avionsko gorivo - kerozin u odnosu 1/3 otprilike 106 oktana...sto je sasvim dovoljno i vise nego dovoljno...
Ja koliko znam, kerozin je teski derivat nafte, na skali najblize dizelu i loz ulju, i ne da ne moze da se dodaje u benzince, vec bi najverovatnije napravio i neku stetu. U dizele - verovatno, ali koja bi bila svrha ne znam...
Sto se tice dodavanja u benzin - etanol (do 10%), radi povecanja oktanske vrednosti, odnosno otpornosti na samodetonacije.
OKTANSKI BROJ NAM NIJE PROBLEM.
KOJE OKSIDANTE DODATI?
Hoces da ti auto bolje radi, da pravi vecu snagu na istom rezimu rada...sta? Kazes oktanski broj ti nije problem...pa sta onda jeste? Pokusavas da od naseg benzina napravis trkacki? Pa povecaj mu oktansku vrednost, i to je otprilike to sto mozes da uradis.
Ne razumem sta bi ti hteo...
The difference between men and boys is the price of their toys
OKTANSKI BROJ NAM NIJE PROBLEM.
KOJE OKSIDANTE DODATI?
Egone dobrodošao Velika slova se smatraju znakom ljutnje ili se koriste kad nešto hoćeš da naglasiš.
Na ovom forumu ima stručnih ljudi koji mogu da ti pomognu ali moraš jasnije da postaviš pitanje. Ono što ti napišeš to se i odgovara, ono što bi hteo da ti se odgovori a ne napišeš, teško da će neko da pogodi.
Hoces da ti auto bolje radi, da pravi vecu snagu na istom rezimu rada...sta? Kazes oktanski broj ti nije problem...pa sta onda jeste? Pokusavas da od naseg benzina napravis trkacki? Pa povecaj mu oktansku vrednost, i to je otprilike to sto mozes da uradis.
Ne razumem sta bi ti hteo...
PA IMA DA SE NABAVI AVIONSKI BENZIN OD 120 I OD 140 OKTANA, ALI MISLIM DA TIME NECEMO POVECATI SNAGU.
Pa stvar je u tome sto on nema potrebu za povecanjem oktanskog broja jer ocigledno ne dolazi do samodetonacija. Drugim recima, kompresija nije toliko povecana da do istih dolazi. U svakom slucaju, mislim da dodavanjem bilo cega ne mozes dobiti osetno razlicite rezultate...
Originally posted by ~Vojvoda
E=m x c^2
E-energija
m-masa
c-specificna energetska konstanta za odredjenu supstanciju
Ti se ovo salis ili?
- "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
- "I vi ste dobro."
"1. oktanska vrijednost goriva je njegova otpornost prema detonacijama, a mjeri se s referentnim gorivom koje se sastoji od izooktana i heptana u razlicitim omjerima ! znaci 98 oktanski benzin ima otpornost na detonaciju kao mjesavina 98% izooktana i 2% heptana
sto je veca oktanska vrijednost, kompresija u cilindru moze biti veca, sto automatski znaci vise specificne snage iz istog volumena, a pogotovo je prednos kod turbo motora jer se moze fino podici tlak s dobrim kutom predpaljenja bez bojazni od detonacija i snaga drasticno raste - naravno da tako srdjeni auti imaju programibilnu elektroniu i to se uploda za desetak sekundi i imate novi ljuti motor, naravno na novom gorivu !
2. Kerozin je cetansko gorivo, tj. petrolej i mozete ga mjesati s dieselom, radi brzeg izgaranja i dizanja okretaja dieselu koliko toliko, cetanskim gorivima kao dieslu i sl. je bitno da je temp. samozapaljenja sto niza i ima tocno reciprocna svojstva oktanskim gorivima
3. ako su vam auti mapirani tvornicki na 95 oktanska goriva, sigurno je ako je ista kvaliteta da ce na vise oktanskom gorivu auto slabije ici, jer je paljenje tako nastimano i nije izvucen onaj maximum koji bi se mogao s tako viseoktanskim gorivom !"
...
"e sad, olovni-tetraetil (iliti olovo u benzinu) je odlican podizac oktanskog broja i ima dobra mazivna svojastva,ali je skodio paladijskom i platinstom sloju u katalizatoru i nisu se mogle postici dovoljne eko norme
bezolovni benzini se etiliziraju i na taj nacin im se povecava otpornost na detonacije !
sto se tice tunerskih trikova, tu imate dodatke benzinu poput :
metanola, etanola,acetona, vodenih injektora.....
a bit svih sistema je da se za njihovo isparivanje trosi dosta topline u****nog zraka i na taj nacin se sprecava pojava detonacije ..... a naravno oktanski broj raste daleko preko 100
Mislim da malo mesas oktansku vrednost i razlicite vrste goriva. To sto kerozin ima 140 oktana ti za tvoj benzinski motor znaci taman kao i cinjenica sto moja baba ima drveni stap za hodanje...
I nafta ima odredjenu oktansku vrednost, pa opet ne moze u benzinske motore.
Oktanska vrednost goriva direktno i odredjuje njegov kapacitet povecanja snage (nazovimo to tako u nedostatku boljeg objasnjenja), znaci veca oktanska vrednost --> veca mogucnost povecanja performansi.
Nema tu sta da se dodaje gorivu pa da bi ono bolje gorelo i time davalo vecu snagu (promenis gorivo ili mu dodas neki aditiv i ono mnogo bolje "gori" i automatski daje vecu snagu - to ne ide). Sve sto mozete da uradite gorivu je da ga napravite otpornijim na samodetonacije da biste mogli da recimo povecate kompresiju (odnosno pritisak turbine) - tako se povecava snaga motora a ne dodavanjem bilo cega gorivu. Evo, znate da postoje i dragsteri u klasi gde se kao gorivo koristi alkohol, odnosno etanol? Pa eto, to je to, isti djavo kao benzin samo sa mnogo vecom oktanskom vrednoscu.
The difference between men and boys is the price of their toys
E=m x c^2
E-energija
m-masa
c-specificna energetska konstanta za odredjenu supstanciju
Ti se ovo salis ili? [/quote:skyv2amd]
Navedi mi bar 1 razlog zbog kojeg bi se shalio??? [/quote:skyv2amd]
Zato sto je jednacina koju si naveo formula racunanje energetskog potencijala, odnosno formula za kolicinu energije koja bi se dobila 100-postotnom konverzijom kolicine mase u energiju (do atomskog nivoa). Termin se koristi u atomskoj fizici, recimo, i ono C predstavnja BRZINU SVETLOSTI a ne energetsku konstantu...
Potpuno neprimenjivo na ovu temu
The difference between men and boys is the price of their toys
Mislim da malo mesas oktansku vrednost i razlicite vrste goriva. To sto kerozin ima 140 oktana ti za tvoj benzinski motor znaci taman kao i cinjenica sto moja baba ima drveni stap za hodanje...
I nafta ima odredjenu oktansku vrednost, pa opet ne moze u benzinske motore.
Oktanska vrednost goriva direktno i odredjuje njegov kapacitet povecanja snage (nazovimo to tako u nedostatku boljeg objasnjenja), znaci veca oktanska vrednost --> veca mogucnost povecanja performansi.
Nema tu sta da se dodaje gorivu pa da bi ono bolje gorelo i time davalo vecu snagu (promenis gorivo ili mu dodas neki aditiv i ono mnogo bolje "gori" i automatski daje vecu snagu - to ne ide). Sve sto mozete da uradite gorivu je da ga napravite otpornijim na samodetonacije da biste mogli da recimo povecate kompresiju (odnosno pritisak turbine) - tako se povecava snaga motora a ne dodavanjem bilo cega gorivu. Evo, znate da postoje i dragsteri u klasi gde se kao gorivo koristi alkohol, odnosno etanol? Pa eto, to je to, isti djavo kao benzin samo sa mnogo vecom oktanskom vrednoscu.
REKAO SAM AVIONSKI BENZIN OD 120 I 140 OKATNA, TO JE BENZIN KOJI KORISTE KLIPNI MOTORI. NIKO NIJE SPOMINJAO KEROZIN I NJEGOVU OKTANSKU VREDNOST (NEZNAM NI KOLIKA JE)
Okej, razumemo, i iskljuci caps lock! (to se smatra vikanjem, odnosno nepristojnim ponasanjem na forumu).
U svakom slucaju, odgovor imas. Ono sto ti u stvari treba, je veci oktanski broj. Znaci, najbolje bi bilo da lepo nadjes trkacki benzin, pa ako ti ni to nije dosta sipas neki od aditiva iz teksta koji je Boost linkovao.
The difference between men and boys is the price of their toys
Mislim da ste nesto opasno pomesali. Potrebna je energetska moc da bi se dobio neki dobitak a to nema direktne veze sa oktanskim brojem. Da je tako LPG bi bio chudo a cist propan jos vise od toga. Sto se kerozina tice mogao bi da se koristi za centralno grejanje a u obicnim automobilskim motorima ne verujem. Jel neko video avionski kerozin? Jel ga pipnuo prstima? Pa to je mazut zivi. Inace ima preko 130 oktana, pa sta. Filter za gorivo je kao sito za komarce a dizne imaju precnik 8 + mm bar na helikopteru Gazela. Kerozin je nekada i izraz za gas za lampe pa i to stvara pometnju oko imena. Budite obazrivi kako prevodite engleske izraze. Parafin je loz-ulje itd. Automobilski motori su suvise zahtevni jer su im dizne veoma uske i tesko je zamisliti da lako sagorevaju svakakvo smece i to jos bez posledica. Sve igra ulogu i mesta za eksperimentisanje nema bas previse. Neka nam malo Maki objasni sta je to teski dizel jer je pominjao a nije objasnio tacno. Zanimljivo je to s obzirom na tu vrstu motora radi poredjenja.
Comment