Mobil ulja i oko istog...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #46
    Ma super da ne trosi, ne bi ni trebalo, posto je nov, ali znas da ovi novi motori znaju potrositi (pogotovo kod VW-a) vise kao posljedicu konstrukcije... Zato provjera jednom sedmicno cuva miran san...

    Koja ti je tacno Mazda u pitanju ? Mazda 3, koji motor, koliko kubika, konja i sl...? Da malo prelistamo stampu...

    Mazda jeste u djelimicnom Ford vlasnistvu, i neke stvari bitne za snizavanje cijena proizvodnje dijele... Platforme, motore (mozda ne bas sve) pa je moguce (cak i vjerovatno) da je to Fordov motor zadnje generacije, u kojem slucaju servis moze (a ne mora) da koristi ulje koje zadovoljava fabricke Ford specifikacije... Svaka specifikacija svakog proizvodjaca odgovara nekoj drugoj specifikaciji nekog drugog proizvodjaca, pa to samo po sebi ne mora biti kamen spoticanja...

    Mozda samo servisi sa tim uljem imaju najbolju zaradu, uz postovanje fabrickih specifikacija... To mi je obicno najlogicnije objasnjenje...

    Comment

    • civi
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1492
      • Pozarevac

      #47
      Originally posted by Dren
      Ma super da ne trosi, ne bi ni trebalo, posto je nov, ali znas da ovi novi motori znaju potrositi (pogotovo kod VW-a) vise kao posljedicu konstrukcije... Zato provjera jednom sedmicno cuva miran san...

      Koja ti je tacno Mazda u pitanju ? Mazda 3, koji motor, koliko kubika, konja i sl...? Da malo prelistamo stampu...

      Mazda jeste u djelimicnom Ford vlasnistvu, i neke stvari bitne za snizavanje cijena proizvodnje dijele... Platforme, motore (mozda ne bas sve) pa je moguce (cak i vjerovatno) da je to Fordov motor zadnje generacije, u kojem slucaju servis moze (a ne mora) da koristi ulje koje zadovoljava fabricke Ford specifikacije... Svaka specifikacija svakog proizvodjaca odgovara nekoj drugoj specifikaciji nekog drugog proizvodjaca, pa to samo po sebi ne mora biti kamen spoticanja...

      Mozda samo servisi sa tim uljem imaju najbolju zaradu, uz postovanje fabrickih specifikacija... To mi je obicno najlogicnije objasnjenje...
      moze da bude i psa motor
      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
      - Kako to misliš, kočim?

      Comment

      • Misha
        CBC Veteran
        • 22.10.2004
        • 117
        • Beograd

        #48
        Radi se o Mazdi 3 iz 2005 god., benzinac, 1598ccm, snage 77kw (105 ks).

        Comment

        • Misha
          CBC Veteran
          • 22.10.2004
          • 117
          • Beograd

          #49
          @Q8 oils

          Evo sad citam u uputstvu za Mazdu da preporuceno ulje za benzinske motore osim Evrope pored API SL treba da zadovoljava i standarde ILSAC GL-2/ GL-3, koje ovaj Mobil Super Fe zadovoljava. Izgleda da je pravo pitanje da li je Srbija u Evropi ili ne!?

          Comment

          • civi
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1492
            • Pozarevac

            #50
            Originally posted by Misha
            @Q8 oils

            Evo sad citam u uputstvu za Mazdu da preporuceno ulje za benzinske motore osim Evrope pored API SL treba da zadovoljava i standarde ILSAC GL-2/ GL-3, koje ovaj Mobil Super Fe zadovoljava. Izgleda da je pravo pitanje da li je Srbija u Evropi ili ne!?
            Kratko i jasno ko sto bi reko "crni gruja" iz istoimene serije (a jel Grujo kad cemo mi u evropu, do 1817 sto posto) znaci NEEEEEEEEEEE
            Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
            - Kako to misliš, kočim?

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #51
              Postoje standardi koji su "manje vazni"
              Miso, ne brini vozis sa dobrim uljem (po gradaciji). Kad proveravas nivo ulja probaj ga uvek malo pod prstima da osetis da li je masno. Mozda to i ne mora ali cisto da steknes praksu sta je sta po kvalitetu i kako se vremenom menja ako to uopste moze da se primeti posle max. 10k. Takodje redovno menjaj i vazdusni filter i to sto kvalitetniji jer utice nista manje od ulja na habanje motora. Pod normalnim okolnostima najcesce je protocnost ulja problem zasto dolazi do povecanog habanja. Ne znaci da sto je gusce bolje podmazuje. Ulje ima funkciju i da hladi pojedine delove kroz koje prodje, da pere, itd.

              Comment

              • Q8oils
                CBC Veteran
                • 21.03.2006
                • 131
                • Vojvodina

                #52
                ILSAC GL-2/GL-3

                Sada me jos vise zbunjujes
                ILSAC GL-2/GL-3 to su karkteristike ulja za menjac

                a ovde se mesa gradacija sa kvalitetom ulja(specifikacija ulja)
                ko nezna API I ACEU bolje da cuti i pogresne savete daje

                ja imam na lageru Q8oils 5w30
                Techno
                V Long Life
                G Long Life
                Specijal
                sve 5w30 pa pogadjajte napamet koje je za cega- dranix
                Potpis nije po pravilima foruma.

                Comment

                • Misha
                  CBC Veteran
                  • 22.10.2004
                  • 117
                  • Beograd

                  #53
                  izvinjavam se, greska, pise ILSAC GF-2/ GF-3 !

                  Comment

                  • Q8oils
                    CBC Veteran
                    • 21.03.2006
                    • 131
                    • Vojvodina

                    #54
                    Ok
                    to je vec nesto drugo.
                    i tvoje neko misljenje - zakljucak
                    Potpis nije po pravilima foruma.

                    Comment

                    • Misha
                      CBC Veteran
                      • 22.10.2004
                      • 117
                      • Beograd

                      #55
                      Znaci u uputstvu pise ovako za ulje:

                      Benzinski motori, Evropa

                      API SL ili ACEA A3/A5

                      Benzinski motori, osim Evrope

                      API SG, SH, SJ ili SL, ili ILSAC GF-2 ILI GF-3

                      Comment

                      • Q8oils
                        CBC Veteran
                        • 21.03.2006
                        • 131
                        • Vojvodina

                        #56
                        Sta ces ti sad preduzeti ?????

                        Benzinski motori, Evropa

                        API SL ili ACEA A3/A5

                        Benzinski motori, osim Evrope

                        API SG, SH, SJ ili SL, ili ILSAC GF-2 ILI GF-3[/quote]

                        Znaci da ipak smo od Evrope daleko.

                        Moji su saveti bili dobronamerni, ne za tebe nego za mnoge ali
                        vecina nece da slusa - svi sve znaju.
                        Ulja su ozbiljan posao - koja se pod prstom ne ispituju.
                        Potpis nije po pravilima foruma.

                        Comment

                        • Misha
                          CBC Veteran
                          • 22.10.2004
                          • 117
                          • Beograd

                          #57
                          To je sve u redu ali ja ne videh ni jedan konkretan savet!

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #58
                            Originally posted by Misha
                            Radi se o Mazdi 3 iz 2005 god., benzinac, 1598ccm, snage 77kw (105 ks).
                            Cao.. ajde ovako.. umesto da krstis Mazdu na 3 6 itd.. izjasni se o apsolutno preciznim pdatcima koji motor imas? I koji model auta za koje trziste.

                            Mazda 1,6 2005 nepostoji kod mene ni u USA samo u Australiji, zato da nebi lutali, napisi sta imash.

                            Ono tipa, doktore boli me zub
                            Koji?
                            Zadnji..

                            ode pogresan... kapiramo se.. ajd , vuci karte
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #59
                              A kako ti, zivota ti, ispitujes ulje?
                              Vrsis analizu? Imas lab za to? Menjas preventivno na 3k? Verujes proizvodjacima? Dilerima? Gledas koje je skuplje? To je vec sve ugradjeno u standarde jos samo da su ispostovani sto moramo da im verujemo jer ne moze da se proveri. Mi ne, ali ima ko moze ali to NIKO ne radi u Srbiji jer ne postoji "firma" za zastitu kupaca. Sto se ulja tice tu tek ima mnogo manje nauke nego sto nas potrosace treba da zanima a u pitanju su standardni motori. Mnogo malo ima rafinerija u odnosu na brandove ulja. Navedi mi 10 primera da je nekome crko normalan motor zato sto je imao lose ulje. Mozda zato sto ga nije imao dovoljno ali ne zbog ovog ili onog ulja. Naravno da sva ulja nisu podjednakog kvaliteta i da su najskuplja ona losa u proseku a takva mogu da se opipaju prstima jos kako jer su posle manje od 7-8k kao nafta. Ulje dok sipas vidis kakvo je, ko zna da gleda i ko je sipao mnogo vrsta. Ni miris im cak nije isti.
                              Pokusavam da objasnim da je retko ulje zakon za najbolju zastitu i dugotajnost motora ako pocinjemo od novog motora eksploataciju. Takodje je cesta zamena najbolja sto ne znaci da panicno trebamo da menjamo ulje i filter svakih 5k sto bi neki kao ti voleli najvise da im posao cveta. E, pa ne moze oba. Ili je ulje dobro pa se ne menja tako cesto ili ne valja ni kad je novo pa se menja cesto. Samo pazi, ovo zadnje mora da je jako jevtino onda, nekako kao pivo. Zato sam gore napisao da su losa ulja najskuplja jer ne vrede nista i to je ocigledno ali se prodaju u zatvorenoj ambalazi pa kad kupis kasno je vec.
                              Tema je o uljima uopste a nema toga ulja koje ce zastititi motor ako se koriste recimo los filter vazduha i ulja. O tome svi uglavnom cute kao ribe a i zasto bi se trgovac ulja brinuo o tome. Vazno je da je ta marka ulja koju prodaje "najbolja" i najjevtinija i da garantuje dug vek motoru. Na osnovu cega? Kineskih filtera sa pîjace, mozda? Na kraju krajeva kome je vazno da predje milion km sa motorom osim mozda komercijalnim vozilima. Tehnicki aspekti su uvek bili jedno a realan zivot sasvim drugo gde igraju ulogu cene, vreme, zainteresovanost, znanje, podloznost slusanja bapskih prica i ko zna sta jos. Koga jos zanima da od totalno nesavrsenog sveta pravi idilu nego se pliva u onome u cemu je ko. Sto se trgovine uljima tice vazi svuda isto pravilo da je najbolje ulje ono koje se nalazi na svakom cosku kao recimo ovde a ne u Temerinu i BGD a najbolji trgovac onaj ko proda najvise. Ja ulje nosim obicno sa sobom kao i filter ali kad stanes na pumpu u Srbiji recimo i vidis sta na njoj uglavnom ima a to je Lukoil onda je jasno koliko je sati. Sta neko ko treba da dosipa moze drugo da bira? Koliko kosta da neko iz ko zna koje provincije dodje da bi nasao i kupio bas neki dobar brand ili treba da kupi jedno 50 litara pa da mu traje duze.
                              Koliko servisa u Srbiji i Vojvodini trenutno sipa standardno Q8 ulje svojim musterijama koje uglavnom ne zanima kako se zove macka nego je vazno da lovi miseve? Za sada dzabe mi ovde mlatimo o pojedinim firmama koje svecom trebas da trazis. Pa nije to zlato.

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #60
                                Zaboravih nesto sto bi moglo da bude zanimljivo. Zasto se jos uvek niko nije dogovorio da recimo clanovi foruma kupe jedno celo bure nekod boljeg Q8 ulja po nekoj dobroj ceni? Mislim, svako ima prazne kantice ako mu trenutno ne treba ulje a zasto ne kupiti bolje ulje po eventualno ceni nekog "obicnog"? Kad ljudi probaju pa vide da je sve ok eto najbolje preporuke. Cini mi se da nema trenutno ni jednog drugog dilera ulja a da je clan foruma. Eto prilike da se spoji lepo sa korisnim.

                                Comment

                                Working...
                                X