Pa koji savremen motor nastao u poslednjih nekoliko godina koristi lanac ?
Zasto je izmisljen zupcasti kais?
Collapse
X
-
Pa on se ne sali...Maltene svi BMW-ovi motori u poslednjih...koliko, 15 godina? Mercedes, Audi takodje, o sportskim automoilima tipa Ferarija i ostale boranije da ne pricam, oni o zupcastom i ne razmisljaju. Verovatno jos i gomila drugih...
Comment
-
-
-
Originally posted by JAPANXOriginally posted by uglavnom_bezopasni
Primer koji se meni desio, promenjen i zupcasti i klinasti kais (bio je stojadin u pitanju) i posle manje od 1000km pukne klinasti podvuce se pod zubcasti i napravi puno stete...
majstor bacio??Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Originally posted by 206Pa on se ne sali...Maltene svi BMW-ovi motori u poslednjih...koliko, 15 godina? Mercedes, Audi takodje, o sportskim automoilima tipa Ferarija i ostale boranije da ne pricam, oni o zupcastom i ne razmisljaju. Verovatno jos i gomila drugih...
Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Comment
-
-
[quote=uglavnom_bezopasni]Originally posted by JAPANXOriginally posted by "uglavnom_bezopasni":2lk42m0m
Primer koji se meni desio, promenjen i zupcasti i klinasti kais (bio je stojadin u pitanju) i posle manje od 1000km pukne klinasti podvuce se pod zubcasti i napravi puno stete...
majstor bacio??
Gospoda inzenjeri nisu napravili zastitu zupcastog remena kako treba.Samo jedna u nizu gluposti na Zastavinim motorima...
A jel` se secate kako su ljudi trazili mali zupcasti koji se namontira na 45-icu umesto lanca?Onda radi ko sat...Ne znam da li ima toga jos uvek?
Comment
-
-
Ako je samo buka onda
negde sam citao o tome da kais ima ravnomerni hod (i prenos obrtnog momenta) ili se to daleko lakse i jeftinije resava a da je lanac onda (60tih godina kada se kais masovnije uvodi, prvi serisjki auto je bio Glas ili Glass kako se vec pise) imao kratak radni vek tipa 40-50.000km pa je njegova zamena kroz redovan servis bila relativno skupa. a redovan servis lanca je bio na svakih 5-10.000km kada se vrsilo dotezanje (rucni spaner).
tipican primer su auti tog doba sa lancem poput Juga 45 (to jest u originalu Fiata 127) ili Lade (opet Fiat 124) gde lanac ako izdrzi 50.000km je vec cudo.
od tada se puno toga promenilo u tehnologiji i materijalima pa je kais ostao manje vise istih osobina i veka trajanja ali se lanac mnogo poboljsao.
vise se ne koriste dvoredni lanci jer nema potrebe, tisi su, nema vise mehanickih natezaca vec su automatski hidraulicni, remenice su preciznije, motorna ulja su daleko kvalitetnija, mozda jos nesto.
uglavnom danas lanac se ugradi u fabrici i zaboravi da postoji. redovnog odrzavanja nema, kvari se retko a i najveci kvar je da se malo istegne i time malo poremeti (idealni) tajming razvoda i nista vise.
medjutim ima i zupcastih kaiseva i konstrukcija sa njima koje su interesantne sa stanovista trajanja i odrzavanja.
npr Lada Riva sa 1300 kubika ima verziju i sa lancem i sa kaisem (isti motor, dve varijante).
pri tome lanac traje 40-50.000km i mora da se doteze po ritmu zamene svecica/platina a kais traje 100.000+km ili dok ne pukne.
cak i ako pukne ne desi se nista posto je motor tzv noninterference dizajna, samo se zameni kais sto je na Ladi postao od 10 minuta i vozi dalje.
ono sto znam za slicni dizajn gde se ventili i klipovi ne mogu sudariti je kod Volvo motora serije B230 (skoro svih osim par izuzetaka) pa pucanje kaisa nije problem, samo zamena i vozi dalje.
pri tome je redovni interval zamene za zadnje serije tih motora fabricki 160.000km sto je vec dovoljno redak dogadja da bi finansijski opterecivao znacajnije ( jednostavna konstrukcija, jeftin kais, sat posla natenane).
sve vise motora dobija danas lanac, i to ne samo u visokoj klasi gde se ne gleda na cenu vec i kod malih gradskih auta kao sto su Opel Korsa, Fiat Punto, Nisani skoro svi itd, gde cena igra faktor kod kupca.
BMW je imao neke motore sa kaisem ali je ubrzo batalio tu ideju, Mercedes nije napustao lanac.
mali kuriozitet je da se i danas proizvodi Lada sa lancem, bilo u modelu Riva bilo u Niva varijanti, bez izmena u konstrukciji eto 40 godina.
po secanju, a sigurno sam nesto ispustio..volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ehej, polako, i lanac moze da prezubi. Znam za slucaj jednog 320IS koji je prezubio, a posto je lanac u pitanju, jelte, nastavio je da vrti dok nije iskrivio svih 8 usisnih ventila. Cena popravke sumanuta...
Da zakljucimo pricu? I lanac i kais imaju svojih prednosti i mana. Mislim da smo vecinu nabrojali.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
Comment