pravna pitanja / atest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van
    CBC Senator XXL
    • 16.02.2007
    • 1425
    • Nbgd

    #31
    Pa svi se uzdamo u cinjenicu oko promene karoserije na ladi , taunusu , moskvicu , itd , itd ( mada su to sve automobili sa samonosecom karoserijom )
    Majku mu poljubim , pa ovo je XXI vek , pa svaka geometrija moze da se virtuelno testira na opterecenje , da se vide naprezanje po stapovima i u cvorovima . Pa isto se shavovi proracunavaju ! Nije mi jasno zasto nesto moraju da opterecuju do loma da bi videli koliko nosi ? Pa cemu sluzi catia ?
    Jel svaki nov auto uhvate pa ga izlome i kazu ok , to moze da izdrzi ta opterecenja ?????
    ...zivi , Franjo je ziv !!!

    Comment

    • kobacbobac
      CBC Senator
      • 21.12.2006
      • 229
      • bg. sremcica

      #32
      Znaci ovako ja uzmem recimo sasiju od varburga nanju nekako namestim karoseriju koja ce da lici na s7 i to prolazi atest iako je mehanika tog auta prava katastrofa sto se tice upravljivosti stabilnosti a akada napravim sasiju koja je mnogo otpornija na torziono uvijanje i vesanje tockova koje je derivat sportskih automobila i moj auto je neuporedivo stabilniji i to nemoze da prodje atest zato jer je zakon glup , valjda ti ljudi koji rade atest trebali bi bar oni da vide te stvari i da budu malo liberalniji ,a ne zakon pa zakon a uz to daci spominju neke mere (i meni su nesto slicno rekli)koje nemogu a sdruge strane ne navode koje to dimenzije mogu znaci sta ispada da je to njihova pausalna ocena mnogo je mali kokpit ili prostor za noge a nekazu neke svoje dimenzije istog nego ti daju neke medjunarodne sporazume proizvodjaca automobila koji su na engleskom i nemackom i sa nekim siframa ...a sto je naj strasnije to nasta se pozivaju taj sporazum niko od njih nije nikada ni procitao...

      .....pa brate ovo je za televiziju da covek koji daje atest kaze takvu glupost za krutu osovinu ili za klirens jednog ferrarija ....sta reci atest moze da prodje po njima samo IMT traktor jer ce da preskoci sve njihove glupe prepreke koje se zovu prohodnost sasije ......

      .....18 centimetara najniza tacka to je strasno treba ih pitati kako su onda upste pustili na trziste posto oni rade hlomogaciju za nove automobile ...recimo jedan bmw z4 ili mazdu mx 5 toyotu celicu kad neispunjavaju ovaj uslov

      ...ali su oni strucna lica bre kao sto su inzinjeri zastave nazovi inzinjeri a uvek sam se pitao bas u vezi zastave zasto su ti ljudi dobijali plate i sta su uopste radili po ceo dan u toj fabrici kada nikada nista nisu konstruisali jer sto godina su pravili isti auto ni posle sto godina na istom autu nemogu da se zatvore vrata bre.......

      ...a ovi za atest ce da se pokriju pricom kako brinu o bezbednosti saobracaja a po ulici se krece par hiljada tempiranih bombi sa neistravnim plinskim uredjajima u jos trulijim i neispravnijim automobilima koji su normalno prosli tehnicki pregled pa gde bre mi zivimo

      to sto slobodan spomonje ljude iz novog sada to bi bilo svetlo na kraju tunela u koji smo svi zajedno upali ili bi upali

      CATIa je naj elegantnije i naj jeftinije resenje za problem atesta sasije i prednjeg vesanja ili mozda i zadnjeg ako neko ide na IRS
      samo treba naci neke razumne ljude koji ce to da shvate i da virtuelni test optercenja bude prihvacen kao da je realno odradjen a da sdruge strane onaj ko radi auto mora sasiju i vesanje mora u milimetar da uradi bas kako je na modelu i to je onda to i...daca nece morati da jede lavove kao ni mi ostali

      Comment

      • g60
        CBC Senator XXL
        • 20.10.2006
        • 1011
        • Vrachar je majka ;)

        #33
        Sve ovo priche u zemlji kojoj je zabranjena samogradnja vozila
        Tandara bro?...

        Ocigledno cemo se saviti ( kao sto se savijamo u zivotu) i uraditi kako se trazi (to sam na fakultetu naucio) a posle ko kako hoce... Kasnije, trapovi ako se prave, moraju da budu bash fensi... Ako treba i da se izgituju prstom varovi pa obrade da budu kao izliveni iz jednog komada...
        Pedantno, pedantno...

        Evo recimo moj auto nosi motor od 160 ks a auto se vodi kao 120... Ima samo jednu klondzu skoro kao fitjin motor (charger) ali niko ne primecuje na tehnickom

        Nema tice do prasice
        Bas me zanima kako ce da ide ali mi se cini da ce ici sklepotina na nekoj sasiji pa po dobijanju atesta - nova konstrukcija...

        Sto jednostavno kad moze i komplikovano? Sta bi onda radili sa ovom silnom administracijom

        Comment

        • kobacbobac
          CBC Senator
          • 21.12.2006
          • 229
          • bg. sremcica

          #34
          da bas tako ako nenadjemo nekog razumnog ....moracemo da odradimo nesto kao sakupljaci sekundarnih sirovina (sto je najveci paradoks po zakonu ti romobili prolaze atest opusten bre i to sigurno ) pa posle da prepravljamo kad dobijemo papir ....uzas

          jedino ako nenadjemo neku rupu u zakonu jer mora da postoji neka fora

          kao prvo sta se vodi zakonski pod terminom sasija

          ...dali je sasija (u zakonu ako upste nesto tu pise u vezi sasije) samo ono sto ima varburg , buba islicno tj metalna konstrukcija koja povezuje prednju izadnju osvinu imoze se zajedno odvojiti sa vesnjem tockova od karoserije.......ili se pod isti termin moze podvesti i onosto ima reno 4 a to je neka vrsta polu sasije .......jer to bi se dalo nekako srediti ako moze da prodje .....ili pomocni ram koji nosi vesanje to tesko da ce proci pod terminom sasije

          Comment

          • Van
            CBC Senator XXL
            • 16.02.2007
            • 1425
            • Nbgd

            #35
            Pazi , i meni je palo to napamet . Da sklepam nesto sto moze da prodje . A kada dobijem PUS na shasiji . Tu sipku gde je broj lepo isecem i zavarim kod mene i imam atestiranu shasiju
            Pazi ako kreces od pocetka , bez blama mozes da stavis taunsovo prednje vesanje . Mada to nije jedini problem ...
            Treba da se nadje neko normalan ko radi na atestima , da objasni sta moze i koje su alternative . A sigurno moze , pa Slobodan vodi svoj auto 15-ak godina !
            ...zivi , Franjo je ziv !!!

            Comment

            • kobacbobac
              CBC Senator
              • 21.12.2006
              • 229
              • bg. sremcica

              #36
              ili ono sto smo ja i ti pricali za vesanje da odradimo jedan model viljuski koji cemo da odnesemo da pokidaju na atestu i onda se svi pozivamo nato da smo svi kupovali taj tip vesanja od neznam mice iz malog mokrog luga koji je ujedno atesterani varioc jedino sto neznam dali mica mora da ima registrovanu radnju ali nacicemo i takvog vec da nam da i fiskalni racun

              ..ajmo ljudi dajte ideje ....

              ..ako neprodje ovo sa nalazenjem razumnih ljudi koji daju ates ...

              ...prasicima ili sta vec

              ...pa moramo nesto da se snadjemo ...

              Comment

              • Timothy Leary
                CBC Senator XXL
                • 23.04.2006
                • 439
                • Beograd

                #37
                poslao sam link coveku koji vodi CMV (laboratorija pri AMSS), rekao je cim nadje vremena da ce da pogleda temu i napise sta moze, sta bi trebalo itd...
                samo malo strpljenja

                Comment

                • Dutchman
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 741
                  • Vracar centar sveta

                  #38
                  zivele jagnjece brigade , sve moze ... to sam ja nauchio odavno , samo me otac nije tako nauchio pa uvek probam regularno , jbg

                  netreba se maltretirati preterano oko toga , ja cu da zavrshim koplet auto pa makar ga "uvezao" registrovacu ga ... to je najmanji problem , kad zavrshim javicu vam kako sam zavrshio

                  dzabe prichati u prazno , ako neko ima konkretnu i9nformaciju nek je da ostalo neterba da opterecuje forum i ovu temu , i nemojte da budete obeshrabreni ... ako nam nedaju atest idemo na trke
                  Prevelika slika u potpisu!

                  Comment

                  • itza
                    CBC Senator XXL
                    • 28.12.2004
                    • 658
                    • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                    • -

                    #39
                    nije mi jasno shto toliko izbegavaju fitju ? i shto sa njega ne mogu da se skidaju mere ...

                    ja bash njega treba da prepravljam
                    "Brano sine , vozi POLAKO..."

                    Comment

                    • Dutchman
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 741
                      • Vracar centar sveta

                      #40


                      povratak sa atesta...
                      Prevelika slika u potpisu!

                      Comment

                      • g60
                        CBC Senator XXL
                        • 20.10.2006
                        • 1011
                        • Vrachar je majka ;)

                        #41
                        Uffff... Ljubomoran sam

                        Comment

                        • SLOBODAN
                          CBC Član
                          • 22.08.2007
                          • 63
                          • Novi Sad

                          #42
                          ATEST

                          Momci, lagano! Napravicemo nesto. Nije to samo kod nas tako, nesto sto sam napravis u garazi neces moci ni u Nemackoj da registrujes tek tako. Znate li kako je detaljan i temeljan TUV? U Engleskoj postoji SVA (single vehicle aproval) ali ni to nije buranija, pregledi su rigorozni.

                          I ja sam imao pri atestiranju primedbe o sirini sedista, muke da napravim brisace, primedbe u smislu "...a gde su ti branici...", "...donesi atest od sofersajbne...", itd, itd... I to sve od strane ljudi ciji sam student bio i sa kojima sam radio par godina pre toga. U principu su to odgovorni ljudi, i to treba shvatiti kao neki strah od posledica odluke koje donose. To su profesori na fakultetu sa zvanjem i statusom, a ne pjandure na tehnickom pregledu koje ce potpisati crnog djavola za litru pica, jer mu je i ovako i onako svejedno da li ce sutra raditi na tehnickom ili malterisati na nekoj gradjavini...

                          Postoji vise metoda. Registrovana zanatska radnja moze da napravi tispku homologaciju sasije i/ili delova vesanja i da ih "prodaje" sa racunom i serijskim brojevima. Sa takvim elementima atest ide bez problema. Posto Daca, bar kolik ja vidim, ima ideju da pokrene neku proizvodnju, mozda bi bilo najbolje da istraje i da odradi "tipsko ispitivanje" ili homologaciju. To kosta nesto vise, i zahteva vise vremena, ali je najbolje resenje.

                          Najbezbolnije je ono sto sam ja uradio: uzeti od vozila od kojeg imas saobracajnu STO VISE DELOVA, u svakom slucaju, sve vitalne delove donjeg postroja, upravljackog i kocionog mehanizma. Onoga momenta kada dobijes atest i saobracajnu, niko te vise nece pitati da li je prednje A ramo od taunusa ili si ga sam pravio i da li pahnarova poluga ima homologaciju.

                          Ja sam imao u pocetku ideju da tako uradim auto, pa posle da postepeno menjam ono sto mi se na njemu ne dopada. Odabrao sam Moskvicha posto je veoma jednostavan za taj posao, kompletni prednji trap sve sa vesanjem, oprugama i amortizerima se odsrafi sa 4 srafa i premontira na sasiju. Usteda u parama je nebitn, Daca moze da vam objasni kolika je to usteda u vremenu. Motor Moskvicha je, inace, kopija BMV-a 1600/2000 i bez problema se da zameniti.

                          Kad sam na kraju, posle tri godine muka (to je bilo od 1991 do 1994, u vreme kad ni srafove nisi mogao da kupis) registrovao auto, sva "privremena resenja" su postala trajna, kao sto to obicno i biva. Ustvari, bio sam, i sad sam sasvim zadovoljan sa performansama auta. Moj san da jednog dana sa SUPER7 fanovima organizujem susrete i vikend-trke, se rasprsio u plimi opste bede i letargije, a samim tim i potreba da auto bude "prava trkalica". Moj Lotus je mesto punokrvnog trkackog konja postao i ostao nasminkani lipicaner za nedeljne parade, a za to mu je dovoljno i mocinih 85ks i teska prednja A ramena od presovanog lima.

                          Da se vratim na temu: porazgovaracu sa Vladom cim pre. Mislim da ce FEM model sa simulaciom opterecenja biti dovoljan za veci deo sklopova, a ako nadjemo da je nesto kriticno, polepicemo tenzometrijske trake i napraviti ispitivanje "bez loma". Nije to tako tesko organizovati. Dajte mi samo malo vremena, ovih dana sam stvarno prezauzet...

                          Glavu gore momci. Dacin projekat je nesto najbolje sto sam video do sada, ima nas dosta i necemo dozvoliti da ostane u garazi!

                          Comment

                          • Pantah
                            CBC Veteran
                            • 25.03.2007
                            • 159
                            • Beograd

                            #43
                            Nakon ?itanja prvih par strana bio sam zapustio ovu temu al me Timotije gurnuo da ponovo pogledam jer je ve? par projekata pri kraju pa ima onih gadnih atestaških problema.

                            Kod nas mnogo toga nije kako treba zakonski rešeno pa je ova tema vrlllllo interesantna jer je baš u crnjem delu sive zone.

                            Proizvodnja pojedina?no proizvedenih vozila se zakonski pominje i sve institucije koje se bave ispitivanjem vozila bi morale da pristupe ispitivanju. ?ini mi se da spisak negde postoji al, leba ne jede i može da se ponovi:
                            Novi Sad, Fakultet tehni?kih nauka (kolega je ve? dao predlog da se javljate Muzikravi?u)
                            Beograd, Mašinski fakultet laboratrija CIAH
                            Beograd - Vin?a, Institut za nulearne nauke - laboratorija za motore i vozila
                            Beograd, ?a?ak, Sombor, Niš, AMSS Centar za motorna vozila (to d izvinete - mi, ovaj ovde na forumu Timotije i ja, mislim da još neki ?itaju, jai?e se)
                            Kragujevac, Mašinski fakultet, dve razli?ite katedre (zašto? nemam pojma)
                            Niš, Mašinski fakultet, Profesor Stefanovi?

                            E sad status vozila. Ako se radi o novopoizvedenim vozilima onda ona moraju da odgovaraju svim trenutnim zahtevima što obuhvata: kod motora Euro 4 (znam, booooli), pojasevi u tri ta?ke najmanje za prvi red sedišta sa naslonima za glavu, na karseriji blatobrani koji pokrivaju celu širinu to?ka a po uglu prema napred gornju tre?inu prema nazad pola (pišem od ku?e pa ako sam napravio malu grešku ne zamerite ja ne moram da pamtim baš ta?ne vrednosti jer ne moram da radim konkretne preglede, moj posao je da udaram packe pregleda?ima ) koliko da nabojim samo naj?eš?e probleme koji se zaborave kad je fokus na varenju i prora?unu konstrukcije.

                            Varenje - bitno je da je dobro. U slu?aju problema, soda bikarbona pomaže U stvari tu je ve? pomenut glavni problem, neko treba da pregleda vašu konstrukciju i da se posle potpiše. Zato, nemojte da nam zamerite, ali projekat, prora?un i atest varioca pomažu. Ko to nema može da o?ekuje dodatno vreme za pregled - van cenovnika. U stvari zbog toga se retko ko napolju odlu?uje da sam izmišlja šasiju nego uzimaju ve? proverenu od neke Kit Car firme.

                            Ako se radi o preradi vozila koje je bilo registrovano (rad na šasijama bube npr.) onda je problem malo druga?iji. Godiše vozila koje je bilo upisano u saoba?ajnu - ostaje bez obzira što su ostali koriš?eni delovi nekog drugog godišta. To ostavlja prostor za manevrisanje ispitiva?ima da prime motor koji je bio OK za to godište, ali neke osnovne stvari koje su decidirano navedene u "Pravilniku o ukupnim masama osovinskim optere?enjima i..." (pokuša?u da nagovorim kolegu da ga ovih dana oka?i na naš sajt da bi mogli malo da ga pro?itate) moraju da se poštuju. Te odredbe važe za bilo koje vozilo i za bilo koji na?in proizvodnje ili prepravke. Za vas bi bilo najvažnije:
                            Pomenuti blatobrani.
                            Vrata, ako postoje, bez obzira koliko velika, moraju imati dvostepenu bravu kao i prednji poklopac ako se otvara od maske na gore.
                            Branici vozila (iako nije navedeno u Pravilniku koriste se smernice UN/ECE koje kažu najmanje 50mm širine i prednji i zadnji branik moraju biti na istij visini odnosno može se visina razlikovati za najviše širinu branika)
                            Sakriveni branici su OK ali moraju da postoje.
                            Svi delovi vozila moraju biti originalno proizvedeni za motorna vozila i ako je naša zemlja potpisnik neke smernice imati homologaciju u skladu sa tom smernicom (primer, ne možete da koristite diskove i klješta od nekog lakšeg aviona, a ono što koritite mora imati oznaku homologacije prema UN/ECE 13, ili na svetlosnoj opremi mora postojati odgovaraju?a homologacija itd.)
                            Pozicioniranje svetlosne opreme, sve što je šire od 1,3m mora imati udvojenu svetlosnu opremu pa onda postoje granice unutar kojih se moraju nalaziti odre?eni elementi. Upotreba farova od FAP je recimo OK traktorskih farova - nije.
                            Vetrobran. Ako ga ima mora imati na sebi oznaku homologacije pa zato pazite kad vam u recimo Pan?evu kroje staklo da ne iseku slu?ajno deo sa oznakom, A ako vetrobran postoji onda moraju postojati brisa?i i pera?i.
                            Rol bar. Nemam ga ni ja na motoru al vaša glava je pitanju pa ako napravite neku šklopociju koja ?e u slu?aju prevrtanja da se polomi na vas - vaš vrat.
                            Rezervoar, ve? re?eno da svi delovi moraju biti namenski za vozila, toplo preporu?ujem, ?isto da nekom ne postane previše toplo.
                            Volan, nije obavezan ali ?e vozilo morati da dokaže upravljivost i najve?i dozvoljeni krug okretanja, pa sad kako izvedete...
                            Od instrumenata je obavezan brzinomer, ako nam ne stavite ništa u džepse od košulje meri?emo ta?nost (šalim se za stavljanje u džep, ne i za merenje).
                            Elektri?na instalacija, ako uradite što su uradili projektanti JAWA motocikala i stavite jedan osigura? za celo vozila pa pri davanju levog migavca (i krakog spoja) auto umre u prelazu u bržu traku na auto putu možete da o?ekujete vra?anje na doradu, isto važi za "divlja?ki" razvu?enu instalaciju, nepotrebna produžavanja kablova, prelaz preko auspuha, umotavanje oko kardana volana i sli?ne narodne umotvorine koje sam imao prilike da vidim.

                            Sve ostalo što sam zaboravio pitajte, uz napomenu da ovo važi još relativno kratko vreme do promene zakona i novog pravilnika o uslovima za vozila, kada ?e se adam se praviln rešiti status bagija, kit-car, veterana, replika veterana i replika jungtimera i modernih vozila i novokonstruisanih vozaljki, a naravno i zezalica tipa aktivno i manuelno aktivno ogibljenje, zatamnjivanje stakala, više od tri boje na vozilu, rezervni to?ak (ili nemanje ga njega), spojleri repovi suknjice, to?kovi van dozvoljenih mera, raketni lanseri, sejalice za eksere i štrcaljke za ulje.

                            Pogledao sam "povratak sa atesta" i ?ini mi se da je "sklopivi krov" Hyundai, kaj ne? Nego, nisam uklavirio jel povratak sa štitom ili na štitu, ovaj, jel pao atest ili je ovo samo prva epizoda. Smejanje je dobar znak a uuups na onom malom gvož?u da je ogibljenje malko tvrdo
                            Money for nothin' and chicks for free

                            Comment

                            • g60
                              CBC Senator XXL
                              • 20.10.2006
                              • 1011
                              • Vrachar je majka ;)

                              #44
                              Ja bih reko pre da su nekome krcnula yayca preko rupe na klipu, reko bi Stewina

                              Elem, sta mene zanima... Imam auto iz 1940 godine i on fabricki nema sledece: Sigurnosne pojaseve, branike, suvozachev brisac... Oko letve volana je fabricki obmotana zica od sirene pa sam se procitavsi post iznad smejao kao blesav...
                              Jel prolazi ovo tehnicki? Inace nije ni zmigavce imao nego zastavice ali je to neko 60- tih godina ugradio...
                              Auto je jako mali pa me zanima da li sam duzan da imam 2 svetlosne grupacije pozadi... U pitanju je fiat topolino 500a.

                              Prolazi li ovo tehnicki pregled? Hvala

                              Comment

                              • Dutchman
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 741
                                • Vracar centar sveta

                                #45
                                krcnula ledja Van-u zato shto nije imao sedishte ... mislim metar sa pola metra 5cm sundjera koje glumi kadicu , jeste tresnulo ali ja nisam osetio potres , zadnje veshanje je malo tvrdo , to se da reshiti sechenjem opruge za krug ali u principu menjam zadnji amortizer za spori uljni trkachki , iz razloga shto **** potone pri naglom startu ko mechka ... ali to mu dodje normalno , prednje veshanje je kao na putnichkim kolima po meni mozda i premekano ne oseca raskopane ulice i slichno .

                                e sad shto se pravila tiche za moj projekat osim prednjih viljushki , i space frame, odnosno same shasije sve je od fiata/lade , od lade imam saobracajnu a od motora poreklo , znachi meni od vitalnih sklopova samo viljushke prave problem i shasija tj varovi na istoj , tj za shasiju je manji problem , ali ne radi se o tome da li izgledaju varovi kako treba i da li oni misle ili ne misle da to valja vec da je oni ispitaju ...

                                ako kazem da su mi viljushke jedini mehanichki problem , prelazimo na problem sledece vrste a to su dimenzije , kazu da sedishte nesme biti uze od 45cm a sedishno mesto ne manje od 47cm , a kod mene je i sedishte i sedishno mesto 43cm a to je uslovljeno shasijom koju sigurno necu menjati , polozaj volana, napadni ugao stopala na papuchice, razdaljina kvachila od leve bochne strane vozila (razmaci izmedju papuchica su ok), i visina od poda do najnize tachke vozila koje je 180mm propisana , nema shanse da se dogodi ... to su mnogo veci problemi da kazem nereshivi ... branici , po meni nos kao deo za sebe je branik , a pozadi se moze dodati branik , pokrivanje tochka blatobranom je isto maltene kao u engleskoj to je ok (mislim ako mora onda je ok , kako ameri voze bez haube i blatobrana ... al dobro amerika je obecana zemlja ) ... i mislim da je to to .

                                i da shoferka, jel mora ili nemora to je glavno pitanje ... u panchevu moze da se napravi po meri i da se upishe da je E6 ili shta vec izaberete ...
                                Prevelika slika u potpisu!

                                Comment

                                Working...
                                X