Hladjenje, grejanje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #31
    Cista (destilisana) voda je najbolja za hladjenje, ima 4 puta vecu moc upijanja toplote nego vazduh. Takodje je 3 puta bolja od Glikola koji je baza za sve moderne antifrize.
    Problem je sto se voda smrzava i kljuca vrlo brzo, tj. moze lako da izgubi svoja svojstva.
    Sto se vise u vodu dodaje aditiva protiv smrzavanja/kljucanja vode i antikorozivnih sredstava to je manja moc hladjenja te nove smese vode i necega.

    Najbolje je 50%voda-50%Glikol
    Boost or bust...

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #32
      Pa bas zbog toga sto brzo prokljuca ili smrzne sam rekao da je bolji antifriz. Dzaba ti to sto je najbolja za hladjenje kad brzo izgubi karakteristike...
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        Njbolja je cista destilovana voda, ima najbolji wettning, sorry za izraz, misli se na medjumolekularni naboj granicnog sloja. Sto setecnost lakse rasprsava tim bolje..
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #34
          Srdjane,

          mfengineer je pitao koji je najbolji fluid za hladjenje i odgovor je voda- to sto ona nije prakticna je drugo pitanje. Zanci recimo na ispravnom autu slobodno moze leti da se sipa destilat i tako vozi i motor ce biti bolje hladjen nego sa antifrizom.
          Tako su ljudi raije i radili, Leti destilat a Zimi antifriz.

          BOOST,

          Da, wetting je proces koji postaje sve popularniji i u obicnom zivotu a dosao je iz trkackih automobila de se dodaju tzv. wetter da bi se ustedelo na tezini hladnjaka. Tj. sa aditivom "wetter" moze da se smanji velicina hladnjaka zato sto ista kolicina vode ima bolje karakteristike hladjenja pa moze da se smanji povrsina hladnjaka.
          Boost or bust...

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #35
            znaci ..nije najbolja destilizovana voda...nego destilizovana voda + taj..watter,a?
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #36
              OK... Jasno...
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #37
                STOP! STANI! Gde da nadjem ovaj wetter? Je li to ona ista stvarcica koju si savetovao Duletu da sipa u BMW-a? Resio bi mi dobar deo problema oko smanjivanja hladnjaka.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • dfast
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2005
                  • 1302
                  • Hoofddorp NL /Bgd

                  #38
                  Samo jedna stvar,
                  antifriz se ne dodaje vodi samo zbog toga da zimi ne bi smrzla, nego i zbog toga sto podize tacku kljucanja. Znaci ako je u sistemu za hladjenje samo voda, moze se desiti, a to zavisi od motora do motora i radne temperature da pri vecim opterecenjima (znaci na dugackim usponim ili pri forsiranoj voznji) dodje do prokuvavanja tj. kazemo motor pocne da kuva i para pocne da izlazi kuda god moze.
                  Kada je u motoru antifriz nece doci do ovakvog kuvanja jer mu je tacka kljucanja veca znaci 110 pa navise zavisno od koncentracije. Isto tako tacka kljucanja se podize sa vecim pritiskom.
                  Druga stvar je, sto je antifriz antikorozivan, znaci nema oksidacije sa blokom motora i ostalim gvozdenim delovima.
                  Problem s njim je samo ako dugo stoji u motoru i on promeni hemijsku strukturu tada pocne da nagriza aluminijumske legure, znaci glavu motora, kuciste vodene pumpe i ostalo.

                  Comment

                  • tenzo RS
                    CBC Senator XXL
                    • 01.11.2004
                    • 309
                    • Krusevac
                    • Saab 9-3 TiD

                    #39
                    ...wetter ?...

                    ...i mene zanima gde ima da se kupi...
                    8 i 300...u firungu !!!

                    trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #40
                      dfast,
                      tacno tako, i to smo pomenuli


                      206,
                      postoji DILER u Italiji za JEDINU FIRMU koju ja znam (pretpostavljam postoje i druge) da proizvodi Water Wetter
                      Procitaj White Paper
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #41
                        206 da Watter wetter, Red Line.. Top fuel motori ga koriste.. 20% povecan termo transpot....
                        Kad ste se uputili na tacku kljucanja.. sistem je pod pritiskom... voda kod mene kljucha na 129c stepeni...
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • itza
                          CBC Senator XXL
                          • 28.12.2004
                          • 658
                          • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                          • -

                          #42
                          Originally posted by BOOST
                          206 da Watter wetter, Red Line.. Top fuel motori ga koriste.. 20% povecan termo transpot....
                          Kad ste se uputili na tacku kljucanja.. sistem je pod pritiskom... voda kod mene kljucha na 129c stepeni...
                          a meni bilo chudno .. mislio sam da me sat lazhe ..
                          kod mene na 130 otvara se po malo sigurnosni chem i para izlazi na ono crevce sa chepa hladnjaka ...
                          dakle to je to ..
                          a koristio bi mi i ovaj wetter ...
                          "Brano sine , vozi POLAKO..."

                          Comment

                          • No name
                            CBC Veteran
                            • 28.02.2005
                            • 164
                            • Novi Sad

                            #43
                            @Ica

                            Sta tvoj motor radi na 130C ,za taj motor zna da bude kobna ta temperatura (pucanje glave)

                            Comment

                            • itza
                              CBC Senator XXL
                              • 28.12.2004
                              • 658
                              • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                              • -

                              #44
                              Originally posted by No name
                              @Ica

                              Sta tvoj motor radi na 130C ,za taj motor zna da bude kobna ta temperatura (pucanje glave)
                              h
                              ma jok .. bwe ... radi sada trenutno na 85-90 ... inache je radio na 100-110 dok su mikochnice blokirale .. .. crevo gumeno zapusheno ...

                              a dak mije prljav hladnjak bio .. dok dodjem do posla podigne temp i do tih 130 ...
                              inache moj block je italijan .. i nadam se ne puca bash tek tako kao ovi zastavini ..
                              "Brano sine , vozi POLAKO..."

                              Comment

                              • No name
                                CBC Veteran
                                • 28.02.2005
                                • 164
                                • Novi Sad

                                #45
                                Kod Y45 je slada tacka glava,a ne blok.Znam par slucajeva gde posle kuvnja motora puca zid na glavi i pocne da mesa ulje i vodu.

                                Comment

                                Working...
                                X