Pa teziste prema nazad mozemo da pomerimo ako stavimo i menjac nazad,transaxel ?
CannonBall Community Engine / Car construction
Collapse
X
-
1. Povlacenje osa trapova prema napred
2. Povlacenje motora/menjaca sto je moguce vise pozadi
3. Vozac sto je moguce vise unazad
4. Izmestanje rezervoara goriva iza zadnje osovine, recimo sigurnosni plasticni rezervoar u gepek u udubljenje za rezervni tocak, recimo
5. Olaksavanje karoserije, prvenstveno haube, kao najteze.
Transaxle je dobro ali jako retko i skupo resenje, osim ako vec po defaultu nije na autu.
Raspored tezine za RWD auto sa inicijalnim statickim rasporedom tezine od priblizno 50/50%, na startu je 63% nazad/ 37% napred.
Comment
-
-
Ej, ovo ne vodi nicemu. Moraju se odrediti neke granice.
Izgleda da ste propustili da ce auto biti i za krivine. 50-50 nije sve sto se trazi, treba smanjiti moment inercije oko vertikalne ose. Znaci sva masa sto blize centru. Ako ce auto ici ispod 10s 1/4m znaci da ce biti mnogo jak. Sa takvom snagom nema zezanja u krivinama i motor mora centralno i sve oko centra.
Iza zadnjih i ispred prednjih tockova nista sem lima!
Mislim da je NSU ipak dobra osnova. Mozda X1/9 jer vec ima koncepciju kakvu trazimo pa zavrsavamo posao sa manje modifikacija.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Ovako nece ici, jer je Uros naravno donekle u pravu. Ne mozemo praviti auto koji ide kroz krivine I radi 402 ispod 10 sekundi, jer su zahtevi koje ove dve namene predstavljaju pred auto potpuno suprotni. Da se napravi auto koji leti kroz krivine i ide 12 sec, to moze, ali 10 sec - zahteva ekstreman pristup koncepciji, prvenstveno po pitanju rasporeda mase pa onda sve ostalo. Drag zahteva masu pozadi. Krivine masu u centru. Motor ko motor, mada imam sumnje i po pitanju odabira motora, jer napraviti 4cyl turbo motor od cca. 700KS, koji ce ici samo pravo je izvodljivo - napraviti takav motor da moze da se vozi a da vas ne zbaci sa puta kad izadje iz turbo rupe i u 200 obrtaja isporuci 500KS, to je malo teze.
Dakle, ILI krivine ILI 402, ne moze zajedno jer nijedno nece raditi kako treba.
Comment
-
-
Kad sam nekad racunao akseleracione i mogucnosti krivina izgledalo je ovako:
Po pitanju frikcija: Jedan pechat guma i povrsine naleganja za primer sa gumama koje su na 1,7 bara pritiska kao referentne. Auto 1400Kg tezine
sa 50-50% na 205cm2 po gumi. Sirina gaznog sloja 10 cola.
40-60 auto ima sire gume pozadi nego prednje dok 50-50 ima iste gume skroz okolo.
Namestajuci cifre jedne prema drugim izgleda ovako:
.................... 50-50 40-60
U krivinama.. 1,04 ..1,04
Akseleracija.. 0,67 0,77
Kochenje...... 1,07 1,065 (1,10)
Za krivine bude isto u oba slucaja. PRIRODNO, jer je povrsina naleganja gume ista prema tezini napred i nazad.
Akseleracione mogucnosti, vatanje, su takodje iz prirodnih razloga bolje sa autom koji je tezi nazad.
Kocenje, i tu su isti, iako auto koji je tezi pozadi ima prednosti za kocenje.
Isto je zato sto su povrsine guma prilagodjene statichkoj raspodeli tezine.
Stvar prilagodjivanja da bi auto bio neutralan za kontinuitetno vatanje krivina. Ako bi uzeli u obzir aktivnu raspodelu tezine izmedju auta
koja je 44-56% za 40-60 auto i 34-66% za 50-50 auto, prilikom izbora guma bi situacija bila drugacija.
Sa istom dimenzijom na prednjim gumama, 205cm2 nalegajuce povrsine bude ovako:
392 kg po tochku / 205 cm2 = 1,91. 1,91 daje u dijagramu 1,075 G.
Dakle imamo (1,075+1,075+1,125+1,125 = 4,4) / 4 = 1,10 G.
Dobicemo jedan blago overstir auto, ali koji se isparira lako sa K- stanglom, balansiranje.
Dakle, chisto gledajuci je 50-50 dobar balans za kontinuiteno kroz krivinu i za kocenje.
ALI, imamo li veliki efekat u motoru, dolazi akseleraciona frikcija u pitanje.
Za primer sam uzeo auto kao sto rekoh od 1400kg jer imam evidena merenja i komperacije izmedju 2 auta te tezine.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Da li resim, ili ipak postoji i razlika izmedju 50/50 rasporeda ali je vecina mase koncentrisana izmedju osovina, i 50/50 kada postoji podjednaka kolicina mase rasporedjena ispred prednje i iza zadnje osovine? Postoji i ta razlika.
Drag auto mozda i ima 50/50 raspored po osovinama ali i znacajnu kolicinu mase iza i ispred osovina. Auto za krivine, kao sto Uros i rece takodje ima 50/50 raspored, ali nista iza osovina, sve unutra i sto blize centru auta.
Klatno je klatno, kako god da ga zoves.
Comment
-
-
A da se prvo odredi namena auta, tj. drag,pista ili grad. Od toga ce i zavisiti odnos obrtaai,ks,Nm..
Sto se tice osnove/donora mozda da dolijem malo ulja(0W40)na vatru. Cini mi se da je vrlo pogodna MR2 sa 4A-GZD motorom
Ukratko:
kupe
zadnji pogon
motor pozadi
1.6L
fabricki kompresor
ima mesta i za turbine/postoje precedenti
dusu dao za stroker
jeftino se da nabaviti
lakBoost or bust...
Comment
-
-
Razmisli: Da li je fizichka pozicija motora ta koja odredjuje balans ili tachke oslonca motora. Kako se odrazava dinamichki ako se tachke oslonca povlace na nazad dok motor fizichki nije u centru vec "vuche" prema napred ?Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTRazmisli: Da li je fizichka pozicija motora ta koja odredjuje balans ili tachke oslonca motora. Kako se odrazava dinamichki ako se tachke oslonca povlace na nazad dok motor fizichki nije u centru vec "vuche" prema napred ?
Ako je motor napred, a nosaci dugacki dva metra i oslanjaju se negde u centar vozila, to nece dati isti efekat kao da je motor centralno postavljan.
Nosaci nisu bitni, bitna je samo pozicija tezista motora.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
.. koga je briga za statiku kad je krivina u pitanju
Razmisli jos jednom kako utiche na dinamichki raspored kad tezina motora igra polugu oko tachke oslonca koja je izaAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Statika nas zanima jer se motor ne pomera po kolima
Upravo sam bacio racunicu na papir i potvrdio svoju tvrdnju.
Dakle, za auto koji ce se voziti po trkackoj stazi (sa vecim uspehom, svi oni mogu na stazu), jako je vazno da masa bude koncentrisana sto blize tezistu vozila.
Boost, zamisli da napravis nosac od dva metra i stavis na njega motor tako da stoji dva metra ispred haube. Sta ce se desiti? Prevrnuce auto dok motor ne legne na zamlju. To sto su mu nosaci ostali na istom mestu nema nikakve veze, vazna je pozicija motora, odnosno njegovog tezista. TACKA!
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
Comment