Iskustva sa K&N filterima za vazduh?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    uredu je Shok, ne moras ti sad nama ovde da prodajes ne znam kakvu terminologiju posto se o tim rabotama ovde odavno diskutovalo a ja cu ti reci iz licnog iskustva sta radi ta sprava. nista ne radi. bacanje para, prevara... jerbo taj tvoj superchip ne moze ne znam koliko goriva da doda na stockj diznu ciji je max protok ne znam koliki na 3bara a ti trenutno imas 2.5bara na railu. dakle, taj kako ga ti zoves power booster ce eventualno imati smisla kada budes teo da tu masinu poteras na +30-40ks a to samo sa chipom teska epizoda.

    jedino sto priznajem jeste da lepo izgleda ispod haube.
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • JAPANX
      CBC Senator XXL
      • 10.08.2006
      • 2159
      • Beograd

      (zverko se iznervirao)

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        stockj diznu ciji je max protok ne znam koliki na 3bara a ti trenutno imas 2.5bara
        2 bara, 3 bara, 11 bara, dizna ova ili dizna ona potpuno je irelevantno za snagu motora.

        ovo valjda pisem po 1001 put, benzin koa tecnost je negoriv i neupotrebljiv.

        motor razvija snagu po osnovu oslobodjene toplote.
        a toplota nastaje jedino i iskljucivo kroz proces oksidacije.

        a oksidacije nema, gle cuda, bez kiseonika tj vazduha.

        iz cega sledi, prostom logikom da protok benzina sam po sebi nema nikakvog uticaja.

        tek ako, i samo ako, se poveca protok vazduha koji ulazi u motor, pa onda u paketu i poveca dotok benzina nastaje povecana toplota koja se konvertuje u koristan rad.

        sve ostalo je kao negiranje zakona fizike, obicna sarena laza tj samozavaravanje da se moze izmisliti nemoguce.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          nisam se iznervirao...

          tek ako, i samo ako, se poveca protok vazduha koji ulazi u motor, pa onda u paketu i poveca dotok benzina nastaje povecana toplota koja se konvertuje u koristan rad.
          ovo se valjda podrazumeva... ne mora da se navodi...
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            vecina ne podrazumeva, i cak stavise sklon sam da naglasim da potpuno zanemaruje. a to iz toga sto se iznova pojavljuju razne price o cipu, o diznama, o benzinu i kao rezultatu povecanje toplote- efekta motora.

            o vazduhu se retko prica, a to je osnova SUS motora, osnova koja daje efekat- snagu koju motor moze da razvije.

            to sto i ja podrazumevamo jer smo dovoljno dugo ovde, red je da informacije podelimo i sa drugima
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Mickey038
              CBC Član
              • 04.08.2008
              • 18
              • Pristina

              Potpuno poznata materija: Vise vazduha+vise gorive=Vise snage.

              K&N za vise vazduha, povecan pritisak goriva i superchip da to lepo slozi i eto malog poboljsanja, tako barem kazu u teoriji. Za praksu neznam jer nisam radio test, ali subjektivni utisak je da auto lepse ide.

              Koliko se to isplati ili ne to je vec neka druga prica

              Comment

              • BokiRS
                CBC Veteran
                • 20.06.2008
                • 174
                • Beograd

                Taman cemo da probamo u nedelju,moj RS je potpuno serijski i mozemo da vidimo razliku
                ne moze brze,jurimo 30

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Originally posted by Mickey038
                  Potpuno poznata materija: Vise vazduha+vise gorive=Vise snage.

                  K&N za vise vazduha,

                  povecan pritisak goriva i superchip da to lepo slozi i eto malog poboljsanja,


                  tako barem kazu u teoriji.


                  Za praksu neznam jer nisam radio test, ali subjektivni utisak je da auto lepse ide.

                  Koliko se to isplati ili ne to je vec neka druga prica
                  koja to teorija kaze da KN daje vise vazduha ?

                  u SUS motoru benzincu kolicinu vazduha odredjuje leptir, i usisni ventil.

                  prevashodno.

                  filter vazduha nema mogucnost povecanja mase vazduha ni na koji nacin pri dostizivim brzinama kretanja vozila.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Mickey038
                    CBC Član
                    • 04.08.2008
                    • 18
                    • Pristina

                    Ali daje bolji protok... A bolji protok brzi odziv... i tako dalje.

                    Comment

                    • jevrem
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2006
                      • 948
                      • Smederevska Palanka
                      • A4 2.0TDI quattro

                      Stavljanje K&N na auto koji nije cipovan, ili na neki drugi nacin nije podignuta snaga nema svrhu. Uglavnom to sto se oseti bolji odziv je zbog toga sto je umesto zaprljanog filtera stavljen novi.
                      Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
                      Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        Originally posted by Mickey038
                        Ali daje bolji protok... A bolji protok brzi odziv...


                        Daje bolji protok vazduha kroz filter, tachno, ali da li mislish se sav taj "ekstra" vazduh propushten kroz filter na kraju i iskoristi tj. sagori? Tu greshish...

                        Filter za vazduh nije usko grlo sistema, restrikcije u**** u cilindar IZA filtera za vazduh su te koje limitiraju propust vazduha do komore za sagorevanje, ne filter vazduha. Shta vredi shto on propusti vishe vazduha ako nakon filtera postoje restrikcije (prechnik leptira, geometrija bregastih i fabrichki setup koji odredjuje rad usisnih ventila, elektronska upravljachka jedinica) koje nece dozvoliti efektivno iskorishcenje istog?

                        Da je samo protochnost filtera problem reshenje za brzo i jeftino povecanje snage bi bilo vrlo lako - jednostavno skini ceo filter i vidi koliko si snage "dobio".

                        Chipovanje je jedino efikasno a jeftino za nekakvo povecanje snage i momenta, i to ako se uradi kako treba ili ako se zameni kompletan ecu nekim aftermarket primerkom koji je mapiran kako treba. Chak i nakon "manjih" chipovanja i ne mora se menjati visokopropusni umesto stock filtera, bitno je da se stock filter redovno menja i da uvek bude chist, jer je propusnost i tih stock filtera dovoljna da "pokrije" blago chipovanje kojim se dobija 5-6 % vishe snage. Tek u sluchaju ozbiljnijih dizanja snage, kad se nakon mehanichkih zahvata na motoru ecu chipuje ili kad se menja kompletan ecu zbog specifichne namene auta (trke, drag i sl.) ima smisla stavljati neki visokopropusni filter jer samo u tom sluchaju on mozhe da postane usko grlo u sistemu.

                        Filter "individualno" mozhe da dodje u obzir jedino kao ukras ili zbog zvuka, a od njegove koristi u smislu povecanje snage slaba vajda... Od montazhe kojekakvih "visokoprotochnih" filtera na srednji i duzhi rok mozhe da ima mnogo vishe shtete po sam motor nego koristi u smislu praktichno primetnog i korisnog povecanja snage.

                        Amandman: ja lichno jednu ili tri konjske snage ne smatram praktichno primetnim ili korisnim u svakodnevnim, realnim uslovima eksploatacije. Odnosno, nisam spreman da zarad toli(c)kog "povecanja" snage koje se uglavnom jedino mozhe registrovati na dynu - pristanem na ono shto se deshava u cilindru motora zbog drastichno slabije filtracije vazduha od strane tih "visokopropusnih" filtera. Takav kompromis po meni nema nikakvog smisla.
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Originally posted by Mickey038
                          Ali daje bolji protok... .

                          ne daje nista bolji protok po svemu sto je meni poznato.

                          ako daje, na osnovu koje teorije daje. recimo da je tako kako kazes, po kom mehanizmu nastaje bolji protok, koji je fizicki osnov ?

                          vazduh je i dalje isti, razlika pritisaka koju stvaraju klipovi usisom u odnosu na atmosferski je ista, poprecni presek usisnih kanala je isto tako isti.

                          ne vidim osnovu zasto bi se povecao protok pri uslovima koji su potpuno identicni i ne zavise uopste od marke, tipa, ili postojanja/ nepostojanja filtera.

                          da li je veci protok ako potpuno skines K$N filter, recimo pitanje ?
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            jer je propusnost i tih stock filtera dovoljna da "pokrije" blago chipovanje kojim se dobija 5-6 % vishe snage
                            ja bih dodao da na iole krstenom autu po konstrukciji stock filter je dovoljan da pokrije 150-350% vise snage motora.

                            npr, ako motor ima efekat od 150KS sa stock filterom, sto se filtera tice sve dok je cist, ima propusni kapacitet vazduha koji je dovoljan za oko 300KS minimalno motora.

                            sama dimenzija filtera je po pravilu bitno veca od dimenzije usisne cevi kolektora kojim se dalje dovodi vazduh, i vec iz toga je sasvim jasno da je fabricki filter debeeeelo predimenzionisan po kapacitetu disanja.

                            jedini problem koji nastaje je ako je zestoko zapusen filter, tada protok opada i moze se desiti da zaprljani filter dovede do ogranicenja u kolicini vazduha koja je potrebna inace motoru.

                            no, to je druga tema ekstremnog zanemarivanja redovnog odrzavanja pa ce protok vazduha na takvom autu biti jedan od manjih problema u radu ako i ostalo nije odrzavano po slicnom receptu kako treba.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Mickey038
                              CBC Član
                              • 04.08.2008
                              • 18
                              • Pristina

                              Pa razlika izmedju K&N i "obicnih" filtera je upravo u propusnosti, t.j. K&N dozvoljava laksi prolaz vazduha kroz njega uz zadrzavanje osnovnih svojstava filtera i zadrzavanje njegove funkcije.

                              Drugim recima vazduh lakse prolazi kroz K&N a pritom prljavstina se zadrzava isto kao i kod "obicnog" filtera.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                Pa razlika izmedju K&N i "obicnih" filtera je upravo u propusnosti, t.j. K&N dozvoljava laksi prolaz vazduha kroz njega uz zadrzavanje osnovnih svojstava filtera i zadrzavanje njegove funkcije.

                                Drugim recima vazduh lakse prolazi kroz K&N a pritom prljavstina se zadrzava isto kao i kod "obicnog" filtera.
                                slazem se za prvi deo. za drugi deo ne znam kakvo je filtriranje.

                                i kakve to relevantne veze ima sa efektom motora, odnosno snagom koju moze da razvije ?

                                SUS motor ima jaku pumpu (klipove) i ta moguca razlika propusnosti je irelevantna s obzirom na snagu pumpanja.

                                101.400 Pa je atmo pritisak.

                                obican fabricki filter ima otpor vazduha od recimo nekih 5 Pa.

                                K&N ili fabricki filter durgog proizvodjaca ili neki treci ima recimo otpor od nekih 4Pa.

                                razlika je 1 Pa, u najboljem slucaju u korist razlike otpora.


                                1/101.400 je...koliko 0.000001 odnosno 0.00000001 % u tom otporu propusnosti.


                                to poboljsanje propusnosti nije nesto sto poboljsava povecanje u****ne zapremine vazduha da bi bilo smatrano za relevantno s obzirom da zbog promene nadmorske visine se masa vazduha recimo menja za celih 15%.
                                i promena temeprature spoljnog vazduha utice i do 10% snage motora.

                                ili milion puta je veci uticaj klime u kojoj se vozi auto nego bilo kakav filter vazduha i njegova propusnost.

                                ne kazem da zamena filtera ne moze teorijski da doprinese efektu motora, samo tvrdim na osnovu merenja (nezavisnih, nebrojeno mnogo) i teorije da doprinos filtera (bilo kojeg) je apsolutno neosetan po realnu snagu motora u realnom okruzenju.

                                zamena filtera vazduha zbog cilja povecanja snage motora jednostavno nema svrhe, filter vazduha NIJE mesto gde nastaje iole paznje vredan otpor u****vanju vazduha.

                                jedno koleno, mesto gde se savija usisna cev ima pad pritiska oko 4Pa.

                                1m duzni ravnog po pravcu u**** ima oko 2Pa.

                                na mnogim mestima u usisu su daleko veci otpori u****vanju vazduha nakon filtera, pogotovu leptir koji ima otpor reda 20.000 Pa.


                                K&N je doprineo smanjenu otpora u**** za 1 ili 2 Pa a ostao je uticaj otpora od 20.000 Pa leptira. (kucista itd).

                                mislim da je iz toga jasno o kom mogucem dobitku zamene filtera se moze govoriti.

                                bez obzira na marku filtera, cak bez obzira na postojanje filtera.

                                i kada se filter izbaci, i dalje ostaje onih 20.000Pa otpora koje ometa rad pumpe (klipova).
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X