Usput, ono udubljenje na celu klipa, trebalo bi da ima zapreminu od 1.202 ccm. Moze li to TOLIKO da utice na elementarne osobine klipa?
zazori cilindar,klip,karike
Collapse
X
-
206 >> NE, ok je..
Uros>> Vidi, sad koliko god da ti zvuci chudno ili smesno, pomocu jonizacije se zna koliko propusta jedan SAAB motor.
npr: podatak od 2,3T B234R propusta 8% gasova na leru.
Na tacki max obrtnog momenta 6% . Tada je 350Nm iz tog motora vani na radilici, i u obrtajima gde je odgovara 108KS na 1000ccm .
Tuniran isti na 500Nm curi 2% ?
Sto motor ima veci expanzioni pritisak to bolje zaptiva.
Poenta je u tome da sto vise curi na 1. kariki, to jace zaptiva na 2.
Gledaj sve kao celinu, nemoj nikad da se usmeris na jedan deoAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Da navedem da je frikcioni gubitak karika najveci kad je ekspanzija najjacha, dakle na tacki max obrtnog momenta ne na najveem efektu motora.
Ono Konjska Snaga buni sve, snaga je u Nm ne u KW, tu je efekat.
Npr. na 350Nm isti motor ima 23 bara prosecan pritisak. 1,4 Bara odlazi na savladjivanje frikcionih gubitaka na karikama.
Na 175Nm odlazisamo 0,2Bara
Sad je malo jasnija relacija pritiskanja karike na cilindar u poredjenju prema obrtnom momentu. Ili?Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Originally posted by RankoKNEŠto je veći pritisak u cilindru više će da pritiska kariku na dole a pošto nema kud na dole otići će na stranu prema cilindru i zalepiti se. Otuda veća sila potrebna da tu kariku mrda gore dole.
Manji pritisak manje potrebne snage da mrda gore dole ali i veći gubitak ekspanzionih gasova.
Naravoučenije, vozite na maksimumu)
Šala
Comment
-
-
Comment
-
-
Originally posted by dranixA ima li malo to vibriranje karika veze kad motor ponekad zakucava? Kad vec zvecka onda bi bilo logicno da karike rade radnju zidovima cilindra.
Mrdanje podrazumeva komplet klim sa karikama gore dole.
Inače to zveckanje jeste posledica vibracije karike u klipnom prestenu usled raznoraznih loših razloga, od lošeg goriva do lošeg paljenja.
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTDa navedem da je frikcioni gubitak karika najveci kad je ekspanzija najjacha, dakle na tacki max obrtnog momenta ne na najveem efektu motora.
Ono Konjska Snaga buni sve, snaga je u Nm ne u KW, tu je efekat.
Npr. na 350Nm isti motor ima 23 bara prosecan pritisak. 1,4 Bara odlazi na savladjivanje frikcionih gubitaka na karikama.
Na 175Nm odlazisamo 0,2Bara
Sad je malo jasnija relacija pritiskanja karike na cilindar u poredjenju prema obrtnom momentu. Ili?
Btw, u varijanti sa tri karike, gapless karika je druga, ona koja je bila brisuca. Pretpostavljam da je to zato sto je prva karika uglavnom tanja. Mazajuca (treca) ostaje ista...
A kako se obradjuje klip ako se koristi gapless? Ako nije tajna
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Evo ovako, dobio sam mere klipova, karika, i potrebne mere, pa da vidim sta strucnjaci misle o tome:
Klip: JE Pistons tip 2618, aerospace Al alloy (+Ni, Cu, Mg, Fe, <=0.25% Si)
Dimenzije: 13mm od dna suknjice 85.4mm, zazor do bloka = 0.004" (inace je za ovaj promer bloka od 0.076mm do 0.009mm, ali posto se koristi N2O onda je zazor oko 0,1mm odnosno 0.004" ), u zavisnosti od perioda uhodavanja moze da se doda jos 0.03mm, tako da je klip 85.4, a blok min. 85.5, max 85.53.
Zazor karika: racuna se kao promer bloka x 0.005" za Nitrous za gornju kariku, bore x 0.0055 za 2 kariku, i min. gap za uljnu 0.015". Znaci 1 karika = 0.43 mm, 2 karika 0.47mm, a uljna minimalno 0.38mm
Ajde strucnjaci, malo, mnogo, taman...?
Comment
-
-
hehe
206, koje si godiste? Cime se bavis?
Sto se tice karika, posto su imali u vidu nitro verujem da nisu previse smanjili zazor, tako da neces imati problema sa zaribavanjem. E sad, da li taj zazor moze jos malo da se smanji da bi dobio bolje zaptivanje - nemam pojma
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
...majku mu kakva zanimljiva polemika...
...kada pravimo motore za trke osnova za stelovanje zazora jeste fabricki podatak o dilataciji klipa (sirenju) i radna temperatura motora...imas li ti podatak o dilataciji klipa?
A kad smo vec kod karika, zna li neko nesto o tehnologiji niskofrikcionih karika?
Boost => "...to zahteva novi tip uskih karika sa malom povrsinom naleganja i malom povrsinom aktivnom prema pritisku u cilindru..."
...gde nabaviti?
Comment
-
Comment