Hladjenje, grejanje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mfengineer
    CBC Veteran
    • 24.06.2005
    • 145
    • Novi Beograd
    • Mazda 626 i-V6 2.5

    #46
    Kljucanje ciste (destilovane vode) pocinje na 98 C na atmosferskom pritisku (1 bar). U toku eksplotacije motora raste radni pritisak u rashladnom sistemu. Po poznatom zakonu tacka kljucanja se pomera zajedno sa rastom pritiska .... u ispravnim radnim uslovima voda (destilat) u rashladnom sistemu kljuca tek na 110 - 115 C
    MAZDA 626 GE i-V6 2.5 125 kw+

    Comment

    • mfengineer
      CBC Veteran
      • 24.06.2005
      • 145
      • Novi Beograd
      • Mazda 626 i-V6 2.5

      #47
      5 litara destilovane vode je oko 150 dinara , a litar antifriza 100 % je 150 dinara. Leti voda - zimi antifriz + voda ja mislim da nije skupo.
      Nekada su se stavljali antifrizi na bazi alkohola. Njihov problem je bio agresivnost na metal, gumena creva ....
      Sad se koriste bez-alkoholni aditivi koji isto gube svojsvtvo, kako kazu proizvodjaci, posle dve godine ?
      I na tarabi pise pi..a
      Komponente novijih antifriza se posle nekog vremena "lepe" za svoju metalnu "okolinu" po kojoj putuju tako da ometaju razmenu toplote sa metala na fluid....
      MAZDA 626 GE i-V6 2.5 125 kw+

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #48
        Nakon sest mjeseci voda dobije boju cokoladnog mljeka od rdje. Sto se desava s brtvama glave i sto se dobije cjelokupnom procedurom koristenja vode? Antifriz se mora koristiti zimi tako i tako. Naslage na zidovima bloka mogu se ocistiti kemikalijama i produzenim ispiranjem.

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #49


          Evo, da se ne mora nagadjati o temperaturnim oscilacijama. Snimka je napravljena na dvije godine staroj Corolli na relativno ravnom terenu s vozacem kao jedinom osobom u vozilu. Masa ostalih vozila ponasa se na isti nacin. Na vrhu snimke je vrijeme, gornja linija je temperatura motora, donja brzina vozila. Te ideje o dozvoljenih pola stupnja oscilacije ne drze vodu. Raspon izmedju zimskih i ljetnih uvjeta te manjeg i veceg opterecenja daleko je veci od 1 stupnja, cak i na Volvu.[/img]

          Comment

          • srle1
            CBC Senator XXL
            • 08.02.2005
            • 320
            • Beograd

            #50
            Odličan grafikon...
            Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

            Comment

            • srle1
              CBC Senator XXL
              • 08.02.2005
              • 320
              • Beograd

              #51
              Koji motor je u pitanju,snaga, obrtni moment?
              Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

              Comment

              • zec
                CBC Senator XXL
                • 05.01.2005
                • 450
                • bgd

                #52
                koja tecnost je koriscena za hladjenje motora?
                voda ili neka mesavina sa antifrizom ili ....?
                "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                Comment

                • No name
                  CBC Veteran
                  • 28.02.2005
                  • 164
                  • Novi Sad

                  #53
                  Sto se tice oscilacija temperature leti-zimi,a isto je tako kada poredimo grad-otvoreni put.Uvek mora biti razlike (bar koji stepen).Jer svi znate da se termostat prvo otvori na autu pa tek kada se ugreje tecnost u hladnjaku na odrenjenu temperaturu onda se tek ukljucuje ventilator.Evo recimo da se termostat otvara na 85C,a ventilator se pali na 92C (ili vise),ako ovaj automobil vozite po gradu leti,a voznja je kreni-stani pa semafori,itd. temperatura ce mu sigurno skociti na tih 92C,a tada ce poceti da ukljucuje ventilator.Kada taj automobil isterate na otvoreni put (normalna voznja) bez obzira sto je napolju toplo (recimo 25C),automobil ce drzati temperatura od oko 85C,jer ce tada zatvarati termostat.Tako da je prakticno jako tesko da motor strogo drzi istu temperaturu u razlicitim uslovima voznje.

                  Comment

                  • zec
                    CBC Senator XXL
                    • 05.01.2005
                    • 450
                    • bgd

                    #54
                    da li neko zna u cemu je razlika izmedju antifriza G11 i G12?
                    da li se ovi antifrizi mogli koristiti za starija vozila recimo oko 90 godista?
                    na golfu III sam video da pise G11 na posudi za rashladnu tecnost motora.
                    ideje? misljenja?
                    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #55
                      Motor je 1.8 L s automatskim mjenjacem i tvornickim antifrizom. Snagu i zakretni moment ne znam tocno, no na pretek je i jednoga i drugoga. Radi se o obicnom vozilu bez preinaka.

                      Comment

                      • itza
                        CBC Senator XXL
                        • 28.12.2004
                        • 658
                        • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                        • -

                        #56
                        pardon moja greshka .. ceo motor je italijan ne samo block ..
                        shto se tiche g11 i g12 ...
                        mozhda g12 josh nije bio proizveden te 90te god .. pa zato na posudi pishe g11 ...
                        verujem da g12 imabolje karakteristike i da netje biti problema ako ga sipate u starije vozilo ..
                        komshija vozi golfa mk1 sa g12 a sipao ga je jer po njegovim rechima ima vishu tachku kljuchanja od ostalij .. chini mise na 120 stepeni[/quote]
                        "Brano sine , vozi POLAKO..."

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #57
                          G11,G12 brojcana oznaka daje tacku kljucanja. 110,112C
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • zec
                            CBC Senator XXL
                            • 05.01.2005
                            • 450
                            • bgd

                            #58
                            procitao sam da je taj g12 razvijen od strane valvoline za potrebe vw...
                            valjda je voda tvrdja u evropi pa valjda taj g12 ima vise aditiva da bi duze zadrzao svojstva....
                            e sad ja bi to sipao kod mene jer je doslo vreme da menjam rashladnu tecnost a ne bih da mi zbog toga pucaju creva ili bude problema sa pumpom za vodu ili sta ja znam.
                            "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                            Comment

                            • Nenad
                              CBC Senator XXL
                              • 06.01.2005
                              • 1364
                              • BBgd/Mow

                              #59
                              VW koristi G12 u Passatima i kazu da G11 ne moze da se sipa u Passate B5 i posle.
                              Boost or bust...

                              Comment

                              • zoranbg
                                CBC Senator XXL
                                • 23.03.2005
                                • 4098
                                • Rooster's Hill , Beog
                                • Grande Punto 1.2

                                #60
                                Nema veze kakve je tvrdoce voda u kom regionu...podrazumeva se da antifriz mesas sa destilizovanom vodom.
                                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                                Comment

                                Working...
                                X