a sta imaju Mazda i Ford zajednicko tu nisam u toku
dodaj Pezo i Volvo--svi oni dele (neke) iste motore sklopljene na istoj montaznoj traci.
kao kombinacija VW-Audi-Seat-Skoda, jedan te isti auto sto se mehanike tice.
i gomila drugih primera gde se dele platforme, recimo Toyota i Citroen za evropsko trziste.
nekada Honda i Rover.
itd.
ako je fabrika propisala ulje to i to, nema razloga ne verovati u fabricke preporuke iz razloga postojanja drugacijeg po specifikaciji ulja.
nije svako ulje za svaki motor, svaku klimu, svaku primenu, svaku vrstu eksploatacije pa sve i da je najbolje ( u jednom aspektu, podrucju).
kako mi imamo evropsku klimu i to zapadnu, severnu, juznu i istocnu to i ulja za Balkan treba da zadovolje sasvim zasebne kriterijume, uslove od -30C do +45C.
prakticno i ne postoje univerzalna ulja za tako siroki raspon temperatura a da u celom podrucju zadrze optimalni (zeljeni) viskozitet a sto ukljucuje i sva sinteticka koja danas postoje.
moramo da se zadovoljimo mogucim, a to moguce i da bude dostupno, ekonomicno, efikasno dokazano u radu.
lakotekuca ulja generalno vise prijaju modernim motorima iz prostog razloga sto omogucavaju zapreminski protok i 'zalazenje" ulja i u mikronske zazore vrlo brzo po startovanju motora.
protok ulja kroz motor je kljucna odrednica za kvalitet podmazivanja.
koliko kapiram radi se o novom vozilu koje je u garanciji, u tim uslovima prodavac je taj koji diktira obavezu koriscenja bas nekog odredjenog tipa ulja, i tu nema (dalje) diskusije.
mora se tako ili se gubi garancija na motor.
Comment