Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Idemo iz pocetka...

    Posto imam...malih problema sa mojim nesretnim motorom, odlucio sam da nabavim novi blok, klipove, radilicu, i set za bregastu za vecim liftom.

    Posto ne zelim da napravim NIJEDNU od gresaka (kojih je bilo par) kao sa "proslim" motorom, prihvatam svaki vid sugestije sta kako gde i kada raditi da to sve prodje kako treba. Planira se sledece:

    Blok: nabalja se standardan blok, nov, sa radilicom, i svim lezajevima. Podsecam da je blok aluminijumski, sa upresovanim celicnim lajnerima.

    Oil catch tank: odnosno rezervoar za reciklazu uljnih para. Montira se naravno na glavu, ima odusak u atmosferu (umesto u usisnu granu kao do sada) i povrat u blok. Busi se rupa za povrat u bloku, ovo bi trebalo da odradi tuner koji i dobavlja blok - koji je u garanciji, sa busenjem koje montaza oil catch-a zahteva)



    Glava: ostaje moja sa postojeceg motora, ventili isti, menjane vodjice (usisne bronzane, izduvne gusane).

    Bregasta: menja se, ide se na profil sa +3.3mm dodatnog lifta i 280 deg. trajanjem, predvidjena za rad sa mehanickim potiskivacima, tako da hidropotiskivaci i opruge lete napolje, stavljaju se jace opruge, "buckets" ( pretpostavljam da su to one metalne kapice u koje lupa bregasta ), i "shims" (sta god to bilo...) takodje idu unutra, prilagodjeni mehanickom potisku ventila. Ventili ostaju, nema potrebe dirati ih jer nema mesta u glavi za stavljanje novih, vecih.

    Klipnjace: ostaju ove koje sada koristim, znaci kovane

    Klipovi: zadrzava se STD kompresija, klipovi su kovani, na meri za blok koji nabavljam, sa upustenim sicevima za ventile, i izgledaju ovako:



    To je za sada to.

    Sugestije, predlozi, uputstva...ovaj put, da uradim sve kako treba.
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Nadgledaj ovu temu za odgovore << Enter >>
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #3
      Shims su plocice (njih lupa bregasta ), a bucket su soljice iliti potiskivaci, ono u cemu stoji plocica.
      Vodjice - fiatovi turbo motori imaju izduvne vodjice od bronze, radi boljeg hladjenja ventila, a usisne su gusane. Zasto si ti zadrzao izduvne od gusa, a usisne stavio od bronze? Zasto ne sve od bronze? Bronza bi trebala bolje da provodi toplotu pa bolje hladi izduvne ventile.


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Originally posted by BOOST
        Nadgledaj ovu temu za odgovore << Enter >>


        Sto se tice Shims i buckets, u kombinaciji sa ventilima i novim oprugama, to bi trebalo da je otprilike ceo "valvetrain" koji mi i treba, zar ne?

        A sto se tice vodjica, izgleda da sam malo obrnuo stvari...Koliko znam, nije mi potrebna neka silna disipacija toplote na usisnim ventilima, i ne greju se nesto preterano, zato nisam ni stavljao sve bronzane vodjice. Osim toga, takav raspored je i bio na STD glavi, pa nisam ni menjao.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          OK.. onda odradi taj segment, jer upravo izduvni ventili su ti koji su osnovni nosilac temperature i kao klavni krivci za samodetonacije.

          Uradi maximum na tom segmentu.

          BTW : Bronza sbog podmazivanja , nije nesto sudo raspolozena za termicli odliv. Za to su zaduzeni najvecim delom sicevi ventila.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Bice uradjeno, onda.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Sta su ventilinan izduvu, koji materijal?

              Sicevi?
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Rostfraj.

                Sta sa sicevima? Odnosno, jasno mi je sta rade i kako kontrolisu odliv toplote,sta i kako konkretno ih uraditi?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Koji bese kod motora?
                  Ides li na alternativu vecih ventila ili?
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    EW10J4, 99KW

                    Ne. Mogu da upasujem samo vrlo malo vece ventile, od kojih nece biti preterane koristi, a za nesto ekstra vece nema mesta u glavi.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      OK.. znaci ovako:

                      Usisni ventili su:
                      33,3x6x106,2

                      Izduvni su :
                      29x6x103,6
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Verovacu ti na rec Odakle ti to?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Pa sedim sa BIBLIJOM

                          Ha

                          gledam sta bi JA ubacio
                          Izduvni ventili su bili bimetal.. sad gledam, i nesvidja mi se stablo od 6mm
                          Iso bi na 5 ali rostfraj otpada
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Zahvali se bibliji u moje ime i unapred izvini za buduca maltertiranja koja ce morati da istrpi

                            Pa znaci? Predlog je...sta?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Posto vec pravis druge vodjice idi na alternativu izduvnih ventila tipa izbora materijala Nimonic 80 (NASA Materijal)
                              M3 , M5 540 koriste nimonic takodje.

                              Imas SAAB 9-3 i SAAB 9-5 ventile sa 29 mm i 5mm stablom, tanje stablo akumulira manje toplote te samim tim resavas dosta.

                              Duzina je 108mm ali nije problem da se obradi na kraci .
                              Inace standardni vetili koje imas u glavi su indenticnog kvaliteta sa SAAB 9000 TuRbo modelima, jedini razlog da bi ih menjao je sto su tanji i brzi rad sa njima.
                              No, ja mogu da ti kazem da na jedan nacin kad razmislim, bazanje para.
                              Ja nemam problema sa mojim ventilima koji su kvaliteta kao tvoji a 7mm su debljine?!
                              Cak su i usisni za srednji do viskoki stresni rezim rada.
                              Dakle.. ostavi ventile original.
                              Ako rade posao u SAABu kako treba na TuRbo motoru radice i kod tebe sa NOS sistemom
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X