zazori cilindar,klip,karike

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #31
    Usput, ono udubljenje na celu klipa, trebalo bi da ima zapreminu od 1.202 ccm. Moze li to TOLIKO da utice na elementarne osobine klipa?
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      206 >> NE, ok je..

      Uros>> Vidi, sad koliko god da ti zvuci chudno ili smesno, pomocu jonizacije se zna koliko propusta jedan SAAB motor.

      npr: podatak od 2,3T B234R propusta 8% gasova na leru.
      Na tacki max obrtnog momenta 6% . Tada je 350Nm iz tog motora vani na radilici, i u obrtajima gde je odgovara 108KS na 1000ccm .

      Tuniran isti na 500Nm curi 2% ?

      Sto motor ima veci expanzioni pritisak to bolje zaptiva.

      Poenta je u tome da sto vise curi na 1. kariki, to jace zaptiva na 2.

      Gledaj sve kao celinu, nemoj nikad da se usmeris na jedan deo
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        Da navedem da je frikcioni gubitak karika najveci kad je ekspanzija najjacha, dakle na tacki max obrtnog momenta ne na najveem efektu motora.
        Ono Konjska Snaga buni sve, snaga je u Nm ne u KW, tu je efekat.

        Npr. na 350Nm isti motor ima 23 bara prosecan pritisak. 1,4 Bara odlazi na savladjivanje frikcionih gubitaka na karikama.

        Na 175Nm odlazisamo 0,2Bara
        Sad je malo jasnija relacija pritiskanja karike na cilindar u poredjenju prema obrtnom momentu. Ili?
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #34
          NE
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #35
            Originally posted by RankoK
            NE
            Da probam ja Što je veći pritisak u cilindru više će da pritiska kariku na dole a pošto nema kud na dole otići će na stranu prema cilindru i zalepiti se. Otuda veća sila potrebna da tu kariku mrda gore dole.

            Manji pritisak manje potrebne snage da mrda gore dole ali i veći gubitak ekspanzionih gasova.

            Naravoučenije, vozite na maksimumu )

            Šala
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              A ima li malo to vibriranje karika veze kad motor ponekad zakucava? Kad vec zvecka onda bi bilo logicno da karike rade radnju zidovima cilindra.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #37
                Kad smo vec kod slicne teme, koliki je zazor, odnosno razlika u promeru stubline i klipa u slucaju kovanih i livenih klipova? Znam koliki bi zazor trebalo da bude na mom motoru po STD, ali menja li se to sta promenom tipa klipa?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #38
                  Menja se. Nije isti zazor za liveni i kovani klip. Trazi od JE da ti daju preporuku za zazor.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #39
                    Originally posted by dranix
                    A ima li malo to vibriranje karika veze kad motor ponekad zakucava? Kad vec zvecka onda bi bilo logicno da karike rade radnju zidovima cilindra.
                    Vidiš šta ti je pisanje, ja sam znao šta sam rekao
                    Mrdanje podrazumeva komplet klim sa karikama gore dole.

                    Inače to zveckanje jeste posledica vibracije karike u klipnom prestenu usled raznoraznih loših razloga, od lošeg goriva do lošeg paljenja.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #40
                      Originally posted by BOOST
                      Da navedem da je frikcioni gubitak karika najveci kad je ekspanzija najjacha, dakle na tacki max obrtnog momenta ne na najveem efektu motora.
                      Ono Konjska Snaga buni sve, snaga je u Nm ne u KW, tu je efekat.

                      Npr. na 350Nm isti motor ima 23 bara prosecan pritisak. 1,4 Bara odlazi na savladjivanje frikcionih gubitaka na karikama.

                      Na 175Nm odlazisamo 0,2Bara
                      Sad je malo jasnija relacija pritiskanja karike na cilindar u poredjenju prema obrtnom momentu. Ili?
                      To mi je potpuno jasno ali mi jos nije jasno zasto ne koristiti gapless/total seal karike...

                      Btw, u varijanti sa tri karike, gapless karika je druga, ona koja je bila brisuca. Pretpostavljam da je to zato sto je prva karika uglavnom tanja. Mazajuca (treca) ostaje ista...

                      A kako se obradjuje klip ako se koristi gapless? Ako nije tajna


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #41
                        Evo ovako, dobio sam mere klipova, karika, i potrebne mere, pa da vidim sta strucnjaci misle o tome:

                        Klip: JE Pistons tip 2618, aerospace Al alloy (+Ni, Cu, Mg, Fe, <=0.25% Si)

                        Dimenzije: 13mm od dna suknjice 85.4mm, zazor do bloka = 0.004" (inace je za ovaj promer bloka od 0.076mm do 0.009mm, ali posto se koristi N2O onda je zazor oko 0,1mm odnosno 0.004" ), u zavisnosti od perioda uhodavanja moze da se doda jos 0.03mm, tako da je klip 85.4, a blok min. 85.5, max 85.53.

                        Zazor karika: racuna se kao promer bloka x 0.005" za Nitrous za gornju kariku, bore x 0.0055 za 2 kariku, i min. gap za uljnu 0.015". Znaci 1 karika = 0.43 mm, 2 karika 0.47mm, a uljna minimalno 0.38mm

                        Ajde strucnjaci, malo, mnogo, taman...?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #42
                          Sto se klipa tice tako nesto sam i ocekivao. Za karike nemam pojma


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #43
                            A tek sto JA nemam pojma
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #44
                              hehe

                              206, koje si godiste? Cime se bavis?

                              Sto se tice karika, posto su imali u vidu nitro verujem da nisu previse smanjili zazor, tako da neces imati problema sa zaribavanjem. E sad, da li taj zazor moze jos malo da se smanji da bi dobio bolje zaptivanje - nemam pojma


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              • tenzo RS
                                CBC Senator XXL
                                • 01.11.2004
                                • 309
                                • Krusevac
                                • Saab 9-3 TiD

                                #45
                                ...majku mu kakva zanimljiva polemika...

                                ...kada pravimo motore za trke osnova za stelovanje zazora jeste fabricki podatak o dilataciji klipa (sirenju) i radna temperatura motora...imas li ti podatak o dilataciji klipa?

                                A kad smo vec kod karika, zna li neko nesto o tehnologiji niskofrikcionih karika?

                                Boost => "...to zahteva novi tip uskih karika sa malom povrsinom naleganja i malom povrsinom aktivnom prema pritisku u cilindru..."

                                ...gde nabaviti?
                                8 i 300...u firungu !!!

                                trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                                Comment

                                Working...
                                X