Fiat: Glava sa 1300ccm u blok 1500ccm i ostale modifikacije?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #46
    OK.. koncept:

    Trazi se najduza klipnjaca sto je moguce naci je u fiat sortimentu.
    Trazi se najkraci i najlakci klip koji je pristupacan za odrednjeni diametar.
    Trazi se radilica koja ima hod da se donije potrebna visina.

    Ovo je preduslov za visoke obrtaje.

    Koliko vidim da iz podatka koji si dao za klipnjac i njenu duzinu,
    i za podatak hoda klipa , 128mm i 63mm imas dobre uslove sto se tice brzine klipa oko GMT.
    Sta direktno znaci odnos od 2+ :1 ?
    Da klip ima malu brzinu u sto vecem broju stepeni radilice.

    Nije samo finta baciti se u obrtaje, ako nema uslova koje navodim, klip se krece prebrzo , tako da je ostavljeno malo vremena smesi da postigne pritisak, dakle brzina sagorevanja je u pitanju.

    Kompresija i relacija paljivosti, odnosno brzina gorenja smese ju u proporciji gde sto veca kompresija to se smesa brze pali, tj, brze gori.
    Da bi se iskoristila dobra geometrija motora, mora se dakle raditi na tome da se motoru da dobar odnos kompresije za postizanje brzo sagorevanja.
    Isto tako se treba odraditi na sistemu za paljenje koji moze da da dovoljno energije u varnici za paljenje u visokim obrtajima.

    Sledeca stvar je da postiji jedan fabricki promasaj cesto kad je u pitanju serijska produkcija.
    Neki ce prepoznati ovo sto cu sada pisati:
    Sicevi ventila imaju jednu neobicnu zamku u sebi.
    O ovome nisam pisao nigde javno, do sada, ovo je prvi put, i nadam se da me niko za ovo nece "obesiti" , radi se naime da serijski tolerancije u postavljanju siceva ventila su daleko iznad reda preciznog postavljanja.
    Kad se radi sa ubacivanjem novih siceva , radi se naime da se glava motora zagreje, i da se MORA voditi racuna o faktoru sirenja aluminijumske glave. Naime rupa za koja je sediste sica ce se prosiriti za 1,4% .
    Ukoliko se neradi korektno doci ce do greske, jedne osnovne gde ce dolaziti do skupljanja vrelih gasova izmedju sica i glave. dakle vec sa greskom od 0,01mm ce doci do "talozenja toplote" i dolazice do neizbeznog "ekseranja" (samodetonacija) usled povecane temperature siceva.
    Tu se nalazi najveci neprijatelj tuninga i konstrukcije motora uopste.
    Ovo ko cita nek mi veruje da su na ovome "pali" cak i renomirani tuneri u visokim klasam tuninga za extreme racing. Dakle, precizna obrada je zakon. Ukoliko se sic obradi korektno da legne u glavu tj. svoje sediste, resili ste veliki problem kad je u pitanju dizanje kompresije i procenta efektiviteta motora. daljnji dodatak u svemu je da se sicevi obrade u radius i na taj nacin se samim ubrzavanjem gasova na ventilu poboljsava i njegovo hladjenje.

    Ovo su bile osnove.

    Kad dodju opet pitanja , idemo dalje.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #47
      Covek zvani enciklopedija
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • tenzo RS
        CBC Senator XXL
        • 01.11.2004
        • 309
        • Krusevac
        • Saab 9-3 TiD

        #48
        ...merenje klipnjaca???


        ...video sam na nekim tvojim slikama da obracas paznju na tezinu velike pesnice... da li dovodis na istu meru velike pesnice na svim klipnjacama (pretpostavljam zbog balansa kad su na radilici) ili dovodis meru velike pesnice u odnosu na celokupnu tezinu klipnjace???
        8 i 300...u firungu !!!

        trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #49
          Balansiranje klipnjaca se svodi da sve velike pesnice budu u istoj tezini kao i celokupne klipnjace.

          Dakle uzme se najlaksa klipnjaca kao model pa se po njoj odradjuju ostale.

          Obicno se do 6 grama tolerise jer samo pola od razlike u tezini ima efekta kar razbalansiranost.

          Ja se zadovoljavam da vaga sa precisnoscu od 1 g nemoze da prikaze razliku, pa posto je pola od toga u pitanju ostaje mi samo da budem zadovoljan

          Interesantno je da su Mahle klipovi sva 4 bila iste tezine. Na njima nije bilo sta da se radi dok su klipnjace imale oscilaciju u mariginalu fabricke specifikacije +/- 3 g .
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • tenzo RS
            CBC Senator XXL
            • 01.11.2004
            • 309
            • Krusevac
            • Saab 9-3 TiD

            #50
            ...a kad se ubacaju sicevi cime se greje glava...mi smo grejali glavu brenerom pri obradi siceva ali ne i pri ubacivanju...
            8 i 300...u firungu !!!

            trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #51
              Drugar koji je to odradio je imao postolje sa to sa elektronskim termostatom ( PWM ) koji ocitava glavu. Upravlja dolivom toplote vazdusnog pistolja (kao oni sa skidanje farbe sto lice na fenove za kosu ) koji duva u kanal za vodu (pri termostatu )
              Senzor se nalazi u silikonskom gumenom jastucetu, koristi pastu za prenos toplote, i pomerao je jastuce svaki put. Mislim covek je vrlo ozbiljan i radi 40 godina sa race masinama
              Radeno je na radnoj temperaturi motora + 8%.

              Kako cete resiti taj deo, hm.. Srbija, zivela improvizacija
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #52
                A sicevi su radjeni bas na ovom frezu.

                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  eh boost ti si cudo. tek sada mi je jasno otkuda ideja da Volvo u uputstvu napise da se pri zameni sedista ventila glava stavlja u pecnicu pa tek onda presom nabija. vise puta sam gledao slike i citao pazljivo i nikako nisam kapirao zasto sve dok nisi sada objasnio.
                  a kada su tu vec pitanja imam jos jednu dilemu- kada se postavlja remenica na radilicu Volvo je napisao da se obavezno koristi poseban njihov alat koji je pod uglom od 90stepeni kao medjuelement izmedju srafa i kilo kljuca, dakle da ne ide direktno kilo kljuc na galvu srafa. u cemu je stos?
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • tenzo RS
                    CBC Senator XXL
                    • 01.11.2004
                    • 309
                    • Krusevac
                    • Saab 9-3 TiD

                    #54
                    Originally posted by BOOST
                    Kako cete resiti taj deo, hm.. Srbija, zivela improvizacija
                    ...pa kao i do sad...naci ce se neka masina koja ce verovatno da sluzi za pravljenje specijaliteta u kineskom restoranu na koju ce se prikaciti eletricni vikler za kosu koji ce imati na sebi precizni el. termometar iznajmljen kod masinskog fakulteta pogurano najfinijim srpskim alatom...CEKICEM... ...

                    ...a onaj teg na konzoli klipnjace, je l ima logike olaksavati ga?...mislim, da li tu uopste treba dirati klipnjacu?...kod nas to svi olaksavaju ali ja se nesto bas ne slazem s tim...
                    8 i 300...u firungu !!!

                    trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #55
                      brick >> Neznam, ali mora da je ujednacivac momenta u pitanju, dakle da ima kompenzaciju za uvijanje remenice u trenutku stezanja na klinu (splintu) u radilici. Verujem da bi u protivnom doslo do naprezanja splinta na radilici.

                      tenzo rs >> Nema nikakve potrebe olaksavati te segmente, ne ako se nece ici preko 10.000 rpm, da nebi opterecivali radilicu. Mada smatram da je i tada nepotrebno jer sva ta masa dobija jos i zamajac, te na taj nacin mislim da je samo gubljenje vremena. Ima stvari koje su korisne a ima i segmenta koji stvaraju iluziju, i osecaj dobro odradjenog posla. Ja licno neradim na ovom drugom delu ne preterano da bi pravio kozmetiku unutar motora.
                      Dakle, zanemari taj deo.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • tenzo RS
                        CBC Senator XXL
                        • 01.11.2004
                        • 309
                        • Krusevac
                        • Saab 9-3 TiD

                        #56
                        ...kao sto sam i pretpostavio...


                        ...e sad jos jedno pitanje...malo komplikovanije i offtopic ali dobro...moze da koristi...
                        ...pricao sam ti o motoru koji pravimo ali da te podsetim...1137 ccm hod radilice 55,5mm, klip 80,4 mm, duzina klipnjace ~120 mm...rekao si da su ti ovo najbitniji podaci i da na osnovu njih sracunavas sve ostalo...
                        ...e sad ako ti treba jos neki podaci za ovo sto cu da te pitam ti mi javi...

                        ...idealni momenat bacanja varnice...na leru i na 5000rpm...???

                        ...i jos jedno pitanje...bregasta koju koristimo mora da bude serijska a ima sledece karakteristike...
                        usisni breg: od 12 do 52 stepena, ukupno 244 stepena
                        izduvni breg: od 52 do 12
                        razmaknutost bregova: 110 stepeni

                        ...mi smo to do sad stelovali kao sto sam naveo sa potiskom usisnog ventila od 0.6 mm na 12 stepeni...

                        ...imas li ti neku preporuku na koliko stepeni bi faza trebala da se steluje ili kolika odstupanja od fabricki deklarisanih mogu biti i preporuke za stelovanje zazora, kako radnog tako i stelujuceg, mada znam da je to relativna stvar ali pitao sam te da cujem neko teorijsko objasnjenje...
                        8 i 300...u firungu !!!

                        trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #57
                          Stepen kompresije?
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • tenzo RS
                            CBC Senator XXL
                            • 01.11.2004
                            • 309
                            • Krusevac
                            • Saab 9-3 TiD

                            #58
                            ...stepen kompresije 11:1...nisam siguran da l to ima nekog uticaja, klip strci iznad bloka 0,5 - 0,65 mm u zavisnosti od motora...
                            8 i 300...u firungu !!!

                            trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              10x boost.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #60
                                tenzo RS >> Izracunacu , ali necu veceras.

                                brick >> Nerazumem 10X ???
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X