Mobil ulja i oko istog...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    a sta imaju Mazda i Ford zajednicko tu nisam u toku
    jedan te isti auto sa sarenim nalepnicama (marketinga) po zelji.
    dodaj Pezo i Volvo--svi oni dele (neke) iste motore sklopljene na istoj montaznoj traci.

    kao kombinacija VW-Audi-Seat-Skoda, jedan te isti auto sto se mehanike tice.

    i gomila drugih primera gde se dele platforme, recimo Toyota i Citroen za evropsko trziste.
    nekada Honda i Rover.

    itd.

    ako je fabrika propisala ulje to i to, nema razloga ne verovati u fabricke preporuke iz razloga postojanja drugacijeg po specifikaciji ulja.

    nije svako ulje za svaki motor, svaku klimu, svaku primenu, svaku vrstu eksploatacije pa sve i da je najbolje ( u jednom aspektu, podrucju).

    kako mi imamo evropsku klimu i to zapadnu, severnu, juznu i istocnu to i ulja za Balkan treba da zadovolje sasvim zasebne kriterijume, uslove od -30C do +45C.

    prakticno i ne postoje univerzalna ulja za tako siroki raspon temperatura a da u celom podrucju zadrze optimalni (zeljeni) viskozitet a sto ukljucuje i sva sinteticka koja danas postoje.

    moramo da se zadovoljimo mogucim, a to moguce i da bude dostupno, ekonomicno, efikasno dokazano u radu.

    lakotekuca ulja generalno vise prijaju modernim motorima iz prostog razloga sto omogucavaju zapreminski protok i 'zalazenje" ulja i u mikronske zazore vrlo brzo po startovanju motora.

    protok ulja kroz motor je kljucna odrednica za kvalitet podmazivanja.

    koliko kapiram radi se o novom vozilu koje je u garanciji, u tim uslovima prodavac je taj koji diktira obavezu koriscenja bas nekog odredjenog tipa ulja, i tu nema (dalje) diskusije.
    mora se tako ili se gubi garancija na motor.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Misha
      CBC Veteran
      • 22.10.2004
      • 117
      • Beograd

      #62
      @BOOST

      Pa predpostavljam da je auto za evropsko trziste, mislim da nas ovlasceni zastupnik ide preko Mazda Austria.
      Mazda 3 TE sedan,
      Motor 1.6 16v DOHC, 1598ccm, 77kw, mislim da je oznaka motora
      Z6. Ne znam koju jos oznaku trazis.

      @brick
      citat..koliko kapiram radi se o novom vozilu koje je u garanciji, u tim uslovima prodavac je taj koji diktira obavezu koriscenja bas nekog odredjenog tipa ulja, i tu nema (dalje) diskusije.
      mora se tako ili se gubi garancija na motor....kraj citata

      Radi se upravo o tome, ali mi niko ne garantuje da ovlasceni servis u Srbiji zna sta radi. Cisto sumnjam da njihove kolege u Austriji koriste isti ovaj Mobil.

      Comment

      • Q8oils
        CBC Veteran
        • 21.03.2006
        • 131
        • Vojvodina

        #63
        ??????????

        dranix
        Potpis nije po pravilima foruma.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #64
          Pitanje upuceno :

          http://www.mazda.se/buyingamazda/dealer ... erId=64009

          odgovor za sutra , sa akcentom na eventualne rekomendacije na razlicitim trzistima.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #65
            Originally posted by Misha
            @BOOST

            Pa predpostavljam da je auto za evropsko trziste, mislim da nas ovlasceni zastupnik ide preko Mazda Austria.
            Mazda 3 TE sedan,
            Motor 1.6 16v DOHC, 1598ccm, 77kw, mislim da je oznaka motora
            Z6. Ne znam koju jos oznaku trazis.

            @brick
            citat..koliko kapiram radi se o novom vozilu koje je u garanciji, u tim uslovima prodavac je taj koji diktira obavezu koriscenja bas nekog odredjenog tipa ulja, i tu nema (dalje) diskusije.
            mora se tako ili se gubi garancija na motor....kraj citata

            Radi se upravo o tome, ali mi niko ne garantuje da ovlasceni servis u Srbiji zna sta radi. Cisto sumnjam da njihove kolege u Austriji koriste isti ovaj Mobil.
            Opusti se, zvanicni servis moze i da ne zna sta radi (u sta sumnjam, ulje je smesna stvar da bi pali na njemu) ali ako se dokaze (a to nije tesko) da je motor zaribao zbog ulja koje su ti oni sipali (cuvaj priznanice) Oficijalni zastupnik ce biti "veoma srecan" da ti zameni ceo motor. Za to imas 2 puta, jedan je preko Mazda Europa predstavnistva-kompanije a drugi preko opstinskog suda.
            Boost or bust...

            Comment

            • Q8oils
              CBC Veteran
              • 21.03.2006
              • 131
              • Vojvodina

              #66
              dranix

              Pogledaj dobro ipak je to ZLATO - za motore.
              Potpis nije po pravilima foruma.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                Radi se upravo o tome, ali mi niko ne garantuje da ovlasceni servis u Srbiji zna sta radi. Cisto sumnjam da njihove kolege u Austriji koriste isti ovaj Mobil
                da li pricamo o firmi Mazda Profil ?

                u Austriji ne bi ni trebali da koriste isti taj Mobil, ako nista drugo klimatske prilike u Austriji su bitno blaze po ulje (nema letnjih temperatura) ali zato imaju alpsku klimu pa im treba redje ulje (0W nesto).

                npr 0w30 koje je ok za Austriju ne odgovara za nase leto jer je preretko...kada kod nas u julu ilui avgustu u hladu temperatura danima prelazi +35, povremeno +40C a na suncu redovno +55C (mislim na onaj vazduh neposredno iznad asfalta koji treba da hladi ulje u karteru).

                merio sam, nista neobicno da kod nas na Suncu temp predje i +60C leti.

                ali, sve to nije bitno, Ford oduvek ima posebna ulja za svoje motore, jos iz doba dok su postojala FoMoCo ulja, i treba se pridrzavati koliko se moze tih preporuka.
                zasto, ne znam ni priblizno kao inzenjeri konstruktori motora a to nije ni bitno, jedino uz Ford ulje vazi garancija.

                zamene ulja nema.

                btw, kada se navodi ACEA norma pozeljno je navesti za koju godinu.
                A2 iz 98 i A2 iz 2002 nisu iste norme.

                btw2, SL ulje je samo po sebi jako visokog kvalitativnog nivoa (pocinju oznake kvaliteta od SA, SB itd.

                danas ionako ne postoje losa ulja ma kog proizvodjaca, ako se MObil koji navodis proizvodi u Rumuniji (Ploesti rafinerija ?) to je vec samo po sebi dovoljno da ukazuje na top kvalitet evropskog nivoa. (Rumuni imaju decenijama razvijenu naftnu i preradjivacku industriju, lideri u naftnom biznisu gde se snabdevaju zapadne pakeraj firme poput Castrola i drugih).

                mene drugo zanima, da li ti imas neki problem, sumnjas na neki problem u radu motora, nesto si primetio cudno sa tim konkretnim Mobil uljem, ima neka dilema iz prakticnog iskustva ??

                ili iz predostroznosti treba saznati sveobuhvatne informacije ?

                vec sam naveo, za novi auto brigu oko izbora ulja preuzeo je ovlasceni servis i ovlasceni prodavac, (uvoznik) i sa tim izborom nema alternative.

                vrlo cesto izbor ulja nije vezan za kvalitet (sva su ulja danas unutar normi, sva su dobra) vec za razne trzisno-marketinske-komercijalne aranzmane psoto fabrike i servisna mreza ne kupuju ulja na sitno, na litar vec na cisterne a tada su neke druge cene u pitanju.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Misha
                  CBC Veteran
                  • 22.10.2004
                  • 117
                  • Beograd

                  #68
                  Da, radi se o Profilu. Problema nemam nikakvih, sve je normalno. Nivo ulja proveravam redovno, nema potrebe za dolivanjem, stoji na maximumu od zamene do zamene. Ne znam gde se ulje proizvodi, pitao sam ljude iz Oil Groupa, koji mi rekose da Profil ne kupuje od njih vec od autorizovanog dilera iz Novog Sada firme Plattner. Ulje toce iz bureta, a kada sam gledao uzorak originalne ambalaze sa police mislim da je pisalo "made in EU", ali je jasno da je za istocno trziste posto su visejezicni natpisi sa zadnje strane bili na ceskom, poljskom , rumunskom, bugarskom ali i na engleskom, srpskom, slovenackom.
                  Imam i sliku ambalaze tog istog ulja, doduse ne iz Profila, ali ne znam kako da je okacim ovde.

                  Comment

                  • Misha
                    CBC Veteran
                    • 22.10.2004
                    • 117
                    • Beograd

                    #69
                    Evo i slika ...valjda





                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #70
                      Vec je navedeno da postoje izvesne oscilacije vezane za trziste neke su geografsko/klimatskog a neke ekonomsko/klimatskog karaktera.

                      Kako god da je , ulje koje koristis je jedno od modernijih ulja i visko vrednost odgovara za koriscenje u klimi gde si a i motoru koji nije neki Nm killer , tako da neverujem da ima mesta za uzbudjenja.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Q8oils
                        CBC Veteran
                        • 21.03.2006
                        • 131
                        • Vojvodina

                        #71
                        ????????????????????

                        Ovde se totalno brkaju pojmovi

                        Ulje je gradacije 5w30 OK
                        ali nema svojstva(specifikaciju) A3/A5 sto lepo pise
                        da nije za Evropske standarde Mazde.
                        Ono je odlicno za FORD-a a zasto se pravi striktno za
                        njih to njihovi inzinjeri i konstuktori znaju.
                        Poenta price je da li ovi nasi znaju "serviseri" zasto to bas
                        ulje sipaju a NE

                        MOBIL 1 ESP Formula 5w30 koji ima svojstva A3/B3/B4
                        (razlika u ceni ulja je velika)

                        I u katalogu MOBIL-ovom - MOBIL SUPER FE 5W30 pise

                        Ovaj proizvod prvenstveno je namenjen za vozila marke FORD i
                        nabraja sledece motre ............................

                        Tako da ovu pricu treba BOOST da razresi sa odgovorom iz Mazde.
                        Potpis nije po pravilima foruma.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #72
                          Code:
                          From: "Lars Malmberg" <malmberg@levinsbil.se>
                          To: <preso@telia.com>
                          Sent: Wednesday, November 08, 2006 11:41 AM
                          
                          
                          > Vi använder Castrol SLX LL04 SAE 0W-30
                          > Klassificerad enl normerna ACEA A3/B3/B4/C3
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Misha
                            CBC Veteran
                            • 22.10.2004
                            • 117
                            • Beograd

                            #73
                            Ok, znaci to je preporuka za Svedsku, viskozitet 5w30 bi trebalo da je dobar za Srbiju, ali se ACEA nikako ne slaze. Ne znam sta misle ovi kod nas u servisu??

                            Comment

                            • Q8oils
                              CBC Veteran
                              • 21.03.2006
                              • 131
                              • Vojvodina

                              #74
                              ???????????????????

                              Misha
                              Oni da misle svojom glavom ne bi sipali to ulje.
                              5w30 jeftino i skupo a specifikacija -kod nas jos dugo vremena nece biti.
                              Obavesti Mazdu ako je Austrija i trzi savet, posledice pogresnog sipanja ulja,
                              i na kraju tuzbom ako treba.
                              U servisu posto moras zbog garantnog oka INSISTIRAJ da ti sipaju
                              MOBIL 1 ESP Formula 5w30 to zadovoljava tvoj auto.
                              (razlika u ceni mozda 1500-2000 din)
                              to ti je moj krajnji savet
                              Potpis nije po pravilima foruma.

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #75
                                Ovako , sad sam zvao grneralnog agenta Mazde za Svedsku.

                                Mazda Motor Sverige
                                Faktorvägen 9
                                434 37 Kungsbacka
                                +46 300 31800

                                Klikni 1 za Service helpdesk = Stefan

                                ===========================

                                Podatak od pre je iz dilerske kuce i servisa.

                                Pa onda kaze:

                                Mazda ima svoje ulje koje se zove

                                Mazda Decilia

                                ACEA 05-B2-2

                                Na prichu sa njim o situaciji kako je izlozena sta se desava u Srbiji, kaze:

                                Vecina danasnjih ulja prelazi preko normativa i zahteva koje je Mazda stavila na svoje ulje te nije nimalo pogresno koristiti bilo koje od Mobila jer "oni prave dobra ulja"

                                Dakle, zahtevi za taj motor su bash kao sto sam i napisao negde ranije minimalni kad je u pitanju ulje. Vecina danashnjih modernih ulja je u sustini OVERKILL te mislim da ova tema nevodi vishe saznanjima o ichem novom i revolucionarnom.
                                Dakle: Po rechima Stefana neprave nikakvu greshku u BGu u servisnom delu.
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X