Ako je funkcija EGR ventila samo ekoloska cemu onda kompromisi. Kompromis je VEC napravljen postavljanjem istog. Mnogi skidaju i katalizator kao "stetan po motor" pa nikom nista. Zakoni sluze da bi se krsili, zar ne? Negde sam cuo da je voziti stare Jaguare sa velikim motorom nemoralno jer mnogo trose i jos vise zagadjuju. Sto ljudi, sto cudi. Eksperimentise se sa mesanjem dizela sa svim i svacim kao npr. upotrebljeno ili novo ulje za pomfrit, razna druga ulja, staro motorno ulje itd. Kaznjivo je SAMO ako se koristi loz ulje. Od svega je najbitnije proci test na tehnickom a posle ko te pita. A i to je samo jednom godisnje. Ne znam samo zasto se separatori ne ugradjuju serijski kad je cena dizel automobila vec astronomska. Mozda postoji neki tehnicki razlog za to ali ako ga nema, mislim, stvarno.......
Ovako nestrucan za te stvari mislim da je razlika po trajnost motora da li trosi to djubre ponovo ili ne toliko zanemarljiva da nije za diskusiju. S druge strane koriscenje adekvatnog ulja za dizel motore koje uspesno "upija" u sebe stetne materije i zamena ulja na vreme itekako utice na trajnost u svakom smislu.
Mozda bolje da pojedete ono sto niste svarili do kraja....
Sala!!!!
Nego ozbiljno.
Mislim da katalizator, kada je vec ugradjen ima funkciju koju treba da ima sa ekoloske strane. E kada se zaprlja (realan vek 100k sa normalnim gorivom), treba ga skinuti. Sto se EGR-a tice, on bi po meni trebalo da se blokira, jer samo gusi motor i prlja ga, opet bas zbog naseg losijeg goriva. U SCG verovatno pravi vise stete, nego koristi.
bas tako i rade pocev od Nemacke pa po ostalom delu planete sa tim motorom, nismo mi ovde smislili kako da se konstrukcija dovede do pouzdanog radnog rezima.
taj motor ionako nije ekoloski korektan ni sa EGR ni sa katalizatorom pa steta koja se povecava po zagadjenje ionako nije nesto drasticno uvecana.
ti si i sam rekao da si primetio razliku i da je utisak da auto bolje ide, mirnije radi i lepse vuce..zar ne.
nije slucajno, zna doktor kako se leci, mislim na dr boca-u
ništa ne diraj. egr ventil kod dizela ima svoju svrhu koja nije samo ekološka. samo prvi tdi motori su imali problema zbog egr ventila kasnije je to ispravljenjeno i sada nema nikakvih.
ja blokiro egr,skino katalizator i auto prede ko machka kad stisnem gas! dishe punim pljucima a shto je najbitnije bilo kojeg jtda moje konjaze alfu,fiata kidam,tako da pomaze! hwala!
2007 otishao Fiat Stilo 1.9 JTD
sada Passat 2.0 TDI
Comment