        pominjana nalepnica koja se obavezno stavlja na desni far je tu da bi sto je vise moguce prigusila fokus desnog snopa koji je zaduzen za obasjavanje vozaceve ivice puta.

                        sa volanom na kontra strani, tu vise nije ivica puta (sa pesacima, znakovima itd) vec sredina tako da nastaje totalno zaslepljivanje vozaca koji dolaze iz kontra smera voznje.

                        sa prelepljivanjem fara je time privremeno priguseno zaslepljivanje vozaca ali time nije bas nista ucinjeno niti postoji ikakav dobitak na nuzno potrebnom osvetljenju ivice puta.

                        kako god, takva metoda je tek nuzno privremeno resenje za jednu dve voznje godisnje, tj nocne voznje.

                        ako mislis da auto vozis vise od 2-3 (dva , tri) puta godisnje zaboravi na ideju prelepljivanja farova.

                        a pogotovu zimi, sta god zalepio otpasce, a jos gore kada ti treba najvise vestackog svetla ti ces voziti u poluslepom stanju sa farovima koji skilje.

                        sistem osvetljenja je izuzetno bitan za bezbednost u saobracaju, videti i biti vidjen je zlatno pravilo vec decenijama.

                        ali to ne znaci da svako svetlo bilo kako usmereno i bilo kakve jacine ( i pogotovu boje) ima neku svrhu.

                        mnogi ugradjuju napamet sve i svasta i umesto boljeg dobijaju cesto jace i losije osvetljenje za sebe i ostale ucesnike.

                        svetlo koje zaslepi bilo koga je najlosije moguce svetlo, i to bez obzira na jacinu (na papiru) sijalice itd...

                        inace, auto se smatra tehnicki neispravnim za saobracaj ukoliko snop svetla nije bukvalno tacno i precizno onakava kakav je predvidjen preciznom tehnickom (i zakonskom) normom.

                        to sto se kod nas svetla kod policije smatraju kozmetickim ukrasom koji nicemu ne sluzi pa ne naplacuju kazne i ne iskljucuju vozila koja su ocigledno neispravna za saobracaj i ugrozavaju /zaslepljuju druge je duga tema losih navika, nestrucnosti, nezainteresovanosti za bezbednost u saobracaju itd.

                        zbog drugih a pre svega zbog sebe, pojedinac najbolje sto moze da uradi je da se pridrzava dokazano proverenih fabrickih konstrukcija i dovoljno je da samo ispostuje da su svetla na autu u identicnom stanju kao kada su izasla iz fabrike bez ikakvih prepravki.

                        velika vecina prepravki dovodi do goreg i losijeg stanja osvetljenja, a tek mali broj prepravki konstrukcije se pokaze kao uspesan napredak.

                        ne samo ovde, to je vec primeceno kao opste pravilo decenijama unazada sirom sveta kroz evidenciju statistike tehnickih pregleda.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          Re: ...

                          Originally posted by Singidunum
                          Naravno da ima razlike u farovima,tacnije u visini snopa koji bacaju,ali sam mislio da je dovoljno nashtelovati ih,da se ne moraju menjati.
                          razlika je visni, dubini, sirini i obliku snopa koji bacaju.
                          problematican deo oko stelovanja je onaj oko oblika snopa svetlosti , a koji odredjuju elementi fara zaduzeni za fokusiranje.

                          ti elementi odredjuju dubinu, sirinu i sve uglove prostiranja svetla u prostoru.

                          svetlo je trodimenzionalno nastelovano...
                          plus jos i intenzitet svetlosti nije fiskan vec promenljiv po uglu (nameni osvetljenja tacno odredjenog dela prostora).

                          npr, jaci je intenzitet dela snopa koji osvetljava pesake uz ivicu puta nego dela snopa koji osvetljava saobracaj iz trake kontra smera.

                          ima citav niza pravila za svetlo definisan po tzv ECE normi.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • shonsy
                            CBC Senator XXL
                            • 11.05.2007
                            • 1391
                            • London/Beograd
                            • Honda CBR 125R

                            #43
                            Moji zive u Londonu, pa su uvezli caletu Lagunu Privilege '02, 1.8 16V ovog leta.
                            Ja nemam nikakvih problema sa njom u voznji, nikada ranije nisam vozio toliki auto i jos volan sa desne strane pa se opet naviknes za par dana.

                            Ova Laguna sa Privilege paketom opreme je do najsitnijih detalja odradjena perfektno i takav auto je na kraju ovde izasao 6 hiljada eura.

                            Mislim da se za toliku razliku u ceni vredi malo pomuciti kad pretices, ili lepo kamericu u levi retroizor...

                            U svakom slucaju za sada imam samo pozitivna iskustva. Cak je i simpaticno, vrlo lako sam "startovao" jednu devojku jer si blize njenoj strani...

                            Comment

                            • MOSLER
                              CBC Senator XXL
                              • 27.05.2005
                              • 1064
                              • Niš

                              #44
                              Iskreno, mislim da su te odrali.Za taj novac mogao si da pomenuti auto uvezes iz Engleske i prebacis volan na levu stranu

                              Comment

                              • shonsy
                                CBC Senator XXL
                                • 11.05.2007
                                • 1391
                                • London/Beograd
                                • Honda CBR 125R

                                #45
                                hehe ne znam ko me je odrao?! Sve smo sami zavrsili. Brat mi zivi u Londonu za hiljadu ipo - dve funti je kupljena Laguna, troskovi goriva, putarina, itd. dovezao je dovde burazerov drugar, ocarinjena, registrovana i servisirana za 6 hiljada eura. Da li mislis da stvarno moze manje da izadje?! To jedino ako u Londonu vredi 500 funti jbg...

                                I da to moze tako, mada ne znam sta bi ljudi manje placali od nas, do duse carina je bila jaca nego inace za nekih 200 eura cini mi se zbog Privilege opreme, sto mislis da bi onda iko bio lud da kupuje ovde takvu Lagunu za 8-9 soma eura, a po tebi moze sa sve premestanjem volana i ostalog da izadje 6? Ako stvarno imas neku "foru" da izadje toliko sa premestanjem volana, daj podeli je sa nama, pa da udjemo u neki posao... s obzirom da su tamo sve skode bukvalno dzaba, pa cak i passati '02 -'03 za 2-3 hiljade funti...

                                Comment

                                Working...
                                X