NOS da ili ne??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #61
    evo ti nekoliko sajtova koji objasnjavaju na popularan nacin kako sam da napravis sistem. BTW, koji pravis suvi ili mokri?

    http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/how- ... -works.htm

    Boost or bust...

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #62
      Trigger tochak Bosch standard 60 zubaca, 2 prazna za nuliranje, reset za sledeci obrtaj motora.

      Paljenje pod forsiranim punjenjem bilo koje vrste 10 stepeni pre GMT.

      Funkcionise solidno, dakle 10 stepeni i to bez obzira na obrtaje, to ce ti biti malo tezi domaci zadatak jer je senzor na indukcionog tipa i daje napon u zavisnosti od obrtakja koji varira do 18 V .

      Bez izmene u software , nemas sanse da uskladis paljenje....OSIM? hehe.. da ubacis razvodnik paljenja, bezkontaktni i da sa rele grupom pri upotrebi NOS sistema prebacis triger na bobinu sa postojeceg na ovaj dodati. Imas opciju da pored postojeceg teras , naprimer, jedan hal switch na remenici radilice, da ga postavis na 10 stepeni pre , da sa njim u komutator , i preko izmenicnog relea prebacis pulseve sa postojeceg ECU da do bobine stizu sa dodate trigerske jedinice.
      Ovo ti je sve ako hoces bas da se igras sa CUSTOM verzijom svega
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #63
        Originally posted by Gumetina
        Kako uopste recimo kad bi i hteo da pomerim paljenje jednom za sva vremena kako bi to uradio ? i da li je moguce ...

        posto n2o definitivno ide u kola...

        Poz,

        RAle
        Za tako nesto u principu se koriste piggy back sistemi tj. ECU dvojnik ili interceptori (menja samo parametre paljenja i smese) ili potpuno menjas rodjenu ECU na aftermarket
        dobri interceptori (dobri znaci da ima mogucnost minimum 500 i vise mapa da sastavi, tj. na svakih 100 ili 200 obrtaja zadajes svoje parametre) kostaju od 700-800$ bez ugradnje i stelovanja (obicno ili na stendu ili jos bolje u realnoj voznji)
        dobri piggy back sistemi krecu od 2000-2500$ do 4000$
        Nov ECU...?
        Boost or bust...

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #64
          Hehe.. svedske babe
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #65
            Vidi, nije prepucavanje, veruj mi, ja ti zaista zelim da uspes u nameri, i pomoci cu ti koliko mogu. Zaista mi je drago da neko ima m**a da se upusti u takav projekat, ali shvati - IMA MNOGO STVARI KOJE TREBA ZNATI i koje nije NIMALO lako resiti.

            Evo, paljenje recimo. Za ECU imas 4 moguca resenja:

            1. da ga namestis da dinamicki modifikuje tajming paljenja prema inputima od knock senzora, koji nemas, znaci malo verovatna mogucnost
            2. da u ECU ubacis (ili ga zamenis nekim ECU-on koji ima ovu funkciju - Motec, EFI...) 2 mape paljenja, od kojih ce druga da se pali kada se aktivira N2O - skupa varijanta
            3. ubacis poseban ignition retard modul - kako ces da ga nastelujes i uopste koliko oni kostaju...kad vidis bice ti jasno.
            4. Da modifikujes postojecu mapu da fiksno kasni paljenje za odredjenu vrednost.

            Mislim da ti je cetvrta mogucnost najrealnija. Tu naravno gubis na snazi motora tokom normalne voznje, ali resavas (delimicno) problem detonacija sa N2O. Postavlja se pitanje za KOLIKO stepeni pomeriti paljenje? Ovo zavisi od a) kvaliteta goriva b) razlikuje se od motora do motora c) od kolicine N2O koju ubrizgavas - 25,50,100ks...? Znaci ne mozes da odredis PRECIZNO za koliku fiksnu vrednost treba pomeriti paljenje, jer to zavisi od puno faktora, koji su podlozni promenama, tako da bi izbegao probleme, morao bi da pomeris paljenje dosta puno, da bi dao sigurnosnu marginu motoru - sto naravno povlaci za sobom jos veci gubitak snage pri voznji bez N2O. Naravno, gubi se i sa N2O sa prejako pomerenim paljenjem unazad - vidis problem? Znaci, moras da pogadjas.

            Dalje, ko mislis kod nas da ti modifikuje mapu paljenja? Ja znam da za Juga (odnosno Bosch kompjuter koji ima, koliko ja znam) to mogu da odrade gospoda sa Masinskog fakulteta u Bg, ali koliko su voljni i koliko to kosta...ostaje da sam vidis.

            Sto se tice brickovog predloga za testiranje N2O, odnosno podesavanja paljenja na ECU za N2O...mozes da testiras na dyno, ali samo BEZ N2O jer N2O NIKAKO NE SMES da aktiviras na dinamometru kakvog imas u Centru Boban, na primer (zasto ne pitaj me, na ovo sam VRLO STRIKTNO upozoren da NE radim!). A drugi dyno, makar kod nas, nemas.

            Usput, ta boca...proveri sledece: svaka boca u koju se sipa N2O mora da ispunjava sledece:

            1. Atestirana do 350bar, eksplozivni ventil na 100bar, radni pritisak do 80bar
            2. otporna na temp do najmanje -60c
            3. nerdjajuca iznutra, znaci prohrom ili aluminijum.

            SIGURNO znam da ovakve boce niko kod nas ne radi, gde si nasao svoju ne znam, ali bez ovih ispunjenih kriterijuma NI U LUDILU ne stavljaj to u auto! To je kao i svaka druga boca pod pritiskom, potencijalna bomba, boca od 5kg koja bi eksplodirala, komotno bi te ubila na mestu. Boce od PP aparata ni ne razmisljaj da stavis unutra, NE MOZE!
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #66
              Usput, ovi linkovi ka DIY sajtovima za nitrous...smesno. Dobro, kao informativno stivo su OK, ali vidi im uputstva...

              "...you need a nitrous solenoid"

              Treba nitro solenoid. To me podseca na jedno uputstvo koje sam procitao u Haynes manualu za moj auto. U opisu radova za izmenu ne znam ni ja cega, ne secam se vise, kaze se:" First, remove the engine." Znaci toliko uopsteno da je potpuno beskorisno.

              Kakav nitrous solenoid, kojeg kapaciteta za koji motor, koliko pulseva u jednici vremena trpi, koji duty cycle...MILION stvari koje treba znati. Ako se sluzis takvim uputstvima sa slicnih sajtova, bojim se da si u maleru
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Gumetina
                Banovan
                • 12.12.2004
                • 1082
                • Novi Sad

                #67
                Zahvaljujem svima dakle Boost Brick i normalno kolega 206, za smernice oko paljenja...

                Posto nisam ranije dobro naucio gradivo, pitam se da li ga i sada razumem!

                ECU pali bobinu!!!!??? Ako je tako izmedju ecu-a i bobine mogu da stavim liniju za kasnjenje koja ce da radi na svakih 10 obrtaja drugacije ako treba..... ? sta mislite o ovome! Univerzalno resenje za sve I motore...
                Za mape i ostale drangulije, znam da nema sanse, to smo vec apsolvirali, bar ne za juga, da belaj bude veci u planu nije samo jugo....


                Sto se eelktromagnetnih ventila tice, nasao sam ventile sa radnim pritiskom od 150bar, od totalno nerdjajuceg materijala sa sedistem od tetra etil XXXX plastike (dole mi je katalog da ne setam) koje je skroz otporno na sve zive agresivne hemikalije! Ventili su za industriju imaju ON time 100% a za duty cycle nisam jos pogledao! Od prokrona ili mesinga. Slovenacke su proizvodnje i prodaju se svuda u evropi, dakle ventili extra!!!

                Creva koja sa lakocom mogu da podnesu ove nase stvari radi FADIP Becej Isto tako ta neka plastika opletena celikom, otporna , atestirana na 250bar i prskaju na 840bar-a . . . dakle sigurnost je tu...

                Boca, ex boca, tenkovska boca za kiseonik, ne rdjajuca , da vam ne pricam sad karakteristike...
                Jedino je malo teska....
                Sad bas razmisljam, sta fali boci iz tehnogasa od 5kg?
                (osim sto treba da je menjam svaki put...)

                Problemu se ozbiljno pristupilo tako da....

                Test ce biti na jugu, 1.1i sa 62ks, i bice mu ubaceno 25-30ks....
                Ne znam koliki je gornji limit obrtaja i da li ce biti problema sa paljenjem...

                Pozdrav,

                RAle

                P.S. Citao sam dosta po netu, ima nenormalnih stvari stvarno...

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #68
                  Halo, treba da kasnis sa triger signalom po stepenima radilice a ne vremenski.

                  Dakle zaboravi, jer imas variabel kad je u pitanju najkasnija tacka paljenja u zavisnosti od opterecenja motora a ne od obrtaja, obrtaji vuku ka sto ranijem paljenju, dok load, signal negde u ECU moze da se koristi za triger paljenja.

                  Inache je load signal direktno proporcionalan sa kvotom vremena otvaranja injektora. Ukoliko mozes da pretvoris PWM signal sa injektora u signal za kasnjenje , sto nije neizvodljivo jer je suma napona veca sa veciom duzinom pulseva, ali problem ostaje na nivou trigera posto je postojeci signal vec korigovan kroz procesovanje prema obrtajima i load .

                  Vec sam ti rekao da paljenje resis sopstvenim delom, 10 stepeni pre GMT u krajnjim uslovima 6 stepeni fixno. Procitaj sta sam vec pisao da se neponavljam
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Gumetina
                    Banovan
                    • 12.12.2004
                    • 1082
                    • Novi Sad

                    #69
                    Zahvaljujem sad kontam...

                    Preporuka je da sam instaliram sistem za okidanje paljenja....
                    To se radi hall elementom zar ne?
                    Meni je mnogo laksa za izvedbu varijanta sa optickim senzorom, stavim svetlu ili tamnu tacku na remenicu i imam super preciznost...
                    Tako radim merac broja obrtaja sa extra preciznoscu...

                    JEdino sto mi fali je sad nivoi napona za okidanje bobine...

                    Tj sad mi samo fali jos tehnicko uputstvo od sistema paljenja....
                    Gde to da njadjem. smrc....?

                    Hvala svima,
                    Extra je ideja, a i univerzalna je...

                    Pozdrav,

                    RAle

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #70
                      Cisto usput, ti ventili koje si nasao, kolika im je radna frekvencija, odnosno koliko pulseva u sekundi?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Gumetina
                        Banovan
                        • 12.12.2004
                        • 1082
                        • Novi Sad

                        #71
                        Ima ih 100/injak sorti.... u principu sada necu stavljati pwm regulaciju ali za kasnije trebace, a koliku frekvenciju treba da trpe?

                        Poz

                        RAle

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          JEdino sto mi fali je sad nivoi napona za okidanje bobine...
                          cini ni se da se luta, bobina se ne okida naponom, on je fiksan= napon akumulatora vec okida strujom fiksne ili promenljive jacine a fiksnog ili promenljivog trajanja strujnog toka.
                          osnova rada bobine je zakon elektromagnetne indukcije-Faradej, i sve posledice koje iz toga proistice.
                          za paljenje gorive smese nije bitan napon kao napon vec energija varnice a koja je funkcija struje i vremena toka struje primara bobine kao i prenosnog odnosa sekundara.

                          dakle i model bobine ulazi u igru kada se razmatra custom sistem paljenja.
                          sve zajedno nimalo jednostavno ali ne i neizvodljivo.
                          pogledaj sta ti moze ponuditi recimo Motec kao gotovo resenje.

                          a pitanje je i koliki ti je budzet na raspolaganju za sistem paljenja, da li si uradio preliminarnu feasybility studiju ?

                          zelim ti puno upornosti i srece da pogodis pravo resenje.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #73
                            Samo jedno pitanjce, taj tvoj Jugo 1.1 od 62ks, da slucajno nema Pezoov motor?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Gumetina
                              Banovan
                              • 12.12.2004
                              • 1082
                              • Novi Sad

                              #74
                              Za 206-icu, nije pezo motor, nego zastava sa bosh I, i ima metalnu usisnu granu....

                              Za Brick-a, Faradejev zakon verovatno malo bolje znam nego sve ovo ostalo, nego je stvar sledeca,

                              Kroz bobinu tece struja (ili ne tece) a prekidaju je platine! i time se dobija kratkotrajan impuls visokog napona na sekundarnom namotaju.... (varnica na svecici)

                              E sad nemamo platine nego sta imamo?
                              Tranzistor, Tiristor? E ja pretpostavljam da treba da okidam taj uredjaj a ne bobinu, A posto taj uredjaj za prekidanje "jake" struje okida ECU, koji je verovatno na logici 0 - 5V ili u najgorem slucaju 0 12V, sto i ja mogu da napravim jel....

                              Pitanje je kako izgleda shema tj da li je neko ima, kola za okidanje bobine, i gde ja tacno treba da secem da ubacim moj rele i ostalo...

                              Da belaj bude gori, imam dve bobine? koju i kada ...?

                              Dakle fali mi dokumentacija, i nemam ideju gde bih mogao da je nadjem, imate li vi?

                              Pozdrav,

                              RAle

                              Comment

                              • Darko_NS
                                CBC Senator XXL
                                • 02.12.2004
                                • 557
                                • Srpska Atina

                                #75
                                Originally posted by 206
                                Samo jedno pitanjce, taj tvoj Jugo 1.1 od 62ks, da slucajno nema Pezoov motor?
                                a sto jel bi onda bilo lakse

                                Comment

                                Working...
                                X