Voznja sa uljem na minimumu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #16
    @ale944
    Meni nije bas jasno zasto bi izbio na semerinzima. Povecanje nivoa od 5mm nece napraviti neki bitan pritisak na semering (tu deluje samo hidrostaticki pritisak). Ulje pod pritiskom ne dolazi ni do jednog semeringa. Semerinzi samo zadrzavaju ulje koja prska po kucistu radilice i sliva se iz glave.

    @cozmo
    Zasto je gore voziti sa uljem preko maksimuma? Molim te objasni, jer ce nego da unisti sebi motor slusajuci te. Zasto bi se stvarala pena? I zasto onda ne moze da stigne do vitalnih delova motora?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • ale944
      CBC Senator XXL
      • 20.03.2006
      • 1457
      • Beograd

      #17
      Meni nije bas jasno zasto bi izbio na semerinzima. Povecanje nivoa od 5mm nece napraviti neki bitan pritisak na semering (tu deluje samo hidrostaticki pritisak).
      upravo ovako sam i ja kontao, i sigurno da je tako, ali izgleda da je to jos jedna od majstorskih prica....
      i ja sam par puta nalivao preko max (doduse ne mnogo) i nista se nije deslio...
      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #18
        Bas tako. Ja sa Nivom imam problem kada sam dugo u neobicnom polozaju - veliki nagib. Pali mi lampicu posle nekih 10 sekundi kada je ulje izmedju min i max. Ja uvek drzim malo preko maksimuma. Nigde ne izbija, ne trosi... Menjam na 5-7000 i ne primecujem da je nivo ulja nizi.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • cozmo
          CBC Član
          • 08.11.2004
          • 67
          • Zemun

          #19
          Xex, pa dobro, samo vi vozite sa uljem preko maksimuma non-stop pa kad motor zakuca, setite se mojih reci...

          Dakle, previse ulja u motoru - dolazi u kontakt sa radilicom... koja se okrece... malko brzo jel'te (nesto oko par iljada obrtaja u minuti, kao sto svi znamo jel...). E, kombinuj to sa uljem, dobijes masu slicnu kapucinu... koja gusi uljnu pumpu, koja, jadna, opet ne moze onda dovoljno da pumpa ulje u neke delove motora, pa eto ti prevelikog habanja.

          U sustini, vozi kako oces - tvoje pare, tvoj auto. Ja 200.000km drzim ulje kako pise u uputstvu (NIKAKO ISPOD MIN. NIKAKO IZNAD MAX.) i nemam problema ama bas nikakvih. Nisam imao ni sa VW Bubom koja je presla boga oca bez generalne (oko 400.000km), postujuci naravno sta pise u uputstvo (a vezano je za ulje).

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #20
            Znas li sta je stepen sigurnosti? E pa ljudi koji projektuju motore znaju, pa imaju u vidu nas koji vozimo iznad maksimuma i one koji voze ispod minimuma

            Jos uvek mi nije jasno zasto bi radilica pravila penu od ulja? Zato sto je nivo ulja u karteru visi za 5mm? Ne bih rekao. Jesi li siguran da je tebi jasno sta se tacno desava tamo na dnu motora?
            Tacno je da ce radilica lakse da zahvati ulje kada je visi nivo, ali NIKAKO nece od njega napraviti penu ili kapucino. Na dnu kartera ostaje poveca kolicina ulja, a pumpa za ulje je uronjena do samog dna kartera, pa sve da je na vrhu i slag sa sve jagodom i kisobranom, pumpa ce da vuce ulje.

            Druga stvar. Nivo ulja na minimumu. Evo stvarno opasne situacije. 5000/min i naglo kocenje. Veliki broj obrtaja cini da pumpa izbacuje veliku kolicinu ulja u glavu motora, sto znaci da je nivo ulja u karteru nesto smanjen. Prilikom kocenja ulje po inerciji krece napred, penje se uz prednji zid kartera i zapljuskuje radilicu koja ga razbaca po kucistu. Zavisno od situacije i vozila, jos ako je na nizbrdici, ovde moze da se desi da usis pumpe ostane suv i pritisak ulja padne. To se desava samo na trenutak dok se razbacano ulje ne vrati u karter, ali dovoljno je da pumpa i na trenutak povuce vazduh pa da dodje do ostecenja lezajeva). Da je ulje na maksimumu (ili iznad njega ) manja je verovatnoca da pumpa ostane suva.

            Za one koji vole da se igraju, postoji par modifikacija na karteru koje omogucavaju bolje kontrolisanje ulja. Razne pregrade sa jednosmernim vratima, "ostrica" za odvodjenje ulja koje se vrti sa radilicom, stitnik koji sprecava ulje da zapljusne radilicu itd.
            SVE to sluzi da radilica ne bi razbacala ulje po kucistu, a ne da ne bi od njega stvorila penu. Zivimo u 21. veku, penusanje ulja treba da te brine jedino ako u motor sipas tovatnu mast razredjenu naftom


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • cozmo
              CBC Član
              • 08.11.2004
              • 67
              • Zemun

              #21
              Urose, dovoljno je da radilica zahvati bilo koju kolicinu ulja i napravice penu od ulja, koja ce spreciti podmazivanje vitalnih delova motora. Ja sam to video kako izgleda na test motoru, ne zelim da vidis to na svom autu. Ulje preko maksimuma je opasnije za motor na ulju koje je na minimumu, zato sto je motor projektovan da kolicina ulja na oznaci MIN. daje potreban pritisak i podmazivanje motora. Otprilike je manjak ulja oko 800gr realno. To nije strasno ako uzmemo u obzir da je kolicina ulja oko 3,5 do 4 lit. u modernim vozilima. to je PRAVA SIGURNOSNA MARGINA.

              Svi prirucnici (ozbiljni, kao Haynes) za popravku automobila imaju napomenu crnim masnim slovima:

              NIKAKO NEMOJTE VOZITI SA ULJEM ISPOD OZNAKE MIN.
              NIKAKO NEMOJTE PREPUNITI KARTER IZNAD OZNAKE MAX. TO MOZE IZAZVATI OZBILJNA OSTECENJA MOTORA.

              Toyota:

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #22
                Cozmo@
                Niko ne spori to sto pricas, nego nije to bas crno-belo. Danasnja ulja ne pene tako lako, drugo razlikuju se karteri od motora do motora, postoje i suvi karteri kod kojih radilica ne kaci ulje. Fabricki je i predvidjeno da kada radilica zahvata ulje istim i prska zidove cilindrara i odozdo podmazuje i hladi klipove. To o cemu govoris je ekstremni slucaj nekog motora koji vrti malo vise i kome je doliveno previse ulja. Kao sto rece Uros, postoji stepen sigurnosti i oznake na sipki za dolivanja su optimum za motor. Isto kada je ulje ispod min. ne dolazi do pada pritiska trenutno nego postoji sigurno pola litre do litre rezerve. Tako je i sa gornje strane.

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #23
                  Bas to pokusavam da kazem. Posto sam pravio onaj karter koji sam pomenuo, detaljno sam proucio polozaj pumpe i njenog usisnika, postojece pregrade u karteru, razdaljinu radilice od ulaj kada je ono na maximumu ili minimumu itd...

                  Cozmo, ako ulje odmah zapeni kada dodje u dodir sa radilicom, onda je svaki motor na ulici unisten. Ulje iz kartera stalno dolazi u dodir sa radilicom jer se mucka po karteru (krivine, kocenja, ubrzavanja, rupe, neravnine).
                  Vozim 56000km Ladu Nivu. Njen motor ionako nije neko remek delo inzenjerstva, ali jos uvek joj nista ne fali iako je ulje uvek 5mm iznad maksimuma. Tih 5mm mi daju oko 20 sekundi vise vremena na jako strmom terenu dok mi se ne upali lampica za ulje. E TO je problem i to je opasno.

                  Sa druge strane, u dedri mi se par puta desilo da ulje uopste ne ostavi trag na sipci za merenje. Od pocetka sipke do oznake minimum ima oko 10-12mm. Lampica za ulje se nije palila, pritisak nije padao nimalo, motor mi nije unisten.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    najkra?e mogu?e. slažem se 100% sa @cosmo, svako ulje penuša kada se ubaci u mikser kao što je radilica koja se okre?e hiljade puta u minuti.
                    video uživo i meni dovoljno.
                    isto to što je opisano sa penušanjem piše po knjigama, raznim knjigama uvek isto.
                    posebni tipovi motora ala suvi karter itd nisu u našim autima, sasvim drugi par ?arapa...
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #25
                      Nista... nema nam druge: ili da predjemo na suvi karter ili na dvotaktne motore. Svi ovi koje vozimo su vec unisteni


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • cozmo
                        CBC Član
                        • 08.11.2004
                        • 67
                        • Zemun

                        #26
                        Niko ne kaze da ce motor riknuti u trenutku, zato sto ipak ima podmazivanja, ali je nedovoljno, u vitalnim delovima motora. To drasticno skracuje vek motoru. Pa ako motor moze da izgura 250.000km, izgurace mozda 60-70.000km manje. Priznaces, nije malo.

                        Bolje ti prvo proveri zasto se tebi pali lampica za ulje (imali smo nekoliko Niva u jednoj firmi u kojoj sam radio, nisu izdrzale ni nekih 80.000km pre produvavanja i generalne, jedna je imala slicne simptome), jer to moze da bude znak problema...

                        Recimo, meni kad su otisle gumice ventila, motor sad trosi oko 2 litre izmedju zamene ulja (ja menjam na 10.000km). Bio sam na duzem putu, i to mi je jedini put da mi je ulje bilo na minimumu. Naglo sam kocio (zakovo kocnicu na 120 da bi izbegao sudar), iso uzbrdo-nizbrdo, razne serpentine - ni jednom mi se nije upalila lampica za ulje. Posto znam da mi troska, a presao sam vec 5000km od zamene, na odmoru sam stao i proverio ulje - bilo je na minimumu (dakle 800gr je potrosio za 5000km). Nista se nije desilo. Zato sto je sistem ispravan i tako MORA da funkcionise. Motor je projektovan da radi kako treba od oznake MIN do oznake MAX. Sve ostalo moze da osteti motor.

                        Proveri to kod tebe, mislim, kazem ti za tvoje dobro...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          pa ako ne veruješ konstruktorima i iskustvima poznatim vše decenija ti dolij jendo 3 litre ulja preko maksimuma da se nadje za svaki slu?aj i vozi...

                          šaliim se, nikako ne dolivaj ulje na taj na?in, raspad motora je više nego izvestan. ( u peni je vazduh, koji se sabija i ne drži pritisak lak i kada prodje kroz uljnu pumpu i sva kanali?e. a bez ?vrstog uljnog filma ulja kao i da nema, isti efekat).

                          jedna stvar je bu?kanje normalno u karteru na nivou, a sasvim drugo karter do vrha gde se ulje nalazi kao u mešalici i brzo zapeni.
                          pola litre ulja gore dole ne igra ulogu, 2-3 ili 5 litara ulja dodatno nije zdravo za motor.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #28
                            A ko je pominjao karter do vrha pun? Sad ce da ispadne jos i da sipam ulje do cepa za nalivanje


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • cozmo
                              CBC Član
                              • 08.11.2004
                              • 67
                              • Zemun

                              #29
                              Pa, 5mm iznad maximuma meni mirise na skoro litar viska ulja. A to bas i nije malo... jednom sam ulio 200-300gr viska i bilo je jako malo iznad MAX (2mm mozda). Ispustio sam visak naravno.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                izmedju redova se može ?itati, oznaka max je tu onako bezveze, sipaj što više ulja to je bolje...

                                maximum nije bez razloga baš najviši dopušteni nivo ulja i preko njega ne bi trebalo i?i, niti savetovati da se prekora?uje konstantno.

                                najbolje po zdravlje motora je ulje više od min a manje od max, i garantovano nema iznenadjenja.
                                ima sasvim dovoljno ulj za najve?a mogu?a optere?enja motora, za najtopliju klimu na planeti, za najve?u nadmorsku visinu gde motor još ima kiseonika za rad, za najekstremnija ubrzanja i ko?enja, ...

                                jako je važno da nikada ne udje vazduh u uljni sistem dok motor radi a za to je garant oznaka min (ne?e uvu?i vazduh pumpa) i max (ne?e peniti ulje i stvarati mehuri?e) koju je odredio proizvodja?.


                                pošto ovo mnogi ?itaju, nije svejedno kako se napiše.

                                naravno da ti ne sipaš ulje do vrha ?epa pošto znaš za mane toga.
                                ali zamisli nekoga ko ne zna toliko u detalje a ?ita- sipaj ulja iznad maximuma i to ti je najbolje, šta fabrika zna

                                da, vidjao sam dovoljno mnogo puta da se dolivaju te?nosti iznad maximuma po logici neka ima, i onda havarije motora i drugi kvarvoi ubrzano. zato i moja reakcija
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X