NOS - najcesca pitanja?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    NOS - najcesca pitanja?

    Ovde ce biti navedeno par najcescih pitanja, odnosno popularnih zabuna, u stilu TRUE ili FALSE, gde cu pokusati da objasnim kako i zasto je nesto tacno ili nije, i zasto takva zabuna uopste nastaje. Slobodno postavljajte svoja pitanja

    Da li ce N2O rasturiti moj motor?
    Zavisi, od 3 stvari: od mehanickog stanja/ispravnosti motora, od sposobnosti motora da podnese dodatna podizanja snage, od kolicine snage koju dodate. Opste misljenje je da N2O na neki volseban nacin rastura motor. Ovo je naravno, potpuna zabluda. N2O po principu rada nije nista drugaciji nego turbina, na primer, cak stavise, jako je slican. N2O je samo jedan od nacina uvodjenja dodatnog kiseonika u cilindre radi povecanja snage, i gledajuci po KS, manja je verovatnoca da cete imati detonacije i katastrofalnu stetu na motoru sa 100KS sa N2O sistemom, nego sa bilo kojim drugim vidom dizanja snage. Dodajte 100KS putem N2O, putem turbine, ili putem novih bregastih i obrade glave na primer ? od ova tri nacina, najmanje sanse da vam motor zvekne imate upravo sa N2O sistmom, upravo zbog dobre kontrole detonacija prvenstveno putem hladjenja temperature u****.

    Naravno, sasvim je moguce da lose dizajniran i instaliran sistem upropasti motor, ali pod uslovom da se korektno koncipiran sistem ugradi na propisan nacin, N2O sistem nece razvaliti motor nista brze (a verovatno i sporije) nego bilo koji drugi vid povecanja snage.

    Opet napomena: pretpostavlja se da je motor ispravan i da moze da konstrukcijski podnese planirano povecanje snage. Ako to nije ispunjeno, nebitno je da li je N2O u pitanju ili turbina, motor ce puci ovako ili onako.

    Moze li se N2O koristiti na standardnom motoru?
    Moze. Kljuc je biranje odgovarajuceg nivoa snage za vas motor. 30% je otprilike cifra za koliko moze da se bezbedno poveca snaga na maltene bilo kom motoru bez dodatnih intervencija ojacavanja. Za ovu cifru potrebno je samo promeniti svecice na 1-2 stepena hladnije, i uveriti se da sistem napajanja gorivom moze da obezbedi dodatni protok za trazenu snagu. Napomena: na N2O motorima NIKAD se ne koriste svecice sa 3 elektrode! To je najobicnija marketinska glupost ciji jedini efekat je pravljenje dodatnih povrsina koje mogu da se usijaju i postanu izvor samopaljenja smese i zakucavanja motora. Generalno se UVEK koriste svecice sa jako kratkom elektrodom.

    Da li se motor mora ojacavati za veca dodavanja snage?
    Mora, ali uglavnom zavisi koliko dodajete extra. Do 30% uglavnom se prolazi sa hladnijim svecicama. Sve preko toga, do 50% 1-6 je toplo preporucljivo. Za ekstremna pojacanja (100% i mnogo vise), 7-10 i dalje je maltene obavezno.

    1. pomeriti paljenje unazad za 2-4 stepena za svakih 50KS povecanja snage,
    2. gorivo dobre oktanske vrednosti, 98+
    3. jaci sistem paljenja
    4. jaca pumpa goriva
    5. jaci dihtung glave sa jacim srafovima
    6. jace kvacilo
    7. kovani klipovi
    8. kovane klipnjace
    9. jaca transmisija
    10. kovana radilica

    itd... u zavisnosti od povecanja smage lista se nastavlja...


    N2O sistemi ne mogu dati toliko koliko turbina?
    Mogu i PUNO vise, stvar je samo budzeta. Naravno, krace traje, ali je moguce dodati maltene neograniceno snage, zavisi samo od budzeta kojim raspolazete. Dobitak KS/Nm je UBEDLJIVO najbolji za ulozeni novac, od svih metoda tuninga.

    N2O se koristi samo na visokim obrtajima?
    Upravo suprotno, na najnizim obrtajima su najveci dobici.

    N2O se koristi samo na par sekundi inace motor puca?
    Netacno. N2O se moze koristiti koliko god hocete, pod uslovom da NE PUSTATE gas ? znaci N2O se aktivira SAMO sa pritisnutim gasom. U bilo kojoj brzini, preko 2-2500 obrtaja. Licno sam ga aktivirao i po 30 sekundi bez problema.

    N2O je zapaljiv i boca lako eksplodira
    Netacno. Boca kod vozila sa LPG-om em skladisti zapaljivi gas, em je pod vecim pritiskom, pa ne vidite da puno takvih eksplodira oko vas, zar ne?
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • ljepoja
    CBC Veteran
    • 31.10.2005
    • 110
    • Futog

    #2
    Q: i koliko to para izadje da se strpa u jedan auto ?

    A: 400-500 EUR za homemade sisteme koji ce mozda da rade, mozda nece, boga pitaj koliko snage daju, i koliko ce da traju pre nego sto razvale motor.

    Za americke praistorijske modele, oko 1.000 EUR

    Za ZAISTA dobre, od 1300-1400 EUR pa navise.

    Comment

    • ljepoja
      CBC Veteran
      • 31.10.2005
      • 110
      • Futog

      #3
      Q: gde se moze nabaviti ?

      A: Preko neta? Nije preterano tesko, ako te bude ozbiljno interesovalo, javi se.

      Comment

      • ljepoja
        CBC Veteran
        • 31.10.2005
        • 110
        • Futog

        #4
        sd

        Q: da li je neko pokusavao da napravi onu homemade verziju..posto i ja kontam tako nesto jer mislim da je previse dati 1000 ili vise E za teko nesto...mislim da za te pare moze mnogo toga drugog na kolima da se uradi

        A: Moze da se napravi, naravno da moze. Ali ja jos nisam sreo nekog ko ce to da uradi kako treba, niti ikog ko ce da ti garantuje da je to to, odnosno da ce da isporucuje snagu na takav nacin da ne razvali motor.

        Evo, ja znam do u sitna crevca sta cini jedan sistem, pa se opet ne bih usudio sam da ga pravim zato sto nemam odakle da nabavim solenoide - koji i jesu glavna prica u svakom sistemu, i veliki deo te cene.

        Comment

        • Sloba_NS
          CBC Član
          • 10.12.2005
          • 76
          • Novi Sad - Centar
          • Alfa 147 Selespeed P

          #5
          Q:
          N2O se koristi samo na par sekundi inace motor puca?
          Netacno. N2O se moze koristiti koliko god hocete, pod uslovom da NE PUSTATE gas ? znaci N2O se aktivira SAMO sa pritisnutim gasom. U bilo kojoj brzini, preko 2-2500 obrtaja. Licno sam ga aktivirao i po 30 sekundi bez problema.
          Pa dobro, kako onda da ne vozim do blokade ili visokih obrtaja ("jer je opasno"), ako NE SMEM da pusti gas i zasto onda ne objasnis malo i tehniku voznje sa N2O sistemom na "gas do daske" ili prekidac-aktivaciju?

          Znam da brzine idu u "H", ali ne znam kako i kada se aktivira sistem, papucica gasa, menjac, kvacilo, u voznji na 400m ili izmedju semafora u gradu, na primer...?!

          Hvala!

          A: OK, ako je malo nejasno. Dakle, poenta voznje je da se N2O sistem nikada ne aktivira na parcijalnom gasu ili bez gasa. Dakle, uvek samo na punom gasu. Dakle, ne moze da pritisnem papucicu do pola i aktiviram sistem, ili aktiviram sistem a auto usporava. To nikako.

          Dakle, u brzinu, pun gas, aktivirati sistem, i obavezno deaktivirati sistem PRE nego sto se pusti gas. Recimo 2-ga na 3000, stisnes pun gas, aktiviras sistem, drziz pun gas do recimo 6000 rpm, deaktiviras sistem, pustis gas i presaltas. Cim presaltas opet pun gas, ukljucis i tako dalje...

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #6
            Najbolja varijanta je da se ide na WOT (wide open trottle) prekidac, jer se pri saltanju uvek pusta gas , zar ne ? pa kad se presalta opet se stiska...

            Mene licno bi mrzelo da prstom pritiskam neki gumb, dok mi je jedna ruka na volanu a druga na menjacu !

            stvar je vrlo jednostavna....

            samo me zanima jedna stvar, kod onog aktiviranja po 30 sekundi, koji je to auto i kakvo mu je ubrzanje? kad uz pomoc Nitra ne moze da postigne MAX brzinu za 30sec... pa moj skrnavi jugo navrti 180 za 30sek. sa home made sistemom...

            Inace ne znam zasto Egon toliko ozbiljno shvata N2O, sistem je dosta jednostavan, doduse nema aljkavog pristupa, na sve mora da se pazi, i ako ima dosta benzina nece nista da se desi... pitanje je znanja i upornosti, da se stvari dovedu na VRH performansi...

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #7
              Q: Kolika je potrosnja N2O u sekundama?!

              A: Prelistati malo srodne teme u ovoj sekciji, ima reci i o potrosnji. Ukratko, direktno najvise zavisi od jacine sistema (kolicine dodatne snage), kubikaze motora i volumetrijske efikasnosti motora.
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                NAPOMENA: Molim Vas da sva raznorazna pitanja koja imate postavljate na nacin kao sto je uradjeno u prehodnih par poruka. Dakle, postavite pitanje, bez dodatnih komentara i prazne price, i kao EDIT dobijete odgovor. Tema je zamisljena kao skup najcesce postavljanih pitanja i odgovora na njih, ne kao panel za diskusiju, za to otvorite novu temu.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Q: da li moze da se ugradi na motor sa carb. ?

                  A: bez problema
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Q: Da li je moguce povecanje snage uz pomoc NOS progresive-a, cak do 80%?

                    A: Ako imas para da napravis motor koji to moze da izdrzi, moze i 800% ako ti se cefne.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • SaL
                      CBC Veteran
                      • 12.01.2006
                      • 121
                      • Srbija

                      #11
                      Da sad ne olajavam, ali na jednom forumu ciji sam, da kazemo redovni citalac, a ima slicnu tematiku, naleteo sam na temu, citiram:
                      "Kiseonik u usis motora"(ili slicno)
                      Sad mene zanima sledece:

                      -Znam da je to otprilike izvodljivo, i da bi trebalo da to daje rezultate, jer sa povecanjem kiseonika, pojacava se sagorevanje itd., itd, ali jedno mi tu ne stima.
                      Zar to ne bi prouzrokovalo velika, tj. OGROMNA termicka optrerecenja motora, sto bi za posledicu imalo jedan veliki BOOOOOOOOOOOM?
                      Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom

                      Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        A: http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=4921

                        Prelistaj malo ovaj topic, tu je objasnjeno zasto i kako to ne bi radilo, odnosno zasto bi tacno doslo do jednog velikog BOOOOM cak iako bi nasao nacin da ga poneses dovoljno za bilo kakvu prakticnu aplikaciju
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • SaL
                          CBC Veteran
                          • 12.01.2006
                          • 121
                          • Srbija

                          #13

                          U casopisu "Tuning Styling", imas slican text, koji se razlikuje samo po informaciji u vezi temperature raspada N2O molekula.
                          Kome verovati pitanje je sad ?( ne shvataj ozbiljno, mislim da je casopis SH.T)
                          Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom

                          Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            A: temperatura raspada molekula je ova koju sam i napisao, a tekst iz TS-a je takodje moj, samo sto ga je novinar malo iskasapio na par mesta i promenio kontekst ali nema veze
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Dutchman
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 741
                              • Vracar centar sveta

                              #15
                              da li moze da se na sekvencijalni plin doda samo dovod za NO2 i nekako napravi dodatni dovod goriva... naravno pricham pri voznji na benzin iskoristiti vec preciznu i atestiranu instalaciju proverenih majstora... zashto dati dva puta po 1000e kad moze samo boca da se uzme npr ... banalizujem malo
                              Prevelika slika u potpisu!

                              Comment

                              Working...
                              X