Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Originally posted by 206

    Nego, ne znam da li sam pitao, pricao sam malo sa Boostom oko koeficijenta istezanja klipnjaca sa obrtajima, pa imamo neku generalnu ideju koliko se klipnjace istezu u GMT - trebalo bi da to bude otprilike 0.1mm na svakih 1000 obrtaja, sto bi znacilo oko 8mm na nekih 8-8500 koliko se moj motor vrti.

    E sad, to su vrednosti za I profil SAAB klipnjaca, sa SAAB klipom koji standardan ima...boga pitaj, ne znam tacno koliko, ali jedno 2x je tezi nego moj na 206. A i klipnjace na 206 su H profil i kovane su.
    Postoje elasticne i plasticne deformacije. Legirani celici tj u tvom slucaju klipnjaca nema ni u kom slucaju elasticnu deformaciju na istezanje od 8mm.

    Brezoni koji su na klipnjacama trpe najvece sile na istezanje. A oni su mnogo manjeg poprecnog preseka od klipnjace. Sto je veci razmak izmedju mesta gde se uvrce brezon u klipnjacu i navrtke koja drzi polutku klipnjace to je veca dozvoljena elasticna deformacija.
    Brezon se proracunava tako da kad se sabere staticko i dinamicko opterecenje u toku rada pa se pomnozi sa stepenom sigurnosti ne sme da ode u zonu plasticnih deformacija.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      Pa i meni se čini da je mnogo ali reko ne razumem se toliko pa šta znaju deca šta je trista kila...
      I 0.8 je već puno a kamoli 8mm, to bi značilo da klip mora biti 8mm ispod bloka ili da u glavi ima toliko mesta a to bi opet značilo stepen kompresije da mislim, ali šta znam...
      Na klupnjaču od 200mm 8mm mi je malo puno, pogotovo na istezanje, pa nije taj klip od 4 kile...
      Opet sećam se i ja da sam Pričao sa Boostom o tome i dda je rekao da ima istezanja što je normalno ali ne sećam se šta ej tačno rekao, krečana
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        Pazi kad nisam video da je 206 napomenuo istezanje od 0.1mm na 1000rpm ?!
        Mislim, preterano... Nisam radio s visokoturaznim motorima nikad, ali sam radio s ogromnim klipovima i jos vecim klipnjacama, ali se to nikad nije pominjalo ni merilo, a kamo li tretiralo kao problem...
        Opet kad je povecanje kompresije u pitanju, mislim da nije problem istezanje klipnjace po brzini obrtaja. Zamisli samo kolike bi to bile oscilacije u uzlaznom i silaznom hodu klipa ?! Pa ta bi klipnjaca pukla k'o zvecka da oscilira 8mm!!! Mozda 0.8mm na 8000rpm, to mogu i da prihvatim, mada.... kompresioni odnos ne bi trebao toliko da se menja....
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Da li je greska u citatu ili moja omaska kod pisanja, ali nije u pitanju 8mm nego 0.8mm, naravno.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            E sad mi je lakše, zamalo da pocepam diplomu No odgovor i dalje ne znam
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              1000 rpm - 0,0008 mm
              2000 rpm - 0,0034 mm
              3000 rpm - 0,008 mm
              4000 rpm - 0,014 mm
              5000 rpm - 0,022 mm
              6000 rpm - 0,032 mm
              7000 rpm - 0,042 mm
              8000 rpm - 0,056 mm

              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • civi
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1492
                • Pozarevac

                E ovo se zove demonstracija (sory na offu)
                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                - Kako to misliš, kočim?

                Comment

                • SALE
                  CBC Senator XXL
                  • 04.01.2005
                  • 841
                  • Banovo Brdo

                  Sad je jasnije, ima tu malo vise nula.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Ovo su podatci za upravo 206 icinu geometriju sa klipnjacama od steel , masom klipa od racunato sa 300gr i crvenom zonom klipnjache dugom 100mm i poprecnim presekom stabla klipnjache u proseku 250mm2

                    Podatci o istezanju od 0,1mm sa 1000 rpm su za kovane klipnjache SAABa originalne sa 200mm2 poprecnog preseka (areal u proseku i sa 135mm dizne stabla i sa 550gr klipa i sa vrlo nezgodnom geometrijskom lambdom od 2,03:1 gde je brzina klipa smanjena puno u odnosu na 206 motor ali je AKSELERACIONI momenat klipa visestruko povecan.

                    Jednom recju kad je u pitanju prelomni momenat na 206 motoru isti nema geometriju koja je zahvalna da se prodje bez dobrog klipa ili nepostavlja visoke uslove na klipnjachu kad je istezanje iste u pitanje, vec na samo veliku pesnicu (zelena zona) gde je ugaono lomljenje prema osi putanje klipa visoko.

                    Svaki motor ima svoje tacke prema geometriji istog koje su lose ili dobre kad su u pitanju visoki obrtaji.

                    Na 206 motoru je kocenje klipa na 8 stepeni pred GMT i pocinje dosta ranije nego kod SAAB motora te je i blaze da bi na samom GMT u trenutku prevrtanja smera doslo do manjih opterecenja po istezanje klipnjache jer je alseleracioni momenat sa ovom geometrijom i tezinom klipa dosta manji.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      E OVO ja zovem kompetentan i potpun odgovor, dame i gospodo

                      Ne znam samo GDE si ovo iskopao?

                      Fredrik, ili...?

                      U svakom slucaju, hvala
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        Stefan Verdi preko Fredrika
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          Podatci o istezanju od 0,1mm sa 1000 rpm su za kovane klipnjache SAABa originalne sa 200mm2 poprecnog preseka (areal u proseku i sa 135mm dizne stabla i sa 550gr klipa i sa vrlo nezgodnom geometrijskom lambdom od 2,03:1 gde je brzina klipa smanjena puno u odnosu na 206 motor ali je AKSELERACIONI momenat klipa visestruko povecan.
                          Hoces da kazes da je pri 7.000 rpm , to poprilicno veliko istezanje?
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            Pa ako gledas da se Scania vrti na 7000 rpm onda i nije kad se zna koje su mase u pitanju.
                            SAAB dakle koristi kovane klipnjache ali ne od chelika tu je razlika, imaju svoju smeshu koja se dokazala ok i da trpi 1250Nm na klipnjachi, dakle i tolike momente istezanja sto uopste nije kriticno, samo trazi VELIKI protok ulja preko njih da bi se hladile

                            No, manje bitno, to je samo podatak, znas i sam da SAABu NETREBA 7000 rpm da bi se nesto desavalo
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              Mrzi me da gledam unazad, rekoh li da je motor rasturen ponovo?



                              Dobro, nije jos sklopljen nazad, tacnije.

                              Posto smo sve to rasturili, dosli smo na briljantnu ideju da napravimo radijus na usisnim ventilima. Super, nasli majstora koji ima masinu, napravili noz, sve isprobali na komadu plastike, uradili na 7 siceva maltene perfektno (kopirali SAAB-ovu glavu) ali 8...majstor malo "omasio" osu po kojoj je radio siceve i osu ventila, tako da se ove dve ne gadjaju za neku 1/10mm... Epilog ce najverovatnije biti da ce sic da leti napolje i da se radi ponovo, samo da nadjemo pogodnu MIRA frezericu da to odradimo sami umesto samozvanim majstora i sustera ovog lepog grada

                              Kad dodje glava, kubicira se, odredjuje se koliko se "krati" blok, lepo ga malo podtesemo i pakujemo nazad.

                              Poslednji put, casna pionirska
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • TAZZ
                                Banovan
                                • 30.05.2005
                                • 1409
                                • NBGD,SERBIA

                                Originally posted by 206




                                Poslednji put, casna pionirska


                                dobra...

                                Comment

                                Working...
                                X