Vakumski korektor ugla pretpaljenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #61
    Napiso sam +/- zato sto se staticka nulta tachka stelovanja predpaljenja vrsi u fazi bez ijednog vakuma i nalazi se na 16 stepeni pre GMT. Tako da je opseg stelovanja od 2 do 30 stepeni pre GMTa sa SAAB razvodnikom.

    Membrana ima nultu tacku i krece se u obadva pravca. Po paljenju motora se vacumom nakrene na adekvatan ugao paljenja.

    Ova slika koja je pridodata iznad je otprilike to kako je vezana na SAAB motorima sa razlikom da je jedan kanal na samom plenumu.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • CannoN
      CBC Senator XXL
      • 15.09.2007
      • 485
      • Beograd

      #62
      brick

      Vakum nastaje zato sto se kolicina vazduha usmerava na mesto gde ne moze da prodje u istoj kolicini pa to dovodi do takozvanog venturi efekta.

      Pritisak u kucistu u**** biva veci od podpritiska u usisnoj grani u skladu sa delovanjem leptira gasa - razlike u pritiscima su najmanje na leru ali u slucaju kada je isto k`o na leru "zatvoren" leptir a motor je na recimo 3500rpm kolicina vazduha koja je prisutna u usisu, u tom trenutku, odredjuje negativno “guranje” membrane. Kada se koci motorom to je najizrazenije.


      Van

      Fluid stoji za tecnost.
      Nisam siguran da u potpunosti mogu da se primene zakoni o dinamicnosti fluida na nas slucaj.

      boost

      Ta membrana je na SAAB-u k`o i drugo neprejebivo ali na pug-ovim razvodnicima, pogotovo sa TU motora to je slaba tacka - uskoro cu remontovati svoju.

      Comment

      • CannoN
        CBC Senator XXL
        • 15.09.2007
        • 485
        • Beograd

        #63
        Mislim i da membrana ne mora da bude povezana sa obe strane da bi se ponasala dvojako.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          ovo sam napisao
          efektivno znaci da se paljenje pomera na kasnije kako se povecava opterecenje motora. (?)
          poenta, pomera na kasnije.

          Vakum na razvodniku pomera krivu paljenja na ranije zavisno od polozaja gasa upravo kako si ti objasnio
          ovde ti kazes na ranije, iako sam ja objasnio da ide na kasnije.

          pazljivo citam, i zato pitam.
          ajde odluci se sta sa paljenjem radi korektor, pomera na ranije ili na kasnije ?

          na dvogrlim Weberima koje je Fiat koristio na modelu 124 vakum zakasnjava paljenje, tu se bas jasno vidi posto se plocica sa platinama pomera kontra od delovanja opruge.



          A gde je sad tvoja logika?

          Pa ako se plocica sa platinama pomera kontra tj suprotno od smera okretanja razvodne ruke paljenje ide na ranije

          napisah, noseca ploca sa platinama se pomera kontra od delovanja opruge.
          kontra od centrifuge.

          centrifuga sa tegovima pomera na ranije, vakum korektor pomera u kontra smeru, logika kaze da je to onda pomeranje na kasnije.

          razvodnu ruku paljenja ja nisam ni pominjao, ona je fiksirana na tom tipu razvodnika.


          samo mi odgovori, sta treba motoru komandovati sa paljenjem kada se povecava opterecenje motora (otvara leptir).

          tegove i obrtaje da ostavimo po strani, za ovu temu.

          ako je to korekcija na ranije paljenje sa otvaranjem leptira, mehanizam kako to radi ce se naci na nekom primeru.

          ja sam naveo primer sa Fiatom 124 gde se paljenje pomera na kasnije sa otvaranjem leptira.

          a isto tako, paljenje se pomera na kasnije kod ECU kontrolisanih sa otvaranjem leptira.

          zanima me, u kom slucaju motoru prija da uz otvaranje leptira paljenje ide na ranije, po osnovu opterecenja motora, obrtaji nebitni.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #65
            Originally posted by sw.brick
            napisah, noseca ploca sa platinama se pomera kontra od delovanja opruge.
            kontra od centrifuge.


            ako je to korekcija na ranije paljenje sa otvaranjem leptira, mehanizam kako to radi ce se naci na nekom primeru.

            ja sam naveo primer sa Fiatom 124 gde se paljenje pomera na kasnije sa otvaranjem leptira.

            a isto tako, paljenje se pomera na kasnije kod ECU kontrolisanih sa otvaranjem leptira.
            .
            Ako se ploca okrece u kontra smeru od delovanja koje opruge nedorecen si.

            Brick ako krivu paljenja koju daju tegovi uzmemo za referentnu krivu onda vakum korektor u odnosu na nju pomera paljenje na ranije i nikad ne moze da ga pomeri na kasnije nego sto tegovi diktiraju.

            Ako novodubijenu krivu na dijagramu tegovi + vakum razvodnika integralis onda ce po dodavanju gasa naredni segment imati manji ugao predpaljenja.

            Kako dora rece nepotopivi. Nemam snage za igru recima.

            Comment

            • CannoN
              CBC Senator XXL
              • 15.09.2007
              • 485
              • Beograd

              #66
              Ja govorim o slucaju kada membrana ide u oba pravca tako da ne mogu da se odlucim za ranije ili kasnije.

              Ranije paljenje raste sa obrtajima ali je fora da kada su obrtaji veci a leptir zatvoren(kocimo motorom) to ranije paljenje bude malo anulirano kasnijim(blize GMT) preko korektora pretpaljenja.

              Tako ja kapiram.

              Comment

              • CannoN
                CBC Senator XXL
                • 15.09.2007
                • 485
                • Beograd

                #67
                U Autodati vidim da pored vacuum advance-a ima i retard, konkretno za moj auto govorim. + su obelezili advance a 0 retard.

                Membrana vakum korektora deluje u opsegu 130-475 mbar-a za moj motor.

                Jasno su odvojili Ignition Advance od Vacuum advance.

                Comment

                • KdF
                  CBC Senator
                  • 06.12.2004
                  • 242
                  • Beograd

                  #68
                  Ima u Autodati i retard, ali ja jos ne nadjoh neki auto koji ima samo retard. Ima Audi 80 sa YZ motorom i retard i advance (dupla membrana), ali ni jedan sa samo retard ne nadjoh. Po autodati, sve zastave imaju advance. Naravno, pitanje je koliko su ti podaci tacni.

                  Comment

                  • dima
                    CBC Senator
                    • 14.02.2007
                    • 200
                    • Niš

                    #69
                    Svi boshovi razvodni su advance, pa je tako i na zastavi.
                    OPEL ASTRA G 1.4 16V

                    Comment

                    • Van
                      CBC Senator XXL
                      • 16.02.2007
                      • 1425
                      • Nbgd

                      #70
                      Originally posted by CannoN

                      Van

                      Fluid stoji za tecnost.
                      Nisam siguran da u potpunosti mogu da se primene zakoni o dinamicnosti fluida na nas slucaj.
                      Kako gasovi nisu fluidi ?
                      Odakle ti to ? Fluidi su sve one supsrabce koje mogu da " teku".Evo ti neka od definicija

                      A fluid is defined as a substance that continually deforms (flows) under an applied shear stress regardless of how small the applied stress. All liquids and all gases are fluids. Fluids are a subset of the phases of matter and include liquids, gases, plasmas and, to some extent, plastic solids.
                      ...zivi , Franjo je ziv !!!

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #71
                        Brick ako krivu paljenja koju daju tegovi uzmemo za referentnu krivu onda vakum korektor u odnosu na nju pomera paljenje na ranije i nikad ne moze da ga pomeri na kasnije nego sto tegovi diktiraju.
                        kazes igra recima, pa opet pitam odluci se sta se dogadja...
                        ovde kazes da vakum korektor pomera na RANIJE.

                        Ako novodubijenu krivu na dijagramu tegovi + vakum razvodnika integralis onda ce po dodavanju gasa naredni segment imati manji ugao predpaljenja.
                        ovde kazes da vakum korektor pomera na KASNIJE.

                        manji ugao predpaljenja JE pomeranje na kasnije sa dodavanjem gasa.


                        navodis 2 potpuno suprotne postavke.

                        u kom slucaju motoru prija da uz otvaranje leptira paljenje ide na ranije, po osnovu opterecenja motora, obrtaji nebitni
                        ponavljam pitanje, mehanizam kako se postize ono sto treba motoru da ostavimo po strani sada, sta je to sto treba da se desi sa pretpaljenjem kada se otvara leptir, dodaje gas po tvom misljenju ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #72
                          Vaccum korektori pomeraju paljenje prema ranijem, vishem broju stepeni pre GMT.

                          Skidanjem vunkcije vaccuma i izbacivanjem istog ili smanjenjem dejstva uredjaja paljenje ide na kasnije.


                          Osnovno: Bez vaccuma prikljucenog na uredjaj paljenje je u rezimu kasnog paljenja.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • CannoN
                            CBC Senator XXL
                            • 15.09.2007
                            • 485
                            • Beograd

                            #73
                            Van

                            U fizicko-hemijskom smislu gasovi se ne posmatraju uvek kao fluidi.

                            Comment

                            • Van
                              CBC Senator XXL
                              • 16.02.2007
                              • 1425
                              • Nbgd

                              #74
                              Pa sta su onda fluidi , drugo ime za tecnosti ? Jel ti to pricas onako , ili postoji neka tacna fizicka ili hemiska definicija na kojoj zasnivas svoj stav ?
                              ...zivi , Franjo je ziv !!!

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #75
                                Osnovno: Bez vaccuma prikljucenog na uredjaj paljenje je u rezimu kasnog paljenja
                                svuda sam vidjao takvo ponasanje do sada, da li je uvek tako ?

                                sto veci pritisak (manji vakum) to paljenje na kasnije, situacija otvorenog leptira.
                                korektor aktivan zavisno od pozicije leptira.

                                sto manji pritisak, (veci vakum) paljenje na ranije, situacija zatvorenog leptira.
                                korektor van funckije, leptir pritvoren/zatvoren.


                                ima li izuzetaka- razloga da se paljenje pomera na ranije sa otvaranjem leptira ?
                                zasto je na pomenutim Zastavama napravljeno takvo ponasanje ?
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X