CannonBall Community Engine / Car construction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    #76
    @ Nenad

    "kratkododi i dugohodi motor?"

    U vezi kardana... Sta ce nam kardansko vratilo? Motor, menjac i diferencijal su jedna celina - iz menjaca idu poluosovine do tockova. Ostaje samo pitanje: da li motor da stoji po duzini kola, ispred zadnje osovine, ili popreko na osu kola, duz zadnje osovine. Ako odaberemo motor koji je normalan na osu kola i cetvorocilindarski redni motor, onda mozemo da idemo na kombinaciju tipa X1/9 ili srodan auto, sa gotovim sklopom motor/menjac/diferencijal montiran na/malo ispred zadnje osovine. Ali time nismo mnogo odmakli od obicnog tuninga X1/9 (ili MR2, ili vec necega). Ta konstrukcija sa motorom na zadnjoj osovini meni deluje da bi mogla da bude nestabilna pri jako ostrom skretanju... Sa druge strane, engleske track day pikanterije tipa Noble, ili Atom vec su dosta bliske onome o cemu mi ovde mastamo... Mozda da sa nekom britanskom fabrikom dogovorimo kupovinu vec gotove sasije (prema nasim zahtevima, mozda malo ojacace), a da ga onda mi ovde "opremamo"?
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

    Comment

    • tenzo RS
      CBC Senator XXL
      • 01.11.2004
      • 309
      • Krusevac
      • Saab 9-3 TiD

      #77
      ...moj favorit sto se auta tice je lotus elise...e sad...taj auto ima prilicno kratko medjuosovinsko rastojanje za velike brzine tipa 250+ km/h sto moze, a opet ne mora biti problem jer nam to i nije cilj...

      ...sto se motora tice...traze se 1000kg koji ce ici ispod 10 sec na 402m a koji trebaju ispostovati kriterijume sto se lezanja i trakcije tice...velika je verovatnoca da ce preveliki obr. moment praviti probleme takvom autu tako da sam ipak za high rpm varijantu...treba nam KS bez prevelikog obrtnog momenta sto nas vec usmerava u odabiru odgovarajuce konstrukcije motora...
      8 i 300...u firungu !!!

      trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

      Comment

      • Rubi
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 519
        • Beograd

        #78
        Da ne idemo sa overload-om, rekao bih kratkohodi motor (klipovi ko tepsije!) i promenljive bregaste (neki VVTi, ili tako nesto)... Ovako, sa turbom, ne znam... Treba nam nesto sto ce da napravi pritisak na malim obrtajima (2-3k) pa ga ga gaji do (8k? 9k? 10k?)...
        (\__/)
        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
        (")_(") your signature to help him gain world domination.

        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

        Comment

        • civi
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1492
          • Pozarevac

          #79
          A sta mislite da tutnemo dva motora iz R6, svaki na po jednu osovinu, svirnemo malo NOSa i eto nas ispod 9 na 400 , a ida vidim jos neki auto odavde da se vrti na 2 x16500 Rpm
          Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
          - Kako to misliš, kočim?

          Comment


          • #80
            predlažem da se podelimo u timove i uspostavimo hijerarhiju kao na univerzitetu khm dakle dekan naravno BOOST zatim moderatori kao profesori,asistenti to je pitanje i na kraju obični studenti.Predloge konstrukcije postavljaju najviši činovi,a ostali mogu da komentarišu i postavljaju pitanja.Prijave za timove da se rade u odvojenoj temi gde svako navodi u kojoj oblasti je najstručniji

            Comment

            • *Egon*
              CBC Senator XXL
              • 31.12.2004
              • 1232
              • Beograd, Dorcol, N 44

              #81
              Ako se puno budemo razilazili u koncepciji, mozemo da pravimo i dva projekta
              Elementi za ocenjivanje: brzina, upravljivost, "402" i najvaznije cena.
              Garaza
              1996 SAAB 900 NG Cabrio

              Comment


              • #82
                Ja se izvinjavam ako sam se "malo" izleteo sa predlogom ali video sam dobru priliku jer kada bi se sve dovelo do kraja studenti tehničkih fakulteta koji su učestvovali bi imali jako dobru referencu,a to puno znači kada se traži posao

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #83
                  cena?

                  koliko utice faktor cene na izbor tehnickih resenja ili ima neki (sirotinjski) limit pa stapom i kanapom doci do neke budzevine ?
                  (imamo li neki limit, recimo pola milijarde evra za projekat za vrhunski rezultat ili neku sicu 10tak hiljada evra tek za delove na gomili))

                  10 sec na 1/4 milje je veoma zahtevan limit, mislim da ako nemamo na raspolaganju makar virtuelno finansijske resurse, vrlo malo opcija imamo u tehnickom smislu i da je taj cilj u magli.

                  pri tome ogranicavanje na lokalnu ponudu delova u Srbiji na raspolaganju (ono nista ne kupujemo iz uvoza) meni deluje kao nemoguca misija.

                  sorry ako sam realista, verujem da bez para nema muzike.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #84
                    kao sirotinjski bazni auto gde je primarna cena dobra osnova je Alfa 75 ili jos malo starije Gulia. moze i Volvo 360.

                    bagatelni su na zapadu, RWD su, transaxle jake konstrukcije vec fabricki, mase su ispod tone sa full opremom, malo medjuosovinsko rastojanje, fabricki postoje sa motorima u turbo benzin varijanti koja bi se mogla doradjivati, delova jos ima....
                    da li bi dostigli cilj od 10sec pitanje je ali koliko malo para se ulozi dobilo bi se jako puno muzike.
                    mislim da Alfa ili Volvo mogu da se nadju za 300-500 evra u ispravnom i komplet stanju iz uvoza a za tako male pare ne mogu da se prisetim jos nekog auta takve koncepcije pogona.
                    Alfa je nesto dostupnija zbog vece serije sto se delova tice.

                    uz adekvatan budzet predloga mi ne manjka, ako se sakrpe resursi.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #85
                      Zoboravili ste alfetu/gtv!!! Idealan raspored tezine, transaxle, bolja aerodinamika u odnosu na 75, bolje ponasanje u krivinama. Moze da se pazari za relativno male pare, a mislim da je idealan za ovaj projekat.
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #86
                        Svaki cigo...

                        Nema ljudi nista od ove teme ako svako bude lupetao sta mu se svidi, samo zato jer voli tu marku. Jos samo da se i Skyline javi i kaze da pojma nemamo i u stvari nema nikakve sumnje da bi R34 bio najbolji izbor Prati li iko 402 scenu u svetu? Da li je iko, igde, ikad video Alfetu, GTV, 75, X1/9 maximalno nabudzene za 10sec 402?

                        Elise, M3, Caterham - svi postoje u ekstremnim varijantama, mada ovi bez krova, da se u njima vozim 10sec na 402...hm, ne bi mi bilo svejedno da nemam DOSTA lima oko mene za ne daj boze, razmislite malo i o tome. Realno, meni su M3 i Porsche najrealniji kandidati od svih predlozenih.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #87
                          Jebi ga, Sale, nismo ti mi krivi sto nemci ne prave dobre male automobile sa centralno postavljenim motorom


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #88
                            Naravno da sam video i 75 i gtv(i drag i kruzna staza). Ali da ne pocinjem raspravu, gtv je bolja opcija u svakom smislu od 924 i 944. Koliko sam ja shvatio budzet je ogranicen, a m3,lotus........ su malo skupi. X1/9 i lotus imaju malo medjuosovinsko rastojanje, m dosta premasuje tezinu od 1000kg i td....
                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #89
                              M3 E30 kosta oko 2.000, kompletan. Prazna, gola skoljka ima 780kg.

                              Ali da ne bude da navlacim vodu na svoju vodenicu, iako bez te namere i dalje mislm da je M3 najbolje resenje, sta god da odaberete, fine by me...
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #90
                                u tome i lezi zez

                                Lotus je dokazano dobra osnova ali i kosta.
                                Alfa je manje dobra osnova ali je bagatelno dobavljiva.

                                izmedju je ostalo po raznim osobinama.

                                e sad, ako je ogranicenje npr ono sto je raspolozivo na domacem trzistu i uvoz je no-no uz niskobudzetni okvir bitno se suzavaju opcije.

                                BMW vec kosta vise a i pitanje je koliko u zemlji ima delova za njega (ako je uslov da nema uvoza i sto manja cena).

                                itd... ogranicenje za projekat nije tehnicke prirode, pre u resursima koje smemo da koristimo.

                                a 10 sec je vraski tesko postizivo sa malim parama a da je bezbedno, da je trajno, da generalno valja necemu da bi nosilo inovatorski pecat da je bolje od vec poznatih resenja/dorada/prerada koje se rade sirom sveta.

                                ako bi pravili losije od vec postojeceg zasto bi gubili vreme

                                koliko para toliko muzike
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X