Turbo i zapremina motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    Ali jesi vidio ikad Boost-ove grafove od 4xx??? konja....i njegov powerband...
    ja jesam video, takodje video sam uzivo motor u rasklopljenom stanju i sastavljenom stanju, a imao sam privilegiju i da me boost licno provoza.

    jeste on ima, ali taj motor je on jako puno preradio, promenio fabricke parametre disanja obradom glave, drugaciji dotur goriva, jako puno uradjeno na termickim osobinama (sasvim drugacijeg kapaciteta intercooler vazduha, pa sistem podmazivanja, itd)...

    uglavnom taj motor ima tek u tragovima veze sa fabrickim sto se periferije tice.

    nije ti dobar primer za stock motor kome je samo dodata turbina i porastao po snazi 200+ %.

    ima tu mnogo rada, znanja, posebnih vestina ulozeno da bi se stiglo do tog rezultata.

    a i taj motor ima vrlo specifican sistem kontrole kriticnog dogadjanjau pri sagorevanju- regulacije samodetonacija sa vanredno brzom povratnom spregom putem merenje jonizacije sagorele smese.


    bez toga, sa klasicnom svecicom taj motor ne bi mogao da radi pouzdano na tako visokom pritisku turbine i sa tako visokim temperaturama sabijenog vazduha vec bi se razleteo.

    boost ce me demantovati ako nadje za shodno, za sada sve sto je meni poznato ukazuje da takav tjuning motora nije baziran na bazi samo povecanja turbine.

    respekt za takav pristup celini tjuning problematike kakav je realizovao boost.

    VW 1.8 T, Fiatov 2.0 T nemaju jonizacionu kontrolu koliko ja znam u stock verziji.

    ja pricam o problemu kontrole samodetoanacije kao kljucnom za povecanje snage, nije problem nabaviti i postaviti neku ogromnu turbinu koja bi ubacivala vazduha po zelji.

    u krajnjem postoje turbine i na kamionima a one su bitno vece....
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sira
      CBC Senator XXL
      • 03.12.2004
      • 322
      • Split

      #17
      hehehe trust mozgova se pokačio oko količine zraka koju možeš nagurat u različite kubikaže, pa zar se konji ne dobivaju količinom izgorene smjese zraka i goriva, nije bitno kako je zrak došao, ali jednaka količina smjese će proizvesti isto snage bilo to u 3.0 ili 2.0 motoru, ili možda griješim???
      http://forums.cjb.net/alfa75.html

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #18
        Ja mislim da ne gresis. A ovu temu nisam citao pa ne znam do kakvog su zakljucka dosli


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          zar se konji ne dobivaju količinom izgorene smjese zraka i goriva
          ne.

          banalni primer- grejni kotao, zatvoreno kaminsko loziste, slicni toplotni izvor.
          kolicina zigorene smese je tu, konja nema (iliti kilovata svejedno).

          temperatura i pritisak su sastavni deo jednacine koja odredjuje dobitak konja.

          a temperatura je limitirana realnostima- benzinom i svecicom.

          jednostavan zadatak-
          imamo motor sa kompresijom 10:1 (realna kompresija sabijanja smese nebitno turbo ili atmo motor)

          hocemo da povecamo kolicinu sagorene smese.
          dokle mozemo povecavati realnu kompresiju a da imamo kontrolisano sagorevanje.
          koji je limit.

          ako nema limita, zasto ne napravimo motor sa kompresijom 20:1.
          automatski imamo vecu kolicinu sagorele smese.

          da li ce takav motor imati vise konja ?

          nece.
          raspasce se jer ce nastati samodetonacije gorive smese koje ce mehanicki rasturiti klip, glavu, itd.

          radna zapremina motora je nebitna za ovu pojavu, uvek se desava kada temperatura u****ne sabijene smese poraste iznad temperature samopaljenja.

          lecenje bolesti-
          zadrzati temperaturu gorive smese ispod kriticne temperature.

          PV=const x T

          Px V mora da ostane < realnog limita da bi motor zaista radio u produzenom intervalu vremena (svakako duze od par sekudni ili par stotina metara predjenog puta, malo karikiram limit pouzdanosti ).

          time je i Pritisak natpunjenja limitiran posto je zapremina komore sagorevanja fiksna konstanta za dati motor.


          jasno je da ne moze proizvoljno po zelji da se upumpava/sabija goriva smesa u datu zapreminu cilindra zbog limira temperature samopaljenja goriva.

          ne zato sto ne moze da se zapali, nego zato sto ne moze vise da se kontrolise sagorevanje.



          dobije se eksplozivna naprava u malom


          zato svaka prica o barima turba mora da bude pracena i podatkom o temperaturi. pritisak i temperatura su nerazdvojno povezani.

          malo sam se salio kada sam napisao, postoje turbine sa kamiona.
          dakle, velicina turbine i kolicina nabijanja vazduha nije problem za obezbediti za jednog benzinca

          problem je kako sabiti vazduh a da ostane hladan
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            jednaka količina smjese će proizvesti isto snage bilo to u 3.0 ili 2.0 motoru, ili možda griješim
            idealisticki (na papiru) da.

            u realnom svetu (termodinamike) gresis.

            ista kolicina smese nece biti na istoj temperaturi pri sabijanju u 2.0 ili u 3.0 motor.

            (toplije ce biti u 2.0).

            cim se dostigne limit temperature (samopaljenja) benzina koje se koristi vise nema price o SUS motoru vec o nekontrolisanim eksplozijama (doduse malim).

            takav motor je totalno neupotrebljiv.

            da se vratimo na citat-
            nece ista kolicina smese proizvesti isto snage, u realnom tjuniranom motoru kakav mi imamo na raspolaganju jer nije ista otpornost smese na samodetonaciju za 2.0 u odnosu na 3.0.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #21
              Originally posted by brick
              ako nema limita, zasto ne napravimo motor sa kompresijom 20:1.
              automatski imamo vecu kolicinu sagorele smese.

              da li ce takav motor imati vise konja ?

              nece.
              raspasce se jer ce nastati samodetonacije gorive smese koje ce mehanicki rasturiti klip, glavu, itd.
              Nemamo vecu kolicinu sagorele smese . Imamo samo efikasnije sagorevanje. U cilindar zapremina 250ccm staje otprilike isto toliko vazduha pri pritisku p i temperaturi t. Ako taj vazduh sabijemo 10 pua ili 20 puta, to ce biti ista kolicina vazduha samo na drugoj temperaturi i pritisku (ili na istoj temperaturi ako uzmemo da je sistem za hladjenje dobro konstruisan).
              I da, takav motor hoce imati vise konja. To sto nemamo gorivo na koje bi takav motor mogao da radi je druga stvar. Ako napravimo poredjenje izmedju kompresija 9:1 i 12:1 onda smo u granicama realnog. Motor u****va istu kolicinu vazduha ali zbog veceg stepena kompresije efikasnije koristi gorivo i razvija vecu snagu.

              Originally posted by brick
              problem je kako sabiti vazduh a da ostane hladan
              Tako sto cemo da ga ohladimo pre uvodjenja u motor . Nista novo, to svi znate. Od toga koliko smo ga ohladili zavisi koliko cemo moci da ga sabijemo pa da mu temperatura ne poraste preko granice paljenja benzina. Zasto se IC prska ugljen-dioksidom? Da bi se smanjila temperatura vazduha i sprecilo samozapaljenje...


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Originally posted by Uros Piperski
                Tako sto cemo da ga ohladimo pre uvodjenja u motor . Nista novo, to svi znate. Od toga koliko smo ga ohladili zavisi koliko cemo moci da ga sabijemo pa da mu temperatura ne poraste preko granice paljenja benzina. Zasto se IC prska ugljen-dioksidom? Da bi se smanjila temperatura vazduha i sprecilo samozapaljenje...
                Nemate vi pojma, ako je Švaba stavio dovod toplog vazduha to ima tu da stoji i tačka. Ti ćeš meni (njemu) da hladiš vazduh, bezobrazniče jedan...

                Morao sam il bi puko
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #23



                  Nego gore sam zaboravio da napomenem i drugu svrhu hladjenja vazduha, po meni mnogo vazniju - povecanje gustine . Hladniji vazduh zauzima manju zapreminu, pa samim tim ga stane vise u istu zapreminu. Tako da dobijamo vise kiseonika u motoru...
                  Ono sto u praksi zapravo izaziva samozapaljenje smese je losa konstrukcija glave ili klipa i los izbor svecice - postojanje "vrucih tacaka". To su ostre ivice koje strce u komoru i ne mogu da se ohlade kao ostatak komore/klipa ili topla svecica koja se ne hladi dovoljno i pali smesu pre bacanja varnice (isto "vruca tacka")


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • sira
                    CBC Senator XXL
                    • 03.12.2004
                    • 322
                    • Split

                    #24
                    Nemojmo sad o realnosti u motorima,

                    ista količina smjese istog omjera benzina i zraka na istoj temperaturi, proizvesti će jednaku količinu energije bez obzira u kolikom je "kazanu"

                    I mislim da je to ono šta kutija tvrdi
                    http://forums.cjb.net/alfa75.html

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #25
                      Ma slazemo se . Pricaj to bricku. Ali pazi, tvrdoglav je kao cigla


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #26
                        Da ali ostaje pitanje koji ce motor bolje povuci isto vozilo sa istom tezinom i istim prenosnim odnosima u menjacu
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • sira
                          CBC Senator XXL
                          • 03.12.2004
                          • 322
                          • Split

                          #27
                          Onaj koji ima lakšeg vozaća sa boljim refleksima
                          http://forums.cjb.net/alfa75.html

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #28
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              vecu kolicinu sagorele smese
                              sagorele, ne u****ne smese.

                              da, takav motor hoce imati vise konja. To sto nemamo gorivo na koje bi takav motor mogao da radi je druga stvar.
                              narocito ce bez goriva imati vise konja.
                              realitet ?

                              Tako sto cemo da ga ohladimo pre uvodjenja u motor
                              pa sto ga ne ohladimo kada je tako prosto (reci).
                              recimo na -20C ili -50C i milina, konjici samo lete




                              realnost je da to nije moguce sa karakteristikama (dimenzijama ispod haube jednog uobicajenog auta).

                              Zasto se IC prska ugljen-dioksidom
                              koji auto ima takav sistem. ako se prska mora i da ima rezervoar sa ugljen dioksidom. a taj rezervoar mora i da se dopuni.
                              a za dopunu je potrebna pumpa/tocionica na putevima kojima se vozi auto.

                              a to postoji gde, nigde

                              a zasto da se ogranicimo na suvi led, sto ne prskanje tecnimi azotom..

                              papir (i masta) trpi sve.

                              realitet je benzin koji ima osobine koje ima, i klima u kojoj zivimo koja je takva kakva je.
                              mozemo da pokusamo da zaboravimo na to,
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Uros Piperski
                                CBC Senator XXL
                                • 31.01.2005
                                • 2978
                                • Beograd

                                #30
                                brick, da nisi primetio ono tuning u naslovu foruma?
                                E pa ti neki tjuneri stavljaju bocu sa ugljendionksidom i pune je, a koriste po potrebi, ne uvek

                                Sto se realnosti i stepena kompresije tice, dao sam i realno poredjenje.


                                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                                Comment

                                Working...
                                X