Iridijum svecice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #31
    Verujem ti Nikola da se to desilo sa Bosch. Samo.... ja za to paljenje od te Alfe ne bi dao ni 50 eurocenti. Znaci da preporuka nije tek tako a ne vredi raspravljati nego stavi sta treba i vozi da te Bog vidi.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      Mislim zasto menjati 10 puta normalne, kad mozes jednom iridiumske na 100.000km/ a kad se saberes mozda i ustedis
      na kom autu, motoru ?

      Volvo standardno za obicne bakarne jednokrake deklarise zamenu na 40.000km a praksa pokazuje da 50-80.000km prelaze svecice bez problema.

      u najgorem, po fabrickoj preporuci neka bude i 2 seta ekstra svecica vise u odnosu na te platinaste- kako se to prevodi u pare u smislu nabavne cene?

      ja ove V2 NGK trosim oko 20.000km i izgledom su identicne kao nove. planiram da kada primetim povecanje potrosnej gasa izvrsim zamenu, procena je do jedno 50.000km nece biti potrebe za menjanje.

      znam pouzdano da na Volvo B seriju benzinaca ni pod razno ne treba stavljati platinaste svecice i svi koji su ih probali su naveli da su imali samo problema, mozda 1-2 slucaja pozitivnog utiska. ne znam zasto, izgleda da ne prijaju Volvo motorima a i Volvo ih ne savetuje za ugradnju.

      ne znam razlog, iznosim samo ono sto mi je poznato do sada.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Originally posted by dranix
        Verujem ti Nikola da se to desilo sa Bosch. Samo.... ja za to paljenje od te Alfe ne bi dao ni 50 eurocenti. Znaci da preporuka nije tek tako a ne vredi raspravljati nego stavi sta treba i vozi da te Bog vidi.
        Moja iskustva isto tako govore da je Bosch svećica koja može da se kupi kod nas teško djubre. Na svakom šestaku bar jedna nije radila odmah kako treba.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #34
          Originally posted by Zloran
          Originally posted by brick
          pravi ih i Bos.

          za LPG se preporucuje bakarna i iskljucivo jednokraka svecica.
          ja koristim NGK V line i izuzetno dobro su se pokazale- ne trose se i veoma ciste u radu.
          I ja teram NGK V line, i nisam imao nikakvih problema.
          Doduse sad kada mi je mehanicar sredio auto zamenio mi je V line, koje su bile zacadjene zbog s*anja koja su se dogadjala, sa nekim polovnim Bosch i to trokrakim. Iskreno da kazem, nemogu da primetim razliku, pali OK, ide OK, ali to je verovatno subjektivno. Kada dodje novi regulator pritiska goriva i novi senzor broja obrtaja, pa kada se to sredi, menjam svecice, NGK V line, i idem kod majstora za gas da i to nasteli kako treba, i onda sam valjda prebrodio uticaj Urana.
          Ako ti se raspadne kućište filtera usled detonacije gasa, obrati se majstoru koji ti je stavio te svećice. Ako se ništa ne dogodi, ja bih ti ipak preporučio da ih izvadiš.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #35
            Originally posted by Zloran
            Originally posted by Dora
            Na šemama mnogih proizvodjača LPG opreme piše da te svećice ne odgovaraju.
            Zna li se razlog zasto su tako izriciti?
            Ne bih objašnjavao razloge ali ovako piše u šemi, original je dvokraka.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Zloran
              CBC Veteran
              • 11.01.2005
              • 130
              • Beograd

              #36
              Dora, naravno da cu promeniti svecice, i to NGK BPR7ES. Za sada nikakvih detonacija nisam primetio, za razliku od onih koje sam imao dok nisam sredio auto (tema: Tipo 2.0 8v + LPG - problemi).

              OK, prihvatamo zdravo za gotovo sto kazu proizvodjaci LPG opreme.
              Pozdrav / Zloran

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #37
                Originally posted by brick

                na kom autu, motoru ?

                .
                Konkretno za na 100.000 = Crysler 300M
                Video u servisnoj knjizici

                Za ostale neznam kad deklarisu zamenu
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #38
                  Originally posted by brick

                  na kom autu, motoru ?

                  Volvo standardno za obicne bakarne jednokrake deklarise zamenu na 40.000km a praksa pokazuje da 50-80.000km prelaze svecice bez problema.
                  Brick mislim na ove sa starijim motorima gde je redovan servis na 10.000 sa svecama.
                  I kod mene na Fabiji se menjaju obicne BOSCH-ove na 60.000
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    e to sam te pitao, znaci oni jako stari motori konstrukcijski tipa Jugo i slicno. iole moderniji nemaju taj odnos 10:1 za koji sam bio iznenadjen.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #40
                      Nikada nije dobro kad paljenje promasuje ali je malo kriticnije kod LPG.
                      Same svecice su tu cesto najmanje krive a najcesce neznanje i neobavestenost a sve pod uslovom da je sve drugo potpuno ispravno. Ako se ne zna sta se i zasto radi onda je bolje da se procita sta proizvodjac kaze samo sto nisam jos video da iko (fabrikant auta) preporucije iridijum svecice. Skidati i pregledati svecice (svih 4) je korisno a ko to jos radi kad se zna da traju 60.000km a sta sve za to vreme moze da se desi.Svecice se stavljaju nove i kad je auto nov sa 0km i kad je sa 300k. Ako su svecice nove ne znaci i da je motor nov i da nema drugih problema. Sto je stariji auto vise ne vazi kontrola koja pise u knjizici vec treba da se ima starost u vidu i da se bude oprezniji sto znaci cescu kontrolu i spremnost na iznenadjenja. Posteno receno nema nikavog rezona koristiti u normalnoj eksploataciji egzoticne stvarcice jer se time manje dobija nego sto je cena. Posebno je vazno da se na performansama ne dobija NISTA a na trajnosti cesto da. Meni se cini da bi svi na lak nacin da dobiju koju konjsku snagu vise. E pa ne moze to tako jevtino i lako

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        dranix da potvrdim iz iskustva tvoje misljenje. pre jedno 20k km mi se cinilo da mi na gas auto previse trosi i malo se raspitivao a manje vise svi su otprilike rekli, kao to je to sta bi hteo, veliki i tezak auto mora toliko da trosi pa onda primeri moj je taj i taj a trosi litar manje a laksi recimo 400kg. i ja kakav sam odlucim da malo zagrebem u dubinu i natrcim na autodata CDu (dobio na pozajmicu od mog mehanicara) tehnicka objasnjenja i tu se pominje i VN kablovi i procedure merenja.
                        natrcim jos malo po netu na slicne stvari i odlucim da premerim instrumentom moje kablove i gled cuda, utvrdi se da su 2 kabla od 4 sa intermitent povecanim otporom zavisno od toga kako se savije kabl pod rukom. naravno varnica je prolazila ali instrument je tvrdio svoje.
                        odem ja do radnje koja prodaje delove za Volvo da potrazim nove kablove. nemaju original (skupi su pa ih niko nece kazu) ali imaju neke kako pise sportske high perfomance, silikonske ovakve onakve-uglavnom kao nesto super, najbolje, odlicno i slicni epiteti.
                        prodavcu (koji je i majstor) bilo dosadno i osim prodaje ponudi mi besplatnu ugradnju na licu mesta. e sad sto da ne prihvatim i poce on da ih menja, promeni sva 4 VN kabla, upalimo motor on se trese na leru i cuje se zvuk kao da falsira varnica, onbo krckanje.
                        jos 2 puta skidao i namestao ali ista stvar.
                        ode po drugi set kablova ista stvar.
                        vratimo moje stare kablove, od kojih su 2 po instrumentu poluispravna i motor radi mirnije na leru iako ima i dalje vibracija.

                        porucim ja kod njega origina i posle nekoliko dana dodje u kesici ziasta original, cak i pise na njima Volvo.

                        ugradimo zajedno, motor prede na leru, ni traga prethodnoj situaciji.
                        on kaze cudo nevidjeno ali da su mu vec vracali te engleske kablove koji kao ne rade kako treba bas sa raznih Volvoa dok na drugim autima kaze rade i niko se ne zali.

                        ja zavrsio moj posao ali me zaintrigira zasto zica ko zica ako je engleska ne radi a ako je francuska (Volvo koristi Buogicord grafit/kevlar) zica radi. stvarno cudno.

                        i... nadjem ja info da je Volvo ugradio poseban visokoenrgetski sistem sa posebnim komutatorom koji koriste samo Volvo,BMW i Rols Rojs iz svrhe veca energija varnice bolja ekologija izduva i da to zahteva tacno odredjeni otpor kablova da bi optimalno radilo.
                        e sad malo mi to sve cudno pa zaronim u Bos katalog komutatora i zaista jedino Bos Australija ima u ponudi taj specificni komutator xxx124 oznake.

                        LM, rezultat svega je da je potrosnja sa novim VN kablovima pala na gas za celih 2 litra, malo se poboljsao subjektivno respons i na gas se povecala lakoca dostizanja maksimalne brzine.

                        i sve to zbog kablova, parceta zice od 40tak cm !
                        inac oni stari kablovi su bili prema datumu proizvodnje prva ugradnja i izdrzali su 16 godina i 180.000km, to jesta 2 jesu a dva nisu.

                        fabrika kaze u servisnom uputstvu da se kablovi menjaju na svakih 100.000 milja sto znaci to je otrpilike to.

                        kablovi jesu skupi, ali 2 litra goriva na svakih 100km brzo amortizuje tu razliku.
                        ipak je OEM i fabrika najbolje prilagodila sve delove u jednu celinu ma koliko delovi spolja izgledali isti. ovo mi je bio nauk da je original ona prava stvar, kad god se moze naci i platiti.
                        mozda ce nekome biti korisno kada analizira problem losijeg paljenjaili sagorevanja i za taj detalj koji se obicno preskoci posto kablovi "rade" u smislu bacaju neku varnicu. nisu ni sve varnice iste.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #42
                          Originally posted by brick
                          LM, rezultat svega je da je potrosnja sa novim VN kablovima pala na gas za celih 2 litra, malo se poboljsao subjektivno respons i na gas se povecala lakoca dostizanja maksimalne brzine.

                          i sve to zbog kablova, parceta zice od 40tak cm !
                          inac oni stari kablovi su bili prema datumu proizvodnje prva ugradnja i izdrzali su 16 godina i 180.000km, to jesta 2 jesu a dva nisu.

                          fabrika kaze u servisnom uputstvu da se kablovi menjaju na svakih 100.000 milja sto znaci to je otrpilike to.

                          kablovi jesu skupi, ali 2 litra goriva na svakih 100km brzo amortizuje tu razliku.
                          ipak je OEM i fabrika najbolje prilagodila sve delove u jednu celinu ma koliko delovi spolja izgledali isti. ovo mi je bio nauk da je original ona prava stvar, kad god se moze naci i platiti.
                          mozda ce nekome biti korisno kada analizira problem losijeg paljenjaili sagorevanja i za taj detalj koji se obicno preskoci posto kablovi "rade" u smislu bacaju neku varnicu. nisu ni sve varnice iste.
                          U vezi potrošnje, svi servisi prilikom ugradnje gasa preporučuju zamenu komplet elektro instalacije (Vn kablovi, kapa, rotor) jer to nije večita stvar. Svećica treba da puno puta u sekundi opali prilkom većih obrtaja , ako propusti posao 10% eto belaja.

                          Posle kažu kako to da nije 10% potrošnja veća od benzina. I najači argument "pa radi na benzinu normalno". Radi da ne kažem šta....
                          Sa druge strane zbog ovakvih specifičnosti ne treba generalno govoriti taj tip svećice je najbolji ili ti kablovi su najbolji.

                          Ovo čitaju ljudi sa raznim automobilima a znanje nije uvek na nivou pa se lako desi da neko nadere mada je pisac imao dobru nameru ali to za taj auto nikako ne odgovara.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #43
                            Bilo je reci o iridijum svecicama. Da sam rekao da svecice nemaju veze sa celom pricom rekli bi svi da sam shashav. Ustvari, sve ima veze ali zavisi koliko. Tacno je da SVI traze zamenu kablova na 100k samo ko to jos slusa. Sta ima da se pokvari? Kabl je kabl. Jel? Neka se onda zamisle svi sta je Saab dobio kad je presao na Di kasetu i to jos odaaavno. lepo rece Dora da se sve sto ima menja. Pa cak iako nije potrebno to se radi preventivno da ne bi steta od detonacija bila jos veca. Ima jos kako istine u prici da je nov auto mozda najjevtiniji. Nego nesto bi jos da dodam u vezi VN instalacije a to je rizik od proshpricavanja VN preko zaprljane keramike na samoj svecici za sta se koristi pasta (mast) za izolaciju kod Saaba normalno (obavezno) a ne bi skodila nikome ni ovako. Drugim recima ne treba zapustiti sistem za paljenje nikako cak i onda kad radi. Kablovi takodje trebaju biti cisti spolja i da ne pricam sta sve jos. Najgore je kad recimo kod modernijih paljenja od 40kV umesto da se dobije siguran skok svaki put cesto se samo povecava rizik curenja struje preko izolatora na masu pa ispada da je bolje ono staro paljenje od 20kV. Zaista ne bi da pisem napamet ali po ovome sto u vezi elektrike, kablova, i ostalih sofisticiranih paljenja ima na internetu mogu da kazem da je tehnologija samih kablova na veoma visokom nivou. Ko bi rekao ali je zaista cesto prava egzotika u pitanju. Da to sve nista ne znaci verovatno se ne bi proizvodilo tako skupo i bez razloga. Drugo je pitanje koji su bas proizvodi zaista najkvalitetniji jer ima dobre konkurencije a svi veoma obecavaju bar sto se strukture i upotrebljenih materijala tice. Izgleda da nije slucajno sto su Japanci masovno poceli da primenjuju sistem jedna bobina jedna svecica. Strasno imam utisak da se na taj nacin resavaju veoma veliki problemi koji su bas vezani za kablove. Uvek je bilo tesko proizvesti bilo sta da podleze pod RFI norme a da zadrzi svoju nepokvarenu osnovnu funkciju. Ko je to uspeo, taj ima super proizvod. Ti Brick znas sta znaci visok SWR i sta je SKIN efekat a kod tvojih kablova je bio slican problem ako uopste moze da se poredi VF sa VN a u nekim aspektima i moze. Nije samo tebi voda usla u coax

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #44
                              Originally posted by brick
                              i... nadjem ja info da je Volvo ugradio poseban visokoenrgetski sistem sa posebnim komutatorom koji koriste samo Volvo,BMW i Rols Rojs iz svrhe veca energija varnice bolja ekologija izduva i da to zahteva tacno odredjeni otpor kablova da bi optimalno radilo.
                              .
                              To si potpuno upravu radim oko BMW-ovih automobila i to je neverovatno kako ne podnose nijedan drugi kabl sem originalnih
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #45
                                M-power,
                                Bojim se da je uvek tako bilo nego je bilo manje sofisticiranih paljenja koja nisu (zbog nizeg napona) bila toliko osetljiva na kvalitet kablova. Ja ne znam o cemu se tacno radi ali ako paljenje ima jos koju mernu funkciju osim jednostavne iskre onda jos i taj signal zeza i daje netacan podatak mikrokontroleru i eto velikog problema oko ispravnog funkcionisanja celog tog podsistema. Cesto je po fabrickim normama nabijen razmak izmedju elektroda na 1,1 mm sto je mnogo ali jako dobro za dobro sagorevanje (produzava se vreme iskre). I sad u takvoj situaciji ako bobina nema bas neku dzinovsku snagu (a nema, jer nema potrebe) ako su kablovi u granicama normale je sve u redu, ali ako nisu . . . Verujem da bi u takvoj jednoj situaciji kad dolazi do degradacije otpora kabla svecica sa tankom anodom (iridijum) mogla da radi nesto duze od onih cesto garantovanih 100k za kablove a sa nesmanjenim zazorom. Situacija postaje mnogo gora kao kod Brick-a jer se preporucuje da se zbog specificnog otpora gasne smese (veci otpor nego benzinska para) preporucuje smanjivanje zazora za 0,2 mm od standardnog za benzin a to (u principu) ne valja zbog sagorevanja. Ako se pak ne bi smanjio zazor sa losom provodnoscu gasne smese i degradiranim kablovima eto pocetka nevolje. Jos kad je neko nemaran ili nema osecaj da primeti da nesto nije bas sasvim u redu (jer auto ustvari radi)... Ja sam se malo vise raspisao (kao i obicno) ali moram jos nesto da prica bude jasna svima.
                                Prvo je bilo paljenje sa platinama pa je preskakalo (promasivalo) najcesce zbog samih platina. Pa su onda napravili tranzistorski prekidac kod koga je kroz platine tekla struja od samo 50mA i bile su prakticno vecne. Onda su nam govorili da takvo paljenje iz kita za samogradnju stedi 10% goriva ali nismo verovali da nasto od 5 evra (u materijalu) to moze. Niko nam samo nije nacrtao zasto. Ako je taj sistem samo drasticno smanjio preskakanje eto ustede same po sebi. Onda nam je ponudjeno paljenje sa praznjenjem kondenzatora pa je napon bio ne vise 20kV vec 40kV pa i vise. Rekli su nam da povecamo zazor od fabrickog a i svecice su postale bolje u to vreme. Jos uvek su nam reklamirali onih 10% ustede u gorivu i plus lakse paljenje zimi (i kad je akumulator na ispod 9v) i bolje sagorevanje zbog veceg zazora. E posle su trkaci (posebno go-kart) rekli. Vrtimo se na 16 000rpm i ne pomaze nista nego nekoliko (do 10) iskri po taktu ili dve iskre itd. Sta je poenta moje dosadne price? Godinama se pokusava da se spreci da ne dodje do promasivanja samo sto nam to niko (mozda i zbog sramote) nije tako rekao. Da jeste vec bi smo odavno sami ugradili mnogo bolja paljenja od fabrickih (gde to ima potrebe) a u mnogim vozilima ima. Svi mi znamo sta je "los kontakt" samo zaboravljamo

                                Comment

                                Working...
                                X