Iskustva sa K&N filterima za vazduh?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Type_R
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2007
    • 900
    • Valjevo

    Originally posted by BokiRS
    Taman cemo da probamo u nedelju,moj RS je potpuno serijski i mozemo da vidimo razliku
    E sada si slagao.........

    3SG(T)E EXPERT

    MAN service

    Comment

    • BokiRS
      CBC Veteran
      • 20.06.2008
      • 174
      • Beograd

      A da zaboravio sam da si pocupao one gluposti iz izduvne grane
      ne moze brze,jurimo 30

      Comment

      • Mickey038
        CBC Član
        • 04.08.2008
        • 18
        • Pristina

        Bojim se da polako odlazimo u off. Tema je iskustva (smatram prakticna) sa K&N filterima a mi otvaramo diskusiju na temu u**** vazduha.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          pa jedina funkcija KN kao i svakog filtera je preciscavanje vazduha koji u****va motor.

          niti povecava niti smanjuje efektivni rad klipova motora, tj pumpe koja u****va vazduh. isto tako niti povecava niti smanjuje vazdusni pritisak u atmosferi.

          potpuno pasivan element sto se tice toplotnog efekta motora.

          sva prakticna iskustva sa merenja sirom sveta pokazuju istu pravilnost, samo se razlikuju brojke oko pada pritiska shodno marki i modelu filtera.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • therkon
            CBC Početnik
            • 07.05.2008
            • 4
            • Beograd

            JA sam pedja... e ovako ovde sam se slucajno zadesio... i video ovu temu... ja sam inace Therkonov brat... no necemo o meni citaj te dalje...

            OSNOVNO STA SE TREBA ZNATI O K&N AIR Filteru Pre kupovine… (By PEDJA)=]
            Rigorozni americki testovi kvaliteta su pokazali da je maksimalni vek trajanja ovih filtera izuzetno dug, pa tako i sam proizvodjac daje veoma ‘obecavajucu’ garanciju od cak 10 godina, odnosno milion i po predjenih kilometara!
            Dakle, iz prethodnog pasusa se moze videti da je velika prednost K&N filtera u odnosu na standardni ipak vise u samoj funkciji filtriranja nego u domenu performansi. Sto se performansi tice, one se u najboljem slucaju ogranicavaju na onih 5+ konjskih snaga i 5-10% obrtnog momenta. Podaci o poboljsanju performansi znacajno variraju od automobila do automobila, tako da se u nekim slucajevima moze javiti i gubitak konjskih snaga! Postoji nekoliko vrsta K&N performance-filtera, od kojih su najznac ajnije sledece dve – 1) oni koji menjaju originalne/fabricke; 2) ‘custom-fit’ univerzalni filteri. Naravno ovi prvi, originalni “u sraf” pasu u kuciste bilo kog automobila, i tu postoji nekoliko razlicitih standarda – stariji modeli sa karburatorom koriste ‘kruzne’ modele, noviji koriste ‘flat’/panelne filtere itd. K&N pravi ove filtere za svaki tip automobila, ali oni najcesce ne donose boljitak performansi motora. Naime, detaljna istrazivanja o uticaju kolicine i nacina protoka vazduha na povecanje snage motora su donela vrlo interesantne rezultate i zakljucke. Pre svega, treba ponoviti da ce motor biti jaci ako je protok vazduha bolji – sto vise vazduha to ce se i gorivo u smesi brze sagorevati i najpre cemo kao rezultat dobiti brzi odziv na pritisak papucice gasa. To je sve, naravno, vrlo logicno. Spomenuta istrazivanja su obuhvatala merenja protoka vazduha u razlicitim kombinacijama sistema za dovod. Testovi su pokazali da je kolicina vazduha u protoku ka indzektoru gotovo identicna kod standardnog i kod K&N filtera! Medjutim, objasnjenje za ovakvu pojavu a pritom i veliko iznenadjenje je bio podatak da je protok vazduha bez ikakvog filtera bio tek neznatno veci od onoga sa filterom. To nas dovodi do zakljucka da veliku ulogu u protoku vazduha kroz sistem imaju sami usisnici i velicina ‘intake’-a, a posebno i kuciste u kome se nalazi predvidjeni fabricki filter vazduha! Tek modifikacijom ovih elemenata su se dobili signifikantniji rezultati, ali se isto tako tek tada videla veca razlika izmedju standardnog i K&N filtera. Dakle, primenom (kupovinom) K&N filtera koji ‘naleze’ u vec postojece kuciste u Vasem automobilu Vam najcesce nece doneti apsolutno nikakve beneficije u pogledu povecanja snage. Dobicete samo kvalitetniji filter koji necete morati menjati kao sto to cinite sa standardnim, kao i nesto grublji, “sportskiji” zvuk, ali samo pri vecem broju obrtaja. Druga vrsta, popularni eksterni tj. univerzalni ‘custom-fit’(PECURKA) K&N filteri, Oni se montiraju nezavisno od polozaja kucista u kome je fabricki filter. Naravno, u slucaju njihove ugradnje, fabricki filter se u potpunosti uklanja dok modifikacijom ili uklanjanjem njegovog kucista se dobija jos malo dodatnih konjskih snaga. Oblik ovakvog filtera je najcesce cilindrican i bukvalno predstavlja ekstenziju na ‘air-intake’ sistemu. K&N custom-fit filter se najcesce ugradjuje negde blizu usisnika ili sto dalje od bloka motora, jer vaznu ulogu u protoku vazduha i njegovom prolasku kroz “prepreke” ima i temperatura. Hladniji vazduh znaci i vise snage, pa je tako bitan aspekt citave ugradnje i izolacija filtera ovakvog tipa. Tek u ovom slucaju cemo dobiti do 5 KS zalihe i 5-10% poboljsanja obrtnog momenta, i to je fizicki maksimum koji se moze izvuci iz atmosferskog tipa pogonskog agregata. Za agregate sa turbo-kompresorima je situacija nesto bolja i moze se ocekivati od 8-10 KS, zavisno od zapremine i snage. Takodje treba znati da ovi filteri realno propustaju vise prasine/prljavstine do motora, ali je to ipak sve u veoma bezbednim granicama.
            Ovo je otprilike sve sto bi trebalo da se zna o ovim filterima pre njihove kupovine i ugradnje. Kupovinom bilo kog tipa K&N filtera za Vas automobil sigurno necete napraviti stetu automobilu, ali je pitanje da li cete dobiti ono sto ste zamislili?
            =]

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              Pre svega, treba ponoviti da ce motor biti jaci ako je protok vazduha bolji – sto vise vazduha to ce se i gorivo u smesi brze sagorevati i najpre cemo kao rezultat dobiti brzi odziv na pritisak papucice gasa. To je sve, naravno, vrlo logicno. Spomenuta istrazivanja su obuhvatala merenja protoka vazduha u razlicitim kombinacijama sistema za dovod
              pozdrav, mozes li da konkretizujes makar jedno istrazivanje koje kako kazes:


              ce motor biti jaci ako je protok vazduha bolji – sto vise vazduha to ce se i gorivo u smesi brze sagorevati


              s obzirom da je ovo sumnjiva pretpostavka i teorijski i prakticno.

              to zato sto
              - motor ce biti jaci tek i jedino ako mu je dostupna veca MASA kiseonika za oksidaciju goriva.

              veci protok vazduha ne znaci da je veca masa vazduha tj kiseonika na raspolaganju pa je zakljucak koji si preneo/ izveo iz tog istrazivanja potpuno pogresan i nelogican.

              sto vise vazduha to ce se i gorivo u smesi brze sagorevati
              molio bih i za ovu postavku konkretno istrazivanje, jer je takodje netacna uzrocno posledicna veza.

              brzina oksidacije je osobina samog goriva i geometrije komore za sagorevanje i pri tome kolicina vazduha nema uticaja.

              dakle, vise vazduha ni pod razno ne znaci da ce gorivo brze sagorevati.


              da se vratimo na osnove rada SUS atmo motora sa indirektnim ubrizgavanjem, a takvih je najveci broj bilo da su karburatorom bilo sa nekim vidom ubrizgavanja-
              protok vazduha je kod njih odredjen leptirom i usisnim ventilom a nikako filterom vazduha, i leptirom se regulise "jacina" motora koja se zeli.

              filter vazduha niti na jedan nacin ne utice na povecanje ili smanjenje protoka vazduha kroz ta 2 regulisa elementa za odredjivanje snage motora.

              filter je potpuno irelevantan bilo da postoji bilo da ne postoji u sistemu.

              u praksi, cesca pojava je da unosenje filtera vazduha na nacin da menja mesto u**** spoljnog vazduha dovodi do povecanja protoka vazduha uz povecanje temperature istog vazduha sto za posledicu ima MANJU MASU vazduha i time manju snagu motora.


              inace, vreo vazduh kakav je ispod haube je manje gustine i kao takav je lakse pokretan, za dati pad pritiska ima veci protok sto jeste tacno ali to je mana koja dovodi do manje snage motora.

              sto bi rekli, tipicna marketinska prevara propagirati veci protok a precutati da se uzima vreo vazduh sa tzv otvorenim filterima "pecurka".

              motoru treba sto gusci, hladan spoljni vazduh i to je nas cilj kada zelimo sto veci efekat motora odnosno "jacinu".

              uticaj temperature na snagu motora je daleko znacajniji od bilo kakvog uticaja ma kog filtera pa i potpunog uklanjanja filtera.


              praksa i nebrojena merenja uz teorijsku podlogu to nedvosmisleno potvrdjuju i vec je dokazana uzrocno posledicna veza temp vazduha u**** na snagu motora..

              vezano za ta istrazivanja moze neki dijagram sa nekog merenja koje pokazuje navedene tvrdnje o povecanju brzine sagorevanja sa zamenom filtera vazduha (taj veci pretpostavljeni protok kao uzrok toj pojavi), i koliko u mS iznosi ta promena brzine eksplozije gorive smese.

              motiv je da razdvojimo cinjenice od marketinga kao zamene za poznate zakone fizike
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                To nas dovodi do zakljucka da veliku ulogu u protoku vazduha kroz sistem imaju sami usisnici i velicina ‘intake’-a, a posebno i kuciste u kome se nalazi predvidjeni fabricki filter vazduha! Tek modifikacijom ovih elemenata su se dobili signifikantniji rezultati, ali se isto tako tek tada videla veca razlika izmedju standardnog i K&N filtera. Dakle, primenom (kupovinom) K&N filtera koji ‘naleze’ u vec postojece kuciste u Vasem automobilu Vam najcesce nece doneti apsolutno nikakve beneficije u pogledu povecanja snage

                taj zakljucak je opste poznat, da filter vazduha nema uticaja na protok vazduha i da su limiti za vazduh na nekim drugim mestima.

                tehnicki postupci kojima se limiti pomeraju na neke druge brojke su decenijama poznate kao "tuning" atmo motora.

                pri tome se podrazumeva promena mehanickih osobina motora, pre svega usisnog i izduvnog sistema od bregastih, kolektora, ventila, itd...

                K&N ili bilo koji filter ne donosi apsolutno nikakvo povecanje snage sam po sebi, i tu se potpuno slazem sa citiranim.

                Tek u ovom slucaju cemo dobiti do 5 KS zalihe i 5-10% poboljsanja obrtnog momenta,
                posto vidim da znas o cemu pricas, ja bih radije preformulisao ovakve naznake s obzirom da % ne govore nista bez poznate osnovice.

                npr, motor od 150KS max efekta, usled hladnog gustog vazduha dobije povecanje snage od 5KS sto je nekih 3% (zaokruzeno).

                taj isti motor NECE dobiti 5-10% obrtnog momenta vise nego identicnih 3%.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Madison
                  CBC Član
                  • 12.05.2008
                  • 86
                  • Krusevac/Bg

                  Pa ovaj text odozgo je samo iskopiran sa jednog sajta, bas sam citao pre mesec dana, ali ne mogu da se setim kog...

                  Interesuje me ako neko zna, da li struktura pecurki ima neku funkciju cooler-a, posto se to dosta promovise, tj. da li mogu da smanje temperaturu vazduha, ako se filter lepo izoluje od motora?

                  Pitam, jer verovatno su svi primetili da se sa promenom spoljasne temperature menjaju performanse. Znaci, da li taj filter moze da ohladi vazduh ili ne?
                  Guns don't kill people. My cousin does!

                  Comment

                  • therkon
                    CBC Početnik
                    • 07.05.2008
                    • 4
                    • Beograd

                    PECURKA NEMA VEZE SA HLADJENJEM VAZDUHA... ONA JE SAMO FILTER... MNOGI MISLE DA HLEDI VAZDUH ZATO STO SE IZMEDJU PAMUCNIH VLAKANA NALAZE ALUMINIJUMSKE PLOCICE... TE PLOCICE SLUZE DA OCVRSNU FILTER I DA GA SACUVAJU OD DEFORMITETA...

                    KADA SI MISLIO NA PECURKU... MALI EFEKAT HLADJENJA VAZDUHA IMA K&N High Performance Air Intake Kits- garantovano povecanje konjskih snaga sa kompletnim usisima K&N, zamjeni kompletan fabricki usis.

                    K&N High Performance Air Intake Kits ov ti je komplatan K&N usis... video
                    si bar na slici onu hromiranu cev koja vodi od filtera do usisne grane... e ona ima jako mali efekat... ali samo ako nije blizu bloka motora....

                    NAPOMENA:
                    -Ugradnja K&N 57i Kit i K&N Typhoon kit treba da izvrsi strucno lice zbog maksimalnog ucinka novog filtera. Kod 57i Kit se skida fabricka kutija sa filterom i na usisnu cijev dolazi vanjski filter sa nosacima. Kod K&N Typhoon Kit-a se mijenja kompletan usis od motora do kucista filtera.

                    Comment

                    • madic
                      CBC Senator XXL
                      • 07.10.2007
                      • 844
                      • Beograd

                      Da kažem i ja nešto pošto sam skoro stavio K&N panel filter.
                      Inače filter je stavljen u "Delta D" u Novom Sadu.
                      Zaleteo sam se i stavio filter pre nego što sam pročitao bilo šta na tu temu na forumu.

                      Iako je stari filter za vazduh bio savijen i prljav ja nisam primetio nikakvu razliku u vožnji i ponašanju automobila.
                      Što se tiče povećanja snage nisam ništa očekivao i mislim da te priče nemaju mnogo veze sa životom.
                      I nije mi jasno zašto se stalno insistira na tome kad je već 100 puta ponovljeno da filter nije usko grlo.

                      E sad, ono što mene interesuje je da li sam napravio glupost što sam stavio K&N filter na Peugeot 206 S16, odnosno da li će to biti na štetu motora?
                      Pre svega mislim na ono što je BOOST rekao: Da li si vlasnik auta koje ima AMM (LMM - protokomer) sa vrucom zicom ili film tehnikom) izbegavaj u tom slucaju Open filtere jer ce isti uciniti stetu.

                      Znači da li da skidam K&N što pre i stavim običan filter?
                      Nije mi žao što sam puko 50EUR ako ću barem nešto da naučim.
                      Hvala unapred!

                      Comment

                      • Madison
                        CBC Član
                        • 12.05.2008
                        • 86
                        • Krusevac/Bg

                        @Madic
                        Pa s obzirom da si stavio panel filter, mislim da ne mozes da napravish stetu. On je skoro kao i fabricki, samo sto se ne menja...

                        @therkom

                        Ma znam ja da od K&N-a nema nikakvih konja, nego sam se pitao posto je sastav filtera skroz drugaciji, tj. mozda vazduh dok struji kroz otvore uspe da se malo ohladi...hvala na odgovoru
                        Guns don't kill people. My cousin does!

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Znaci, da li taj filter moze da ohladi vazduh ili ne?
                          ne.
                          da bi se nesto ohladilo, toplota mora da se preda nekom drugom telu/ predmetu. kojem to telu ?

                          dakle, taj filter nema nikakvog uticaja na vazduh u smislu kolicine a moze da utice na smanjenje snage motora jer dozvoljava zagrejanom vazduhu da bude u****n.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • therkon
                            CBC Početnik
                            • 07.05.2008
                            • 4
                            • Beograd

                            ... e i obican filter dozvoljava toplom vazduhu da bude u****n...
                            Samo sto je do kucista panel filtera sprovedena cev koja vodi najcesce do prednje maske... e kroz tu cev ulazi hladan vazduh spolja... a kod pecurke je drugacije ona moze da u**** i topao vazduh ako se nezastiti od toplote... najveca greska koju ljudi naprave je kad K&N pecurku stave blizu bloka motora a neizoluju je od toplote....mada za nju(pecurku) postoji kuciste(zastita)... ali ga ljudi uglavnom ne stavljaju radi estectskog izgleda...

                            evo par slika...


                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              kod obicnog filtera ispravno postavljenog nema nikakve sanse da se u**** topao vazduh, jer se filter obicno nalazi van prostora haube- tacnije mesto u**** vazduha je odvojeno potpuno od vazduha ispod haube.

                              spoljni hladniji vazduh se transportuje kroz hermeticki zaptivenu termicki izolovanu dovodnu cev do kucista filtera, kroz filter pa nadalje opet termicki izolovanom cevi do kucista leptira.

                              ne postoji nikakva zastita pecurke koja bi pomogla da se ne u****va vazduh ispod haube, kao ni za bilo koji tzv otvoreni tip filtera.
                              na date 2 slike je "zastita" apsolutno bezvredna i ne sprecava ni na jedan nacin cirkulaciju toplot vazduha ispod haube i dolazak na povrsinu filtera samog vazduha.

                              vazduh NE SME da dodje u kontakt sa povrsinom filtera, na datim slikama, koji se nalazi ispod haube. pecurka mora da bude hermeticki zaptivena, a to kao sto se vidi na slikama nije slucaj pa stoga zastita nema nikakvu funkciju ni u tragovima.

                              cista kozmetika


                              sa fabrickim obicnim filterom obicno se u odnosu na pecurka filter dogodi razlika cak i do 20% na maximumu snage / obrtaja, u korist obicnog filtera kada je i inace vrelo (+70C) ispod haube. u vrelim letnjim danima.

                              to opet nema veze sa markom i modelom filtera, prosta prirodna zakonitost je da je topliji vazduh manje gustine od hladnog.

                              nikada se vazduh ne u****va ispod haube, niti ispred maske tj hladnjaka koji je leti vreo vec negde bocno (ispod krila), pored maske pomeren u stranu tako da je sto dalje od hladnjaka itd.

                              bira se mesto sa sto lakse dostupnim hladnijim spoljnim vazduhom...

                              kod dobrih konstrukcija vozila.

                              kod losih konstrukcija tipicnih za neka davna vremena, poput npr Juga sa konstrukcijom iz 60tih godina vazduh se u****va fabricki ispod haube.

                              a tako je i sa vecinom, gotovo svim, motorima koji imaju karburator.

                              razlika u**** vazduha na +70C i na +20C je sasvim primetna u efektu motora koji se ostvari.

                              pecurka filter je sto bi rekli "snake oil", bacanje novca uz dodatno pogorsanje rada motora i smanjivanje njegove snage.

                              po pravilu, uz retke izuzetke specificnih resenja u****.

                              u estetske motive i dobitke ne zelim da ulazim, kao ni cenu kostanja eksperimenta.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • JaMaL
                                CBC Senator XXL
                                • 14.04.2007
                                • 448
                                • JaMaL

                                pa sad to da nema stete ne bih rekao... ja sam uzeo auto sa k&n panel filterom na sebi... procitao malo i skinuo ga... uzeo sam obican filter... ocistio afm i vozio se XXX kilometara... auto je radio ok...
                                onda sam stavio K&N nazad da proverim da li ima neke veze to sto pricaju... oprao ga, nauljisao itd... opet ocistio afm koji je inace bio cist posle fabrickog filtera...
                                posle XXX kilometara... primetio sam da mi je auto postao malo tromiji na nizim obrtajima i malo losije je primao gas... takodje kada se ugreje je imao frku sa naglim primanjem gasa u bilo kojim obrtajima... dobio je knedle... K&N se isprljao i doslo vreme za pranje skinuo sam ga i oprao AFM... ono sto je iz njega iscurilo je bilo prljavije od filtera...i samo crevo posle afm-a je bilo masno i braon od k&n ulja... ukapirao sam da kad turbo pocne da u****va to ulje biva u****no takodje... a ulje mi ne treba u usisu...

                                stavio sam fabricki filter i od tada vishe nemam frku sa afm-om... do sada nisam jos primetio promenu performansi... turbo je u pitanju tako da osetljivost na prljav afm je veca zbog cudne konstrukcije mog ECU-a... tako da ce meni K&N ostati u kutiji... na polici... zaboravljen...

                                Comment

                                Working...
                                X