Hladjenje, grejanje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #61
    Originally posted by zoranbg
    Nema veze kakve je tvrdoce voda u kom regionu...podrazumeva se da antifriz mesas sa destilizovanom vodom.
    Nije bas tocno. Pri formulaciji antifriza uzima se u obzir i tvrdoca vode. Neke vrste nije pozeljno mijesati s destilatom. Osim toga proizvodjaci nastoje uskladiti zaptivne materijale prema kemijskom sastavu antifriza. Varijacije na temu su toliko velike danas da je najbolje koristiti tvornicki antifriz. Upotreba boje u svrhu identifikacije moze biti zavodljiva ; jednoznacna boja ne znaci uvijek i isti antifriz.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      ).Jer svi znate da se termostat prvo otvori na autu pa tek kada se ugreje tecnost u hladnjaku na odrenjenu temperaturu onda se tek ukljucuje ventilator
      ja ne znam jer..
      RWD Volvoi imaju sistem sa visko kvacilom ventilatora a koji se UVEK okrece samo ima promenljivu brzinu zavisno od potrebe za ekstra vazduhom za hladjenje.

      venitlator UVEK radi i drzi temperaturu u hladnjaku na oko 80C a termostat UVEK konstantno regulise protok rashladne tecnosti i drzi na 87C (+- histereza koja je oko 1C za novi termostat do oko 3C za onaj sa recimo 20 godina upotrebe).


      sistem drzi apsolutno konstantnim radnu temperaturu motora na nacin da menja po potrebi dinamicki protok vode/antifriza kroz hladnjak i protok vazduha za hladjenje u zajednickom sadejstvu, i to uvek dok se motor uopste okrece.

      sistem koji si opisao je danas veoma cest i sam po sebi je nestabilan usled toga kako radi, i kao takav je cesto nepredvidljivog ponasanja, odnosno podosta osciluje u radu kao sto se i vidi sa dijagrama koji je prikazan.
      nazalost, to je jeftiniji sistem pa ga fabrike radije koriste iako je u svemu losiji /nestabilniji od onoga koji sam upravo opisao.

      Volvo je (nekada) pravio i projektovao aute da rade od Sibira do Teksasa i to bezprpoblemno i ima jedan od najboljih sistema hladjenja ikada u auto industriji. poreklo tog sistema hladjenja je povezano sa iskustvom sa Volvo Penta motorima na vodi gde se zahteva pouzdan i besprekoran rad neograniceno dugo pod maksimalnim opterecenjem motora.

      danas ni Volvo ne pravi vise na isti nacin, vec koristi onaj jeftiniji metod, profit i Ford imaju svoje razloge za tehnicka resenja...
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #63
        Originally posted by Srdjan
        Ici cu za dvadesetak dana u Crnu goru pa cu videti, ako budem mogao i slikati. Samo mi reci gde su to Risanske strane? Koja je to deonica?
        Sta sam docekao kad citiram sam sebe! Malo da osvezimo temu... Bio sam na moru i setio sam se da slikam ono o cemu se vodi diskusija... Idemo redom:

        Kazaljka temperature u svom standardnom polozaju...



        Prva situacija:


        Druga situacija:


        Treca situacija:


        Nazalost nemam neku sliku sa dosta vecom brzinom, jer nisam isao nesto brzo. Sve slike su autenticne, nisu nista obradjivane sam ove zadnje kojoj sam smanjio rezoluciju... Vidite i kilometrazu i vreme kad je slikano. Auto preko dozvoljenog fabrickog opterecenja, odnosno preko 500kg, juce slikano dok sam se vracao sa mora... Prva situacija je gotovo odmah po polasku, dakle uspon, temperatura napolju preko 30stepeni, druga situacija na ravnom putu a treca kasno uvece, uspon na taru, ali temperatura dosta niza jer je bila uzasna i jaka kisa, prava provala oblaka, zato je i brzina bila mala.... Dakle da ne bude da pricam napamet evo i dokaza da u bilo kojem rezimu rada kazaljka se NE pomera!
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #64
          ako se nepomera..znaci da je neispravna

          provericu i meni pa cu da javim...
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • karazoki
            CBC Veteran
            • 25.08.2005
            • 157
            • Krusevac

            #65
            Za cg idem stalno bar 1 mesecno i to bas do Risna na pomenutom usponu ali i ne samo na njemu tempetatura raste sto je po meni i normalno da nije tako zar bi ugradjivali onolike ventilatore na hladnjake. jer cemu oni sluze ako se temperatura ne povecava vec za dodatno hladjenje .Konkretno kod mene tem. varira za par stepeni zavisi od uslova viznje .

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #66
              ventilatori ne sluze za regulaciju temperature, vec regulaciju toplotonog kapaciteta hladnjaka odnosno povecanje razmene toplote rashladne tecnosti sa okolnim vazduhom.

              toplotni kapacitet sistema hladjenja se konstantno menja (kada je ispravan) tako da je rezultat uvek stabilna radna temperatura motora.
              promena temperature u glavi motora (gde je senzor skazaljke) je dozvoljena u opsegu nekoliko stepeni, manje od 5C...

              na problem ukazuje setanje skale, ljuljanje sistema kada se radna temperatura menja u opegu i po 10-20C- to je obicno 10mm na skali.

              dakle, pomeranje skazaljke 1-2mm je ok, vise od toga ukazuje na moguci problem nestabilnog rada sistema hladjenja/grejanja bilo da je naknadno nastala greska bilo da je fabricka konstrukcije takva (rekao bih nedovrsen razvoj konstrukcije)...nevezano za model marku ili spoljne klimatske faktore.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #67
                Originally posted by zoranbg
                ako se nepomera..znaci da je neispravna
                Ispravna je naravno, ove slike sam samo ubacio kao potvrdu onoga sto je pricano da se kazaljka ne pomera pa neki nisu verovali i da bi voleli to da vide, nista drugo.... Pozdrav
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #68
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • itza
                    CBC Senator XXL
                    • 28.12.2004
                    • 658
                    • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                    • -

                    #69
                    Originally posted by Srdjan
                    Originally posted by zoranbg
                    ako se nepomera..znaci da je neispravna
                    Ispravna je naravno, ove slike sam samo ubacio kao potvrdu onoga sto je pricano da se kazaljka ne pomera pa neki nisu verovali i da bi voleli to da vide, nista drugo.... Pozdrav
                    mogutje je da se ona pomeri toliko malo da ti to i ne primetish ... malo je chudno obelezheno polje na samoj tabli

                    moj drugar vozi lancera 1.5 ... i njegova kazaljka nakon paljenja polako se penje do odredjene tachke koja je na samom satitju obelezhena ... kao recimo kada bi kod tebe ovaj luk bio prekinut na jednom mestu za 1 mm i tu zakuca i takodje ne mrda to mu je radna temperatura ...
                    ali kada ga malo maltretira ona se pomeri ka crvenom za chitav milimetar ... i ja sam ubedjen da to nema trika da se provali da nema tog praznog dela ....

                    najjachi mi je on koji je u tripu da mu ne radi kazaljka kako treba pa chim to primeti odmah pali grejanje u kabini ... da brzhe o`ladi auto
                    "Brano sine , vozi POLAKO..."

                    Comment

                    • Trivo
                      CBC Senator
                      • 02.06.2005
                      • 202
                      • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

                      #70
                      Originally posted by Srdjan
                      Originally posted by zoranbg
                      ako se nepomera..znaci da je neispravna
                      Ispravna je naravno, ove slike sam samo ubacio kao potvrdu onoga sto je pricano da se kazaljka ne pomera pa neki nisu verovali i da bi voleli to da vide, nista drugo.... Pozdrav
                      Samo da potvrdim,isti nissan samo 2.0D,prije generalne temperatura na svakom usponu ili koloni skakala do crvenog,poslije generalne stoji na istom mjestu kao kod Srdjana bez obzira vozio u koloni ili na otvorenom putu.
                      VW 1200 1972god.
                      VW Golf 1.3 1988god.
                      FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #71
                        Ne pomera se ni za mm, nije milimetar toliko mali da se ne primeti kad se zagleda ili jos bolje na slikama. Da se skala pomerila za mm, to bi se jasno videlo. Jos jedna stvar, vozio sam pre mesec i jace Volvo s40 2.0t, od prijatelja iz Svedske, bilo je leto vrucina, uspon katastrofa i isto auto preko dozvoljenog opterecenja. Ja sam vozio, i brzo i polako, i skala je bila zakucana tacno na sredini, ma ne mrda nikako, a pokazivac je takav da bi i pomeranje od delica mm bilo vidljivo... Ko je video tablu na Volvu zna o cemu pricam...
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #72
                          Originally posted by BOOST
                          Ajde Boost, malo se ukljuci, nemoj sa strane samo da posmatras.. Kakva je situacija sa ljutom masinom? (Saab)
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • karazoki
                            CBC Veteran
                            • 25.08.2005
                            • 157
                            • Krusevac

                            #73
                            [quote="brick"]ventilatori ne sluze za regulaciju temperature, vec regulaciju toplotonog kapaciteta hladnjaka odnosno povecanje razmene toplote rashladne tecnosti sa okolnim vazduhom.

                            Izvini a kada se ukljucuje ventilator i zbog cega ,to jest sta je uzrokovalo povecanje temperature rashladne tecnosti.

                            Comment

                            • mfengineer
                              CBC Veteran
                              • 24.06.2005
                              • 145
                              • Novi Beograd
                              • Mazda 626 i-V6 2.5

                              #74
                              Brick na nekom od prethodnih postova sam primetio da si koristo strucni pojam - HISTEREZE, jako mi je drago da ima nekog ko prilicno dobro razume i samu teoriju, ali kazi mi koliko je ljudi odavde ukapiralo sta si ti hteo da kazes time ?? Koliko Vas (bez moderatora) zna sta su HISTEREZE ??? Samo tako nastavi, svaka čast !

                              CITIRAM:
                              (+- histereza koja je oko 1C za novi termostat do oko 3C za onaj sa recimo 20 godina upotrebe).
                              [/quote]
                              MAZDA 626 GE i-V6 2.5 125 kw+

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                #75
                                Nije li se htjelo reci da je Volvov rashladni sistem u stanju odrzavati
                                temperaturu motora u rasponu od 3C kako u pustinjskoj vrucini tako i u sibirskoj hladnoci. Ja podrzavam strucni tehnoloski rijecnik (mozda s popratnim objasnjenjem za manje upucene), no ne slazem se s tvrdnjom o kapacitetu tog sistema. Na -40 bit ce tesko drzati radnu temperaturu
                                na normali. Bilo bi uputno vidjeti neka mjerenja u realnim uvjetima. Diskusije o pomacima kazaljke mjeraca temperature pomalo su bezpredmetne, podijelite raspon temperaturnog polja na 100 dijelova pa vidite sto dobijete. Ako je netko zainteresiran neka spoji digitalni voltmetar na mjerac temperature motora i zabiljezi raspon. Na osnovu tabele moze se izracunati oscilacija temperature.
                                .................................................. .................................................. .....
                                Na drugu notu, Ford je optuzen za izmjene na rashladnom sistemu. Nije li Volvo samoinicijativno presao na drugi polozaj motora i time morao koristiti elektricni ventilator. Ne da Fordasi nece staviti profit ispred kvalitete, no u ovom slucaju vjerujem da nisu uodgovorni. Sigurnosne mjere dirigirale su polozaj motora i pripadajuci rashladni sistem.

                                Comment

                                Working...
                                X