Dihtung

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van
    CBC Senator XXL
    • 16.02.2007
    • 1425
    • Nbgd

    #46
    Re: Dihtung

    Kako to mislih ekscentricitet na lezajevima radilice ? Prvo ako je pomeris u jednu stranu skracujes stvarno hod 2 klipa , ali isto tako produzavas hod druga dva pa nista nisi dobio . Ako je pomeris u stranu po drugoj osi nista tek ne dobijas , sem naravno eksentriciteta koje vise tesko ko moze da balansira , a isto je i za prvi slucaj.
    Jel i dalje stojis pri tvrdnji da moze nesto ovako da se uradi ?
    To da studiras masinstvo nisi trebao da pominjes , ne ide ti u prilog
    ...zivi , Franjo je ziv !!!

    Comment

    • Dalibor Vukić
      CBC Senator
      • 08.09.2009
      • 279
      • Beograd

      #47
      Re: Dihtung

      Ne studiram mašinstvo već elektrotehniku, a očito i ne razmišljam previše. Potpuno si u pravu, nisam razmišljao o efektu na druga dva cilindra. Priznajem, mehanika mi je tek hobi, ne profesija, najviše se bavim digitalnom i računarskom elektronikom i trudim se da pokupim što više mehanike usput, jer imam pristup radnom mestu u servisu, održavanje računara, katalozi delova itd, ali volim svuda da guram nos, pa i u garažu. U svakom slučaju zahvaljujem na ukazanoj grešci u razmišljanju. Ipak ostajem pri tome da obrada radilice nije loš način da se smanji kompresioni odnos.

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #48
        Re: Dihtung

        Skracivanjem klipnjace se povecava kompresioni prostor a radna zapremina klipa ostaje ista.
        Ekscentricnom obradom letecih lezaja na radilici se povecava kompresioni prostor a smanjuje radna zapremina klipa.
        Kod skrcivanja klipnjace i gornja i donja tacka klipa se pomeraju na dole a bocni pritisak klipa na sredini stubline se pojacava.

        Kod ekscentricne obrade letecih na radilici GMT se spusta na dole a DMT se podize na gore.
        Kod skracenja klipnjace mora se obradjivati stublina a kod ekscentra nemora ali je pozeljno.

        Comment

        • Van
          CBC Senator XXL
          • 16.02.2007
          • 1425
          • Nbgd

          #49
          Re: Dihtung

          @ Dalibor
          Ja samo arhitekta , ali inzenjerska logika i sagledavanje problema je prisutno uvek , bez obzira koliko poznajem tematiku . Na elektortehnici si definitivno imao vise fizike neko ja ... Za geometriju ne znam...

          @ b_samrdzic
          Kako se skracuje klipnjaca ?
          Busi se ekscentricno mala pesnice , pa ide neka caura pa bolcna klipa ?
          ...zivi , Franjo je ziv !!!

          Comment

          • Dalibor Vukić
            CBC Senator
            • 08.09.2009
            • 279
            • Beograd

            #50
            Re: Dihtung

            Geometrija na elektrotehnici je nestala ima već duže vreme, a fizika je potpuno podeređena potrebama u elektrotehnici. Zbog navike da se skraćuju ćoškovi, koju su mi usadili elektroničari i jesam pogrešio. Kad sam proračunao da dobici nisu zadovoljavajući pokušao sam da ih pojačam na drugoj strani, bez dubljeg razmišljanja o posledicama, jer elektronika dozvoljava korekcije na drugom mestu. Tako da kad kažeš inženjerska logika, ipak se dosta razlikuje od profesije do profesije. Uglavnom kao što reče b_samardzic, nije neophodna obrada cilindara što nije slučaj sa obradom klipnjača i nema problema sa dovođenjem u fazu, kao kod zamene dihtunga, u tom smislu je najpovoljnija. Jedino što bez obezbeđivanja ležajeva za ekstremnu obradu, promena stepena kompresije ipak nije toliko velika.
            Klipnjače se skraćuju tako što se naležuće površine obe polovine velike pesnice obriju, a onda ide na tzv trnovanje tj ponovno razbušivanje na spoljašnju meru ležaja.

            Otišli smo daleko od teme. Obzirom da svaka korekcija ima neku negativnu posledicu, jedino downside free rešenje je tražiti klipove za nisku kompresiju. Za neke motore ih je lako naći, jer je i fabrika radila isti motor sa više komp odnosa i koštaju kao i standardni, a za mnoge je moguće naći kod namenskih firmi u inostranstvu.

            Comment

            • Van
              CBC Senator XXL
              • 16.02.2007
              • 1425
              • Nbgd

              #51
              Re: Dihtung

              Kada nesto razbusis onda mu povecas precnik . Ok relativno lako se to uradi . Problem je posle naci lezaj za tako razbuseni orvor . Drugim recima , ako ne znas unapred da takav lezaj postoji , to nemoj ni da radis.
              Ako motor ima zupcasti kajs onda se dovodi u fazu za 5 min , ako ima bregastu u bloku , onda nist ai ne diras , a ako ima lanac onda ti treba malo vise vremena , ali definitivno mnogo manje nego vadjenje celog motora , njegovo rasklapanje , nosenje na obradu i sklapanje . Otvaranje i zatvaranje motora i vracanje u auto kosta bar 100 e , ako radis sam 50 e ...
              ...zivi , Franjo je ziv !!!

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #52
                Re: Dihtung

                Cekajte, je li ovo rasprava KAKO nesto moze da se uradi, ili kako da se uradi najbrze i najbezbolnije, a i najjeftinije u poredjenju sa svim ostalim varijantama? Ko petlja sa slicnim glupostima, obradjivanje u kojekakve ekscentre, kad se zna kako se smanjuje kompresija na motorima, po redu "komplikovanosti" i cene - prvo deblji dihtung, ako ne to onda distancijal ploca, posle toga se moze ici na druge klipove, i na kraju promena duzine klipnjaca ili radilice (ali to je vec promena kompletne geometrije motora).

                Uostalom, ako coveku ne drzi dihtung, svejedno mora da pravi bolji, a kad ga vec pravi, zanemarljiva komplikacija je da napravi i deblji, po drugim specifikacijama, od drugog materijala itd - i resen problem. Zasto komplikujete? Pored toga sto je komplikovano, uvodite u celu pricu i dodatne nepoznanice u vidu nekakvih caura, lezajeva i karika van specifikacija...mislim, zasto jednostavno kad moze komplikovano?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Dalibor Vukić
                  CBC Senator
                  • 08.09.2009
                  • 279
                  • Beograd

                  #53
                  Re: Dihtung

                  Originally posted by Van
                  Kada nesto razbusis onda mu povecas precnik . Ok relativno lako se to uradi . Problem je posle naci lezaj za tako razbuseni orvor . Drugim recima , ako ne znas unapred da takav lezaj postoji , to nemoj ni da radis.
                  Ne povećava se prečnik, ostaje isti, jer kad obriješ polutke, dobije se elipsast otvor, samo se preoblikuje u krug, početni prečnik se zadrži.

                  Originally posted by Van
                  Ako motor ima zupcasti kajs onda se dovodi u fazu za 5 min , ako ima bregastu u bloku , onda nist ai ne diras , a ako ima lanac onda ti treba malo vise vremena , ali definitivno mnogo manje nego vadjenje celog motora , njegovo rasklapanje , nosenje na obradu i sklapanje . Otvaranje i zatvaranje motora i vracanje u auto kosta bar 100 e , ako radis sam 50 e ...
                  Kako da dovedeš tako lako u fazu, ako si podigao glavu za neki mm? Jedino ako se baš pogodi da je skinuto tako da se pomeri za ceo zub kaiša ili kariku lanca, ali obično ispadne negde na pola jer se ne podiže glava baš toliko. Mislim da mora da se radi novo užljebljenje remenice i bregaste.

                  @206: Kako si ti rešavao problem sa dovođenjem u fazu pri zameni dihtunga?

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #54
                    Re: Dihtung

                    Stelujucim remenicama. A razlika u povecanju debljine dihtunga uopste nije tolika da bi morao da brines o nekom silnom bezanju van faze, sve i da nemas stelujuce remenice.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • Dalibor Vukić
                      CBC Senator
                      • 08.09.2009
                      • 279
                      • Beograd

                      #55
                      Re: Dihtung

                      Nisam znao za štelujuće remenice, kako funkcionišu tj kako ih zakrećeš?
                      Meni je prilikom obrade glave skidanjem za 1mm pobegla tačka za skoro pola zuba tj nekih 5° i nije baš najlepše radio na velikom broju obrtaja. Iskoristio sam isti žljeb, proširio na bregastoj na jednu, a na remenici na drugu stranu, stavio veću kajlu i onda se prilično dobro poklopilo, a motor radio bolje. Naravno, druga je priča sa nadpunjenim motorom, gde je punjenje određeno turbinom ili kompresorom, ali kod prirodnog punjenja i manje nepoklapanje zna da pravi problem, jer ako se dosta spusti glava ispiranje počinje tek kad klip prođe SMT, a kod podizanja glave prerano i deo izduvnih gasova ipak krene kroz usis i umesto ispiranja dobije se unutrašnji EGR.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #56
                        Re: Dihtung

                        Cekaj, padaju ti na pamet neke ekscentricne obrade radilice i lezajeva a ne znas sta su stelujuce remenice? Mora da se zezas...



                        Mislim da je slika dovoljna da se shvati princip rada.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • Dalibor Vukić
                          CBC Senator
                          • 08.09.2009
                          • 279
                          • Beograd

                          #57
                          Re: Dihtung

                          Ne šalim se, ne bavim se mehanikom toliko koliko elektronikom, ali sam pretpostavljao da je tako nešto u pitanju tj razmišljao sam da prepravim postojeću remenicu dodavanjem još jedne ploče i sečenjem postojeće, ali mi je bilo lakše tj strugaru koji mi je radio, da obrađuje žljebove, jer je teško proseći dobar krug, a da se ne izgubi kocentričnost. A obrada radilice nije baš tako nezastupljena ideja, viđao sam da to rade kada je nužno da se blok dosta skine, kako klipovi ne bi izlazili previše, pa mi pade na pamet da može i u ovu svrhu.

                          Comment

                          • Gumetina
                            Banovan
                            • 12.12.2004
                            • 1082
                            • Novi Sad

                            #58
                            Re: Dihtung

                            Originally posted by 206
                            Stelujucim remenicama. A razlika u povecanju debljine dihtunga uopste nije tolika da bi morao da brines o nekom silnom bezanju van faze, sve i da nemas stelujuce remenice.

                            UUUUuuuuuu kakva greska u koracima, 2 desete prave harakiri a ne debljina diktunga. To je najkriticnija greska na kojoj padaju svi tuneri koje sam do sad upoznao

                            Komparater u ruke i stelbajuce remenjace, nista drugo se ne vazi !!!

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #59
                              Re: Dihtung

                              Ne citas. Napisano je RAZLIKA U DEBLJINI, a ne debljina dihtunga.

                              Dakle, kolika je TACNO greska koju pravi razlika u debljini od 0.2mm? Posto nisam bio lenj pa sam premerio kod sebe kolika je razlika sa dihtungom debljim 0.3mm, pa slucajno znam...koja i kolika je ta ogromna greska koja se javlja? Bezi van faze, to da, zato sam i napisao nece MNOGO pobeci, ali sad po tebi ispade to je neverovatan zajeb...
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • Gumetina
                                Banovan
                                • 12.12.2004
                                • 1082
                                • Novi Sad

                                #60
                                Re: Dihtung

                                Skines glavu, skines dve desete (poravnas) stavis isti diktung kao sto je i bio, uzupcis, i to vise nije to.

                                Sto je jaci motor , razlika je vec, tj gubi se vise, i zupcenje je bitnije. Vise obrtaja - jos gore.

                                Zato smatram da nije profesionalno reci da je razlika nebitna...

                                Uostalom znas ti kako ti izgleda na svom primeru

                                Comment

                                Working...
                                X