Vakumski korektor ugla pretpaljenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van
    CBC Senator XXL
    • 16.02.2007
    • 1425
    • Nbgd

    #46
    DA dodam jos jednu cinjenicu zasto se vakum skida neposredno pre leptira . Taj " vakum " ne pravi , podpritisak motora , neko strujanje fluida ( vazduha ) preko otvora za pravljenje vakuma . Slucaj prvi: leptir je zatvoren , nema strujanja vazduha-pod pritiska (vakuma ) . Slucaj drugi : Delimicno otvoren leptir , vazduh se trudi da prodje izmedju leptira i zida na kome je otvor za vakum . Brzina strujanja vazduha preko otvora je velika i na otvoru se javlja podpritisak . Ovaj efekat treba da izazove pomeranje ugla paljenja na napred u zoni od 1500 -2500 rpm . Slucaj treci , leptir gasa je otvoren skroz , protok se javalja duz celog preseka , manja kolicina vazduha ide neposredno pored otvora za vakum ( posto je rasporedjena preko celog preseka usisnog grla ) , vakum skoro da nema , ugao predpaljenja se vraca na korekciju putem tegova .
    Jos jedna cinjenica koju sam procitao , a M je to empiriski utvrdio . Modifikovani motori imaju tendenciju da vole vece predpaljenje do 3000 rpm i ukasnjeno 3-4 stepena maksimalno predpaljenje na visokim obrtajima . Ovo je samo generalizacija ...
    ...zivi , Franjo je ziv !!!

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #47
      Originally posted by CannoN
      Vazduh nije fluid samardzicu!
      OK nisam znao.

      A sta su gasovi?

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #48
        Originally posted by sw.brick
        Namerno je uzet vakum iznad leptira da bi ler gas bio stabilan
        kakve sad pa veze ima ler gas sa korektorom paljenja?
        tu gde je prikacen vakum za korektor je zatvorena (hermeticki) membrana i zatvorena cev i nema "curenja" vazduha, niti dotoka vazduha pa da je ler ili uopste gas pod ikakvim uticajem.


        ??? pitam za objasnjenje posto mi nije bas jasan uzrok odabira mesta prikljucenja korektora na ovom ili onom mestu.
        Nisam rekao da je ler nestabilan zbog curenja vazduha.

        Vec sa pomeranjem paljenja na ranije ler se dosta poveca onda ga smanjis ler gas na srafu) pa je teze da se odrzi stabilnim(sem ako ne povecas stepen kompresije kao mr.M.) zbog dodatnih opterecenja koja motor povremeno ima.

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #49
          Originally posted by sw.brick
          kada je leptir zatvoren
          nije apsolutno nikada zatvoren leptir, niti je moguca ako se zatvori da motor radi.
          Mozda sam trebao da napisem da se radi o SUS motoru serije xxx

          i da unutrasnjost vozila nikad niju hermeticki zatvorena jer bi doslo do gusenja putnika.

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #50
            Originally posted by sw.brick
            O kolikom pritisku pricate i koliko traje taj pritisak vremenski
            ja pricam o oko 0,4 - 0,5 bara razlike pritisaka.

            na sta se misli vremenski koliko traje ?
            Odgovarao sam na prethodne postove.Nisam hteo da citiram.

            CanooN
            Kada recimo naglo otpustimo gas a motor je u vecim obrtajima velika kolicina vazduha biva zaustavljena na leptiru i tada membrana reaguje u suprotnom smeru u odnosu na slucaj kada je leptir otvoren.
            M-
            Mislim da si u pravu
            Da si pazljivije citao postove shvatio bi o cemu smo pricali

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              #51
              Originally posted by sw.brick
              nego ok, korektor paljenja pomera membranu (vuce, ne moze da je gura) na nacin da to odredjuje ranije paljenje, neposredno po izlasku iz faze lera.

              sta se dalje desava sa otvaranjem leptira, vakum na onoj tacki gde je nacrtano je sve manji i manji kako se leptir otvara.

              po tome i sve manje i manje se vuce membrana na ranije, sto efektivno znaci da se paljenje pomera na kasnije kako se povecava opterecenje motora. (?)

              ili je drugacije, ajde pojasni kako se menja vakum na toj tacki na slici sa promenom polozaja leptira, raste, opada ??

              shvati kao pitanje radi edukacije
              Slazem se upravo to sto si ti napisao ja sam bar dva puta u ovoj diskusiji isto tako objasnio.

              Opet ne citas postove.

              Tegovi daju fiksnu krivu paljenja kroz obrtaje.

              Vakum na razvodniku pomera krivu paljenja na ranije zavisno od polozaja gasa upravo kako si ti objasnio.

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #52
                Ja lepo okacio nepostojecu vakumsku membranu sa 2 kontakta za vakum, jedna ispred jedna iza.
                Koristi se tako sto se sa prednje strane veze na trotel a sa zadnje strane na plenum.

                U plenumu dok je vakum, povlaci na ranije, dakle nema opterecenja motora .
                Kad se otvori trotel vaccum pada sto znaci da je motor opterecen i ide na kasnije.

                Sa prednje strane je membrana kacena na trotel gde je venturi efektom uzrokovan vakum kroz funkciju protoka fluida, kako brzine u zavisnosti od stepena otvorenosti trotela tako uopste.

                Kad je protochna brzina strujanja mala malo je i dejstvo vakuma , kako biva veca vece je i dejstvo vakuma (venturi uzrokovanog) te se sa vecim obrtajima membrana povlaci prema ranijem paljenju.

                U zavisnosti od obrtaja i opterecenja motora ovde imamo pun opseg stelovanja ugla paljenja u svakom rezimu rada motora.

                Ovaj sistem je dakle implementacijom drugog dela sa trotela u stanju da kompenzuje ono sto centrifugalno zakretanje pomocu tegova radi, sa jednom prednosti gde centrifugalni princip nevidi ugao trotela i daje fiksno zakrivljenje kroz obrtaje sto nemoze da se koristi za 100% navodjenje tacke paljenja dok ovaj to registruje sa obzirom na varijabilnost venturi efekta prilikom promene ugla trotela sto je i primarni cilj..
                Dakle imamo dvosmerno delovanje membrane gde ista nalazi balansnu pozciju u zavisnosti od rezima rada motora.

                Kasnije je dolaskom programibilnih paljenja ovaj princip je uzet kao baza za korekciju prema duzini injektorskog pulsa i datog vaccuma u trotelu.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #53
                  Originally posted by sw.brick
                  na dvogrlim Weberima koje je Fiat koristio na modelu 124 vakum zakasnjava paljenje, tu se bas jasno vidi posto se plocica sa platinama pomera kontra od delovanja opruge.

                  A gde je sad tvoja logika?

                  Pa ako se plocica sa platinama pomera kontra tj suprotno od smera okretanja razvodne ruke paljenje ide na ranije.

                  Razmisli jos jednom!

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #54
                    Originally posted by BOOST
                    Ja lepo okacio nepostojecu vakumsku membranu sa 2 kontakta za vakum, jedna ispred jedna iza.
                    Koristi se tako sto se sa prednje strane veze na trotel a sa zadnje strane na plenum.

                    U plenumu dok je vakum, povlaci na ranije, dakle nema opterecenja motora .
                    Kad se otvori trotel vaccum pada sto znaci da je motor opterecen i ide na kasnije.

                    Sa prednje strane je membrana kacena na trotel gde je venturi efektom uzrokovan vakum kroz funkciju protoka fluida, kako brzine u zavisnosti od stepena otvorenosti trotela tako uopste.

                    Kad je protochna brzina strujanja mala malo je i dejstvo vakuma , kako biva veca vece je i dejstvo vakuma (venturi uzrokovanog) te se sa vecim obrtajima membrana povlaci prema ranijem paljenju.

                    U zavisnosti od obrtaja i opterecenja motora ovde imamo pun opseg stelovanja ugla paljenja u svakom rezimu rada motora.

                    Ovaj sistem je dakle implementacijom drugog dela sa trotela u stanju da kompenzuje ono sto centrifugalno zakretanje pomocu tegova radi, sa jednom prednosti gde centrifugalni princip nevidi ugao trotela i daje fiksno zakrivljenje kroz obrtaje sto nemoze da se koristi za 100% navodjenje tacke paljenja dok ovaj to registruje sa obzirom na varijabilnost venturi efekta prilikom promene ugla trotela sto je i primarni cilj..
                    Dakle imamo dvosmerno delovanje membrane gde ista nalazi balansnu pozciju u zavisnosti od rezima rada motora.

                    Kasnije je dolaskom programibilnih paljenja ovaj princip je uzet kao baza za korekciju prema duzini injektorskog pulsa i datog vaccuma u trotelu.
                    A koliki je hod te membrane kad moze da isprati prirast paljenja kroz porast obrtaja?

                    Sta kad se membrana pocepa moze li auto da se vozi?

                    Mislim da se zato manje primenjivao ovaj sistem koji je verovatno precizniji.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #55
                      Sistem je na SAABovim motorima od 72-87 godine.
                      Jos nisam naisao na neki sa pocepanom membranom.

                      totalni hod aktuatora je 22mm prevedeno u opsegu pomeranja paljenja +/- 14 stepeni (28 totalno).

                      Funkcionisao i funkcionise i dan nanas na 10-anama hiljada tih auta koja se jos uvek voze.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #56
                        Kvalitet!

                        Pogodno za ugradnju venturi plina. Sa ugradnjom mikser ploce na usisu pomeras i paljenje na ranije.

                        Nezgodno samo posle ga voziti na benzin.

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #57
                          Drago mi je da je tema zazivela
                          Samo da se javim da vas pratim ali nemam trenutno net pa malo kaskam za vama.
                          Bitno mi je da do sada procitano sam imao i uglavi...sve stoji i radi kako sam i mislio. Ponekad lose objasnim zbog brzine pisanja ili sto b_samardzic kaze da sam pazljivije citao, jeste progutam par puta pola recenice ili citam text u prekidima zbog posla koji radim. Mislim jedno...odgovorim drugo
                          BOOST to je prava stvar sto si ti postavio. Meni bi to bilo idealno..jer bas imam potrebe za upravljanjem paljenja prema oba vakuma.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #58
                            To bi mogao da upotrebis samo bi morao da blokiras svoje tegove i da

                            pravilno odaberes mesto na kojem bi zakacio polugu vakuma na plocu gde se nalaze senzori.

                            Ma izbacis tegove skroz i onda imas mesta da na ploci napravis da mozes da stelujes mesto gde kacis polugu vakuma.

                            Comment

                            • b_samardzic
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 1557
                              • Smederevo

                              #59
                              BOOST zasto si napisao +/-14 stepeni kad obe membrane pomeraju paljenje na ranije?

                              Kako dva vakuma pomeraju jednu membranu na ranije? Ili su dve?

                              Comment

                              • KdF
                                CBC Senator
                                • 06.12.2004
                                • 242
                                • Beograd

                                #60
                                Jel to nesto ovako, mozda?

                                Comment

                                Working...
                                X