Pored klasicnih "hardverskih" i "softverskih" metoda za povecanje snage, inace nama dobro poznatih, postoje i josh radikalnije metode......
Ali sam vrh tuninga motora za sada je nitro-ubrizgavanje, ili popularnije po imenu proizvodjaca NOS
(NitrousOxideSystems).
U svetu a pogotovo u USA skoro da ne postoji tjunirani automobil bez ugradjenog NOS-a, za razliku od domaceg
nacina tjuniranja automobila koji je jos u "pelenama".
Kod nas je mistifikovana cela prica oko nitro ubrizgavanja.
Sta je NOS? To je sistem koji ubrizgavanjem nitro-oksida, koji sadrzi veci procenat kiseonika od vazduha, poboljshava kvalitet smeshei samim tim i sagorevanja. Na ovaj nachin se izbegavaju komplikovani zahvati povecanja snage uz pomoc kompresora, koji
ima isti zadatak-da "nabije" :lol: sto vise kiseonika u cilindre. Ovaj sistem povecanja snage je 100% bezbedan, jer je gas koji se koristi potpuno nezapaljiv. Ljudi su uglavnom neobavesteni i smatraju da je ovaj sistem jako stetan za motor
Do mehanickog ostecenja notora uz pravilnu upotrebu sistema, ne moze doci jer se ovaj sistem me koristi stalno, vec po potrebi i u veoma kratkom vremenskom
intervalu. On sme da se aktivira na odredjenom broju obrtaja (min. 3000) i sme da se koristi sve dokle kazaljka ne dodje do crvenog polja. Maksimalno aktiviranje
sistema traje do 40 sekundi, zavisno od stepena prenosa u kom se nalazi poluga menjaca.
Nitro sistem moze da se ugradi u svako vozilo sa benzinskim motorom, a sastoji se od boce napunjene sa N2O(bi-azot-monoksid), odgovarajucih prikljucaka,
koji je povezuju na poseban sistem za ubrizgavanje na motoru i prekidaca za aktiviranje, koji se nalazi u kabini. Boca se moze postaviti na bilo gde u vozilu.
Jedini uslov je da bude pod odredjenim uglom. U njoj se skladisti N2O, koji pod idealnim pritiskom i temperaturom izlazi iz boce u tecnom stanju. Armiranim crevima koja se
obicno postavljaju ispod tapacirunga stize do jednog solenoida(EM ventila), koji ga ubrizgava u razdelnik ciji je zadatak da ravnomerno rasporedi tecnost u sve cilindre. Kolicina
ove tecnosti dozira se diznom, koja se nalazi na izlazu iz solenoida, a njenom promenom se odredjuje se snaga koju automobil dobija. U zavisnosti od ugradjenog sistema i tipa
vozila pod haubu moze da "utrci" od 25 do 200 konja
(malo li je??? pa to je citava ergela :lol: ), cak i vise. Naravno ne treba preterivati sa dodavanjem snage jer nijedan motor ne moze da
istrpi preterana pojacanja. Bezbedno povecanje snage, bez ojacanja komponenti motora, je do 30%. Drugi solnoid ubacuje dodatno gorivo u razdelnik, koji ga deli na sve cilindre ravnomerno.
Kombinacija razdeljenog goriva i "nitra" ubacuje se u brizgaljku koja pravi smeshu i shalje je u svaki cilindar posebno. Za aktiviranje sistema koristi se prekidac, koji se nalazi na dohvat ruke vozaca :lol: .
Jedina mana sistema je shto boca traje relativno kratko, samo 3 minuta.
Ali ako se uzme u obzir da se ova "injekcija" obicno ubrizgava ne duze od 15 sec. to i nije tako malo.
Punjenje boce moze da se obavi na svakoj pumpi koja "tochi" tehnichki gas.
Jedno punjenje boce od 2 kile = 500 djunti
Iz nezvanichin izvora se saznaje da NOS sistem podesen na +50KS koshta oko 2000E, promenom dizne moze da bude +200KS
Ali s obzirom na teshku materijalnu situaciju gde 95% vozacha vozi autmobile jeftinije od samog NOS-a, sistem ce morati malo da priceka da bi kod nas "pokupio"
vence, lovore i slavu :lol:
Ko voli nek izvoli!!!!!!! :lol:
P.S. VECI DEO TXT-A PREUZET(DRPLJEN)
IZ DODATKA ''AUTO-NOVOSTI'' SUBOTA 28.08.2004
Ali sam vrh tuninga motora za sada je nitro-ubrizgavanje, ili popularnije po imenu proizvodjaca NOS
(NitrousOxideSystems).
U svetu a pogotovo u USA skoro da ne postoji tjunirani automobil bez ugradjenog NOS-a, za razliku od domaceg
nacina tjuniranja automobila koji je jos u "pelenama".
Kod nas je mistifikovana cela prica oko nitro ubrizgavanja.
Sta je NOS? To je sistem koji ubrizgavanjem nitro-oksida, koji sadrzi veci procenat kiseonika od vazduha, poboljshava kvalitet smeshei samim tim i sagorevanja. Na ovaj nachin se izbegavaju komplikovani zahvati povecanja snage uz pomoc kompresora, koji
ima isti zadatak-da "nabije" :lol: sto vise kiseonika u cilindre. Ovaj sistem povecanja snage je 100% bezbedan, jer je gas koji se koristi potpuno nezapaljiv. Ljudi su uglavnom neobavesteni i smatraju da je ovaj sistem jako stetan za motor
Do mehanickog ostecenja notora uz pravilnu upotrebu sistema, ne moze doci jer se ovaj sistem me koristi stalno, vec po potrebi i u veoma kratkom vremenskom
intervalu. On sme da se aktivira na odredjenom broju obrtaja (min. 3000) i sme da se koristi sve dokle kazaljka ne dodje do crvenog polja. Maksimalno aktiviranje
sistema traje do 40 sekundi, zavisno od stepena prenosa u kom se nalazi poluga menjaca.
Nitro sistem moze da se ugradi u svako vozilo sa benzinskim motorom, a sastoji se od boce napunjene sa N2O(bi-azot-monoksid), odgovarajucih prikljucaka,
koji je povezuju na poseban sistem za ubrizgavanje na motoru i prekidaca za aktiviranje, koji se nalazi u kabini. Boca se moze postaviti na bilo gde u vozilu.
Jedini uslov je da bude pod odredjenim uglom. U njoj se skladisti N2O, koji pod idealnim pritiskom i temperaturom izlazi iz boce u tecnom stanju. Armiranim crevima koja se
obicno postavljaju ispod tapacirunga stize do jednog solenoida(EM ventila), koji ga ubrizgava u razdelnik ciji je zadatak da ravnomerno rasporedi tecnost u sve cilindre. Kolicina
ove tecnosti dozira se diznom, koja se nalazi na izlazu iz solenoida, a njenom promenom se odredjuje se snaga koju automobil dobija. U zavisnosti od ugradjenog sistema i tipa
vozila pod haubu moze da "utrci" od 25 do 200 konja

istrpi preterana pojacanja. Bezbedno povecanje snage, bez ojacanja komponenti motora, je do 30%. Drugi solnoid ubacuje dodatno gorivo u razdelnik, koji ga deli na sve cilindre ravnomerno.
Kombinacija razdeljenog goriva i "nitra" ubacuje se u brizgaljku koja pravi smeshu i shalje je u svaki cilindar posebno. Za aktiviranje sistema koristi se prekidac, koji se nalazi na dohvat ruke vozaca :lol: .
Jedina mana sistema je shto boca traje relativno kratko, samo 3 minuta.
Ali ako se uzme u obzir da se ova "injekcija" obicno ubrizgava ne duze od 15 sec. to i nije tako malo.
Punjenje boce moze da se obavi na svakoj pumpi koja "tochi" tehnichki gas.
Jedno punjenje boce od 2 kile = 500 djunti
Iz nezvanichin izvora se saznaje da NOS sistem podesen na +50KS koshta oko 2000E, promenom dizne moze da bude +200KS
Ali s obzirom na teshku materijalnu situaciju gde 95% vozacha vozi autmobile jeftinije od samog NOS-a, sistem ce morati malo da priceka da bi kod nas "pokupio"
vence, lovore i slavu :lol:
Ko voli nek izvoli!!!!!!! :lol:
P.S. VECI DEO TXT-A PREUZET(DRPLJEN)

Comment