cilj ti je da u motor uguras na bazi potpritiska koji stvaraju klipovi i volumetrije motora sto vecu masu vazduha. to znaci sto vecu zapreminu na sto manjoj temperaturi na kojoj jos ciljano gorivo moze da isparava i da se efikasno mesa.
to su ti osnove, onda dolaze detalji i sve to sa po vise varijabli koje ti treba da odredis proracunom ili metodom proba/greska pa idemo dalje.
da bi dobio na atmo motoru sa karb sistemom osobine koje omogucava prosecni fabricki injection sistem mozda ti bude trebalo i 50tak setova karb-usisna grana-ventili- komora glave tokom proba i stalnih merenja.
kao sto vec rekoh, sve je moguce ali po zakonu statistike sanse da ubodes pravu kombinaciju koja ce biti bolja od fabrickog resenja su vrlo tanke, skoro pa zanemarive.
plus svega toga sve te varijable sa usisnim sistemom se menjaju sa promenom obrtaja pa optimizacija za jedno podrucje rada motora ne mora da znaci da ce sveukupno motor bolje raditi ( i imati vecu snagu sto je krajnji cilj tjuninga generalno).
i sve to sto se uradi treba da rezultira i smanjenom specificnom potorsnjom goriva po proizvedenom kWh energije odnosno da se poveca efikasnost sagorevanja.
ja sve to imam u vidu kao jedan skup aktivnosti, za kompletan posao do kraja i samo stoga sam pomalo skeptican da se to moze lako (ili uz prosecne resurse) odraditi.
ne kazem da ne moze i da ne treba probati samo ukazujem da je to veoma kompleksno i da moze dovesti do razocarenja ako se ne postigne ono sto je zamisljeno a utrosi poprilicno finansija.
zato sam i pitao da li je u pitanju klasicni Opelov 1.8 motor (koji i fabricki ima karburator u nekim verzijama) ili tzv Euronorm koji je projektovan u fabrici samo za ubrizgavanje.
oba su 1.8 i oba su 90KS i paralelno su se ugradjivali u Omegu A ali su konstrukciono bitno razliciti.
e sad ja u kalkulaciju uracunavam i jos jedan trosak- nepokretnog auta dok se rade eksperimenti. ako imas drugi auto , dovoljno vremena i ponesto para znanje i ostali resursi ce se jos i pronaci nekako.
samo napred a ako moze i uz razmisljanje 5 koraka unapred sta ce biti posled konkretne modifikacije jos bolje.
projekat je interesantan za posmatranje ovako sa strane, bar za mene..
to su ti osnove, onda dolaze detalji i sve to sa po vise varijabli koje ti treba da odredis proracunom ili metodom proba/greska pa idemo dalje.
da bi dobio na atmo motoru sa karb sistemom osobine koje omogucava prosecni fabricki injection sistem mozda ti bude trebalo i 50tak setova karb-usisna grana-ventili- komora glave tokom proba i stalnih merenja.
kao sto vec rekoh, sve je moguce ali po zakonu statistike sanse da ubodes pravu kombinaciju koja ce biti bolja od fabrickog resenja su vrlo tanke, skoro pa zanemarive.
plus svega toga sve te varijable sa usisnim sistemom se menjaju sa promenom obrtaja pa optimizacija za jedno podrucje rada motora ne mora da znaci da ce sveukupno motor bolje raditi ( i imati vecu snagu sto je krajnji cilj tjuninga generalno).
i sve to sto se uradi treba da rezultira i smanjenom specificnom potorsnjom goriva po proizvedenom kWh energije odnosno da se poveca efikasnost sagorevanja.
ja sve to imam u vidu kao jedan skup aktivnosti, za kompletan posao do kraja i samo stoga sam pomalo skeptican da se to moze lako (ili uz prosecne resurse) odraditi.
ne kazem da ne moze i da ne treba probati samo ukazujem da je to veoma kompleksno i da moze dovesti do razocarenja ako se ne postigne ono sto je zamisljeno a utrosi poprilicno finansija.
zato sam i pitao da li je u pitanju klasicni Opelov 1.8 motor (koji i fabricki ima karburator u nekim verzijama) ili tzv Euronorm koji je projektovan u fabrici samo za ubrizgavanje.
oba su 1.8 i oba su 90KS i paralelno su se ugradjivali u Omegu A ali su konstrukciono bitno razliciti.
e sad ja u kalkulaciju uracunavam i jos jedan trosak- nepokretnog auta dok se rade eksperimenti. ako imas drugi auto , dovoljno vremena i ponesto para znanje i ostali resursi ce se jos i pronaci nekako.
samo napred a ako moze i uz razmisljanje 5 koraka unapred sta ce biti posled konkretne modifikacije jos bolje.
projekat je interesantan za posmatranje ovako sa strane, bar za mene..
Comment