U temi o Tipu turbo ima slika zadnjeg trapa sa Tempre 4x4 - posto je covek to montirao na Tipo. Taj trap izuzetno jako podseca na trap sa Punta, koji ima obicaj da otklizava iz krivina. Tacka oslonca tocka je blizu glavcine (opruga), ali je tacka oko koje rame rotira (artikulise, osciluje - ne stojim bas sa terminologijom, mozda to pravi zastoj u razumevanju) je ispred ose tocka, i malo ka sredini automobila.
........===== <-ovde je osovina ("caura" koja spaja viljusku i leziste, leziste fiksirano silen blokovima za sasiju)
........I
........I <-ovo je "oscilujuce rame", "viljuska"... (trailing arm?)
........I
..===_O <- ovde se naslanja opruga, a "=" je glavcina (osovina) tocka
http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... rbo&t=9690
Dokle god zadnji tocak nailazi ravno na prepreku (blage krivine, nema "roll"-a, odnosno naginjanja sasije) sve funkcionise OK. Cim se auto nagne, spoljasnja guma (koja preuzima tezinu automobila) pocinje da prelazi na spoljasnju ivicu gazece povrsine (zato razna dvostruka trougaona ramena, prednji trap "s minusima" itd.). Posto je slobodan hod tocka (artikulacija?) samo po isecku kruga u ravni koja je normalna na povrsinu poda automobila, a paralelna uzduznoj ravni simetrije (nadam se da sam se dobro i razumljivo izrazio), kada se auto nagne on "podvlaci" zadnji tocak pod sebe. Ovo ne bi bio toliki problem da prilikom tog podvlacenja jedna komponenta sile koja deluje na tocak (ili obrnuto, sile koja deluje sa podloge na automobil - akcija/reakcija), i to bas ona koja deluje normalno na podlogu, prestane da se prenosi preko opruge/amortizera i pocne da se prenosi preko "caure" i oscilujuceg ramena, direktno na podlogu (odnosno sasiju). Ovo se konstrukcijski ublazava fiksiranjem trapa za sasiju "plivajucim" silen blokovima, koji dopustaju mali slobodan hod samog lezista osovine u odnosu na sasiju.
Dva poprecna ramena od kojih se jedno podesava su upravo suprotan "pristup problemu". Prilikom hoda tocka menja se i ravan u kojoj tocak lezi, u odnosu sa ravan sasije - umesto da se tocak "podvuce", on prati naginjanje sasije i ostaje sto normalniji u odnosu na podlogu (umesto da ostane normalan u odnosu na sasiju).
Mozda bi ovde trebao split u "sasija/transmisija/kocnice/trap...". Ove moje tvrdnje su posledica licnog iskustva sa tri automobila sa ovako resenim zadnjim trapom. Voleo bih da razlicita resenja trapa mnogo detaljnije razradimo u posebnoj temi, jer je trap automobila presudno bitna stvar, a cesto se potpuno zanemaruje pri razmatranju/kupovini automobila. Da napravimo temu "Trapologija"?
........===== <-ovde je osovina ("caura" koja spaja viljusku i leziste, leziste fiksirano silen blokovima za sasiju)
........I
........I <-ovo je "oscilujuce rame", "viljuska"... (trailing arm?)
........I
..===_O <- ovde se naslanja opruga, a "=" je glavcina (osovina) tocka
http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... rbo&t=9690
Dokle god zadnji tocak nailazi ravno na prepreku (blage krivine, nema "roll"-a, odnosno naginjanja sasije) sve funkcionise OK. Cim se auto nagne, spoljasnja guma (koja preuzima tezinu automobila) pocinje da prelazi na spoljasnju ivicu gazece povrsine (zato razna dvostruka trougaona ramena, prednji trap "s minusima" itd.). Posto je slobodan hod tocka (artikulacija?) samo po isecku kruga u ravni koja je normalna na povrsinu poda automobila, a paralelna uzduznoj ravni simetrije (nadam se da sam se dobro i razumljivo izrazio), kada se auto nagne on "podvlaci" zadnji tocak pod sebe. Ovo ne bi bio toliki problem da prilikom tog podvlacenja jedna komponenta sile koja deluje na tocak (ili obrnuto, sile koja deluje sa podloge na automobil - akcija/reakcija), i to bas ona koja deluje normalno na podlogu, prestane da se prenosi preko opruge/amortizera i pocne da se prenosi preko "caure" i oscilujuceg ramena, direktno na podlogu (odnosno sasiju). Ovo se konstrukcijski ublazava fiksiranjem trapa za sasiju "plivajucim" silen blokovima, koji dopustaju mali slobodan hod samog lezista osovine u odnosu na sasiju.
Dva poprecna ramena od kojih se jedno podesava su upravo suprotan "pristup problemu". Prilikom hoda tocka menja se i ravan u kojoj tocak lezi, u odnosu sa ravan sasije - umesto da se tocak "podvuce", on prati naginjanje sasije i ostaje sto normalniji u odnosu na podlogu (umesto da ostane normalan u odnosu na sasiju).
Mozda bi ovde trebao split u "sasija/transmisija/kocnice/trap...". Ove moje tvrdnje su posledica licnog iskustva sa tri automobila sa ovako resenim zadnjim trapom. Voleo bih da razlicita resenja trapa mnogo detaljnije razradimo u posebnoj temi, jer je trap automobila presudno bitna stvar, a cesto se potpuno zanemaruje pri razmatranju/kupovini automobila. Da napravimo temu "Trapologija"?
Comment