Zasto je izmisljen zupcasti kais?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miljan
    CBC Senator XXL
    • 18.01.2006
    • 459
    • Nis

    #16
    Pa koji savremen motor nastao u poslednjih nekoliko godina koristi lanac ?

    Comment

    • Nikola
      CBC Senator XXL
      • 29.09.2004
      • 975
      • Indjija/Vojvodina

      #17


      NHF
      .:Cuore Sportivo:.
      Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        Pa on se ne sali... Maltene svi BMW-ovi motori u poslednjih...koliko, 15 godina? Mercedes, Audi takodje, o sportskim automoilima tipa Ferarija i ostale boranije da ne pricam, oni o zupcastom i ne razmisljaju. Verovatno jos i gomila drugih...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • sri98
          Admin od Trpeze
          • 24.10.2004
          • 7262
          • Republic of Konjarnik
          • Toyota Corolla E 210

          #19
          Nissan
          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

          Comment

          • Miljan
            CBC Senator XXL
            • 18.01.2006
            • 459
            • Nis

            #20
            Stvarno nisam znao, nije me toliko interesovalo da to proverim, sad sam pogledao za neke, i stvarno imaju lanac, ali, ipak mislim, da je zupcasti kais mnogo bolje resenje, veci je procenat onih koji koriste kais, nego lanac.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #21
              Iskljucivo iz ekenomskih razloga, inace je lanac MNOGO pouzdanije i trajnije resenje.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Alexandar
                CBC Član
                • 14.06.2005
                • 68
                • Futog, Vojvodina

                #22
                Moja Almera ima lanac a proizvedena je 2005. god
                Panonski Mornar
                ALMERA 1.5S Tekna

                Comment

                • Miljan
                  CBC Senator XXL
                  • 18.01.2006
                  • 459
                  • Nis

                  #23
                  Jeste lanac pouzdaniji i trajniji, ali je bucniji, tezi i skuplji.
                  Jedina mana kaisa je sto moze da pukne.

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #24
                    ...i prezupci Zar to nije sasvim dovoljno?
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • uglavnom.bezopasni
                      - 42 -
                      • 03.02.2005
                      • 2235
                      • Novi Sad

                      #25
                      Originally posted by JAPANX
                      Originally posted by uglavnom_bezopasni

                      Primer koji se meni desio, promenjen i zupcasti i klinasti kais (bio je stojadin u pitanju) i posle manje od 1000km pukne klinasti podvuce se pod zubcasti i napravi puno stete...
                      a gde je bila zastita

                      majstor bacio??
                      Bio je najkvalitetniji (najskuplji, iz proverene radnje) kais i opet se desilo, a bio je stitnik, ali ima dole prorez na toj zastitnoj plastici...
                      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                      11.04. 0:12 #2
                      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                      Comment

                      • uglavnom.bezopasni
                        - 42 -
                        • 03.02.2005
                        • 2235
                        • Novi Sad

                        #26
                        Originally posted by 206
                        Pa on se ne sali... Maltene svi BMW-ovi motori u poslednjih...koliko, 15 godina? Mercedes, Audi takodje, o sportskim automoilima tipa Ferarija i ostale boranije da ne pricam, oni o zupcastom i ne razmisljaju. Verovatno jos i gomila drugih...
                        Za BMW od 76 do 89, mogu da tvrdim, SVI, onda je bilo tu nekih eksperimenata, pa su shvatili da grese
                        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                        11.04. 0:12 #2
                        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                        Comment

                        • jeronimo
                          CBC Senator XXL
                          • 27.10.2005
                          • 390
                          • beograd
                          • ваз 21214-20

                          #27
                          svi automobili koji moraju da obavljaju posao u 100% slucajeva- koriste lanac jednostavno ne moze da omane a to sto se kupa ulju mu omogucava mnogo duzi servisni interval
                          prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

                          Comment

                          • Delkan
                            CBC Senator XXL
                            • 14.06.2005
                            • 829
                            • 60 km From BG,West

                            #28
                            [quote=uglavnom_bezopasni]
                            Originally posted by JAPANX
                            Originally posted by "uglavnom_bezopasni":2lk42m0m

                            Primer koji se meni desio, promenjen i zupcasti i klinasti kais (bio je stojadin u pitanju) i posle manje od 1000km pukne klinasti podvuce se pod zubcasti i napravi puno stete...
                            a gde je bila zastita

                            majstor bacio??
                            Bio je najkvalitetniji (najskuplji, iz proverene radnje) kais i opet se desilo, a bio je stitnik, ali ima dole prorez na toj zastitnoj plastici...[/quote:2lk42m0m]


                            Gospoda inzenjeri nisu napravili zastitu zupcastog remena kako treba. Samo jedna u nizu gluposti na Zastavinim motorima...

                            A jel` se secate kako su ljudi trazili mali zupcasti koji se namontira na 45-icu umesto lanca?Onda radi ko sat...Ne znam da li ima toga jos uvek?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Ako je samo buka onda
                              ne samo buka. sa ondasnjim tehnologijama izrade lanaca i lancanika pojavljivala se neka reznonancija, neki neravnomeran hod zbog oblika zubaca , zbog remenice ne znam tacno.
                              negde sam citao o tome da kais ima ravnomerni hod (i prenos obrtnog momenta) ili se to daleko lakse i jeftinije resava a da je lanac onda (60tih godina kada se kais masovnije uvodi, prvi serisjki auto je bio Glas ili Glass kako se vec pise) imao kratak radni vek tipa 40-50.000km pa je njegova zamena kroz redovan servis bila relativno skupa. a redovan servis lanca je bio na svakih 5-10.000km kada se vrsilo dotezanje (rucni spaner).
                              tipican primer su auti tog doba sa lancem poput Juga 45 (to jest u originalu Fiata 127) ili Lade (opet Fiat 124) gde lanac ako izdrzi 50.000km je vec cudo.

                              od tada se puno toga promenilo u tehnologiji i materijalima pa je kais ostao manje vise istih osobina i veka trajanja ali se lanac mnogo poboljsao.
                              vise se ne koriste dvoredni lanci jer nema potrebe, tisi su, nema vise mehanickih natezaca vec su automatski hidraulicni, remenice su preciznije, motorna ulja su daleko kvalitetnija, mozda jos nesto.

                              uglavnom danas lanac se ugradi u fabrici i zaboravi da postoji. redovnog odrzavanja nema, kvari se retko a i najveci kvar je da se malo istegne i time malo poremeti (idealni) tajming razvoda i nista vise.

                              medjutim ima i zupcastih kaiseva i konstrukcija sa njima koje su interesantne sa stanovista trajanja i odrzavanja.
                              npr Lada Riva sa 1300 kubika ima verziju i sa lancem i sa kaisem (isti motor, dve varijante).
                              pri tome lanac traje 40-50.000km i mora da se doteze po ritmu zamene svecica/platina a kais traje 100.000+km ili dok ne pukne.
                              cak i ako pukne ne desi se nista posto je motor tzv noninterference dizajna, samo se zameni kais sto je na Ladi postao od 10 minuta i vozi dalje.
                              ono sto znam za slicni dizajn gde se ventili i klipovi ne mogu sudariti je kod Volvo motora serije B230 (skoro svih osim par izuzetaka) pa pucanje kaisa nije problem, samo zamena i vozi dalje.
                              pri tome je redovni interval zamene za zadnje serije tih motora fabricki 160.000km sto je vec dovoljno redak dogadja da bi finansijski opterecivao znacajnije ( jednostavna konstrukcija, jeftin kais, sat posla natenane).

                              sve vise motora dobija danas lanac, i to ne samo u visokoj klasi gde se ne gleda na cenu vec i kod malih gradskih auta kao sto su Opel Korsa, Fiat Punto, Nisani skoro svi itd, gde cena igra faktor kod kupca.

                              BMW je imao neke motore sa kaisem ali je ubrzo batalio tu ideju, Mercedes nije napustao lanac.
                              mali kuriozitet je da se i danas proizvodi Lada sa lancem, bilo u modelu Riva bilo u Niva varijanti, bez izmena u konstrukciji eto 40 godina.

                              po secanju, a sigurno sam nesto ispustio..
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Uros Piperski
                                CBC Senator XXL
                                • 31.01.2005
                                • 2978
                                • Beograd

                                #30
                                Ehej, polako, i lanac moze da prezubi. Znam za slucaj jednog 320IS koji je prezubio, a posto je lanac u pitanju, jelte, nastavio je da vrti dok nije iskrivio svih 8 usisnih ventila. Cena popravke sumanuta...

                                Da zakljucimo pricu? I lanac i kais imaju svojih prednosti i mana. Mislim da smo vecinu nabrojali.


                                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                                Comment

                                Working...
                                X