Paljenje auta sa ili bez pritisnutog kvacila?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Paljenje auta sa ili bez pritisnutog kvacila?

    Da li ima razlike u startnim obrtajima ako palish sa pritisnutim kvachilom ili bez?
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

  • #2
    Pojma nemam. U životu nisam palio auto bez pritisnog kvačila.

    Edit 023: nema potrebe da citiras text drektno iznad tvog odgovora

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Ahha.. ti si od onih sto vole da satiru aksijalne lezajeve na radilici, no dobro da neofujem, tema je nesto drugo.

      Proveri da uocish razliku koliko taj dodatni otpor manjacha (ulja) chini na izmeni startnih obrtaja. Cisto da svatimo da li je do batt ili do otpora u motoru prilikom niskih temp.

      A sada Jönköping later
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment


      • #4
        Ok, posle ću sići dole da vidim to. Da li prvo paljene da probam sa kvačilom ili bez ili da ga prvo upalim da radi malo pa posle toga da uradim ovaj test?

        edit: bio i uradio, malo sporije verglanje bez pritisnutog kvačila (što sam i očekivao) ali ni blizu onog jaukanja. Spoljna temperatura 10 stepeni po tv-u. Posle nekoliko paljenja više nisam mogao da primetim razliku u verglanju sa ili bez kvačila.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          U životu nisam palio auto bez pritisnog kvačila
          eto ti objasnjenja osnovnog uzroka problema.
          tvoj auto (Z101) ima takav tip menjaca i ulja u njemu koje obavezno zahteva pritisnuto kvacilo za ispravan rad pri pokretanju motora.

          imao si puno srece dosada

          na konrektno pitanje-
          kapacitet akubaterije od 45Ah , 60Ah ili 444Ah nimalo ne utice na hemijske procese u bateriji i time ni na napon mirovanja.

          napon koji se izmeri je identican za bilo koji kapacitet i iznosi 12,65V na+20C za potpuno napunjen.

          minimalni napon do koga sme da se isprazni aku je 10.80V pri bilo kojoj temperaturi (ili 1,80V po celiji).

          ako se prazni i dalje hemijski se trajno i nepovratno ostecuje i vise se nikada ne moze ponovo napuniti potpuno.

          vise takvih ciklusa i bitno se smanjuje upotrebljivost akubaterije.

          startna struja (CCA- cold cranking amperes) se meri jedino i iskljucivo na -18C prema normi i jedino tako merena ima neko znacenje posto u fabrici deklarisu (prema opste vazecoj normi) CCA bas za -18C.

          na -10C ili +5C se menja iznos CCA struje a posto to fabrika ne objavljuje nema se ni mogucnost poredjenja ispravno-neispravno.

          parametar koji merenjem pokazuje realno hemijsko stanje akubaterije je gustina elektrolita (meri se bometrom) i tu nema mogucnosti loseg merenja.
          ili je elektrolit takav da je aku napunjen ili nije.

          meri se specificna tezina/gustina.

          ako nemas posebnu masu alternator- sasija vozila dodaj. nece stetiti a moze bitno popraviti struju punjenja narocito zimi.


          anlaser Z101 povuce <100Ampera struje tako da je to minimalno optefrcenje za akubateriju.

          podrazumeva se da je pri paljenju ulje tipa SAE 10 koje stvara otpor a ne SAE 90 (kocnica) stoga obavezno pritiskaj kvacilo cim spoljna temperatura padne ispod +20C.
          duze ce trajati, alternator, anlaser, menjac, elektro sistem, motor a ti ces lakse i brze ostvariti cilj- pokretanje motora.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            U kontekstu paljenja sa/bez pritisnutog kvachila...

            Shta mu sad dodje ispravnije: odvojeno ili spojeno kvachilo pri paljenju?! Chuo sam za loshe posledice ovog prvog, a sad ispade da postoje i konstrukcije koje zahtevaju pritisnuto kvachilo pri startu motora... Ili je to samo Zastava "patentirala"...

            Ajd' neka neko lepo razjasni misteriju...
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • observer
              CBC Veteran
              • 06.10.2005
              • 196
              • Novi Sad
              • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

              #7
              I mene ste zbunili... Ne bi bilo lose da se otvori nova tema...
              Ja sam oduvek mislio da je JEDINO ispravno startovati motor sa odvojenim ("pritisnutim") kvacilom.
              To je savet koji se mogao procitati u svakom auto casopisu, prirucniku, cuti na obuci voznje... Zaista, ovo je prvo mesto gde sam procitao suprotno. U cemu je caka? I kakve stete na aksijalnim lezajevima radilice pravi ovakav nacin paljenja motora? (mozda vece habanje zbog brze rotacije jer radilicu nista ne opterecuje tada, zar ne bi trebalo da su lezajevi radilice dimenzionisani tako da im pri normalonoj upotrebi ne bude nista)?

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Oscilacije u obrtajima prilikom paljenja motora su najvece oscilazije u obrtajima u jedinici vremena na jednom motoru.
                Aksijalni lezajeve su lezajevi ( dva polumeseca ) koji imaju funkciju prilikom upotrebe kvachila, dakle usled potiska , aksijalnog, na radilicu da je zadrze u poziciji i da drze zadatu geometriju ugla radilica/klipnjacha (90 stepeni) .

                Lezaj je po konstrukciji klizni lezaj sa par kanala koji chistim curenjem ulja iz lezeceg lezaja dobijaju podmazivanje.

                Normalno je da lezaj biva haban sa svakim koriscenjem kvachila. Isti znaju da budu na granici da se usled istrosenosti mimoidju na sastavu polutki i da se okrenu usled oscilatorne brzine rotacije.

                Samo stanje lezaja koji biva istrosen ovodi momentalno do povecanog habanja letecih lezajeva kad klipnjacha izgubi ugaonu geometriju prema osi radilice.

                Do habanja istog lezaja dolazi nalbrze i najlakse prilikom starta jer ulje mu nije dostupno u prvim sekundama starta.

                Sve sto citate o kako se pali motor su samo iz mera bezbednosti da slucajno nije ostao u brzini.

                Nista chudno sto je ovo prvo mesto gde si procitao.
                Pisao sam i ranije o tome na Cannonu , prilicno davno.

                Svatio si inace poentu za brzinom rotacije (frikcije)
                Znas i sam ako busis u metal i imas prevelike obrtaje da se nedeshava skoro nista sem sto se stvara toplota.
                U motoru je ulje zaduzeno da hladi takve povrsine.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • observer
                  CBC Veteran
                  • 06.10.2005
                  • 196
                  • Novi Sad
                  • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                  #9
                  OK, sad je malo jasnije. Meni je, dok ovo nisam procitao, bilo logicno da radilica (posto je smestena relativno nisko u motoru) najmanje od svih delova u motoru trpi habanje kod "hladnog" starta, tj. prva "dobije" ulje, pa se nisam mnogo opterecivao time.

                  'fala )

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Ulje kao toplo zna da bude poprilicno retko i da iscuri iz radilice.

                    Odatele pojam "suvi start", "hladni start"

                    Zato postoje kao opcije dodatni preluberi sa elekto uljanim pumpama (aftermarket)

                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment


                    • #11
                      Ajd da prokomentarišem i ovo u vezi paljenja sa kvačilom ili bez. Odmah da se razumemo, nisam mehaničar. Paljenje bez stisnutog kvačila ne bih nikom preporučio osim možda taksistima koji imaju puno startovanja, ako je tačna ova teorija o habanju.
                      Zašto ne? Prvi i osnovni razlog je bezbednost. Navikne se čovek da pali bez stisnutog kvačila pa onda jednog dana zaboravi da proveri je li auto u brzini ili ne. Dalji rasplet prepuštam vašoj mašti.
                      Ja sam završio pod haubom jednog juga. Lepo me čovek ubacio na motor. Od tada, ako nekom pomažem oko kola, u momentu kada hoće da pali, ja stanem sa strane.

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #12
                        @BOOST: Kad ti preluberi tako dobro rade posao zasto se niko nije ( ili jeste ) setio da ih postavlja fabricki ? I nisu mnogo oko 500$, a fabrika bi tu cifru jos i sabila i stavila dodatni profit u dzep, smanjila troskove odrzavanja, povecala konkurentnost i trajnost i upotrebljivost i sta sve ne... Da je bar u popisu dodatne opreme ?!
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Originally posted by Valas
                          Ajd da prokomentarišem i ovo u vezi paljenja sa kvačilom ili bez. Odmah da se razumemo, nisam mehaničar. Paljenje bez stisnutog kvačila ne bih nikom preporučio osim možda taksistima koji imaju puno startovanja, ako je tačna ova teorija o habanju.
                          Zašto ne? Prvi i osnovni razlog je bezbednost. Navikne se čovek da pali bez stisnutog kvačila pa onda jednog dana zaboravi da proveri je li auto u brzini ili ne. Dalji rasplet prepuštam vašoj mašti.
                          Ja sam završio pod haubom jednog juga. Lepo me čovek ubacio na motor. Od tada, ako nekom pomažem oko kola, u momentu kada hoće da pali, ja stanem sa strane.
                          Nisam Vam ja kriv sto nemate ili ruchnu kako treba ili naviku da je koristite

                          prolupator ???

                          Ja sam fabrika koja pravi auta. Svi rade isto kao i ja dakle bez prelubera.
                          Zasto bi sam sebi skakao u stomak i nabijao nesto sto ce mi smanjiti troskove redovnog odrzavanja auta???
                          Zbog ??
                          Vas koji prvi put chujete za ovo?
                          Nja.. molim, razumemo se.

                          Da, moji motori su sa preluberima, kad nabacim 10K ? u motor nepada mi napamet da ih unistavam sa paljenjem, pravim ih da bi ih koristio.
                          Sve ono sto nema na fabrickim motorima a u cilju bolje ekonomije na jednom nasviranom motoru je pod obavezno.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            #14
                            Originally posted by BOOST
                            prolupator ???

                            Ja sam fabrika koja pravi auta. Svi rade isto kao i ja dakle bez prelubera.
                            Zasto bi sam sebi skakao u stomak i nabijao nesto sto ce mi smanjiti troskove redovnog odrzavanja auta???
                            Zbog ??
                            Vas koji prvi put chujete za ovo?
                            Nja.. molim, razumemo se.
                            .
                            E, kad bi sve bilo tako jednostavno.... Kad bih ja bio u Gislaved-u ili sl. i ja bih mogao da ubacim 10K i vise u motor pa da razmisljam da traje 10 godina i vise uz ogromnu exploataciju. Ja sam amater ( i to poprilican u odnosu na tebe (kao fabrike))) sto se tice automobila. Pa zasto onda ne bi ugradio tako nesto i resio me servisa ako cu zato da kupim automobil bas od tebe ? Zasto praviti automobil da umre za toliko i toliko vremena ako moze da traje dva puta duze ?! Zasto ne uzeti jos (lupam) 1000 Eur za preluber ako to poboljsava trajnost motora i ne pojacati garanciju na 5 godina (ili vise) samo na osnovu toga? Koliko znam, garancija je jedan od najuticajnijih faktora kod kupovine novih automobila.

                            Kad ono, garancija 2-3 god, a posle toga se NE isplati ugradjivati preluber na polupotrosen automobil, a u garantnom roku to i ne smes da uradis..
                            Da li je to odgovor? Cini mi se ...

                            Originally posted by BOOST
                            Da, moji motori su sa preluberima, kad nabacim 10K ? u motor nepada mi napamet da ih unistavam sa paljenjem, pravim ih da bi ih koristio.
                            Sve ono sto nema na fabrickim motorima a u cilju bolje ekonomije na jednom nasviranom motoru je pod obavezno.
                            Ja sam samo korisnik automobila i to fabrickih. Sve dorade su za mene cista fantazija, em nemam para za te egzibicije, em i kad ih imam postoje mnogo prece stvari za resavanje od izgleda i performansi automobila, bar za mene (treba veci stan, dolazi dete....). Ali, skroz te razumem u cilju bolje ekonomije kod nasviranih motora. Ja 10K Eur ne dajem za ceo auto, a kamo li za motor
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              prolupator >> ne nisam fabrika chitaj tekst kao da si ga ti napisao, dakle kao da si ti fabrika i sve ce ti biti jasnije.

                              Koliko km normalne voznje haba jedan motor kao jedan suvi start?

                              Imas li predstavu?
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X