desni volan

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #76
    Ljudi kod polovnih delova sa otpada misle na dobre delove koji se skidaju sa vozila za tu namenu.
    Recimo meni je covek koji drzi Reno otpad na ledinama nudio 3500 eura za lagunu bez registracije, carine, itd. Dakle Laguna Privilege 2002 god. Uzmimo za primer da sam prodao tom liku auto. Sto sada ta letva volana ne valja? To niti je havarisan auto, niti neispravan pa je zato na otpadu, vec je dovezen sa namenom da se proda otpadu kako bi ga rastavili u delove.

    primer je savrsen za analizu pojave, scenarija o kome pricamo.

    kako si i sam rekao ljudi misle na dobre delove koji se skidaju sa inace ispravnih vozila za tu namenu.

    no praktican problem nastaje kada se ljudi pojavljuju kao anonimni kupci na otpadu.

    ko moze da veruje na casnu pionirsku rec da je letva koja mu se pokazuje bas taj komad skinut sa inace ispravnog i namenski dovezenog auta za rasturanje ?

    na otpadu nema racuna, nema garancije, nema probe, nema nista...jedna muljavina sa obe strane u trgovini (kod nas, koliko je meni poznato).

    i sada letvu upravljaca koja je slozicemo se valjda osnovni bitni element sigurnosti vozila i u svemu kritican za kontrolu nad vozilom, treba neko tako na casnu rec o poreklu sa ispravnog i nehavarisanog vozila da kupi i sebi ugradi u vozilo.

    ok, kupljena i ugradjena letva sa otpada.

    ko i kako, tj cime utvrdjuje da je upravo ugradjena letva bas taj ispravan komad, da je iz auta koji nije havarisan, da je iz auta koji je bio potpuno ispravan neposredno pred dovoz na otpad i rasturanje u delove ?

    ako se to ne utvrdjuje, kako se moze biti u ubedjenju da je na otpadu kupljen dobar i ispravan deo.


    ili se ide metodom probe i pokusaja, pa kupimo jednu letvu i probamo, pa ko nevalja tu bacimo pa kupimo drugu letvu probamo, pa trecu letvu pa probamo...i jednom cemo zaista sa nekom verovatnocom naleteti na ispravnu letvu sa ispravnog auta koji je rasturen u delove.

    a sta u medjuvremenu, voziti sebe u tom autu sa upravljackim mehanizmom nepoznatog stanja.
    i sta ako se dogodi saobracajka usled raspada letve volana, pucanja itd..

    po prirodi stvari, veca je verovatnoca da se na otpadu pojave delovi sa havarisanih vozila a mnogo manja verovatnoca da se pojave delovi/ ceo auto/ sa ispravnog auta.

    a to pogotovu vazi u zapadnoj Evropi, odakle bi po ideji i poticao kanal snabdevanja po tamosnjim otpadima.

    nesto nisam ubedjen da ljudi po Evropi prodaju otpadima inace ispravne aute stare 3,4 ili 6 godina kao pojavu.

    ja sam radije da se to sto ljudi -misle- da na otpadu se nude ispravni delovi bud zasto prebaci u sferu izvesnog, pouzdanog saznanja koje je proverivo kao kljucni faktor pri odlucivanju.

    ja nikada ne bih kupio polovnu letvu, polovnu gumu, polovnu sijalicu, polovni kocioni cilindar, polovnu sponu/ viljusku vesanja na otpadu a niti to radim.

    meni taj rizik otkaza u voznji sigurno nije vredan 200 ili 500 evra navodne ustede.

    ta usteda sa otpadnim delovima pre ili kasnije kosta 2.000 ili 50.000 evra ili nazalost neciji zivot kada jednom (dovoljno je samo jednom) dodje do otkaza nekog od vitalnih delova na vozilu.

    moj auto moze da bude prljav, i izgreban, i musav, i da mu fali lajsna, i da nije na oko primamljiv ali mora da bude 100% tehnicki ispravan i mora da ima iskljucivo sve delove bitne za bezbedost voznje u perfektnom stanju.
    u auto koji nije takav, ja ne sedam i ne vozim a radije obavim posao nekim drugim nacinom prevoza.

    ja ne umem da ispitam da li je deo koji vidim ispred sebe na otpadu skinut sa ispravnog ili sa havarisanog vozila.

    voleo bih da upoznam nekoga ko ima takve vestine i znanja, i koji moze da razlikuje polovni dobar od polovnog loseg dela.

    ne kazem da tvoj primer scenarija nije realan, ali ne vidim osnov verovanjima da ce sirom Evrope neki vlasnik npr Lagune sa levim volanom koji ju je platio npr 20.000 evra posle 3 ili 4 godine upotrebe u ispravnom stanju poslati i prodati otpadu za 3.500 evra, a onda opet kupio novu Lagunu za 20.000 evra i tako ukrug.
    pa da to jos radi dovoljno veliki broj vlasnika, toliko veliki da bi podmirio potrebne kolicine onih engleskih Laguna koje cekaju na te delove.

    za mene je sumnjivo to verovanje o postojanju potpuno ispravnih gotovo novih Laguna (ili bilo kojih modela) koje ljudi sirom Evrope prodaju otpadima po nizoj ceni od inace uobicajene trzisne za ispravne gotovo nove Lagune... mislim da je to takoreci ravno cudu, i da se zapravo ne dogadja niti ovde a kamoli po Evropi.

    sve i da se dogadja, zakoni ekonomije i ponude / potraznje bi prilicno brzo delovali sirom Evrope i ispeglali disparitet cena engleskih vs kontinentalnih modela jer bi masovno porastao broj prepravki, time potraznja engleskih vozila i posledicno cene.

    ja mislim da ako se vec ide na engleski model, onda je daleko bezbednija varijanta u voznji i taj desni volan ali pouzdano ispravan auto.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #77
      Kupis Lagunu za 2 hiljade eura u Londonu, dovezes je za 500-600, i mozes da biras, hoces da je das za 3-3 i po otpadu ili hoces da je ocarinis, registrujes, pa onda prodas. Dakle u oba slucaja to je dobar auto koji si ti gledao, birao, kupio i ako se on nadje u delovima ne vidim razlog zasto neko ne bi kupio ono sto mu treba?!
      sada tek ne razumem.

      kupis u Londonu auto sa volanom na pogresnoj strani.
      i onda to ovde nudis otpadu, koji ce to rastaviti u delove.
      sledeci u lancu trgovine se pojavljuje neki kupac na otpadu koji ce kupiti te delove sa dobrog auta, tu polovnu letvu volana (ili farove, ili sedista) sa engleskog modela da bi uradio sta sa njima ?

      u svoj auto sa levim volanom ubacuje englesku letvu koja je eto jeftinija, da bi dobio jeftiniji deo i prepravlja svoj inace do tada normalno upotrebljiv evropski auto kome se eto pokvarila letva volana...


      ili

      kupuje englesku letvu volana sa dobrog polovnog auta koji si dovezao, da bi zamenio na svom vec postojecem engleskom autu neispravnu /sa loseg vozila skinutu letvu volana..

      ne vidim svrhu i potrebu sta ce nekome ovde u Srbiji delovi sa engleskog modela, i sta se dobija kupovinom tih delova (recimo da su sa dobrog auta kako si opisao) u prakticnom smislu ?

      ako je prica da je potrebno zameniti letvu za onu sa evropskog modela, onda ti polovni delovi iz Londona su prakticno bezvredni ovde.
      a tada i ta manja cena Lagune u Londonu je bezvredna ovde jer je potrebna Laguna sa levim volanom.

      a takvih Laguna nema po ceni one iz Londona prakticno nigde po Evropi,
      i vracamo se na pocetak.

      ispravnih, polovnih, dobrih Laguna sa levim volanom na otpadima po Evropi za male pare na nivou engleskih cena prakticno nema.

      preostaju, one Lagune niskih cena koje su havarisane- neispravne.
      a usled toga im je i cena odredjena kao niska.

      od tih Laguna sa niskim cenama se dobijaju skidanjem i nekakvi delovi, sto je verovatniji slucaj nego da se skidaju delovi sa ispravnih i skupih Laguna.

      i opet smo na pocetku, za jeftinu engleska Laguna imamo 3 vrste delova-

      polovni engleski jeftini
      polovni evropski sa havarisanih i/ili neispravnih jeftini
      polovni evropski delovi sa ispravnih skupi.

      varijanta polovni evropski ispravni a jeftini delovi se prakticno ne moze ocekivati s obzirom na postojece trzisne cene ispravnih registrovanih polovnih vozila po Evropi.

      preostaje, varijanta ispravni evropski, jeftini i ukradeni delovi (vozila).

      kada bi postojali dobri, ispravni, jeftini, evropski modeli sa levim volanom onda po logici stvari nikome ne bi ni trebali polovni delovi, a niti ideja sa engleskim vozilima.

      o varijanti engleskih vozila i novim rezervnim delovima mislim da tek ne vredi posmatrati kao kupovinu sa ustedom.

      onaj drugi deo citata, razumem-
      kupis jeftino u Londonu, obavis spediterske poslove i preprodas ovde.
      ti je ne koristis, samo si trgovac.
      taj interes mogu da razumem.

      no tema je bila da kupis u Londonu i prepravis da bi ovde kao vlasnik pouzdano, bezbedno, a pri tome i prema ocekivanjima mnogo jeftinijie vozio svoj auto i sebe i svoje bliznje u njemu i tako nekoliko godina koliko auto bude imao radni vek ili do nove nabavke opet po nekoj naizgled jeftinoj shemi.

      da li moze da se jeftino kupi u Londonu Laguna, jeftino preradi u svemu na evropski model, i onda ukupno ta cena sa radom bude bitno jeftinija od inace standardne fabricke polovne Lagune evropskog modela.


      PS> model Laguna u ovom slucaju nije bitan, moze i bilo koji model auta ako neko ima uradjenu finansijsku kalkulaciju isplativosti.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • rrogelj
        CBC Početnik
        • 10.12.2008
        • 5
        • zrenjanin

        #78

        sada tek ne razumem.

        kupis u Londonu auto sa volanom na pogresnoj strani.
        i onda to ovde nudis otpadu, koji ce to rastaviti u delove.
        sledeci u lancu trgovine se pojavljuje neki kupac na otpadu koji ce kupiti te delove sa dobrog auta, tu polovnu letvu volana (ili farove, ili sedista) sa engleskog modela da bi uradio sta sa njima ?

        @sw.brick

        Pa verovatno će vlasnik otpada baciti letvu za desni volan i farove a većinu upotrebljivih delova prodati.

        Šta si se bre vezao samo za letvu volana, da li si razmišljao da nekom recimo trebaju vrata, motor itd... delovi koji se mogu upotrebljavati bez obzira na to da li je auto GB ili EU.
        Recimo imaš saobraćajku, ostane ti Laguna sa slupanim vratima, zašto bi plaćao nova vrata ???€, kada ih mogu kupiti puno jeftinije na otpadu.
        A taj ko kupuje na otpadu neka bira šta mu odgovara.
        Ne otkupljuju vlasnici otpada GB automobile samo da bi prodavali letve i farove.

        Comment

        • mupe
          CBC Senator XXL
          • 05.10.2006
          • 822
          • bg
          • Laguna 3 GT 2.0T 205

          #79
          Originally posted by rrogelj
          Ne otkupljuju vlasnici otpada GB automobile samo da bi prodavali letve i farove.
          Pa zbog toga ih sasvim sigurno ne otkljupljuju, jer su im letve i farovi potpuno neupotrebljivi delovi.

          Doduše, ne bi me iznenadilo da se farovi uredno montiraju, iako ne odgovaraju našim propisima.

          Ja bih zabranio registraciju automobila sa volanom na desnoj strani, bez obzira na eventualnu kasniju prepravku. Jednostavno - ušteda nije vredna rizika zbog smanjenja bezbednosti.

          Comment

          • shonsy
            CBC Senator XXL
            • 11.05.2007
            • 1391
            • London/Beograd
            • Honda CBR 125R

            #80
            @ sw.brick - tacno ti je rrogelj rekao. Dakle naveo si primere delova koji su nefunkcionalni za vozilo ciji je volan na levoj strani, a samim tim i nebezbedni. Ne verujem da bi se iko upustio u tako nesto niti verujem da bi ti iko sa otpada ponudio deo koji ne odgovara tvom modelu.
            Tu ima toliko delova koji odgovaraju ovom sa levim volanom da se otpadu jedna laguna trostruko isplati. Recimo, otkinuo nam neko na parkingu jednu kapicu strcaljke za farove. Dakle jedna je bila ok, a druga onako gola sa motorom koji viri. Okrenem rezervne delove da pitam koliko je ta kapica (reko nije moguce da je skupa, to je samo parcence plastike) kad ono... ne prodaje se po komadau vec moras dve da uzmes, a cena im je 5 hiljada dinara. Motor podizaca stakla u vratima je 19500 din. Felne, pogotovu ove 17ice, su oku 500 eura + gume, onda senzori na ventilima guma, sedista sa kozom, zadnja polica, rezervni tocak sa kompletnom opremom, antena + muzicki uredjaj sa komandama na volanu + 8 zvucnika + cd charger (sve je to fabricki u laguni), pa i taj volan, to sad nabrajam sve sto mi padne na pamet, menjac nam je isti, motor, akumulator, hladnjak, ventilator, pa verovatno i sve sonde, senzori itd. Onda hauba, vrata, sva stakla, amortizeri, opruge, i tako dalje u nedogled. Poenta je da postoji ogromna lepeza delova koji su univerzalni tj. za obe strane.

            A sto se tice te niske cene, tako je, tamo postoji nesto sto se zove povoljna kamatna stopa, njihovi uslovi lizinga i kredita su u odnosu na nase nebo i zemlja. Tamo ljudi kupju nove automobila, pa nakon god-dve (ne znam tacno) ide zamena staro za novo, takoreci uvek voze nov auto. Ako kupis nov automobil, pa nakon tog vremena ne doplatis za opet novog, onda ti cena vozila pada na pola vrednosti, pa tako prodje jos par godina i niko ziv tamo nece da kupi takav auto koji je, recimo, za nas odlican. Automobili, veliki, stariji, pre '00 godista se bukvalno daju otpadima, cak vlasnici jos i placaju da im oteraju auto. Meni jedino nije jasno, kako je to da samo kod njih to bude toliko izrazeno, pa postoje i druge zemlje koje su slicne po pitanju finansijske strukture, kamata i ostalog?! Mada eto i Amerika je poznata po sjajnim uslovima kredita, a znamo da se i tamo auto star 5-6 godina moze naci dzabe.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #81
              Pa verovatno će vlasnik otpada baciti letvu za desni volan i farove a većinu upotrebljivih delova prodati.

              Šta si se bre vezao samo za letvu volana
              pa pricano je o letvi volana kao jednom od delova koji se prepravljaju na vozilu.

              vecina delova na autu sa pogresnom stranom volana je neupotrebljiva za svrhu o kojoj smo pricali.

              da li si razmišljao da nekom recimo trebaju vrata
              vrata su isto razlicita vozacka i suvozacka, ona su takodje neupotrebljiva sa tog UK modela.

              motor itd... delovi koji se mogu upotrebljavati bez obzira na to da li je auto GB ili EU.
              treba ti samo motora i jos poneki deo a ti kupujes i uvozis sa placanjem taksi i carina ceo kompletan auto.
              meni to deluje smesno da se neko opredeli na takav nacin trgovine delovima.

              Ne otkupljuju vlasnici otpada GB automobile samo da bi prodavali letve i farove.

              pa evo sta bi to prodavali sa GB automobila.
              limariju ?

              pa to imaju i sa EU modela.

              osim motora, elektrike i delimicno kocnica i vesanja sta je jos upotrebljivo sa UK vozila kao prodaja sa otpada.

              enterijer je totalno razlicit.
              sedista takodje.vrata napred su razlicita.

              kablovska zicana forma ispod haube i unutar kabine je razlicita.

              ogledala su razlicita.

              brisaci i poluge su razliciti.

              airbagovi su razliciti.

              daleko je veca potraznja za delovima sa EU modela kod nas, sa levim volanom pa je logicno da bi i cena delova sa takvih vozila na otpadu bila veca.

              sta ce da radi taj na otpadu sa npr prednjim sedistima, ,kome trebaju polovna sedista za model sa desnim volanom ?

              a pre toga plati carinu i porez i na ta sedista kao deo ukupne cene uvezenog automobila.

              sve to sto si naveo po logici stvari vazi i za otpade u Nemackoj, Svajcarskoj, Italiji ili UK veoma bliskim Belgiji i Holandiji.

              da li se kod njih radi to masovno kupovanje enegleskih modela i rasturanje u delove ako je kao sto kazes unosan posao kod nas.

              i tamo bi trebalo da je unosno, tamo je i veca potraznja.

              da li je tako ?

              cena polovnih "engleza" sugerise da su slabo trazeni sirom Evrope, veca ponuda malog engleskog trzista u odnosu na potraznju velikog evropskog.

              meni deluje prirodno da je posledica toga i cena u Londonu koja je niza za isti model i godiste.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • shonsy
                CBC Senator XXL
                • 11.05.2007
                • 1391
                • London/Beograd
                • Honda CBR 125R

                #82
                Vrata su ista, razlikuju se samo po komandama za retrovizore i podizace stakala, ni po cemu drugom. Ti i te komande mozes da prebacis na levu stranu tako da to nije problem. Prednja sedista takodje, potpuno ista, levo i desno, nema razlike, oba se podesavaju po visini, nagibu naslona, polozaju sedenja, air bag sa strane, dakle nista nema desno vise no sto ima levo, tako da ne vidim razlog zasto ne bi sedista ostala kakva jesu?!

                Mozda ja jos nisam u tim stvarima primetio razliku pa te molim da mi objasnis kako ne bih lupetao gluposti.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #83
                  Motor podizaca stakla u vratima je 19500
                  dobro, i sta ce ti ako vec imas u svom autu sa levim volanom ugradjeno.
                  radi prepakivanja ?
                  Felne, pogotovu ove 17ice, su oku 500 eura + gume
                  ovo razumem za felne, a gume polovne su za otpad po pravilu.

                  sedista sa kozom
                  sta bi radio sa njima ?
                  skidao kozu da bi je prepakivao na tvoja normalna sedista ?

                  sama sedista su kao sto znas razlicita na autima sa levim i desnim volanom.

                  zadnja polica, rezervni tocak sa kompletnom opremom, antena + muzicki uredjaj sa komandama na volanu + 8 zvucnika + cd charger (sve je to fabricki u laguni), pa i taj volan, to sad nabrajam sve sto mi padne na pamet
                  i sve to bi ti uzimao na otpadu da bi prepakivao auto ?

                  zar nije jednostavnije da vec sve to isto, i cak ugradjeno u fabrici kupis kao gotov proizvod- kao auto u voznom stanju.

                  menjac nam je isti, motor, akumulator, hladnjak, ventilator, pa verovatno i sve sonde, senzori itd. Onda hauba, vrata, sva stakla, amortizeri, opruge, i tako dalje u nedogled. Poenta je da postoji ogromna lepeza delova koji su univerzalni tj. za obe strane.
                  slazem se, ali to sto nabrajas sve ima i inace model sa levim volanom vec ugradjeno.

                  od toga sto si nabrojao gotovo nista se ne kvari tek tako samo od sebe, a pogotovu ne na autu formata Lagune stare 3-4 godine.

                  cemu tj kome bi sluzili svi ti delovi koje nabrajas. za pravljenje magacina rezervnih delova za enventualni hipoteticki slucaj da se nesto u daljoj buducnosti pokvari ?

                  ako neko kupi "engleza" onda vec ima sve te delove, sta ce mu ti polovni sa otpada.
                  ako neko kupi model sa levim volanom, on takodje ima sve te poborjane delove. za sta bi njemu ti polovni sa "engleza", sa otpada, sluzili ?

                  A sto se tice te niske cene, tako je, tamo postoji nesto sto se zove povoljna kamatna stopa, njihovi uslovi lizinga i kredita su u odnosu na nase nebo i zemlja. Tamo ljudi kupju nove automobila, pa nakon god-dve (ne znam tacno) ide zamena staro za novo, takoreci uvek voze nov auto.
                  ne znam, ispada da ta Engleska je automobilski raj na zemlji.
                  toliko razlicita od ostalih zemalja Evrope po pitanju kupovine i zamene privatnih vozila.

                  mi ne pricamo o nasim uslovima, cene polovnih vozila sirom Evrope su vece od onih za UK modele komparativno isti model-godiste.

                  i to ne od juce, odavno i na sirokom nizu modela i marki.

                  Meni jedino nije jasno, kako je to da samo kod njih to bude toliko izrazeno, pa postoje i druge zemlje koje su slicne po pitanju finansijske strukture, kamata i ostalog
                  eto i ja bih te pitao za objasnjenje toga.

                  Mada eto i Amerika je poznata po sjajnim uslovima kredita, a znamo da se i tamo auto star 5-6 godina moze naci dzabe.
                  za Ameriku je auto nakon 3 godine voznje uglavnom zreo za otpad, i vec je u nevoznom stanju. ( nesto vec pokvareno i zahteva bar veliki servis tj ulaganje)

                  auto star 5-6 godina je ionako u vecini slucajeva econo klase ( a to je najveci deo u strukturi prodaje) je prakticno toliko izraubovan da je pitanje da li je i za otpad i rasturanje u delove ili samo za presu.

                  da ne zaboravimo, AMerikanac se rodi, zivi, radi i provede jako puno sati ( i prevezenih milja) u tom svom autu.

                  procecan AMerikanac godisnje prelazi oko 4 puta vise od prosecnog zapadnog Evropljanina.


                  meni se cini da ta euforija oko kupovine engleskih modela pa prepakivanja je ovdasnjeg lokalnog karaktera.
                  ne secam se da sam igde procitao na zapadnim forumima ili u stampi medijima da se pominju ovakve " konstrukcije" zamene letvi volana, secenja pozarnog zida, zamene airbagova i slicno..

                  opet, da ponovim i ako sam dosadan, voleo bih da vidim racunicu troskova recimo delova sa otpada koji se upotrebe pri prepakivanju jednog "engleza" na stanje fabrickog modela sa euro levim volanom.

                  sta upada u tih famoznih 1100-1200 evra prepakivanja jedne Lagune (kao primera). i sta su tu novi a sta polovni delovi.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #84
                    Vrata su ista, razlikuju se samo po komandama za retrovizore i podizace stakala, ni po cemu drugom
                    posto ne znam konkretno za Lagunu pa da ne lupetam za taj model, generalno razlikuju se brave i smer okretanja kljuca.

                    elektrika komanda za podizace prozora obicno sadrzi u vozacevim levim vratima komandu za sva 4 prozora, i za oba retrovizora.

                    u engleskom modelu leva vrata sadrze komandu samo za 1 vrata i za jedan retrovizor.

                    zatim ventilacija vrata je obicno razlicito resena za vozacka i suvozacka, razliciti su ventilacioni kanali za odmagljivanje stakala na vratima. (oni unutar samih vrata).

                    vozaceva (leva) vrata obicno imaju dupli lock brave, tj posebnu zastitu od obijanja sa dodatnim mehanickim limenim stitnikom.
                    desna obicno nemaju.

                    Prednja sedista takodje, potpuno ista, levo i desno, nema razlike, oba se podesavaju po visini, nagibu naslona, polozaju sedenja, air bag sa strane, dakle nista nema desno vise no sto ima levo, tako da ne vidim razlog zasto ne bi sedista ostala kakva jesu?!
                    ja jos nisam sreo auto koji ima isto prednje levo i prednje desno sediste.

                    podesavanje nagiba naslona se obicno na sedistu izvodi onim okruglim tockom koji je na strani sedista blizim vratima.

                    kada se desno sediste namesti na levu poziciju, taj tockic je na pogresnom mestu i treba da se prepakuje.
                    sa sve internim mehanizmom.

                    prednje desno sediste obicno ima samo pojednostavljeno podesavanje sedalnog dela po visini (kao celine) dok vozacko sediste ima zasebno podesavanje visine prednjeg sedalnog dela i podesavanje visine zadnjeg sedalnog dela.

                    opet, komande su obicno negde sa boka, pa kada se sediste promeni po poziciji komande postanu naopacke.

                    airbag sa strane.

                    jesi li siguran da su oba sedista ista po tom pitanju.

                    ako je levo sediste onda ima bocni airbag u smeru vrata (stiti od udara spolja).

                    ako je tako kako ti kazes onda bi desno sediste (ako je isto kao levo) imalo airbag u smeru levog sedista i sredistu kabine a strana ka vratima bila nezasticena.

                    meni to ne deluje kao moguce, ako je tako to bi bio teski konstruktorski previd i verujem da bi bilo ozbiljnog skandala.

                    i obrnuto ako postavis levo sediste na mesto pozicije desnoga, airbag sa boka prakticno ne postoji jer se nalazi na levoj strani.
                    gleda ka unutrasnjosti vozila a tu obicno nema potrebe (niti se tu stavlja airbag koliko znam).

                    uz to su vezani i senzori opterecenja sedalnog dela.

                    obicno se u vozacevo sediste senzor da neko sedi ne postavlja jer se podrazumeva da je vozac za upravljacem prisutan.

                    na suvozackom desnom sedistu se opet obicno postavlja senzor da neko sedi, koji dalje upravlja (u sadejstvu sa ostalim senzorima) procenom oko aktivacije i jacine aktivacije prednjeg desnog airbaga vec prema masi osobe koja sedi.

                    kada bi se na mesto desnog sedista postavilo levo, senzora mase nema i airbag sistem bi mogao da pobrljavi i postane manje efikasan (cak i opasan) u slucaju nuzde.

                    uz same senzore u sedistima vezana je i kablaza za iste, i ona se razlikuje.
                    pa tu je i grejanje sedista.
                    vozacevo je automatski sa termostatom a suvozacko grejanje sedista se po potrebi ukljucuje.

                    i to bi trebalo prepravljati.

                    pokusao sam da se setim delica stvari.

                    tu je i lumbalna podrska i tockic za podesavanje tvrdoce sedista.

                    i taj tockic se obicno po poziciji razlikuje na levom i na desnom sedistu.

                    mnogo toga sam sigurno i zaboravio, ovo mi je palo na pamet u prvom krugu razmisljanja.

                    kada bi uzeli popis delova koje sadrzi levo i desno sediste tek bi videli kolike su razlike za svaki pojedinacni delic po kataloskom broju.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #85
                      rpebacujeretrovizori su iste dimenzije
                      dobro dimenzije, ali sta je sa staklima.
                      jesu li i ona ista po fokusiranju, po uglovima refleksije, po stepenu zatamnjenja.

                      zar nema na Skodi vozacev spoljni retrovizor stakleni deo podeljen na 2 opticke povrsine, unutrasnju standardu i spoljnu ispupcenu (sirokougaoni pogled) ?

                      VWi to odavno imaju bilo kao opciju bilo kao standard, vec bar 20tak godina.

                      i vecina drugih marki ima posebno prilagodjenu sirokougaonu optiku za vozacev retrovizor.

                      da nije neka specificnost engleskih modela da imaju identicne retrovizore na obe strane ?
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • shonsy
                        CBC Senator XXL
                        • 11.05.2007
                        • 1391
                        • London/Beograd
                        • Honda CBR 125R

                        #86
                        Izvini, predugi su ti postovi, u zurbi sam pa ne mogu sad da stignem temeljno da procitam i odgovorim na tvoja pitanja.

                        Uradicu to kasnije.

                        Sad cu samo reci da su sedista ista, nema nikakve razlike, niti njih treba menjati kako vam to nije jasno?! Sedista ostaju tamo gde su, ne stavljas ti levo na desnu stranu, a desno na levu. Kako je do sad pomerano, tockicem ili na dugme bice i u buduce bez obzira na to gde se nalazi volan.

                        Isto i za air bag, nalazi se u bokovima. Dakle u levom sedistu je okrenut ka levim vratima, a u desnom sedistu ka desnim vratima, sve ostaje na svom mestu i nakon zamene mesta volana. Ne znam sta je tu nejasno?

                        Brava i smer okretanja je totalno nebiten, s'obzirm da laguna ima kod karticu gde vrata normalno otkljucavas na dugme uz pomoc centralne brave. Ako se kojim slucajem desi da ti auto ostane bez struje imas mali kljuc u kartici kojim ces uci. Samo ne znam da li ce nekom pasti kruna sa glave ako udje na desna vrata umesto na leva kako bi otvorio haubu i zamenio akumulator?!

                        To sam video na blic, a na sve ostalo cu odgovoriti onda kada budem imao vremena da procitam tvoje postove.

                        pozz

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #87
                          Brick, tebi je opet dosadno? Diši malo....
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Milorad90
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2007
                            • 975
                            • Beograd

                            #88
                            Brick wrote
                            mnogo toga sam sigurno i zaboravio, ovo mi je palo na pamet u prvom krugu razmisljanja.
                            Kako li je tek u drugom krugu razmisljanja?

                            Comment

                            • Singidunum
                              CBC Član
                              • 02.12.2008
                              • 27
                              • Beograd

                              #89
                              Jbt...

                              A da otvorimo novu temu "polovni delovi,da ili ne?" ?

                              Comment

                              • milosbasADSL
                                CBC Član
                                • 01.12.2008
                                • 20
                                • Milici

                                #90
                                Ovo se mora ispratti do kraja...:
                                Ukljucite se u ove nase razgovore, pomozimo jedni drugima!!!

                                Comment

                                Working...
                                X