M3 projekat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Originally posted by dfast
    Doduse on ima dobose na sva cetri tocka,

    ali ne vidim preveliku razliku u zapremini cilindara na tockovima s obzirom da ce bembara imati pozamasne celjusti. Cisto kao ideja za razmatranje, ako se odluka padne na varijantu bez serva.
    Razlika je ogromna izmedju dobosha i diskova. Fizichki zakoni teraju dobosh da dobijes samoservo efekat. Naime, sile koje vladaju po rotaciji , frikciono, imaju uticaj na obloge da odlaze od centra ose rotacije te ....

    Originally posted by Uros Piperski
    @Boost,
    Zar ne moze balans da se podesava rucnim regulatorom sile (pritiska) za zadnje kocnice?
    Jok, jer regulatorom se moze odrediti jedna fixna tachka proboja pritiska, dok sistem zahteva variabel koji varijabel i isti se upravo proracunava prema faktorima koje sam vec naveo.

    U sustini MOZE ali nece biti podjednako dobro na raznim podlogama.

    Proporcija efekta kocenja mora da ostane ista na jednom tako dobro resenom autu iz starta kao sto je to bio po izlasku iz fabrike.

    Mase na prednjoj i zadnjoj osovini su minimalno izmenjene u odnosu na fabricku verziju.

    ============================================

    Rado bi voleo da imam podatak od originalnih i od sada postavljenih:

    1. precnika klipova i broja istih po cheljustima

    2. precnika diskova pre i sada

    3. precnik felne i dimenzija guma, original i sada

    4. povrsina naleganja obloga na diskove. pre i sada.

    5. sve ovo napred i nazad.

    ===============================

    Ovo su parametri koji su dovoljni za racunanje na grubo sto je opet dovljno da da relevantnu sliku sta ce se desavati sa raznim kocionim cilindrima.

    Ovo ukoliko se zeli izbeci servo skroz na skroz.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      Evo, nije me bilo muka da napravim jednu formulu za shvatiti kako
      razni setupi deluju na zaustavnu silu koja deluje po obimu tochka.

      www.cannonballforums.se/pics/kocnice.xls

      U pitanju je INDEX koji mozete koristiti kao referensu.

      Menjanjem podataka, moze se izvuci zakljucak odnosa sila NAPRED/NAZAD
      za svaki auto, potrebno je samo potruditi se i nabaviti malo osnovnih podataka.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        Hajde ovako, pre nego sto udjemo u pricu servo ili bez serva, lepo cu da slikam motorni prostor, pa da sami vidite i date predloge GDE da stavim booster, i koji jos problemi postoje sa lokacijom letve, pedala, itd.

        Ispred fara NEMA mesta. Videcete i zasto. A sto se tice Karabalicevog M3, on ima V8 koji NEMA turbo na sebi, samim tim ni ogromnu izduvnu granu, ni dovod do turba tamo gde ga ja imam, itd...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Memphis_Raines
          CBC Član
          • 07.12.2006
          • 99
          • NBG Blok 30

          Pa dobro, nigde nepise dal i sta fali mojoj ideji da komplet kocioni i servo stavis na pozarni zid ispred suvozaca, a da sa pedale pritisak na njega prenosis preko jedne osovine sa dve poluge (zato primer sa auto-skolom) a sad dali sipka da ide preko preko pozarnog zida sa spoljasnje ili unutrasnje strane, zavisi od mesta, a u ovoj varijanti bi i hod pedale mogao malo da se podesava duzinama krakova na osovini. ?
          The time you enjoy wasting is not wasted time
          Growing old is mandatory, growing wise is optional

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            Moglo bi, naravno, s tim sto ja nemam najjasniju predstavu kako bi to trebalo da izgleda.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              A da li bi recimo moglo ovako:

              Pedala direktno pritiska kocioni cilindar, kao na varijanti bez serva. Medjutim, umesto da taj cilindar salje pritisak na kocnice, on pritiska drugi cilindar (neki koji pritisak pretvara u kretanje poluge, recimo kao za cilindar kvacila) montiran na brake booster, i izmesten gde vec ima mesta da se izmesti. Brake booster dalje aktivira glavni kocioni...Dakle umesto da nogom direktno i preko poluge aktiviram polugu na boosteru, to rade 2 mala jednokanalna cilindra. Nema krute veze izmedju pedale i boostera, mogu booster i u gepek da izmestim a da ne izgubim nista, osim povecanja kolicine kocione tecnosti. Prednost bi bila sto ne bih morao da se zezam oko odredjivanja odnosa kocenja napred/nazad, i oko variranja precnika glavnog kocionog i duzine pedala, radi ostvarenja dobre kocione sile sa normalnom tezinom pedale - jer ostavljam standardni, dvokanalni glavni kocioni koji je vec na boosteru.

              Naravno, to bi zahtevalo ili modifikaciju postojecih pedala tako da pritiskaju cilindar direktno, ili recimo nesto ovako



              Drugo, da li bi se jacina servo pojacavanja mogla povecati ugradnjom boostera vece zapremine? Ili tog, duplog ili kakvog vec, sa 325ix - bas slucajno imam jedan takav

              Misljenja?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                Ne vece zapremine, vec vece povrsine.

                Ovo sa 2 cilindra vezana medjusobno ce da funkcionise sa manjim vremenskim zaostatkom. Moze, radjeno vec ali koristi creva velikog protoka i sto je najvaznije konekcije na cilindrima da se rasire na maximum.
                Inace ti fali tezine nazad
                OBS!! Kod ove konfiguracije u delu sistema izmedju ova dva cilindra OBAVEZNO ULJE DOT 5.1 zbog puno bolje protocnosti!!!

                Ovo sa odnosom kocenja napred nazad , za to je zaduzen tvoj master cilindar i u fabrickoj je normativi dok koristis fabricke slave cilindre i napred i nazad.

                Ti vec imas izmena na konfiguraciji tako da neznam sta imas u hidraulicnom setupu.

                Samo sto neznam sta. Znam da su prednje celjusti izmenjene, zadnje ?
                Promeri cilindara i ostali delovi koji treba da budu u skladu, rekoh, napravio sam ti file sa forumulama, postavio ga ako nekome treba a ti posalji podatke koji su potrebni da preracunam koji Master cilindar ces MORATI da koristis.

                Servo ovde nema veze nisacim vec samo sa funkcijom pojacanja potisne sile na masteru.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  Sta znaci creva velikog protoka, veca nego ostala u kocionoj instalaciji, veceg precnika?

                  5.1 ulje ide pa ide, zar je potrebno da napominjes?

                  Prednje celjusti su izmenjene, zadnje su standardne. Prednje celjusti mogu da prihvate vecu plocicu nego standardne, ali iskreno ne znam tacno koliko je kocioni cilindar sadasnjih celjusti veci od standardnih, ako je uopste i veci.

                  Ono sto znam je sledece:

                  - Sva kociona klesta, napred, nazad, u obe varijante (standardno i promenjeno) imaju po 1 kocioni klip, kojeg precnika...pojma nemam, moram da proverim.
                  - Standardni E30 M3 ima 280x25 diskove, sada koristim 315x28 sa E36 M3
                  - Zadnji su standardne velicine za E30 M3, koliki tacno pojma nemam...jedno 250-260mm, sta znam...
                  - Kocioni je sa E30 M3 i velicine 23.81mm, bice koristen na autu
                  - Brake booster je sa E30 M3, standardni
                  - Povrsinu naleganja plocica nemam niti znam, auto je kupljen BEZ originalnih diskova, klesta i plocica napred i nazad, to i jeste problem.
                  - standardnu velicinu guma i felni...pojma nemam, mislim da je bilo 7x15 i 6.5x15, 205/55/15, makar je to bila specifikacija za rane verzije E30 M3. Sada su 255/35/18 i 225/40/18.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Memphis_Raines
                    CBC Član
                    • 07.12.2006
                    • 99
                    • NBG Blok 30

                    Slika je u Paint-u al odprilike pedala pritiska polugu koja je isla u kocioni, umesto toga sa druge strane pozarnog zida je druga poluga koja rotira osovinu. na drugom kraju osovine je ponovo poluga i sa nje ide u kocioni, mnogo mehanicki, al instant, ako se osovina dovoljno dobra da nema puno torzije. zamisli jos da je centralni deo pricvrscen za pozarni zid sa strane motora i da dalja strelica ide ka kocionom



                    Verovatno lose objasnjavam (da ruzno crtam to znam!)
                    The time you enjoy wasting is not wasted time
                    Growing old is mandatory, growing wise is optional

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      Sve bi to bilo lepo da ja imam uopste mesta da premestim booster na drugu stranu, ali nemam...

                      Evo kako to otprilike izgleda, koliko mesta ima, odnosno nema - nazalost upravo sam slucajno izbrisao sliku sa brake boosterom ispod haube, ali imate sliku samo sa kocionim cilindrom, booster je debeo jos jedno 15-ak cm, i stoji pomeren jos jedno 5cm prema motoru u odnosu na polozaj kocionog na slici:



                      Dakle, ono sto cemo uraditi je sledece:

                      - pedala kocnice aktivira master cilindar kvacila
                      - master cilindar kvacila salje pritisak na slave cilindar kvacila koji gura polugu boostera i preko njega i glavni kocioni.
                      - sam brake booster se stavlja na pozarni zid, ali nekih 5cm dalje od motora, i izmesta se u kabinu, tako da je booster sa slave cilindrom koji ga aktivira, u kabini iznad pedala, odnosno pedal box-a koji ce se koristiti, sa pedalama okacenim na pod
                      - u motornom prostoru ostaje samo glavi kocioni, samo izmesten nesto dalje od motora (vidi sliku), ostavljajuci i prostora za sipku volana i izduv.

                      Posto se aktivira hidraulicki, a ne mehanicki, mogao sam ceo sklop i u gepek da izmestim, ali onda bi imao, u izvesnoj meri problem sa "kasnjenjem" odnosno vremenom reakcije izmedju pritiska pedale i aktiviranja kocnica. Cilj je da se sve kocione linije odrze sto je kracim moguce, u okviru mogucnosti koje ceo koncept ostavlja.

                      OK, bice malo seckanja limova ispod table da bi booster mogao fizicki da stane sa unutrasnje strane pozarnog zida a da ne smeta tabli i papucicama. Morace i da se zadihtuje kakvim silikonom oko boostera jer fakticki smestice se u prostor koji ce moci da pokisne kroz ulaze za ventilaciju kabine, ali nece biti preterano problem.

                      Sto se tice sipke volana, odnosno veze izmedju samog volana i letve, i to smo morali malo da "modifikujemo", jer je i sama veza sa letvom morala da bude izmestena u stranu da bi izduv mogao da prodje. Posto standardna BMW-ova sipka volana i kardan nije mogao da se savije kako treba, kupili smo polovnu od (dubok uzdah...) Alfe 156 Podesiva po duzini, ima i kardan koji joj dozvoljava da se "lomi" unutar kabine, i taman ce lepo odraditi posao. Ako ne zardja, ili sta vec ti Italijani rade

                      Evo i par slikica silikonskih crevca i jos par sitnica, ukljucujuci i filter - imate sliku da vidite KOLIKI je filter u stvari, zato i rekoh da nemam tu bas TOLIKO mesta za manevar i izmestanje boostera do farova



                      A otprilike ovako bi trebalo da izgledaju i na tom mestu da stoje dva coilovera koji ce izigravati dodatna ukrucenja i ublazivace cimanja motora, svaki sa svoje strane:



                      Eto, toliko za sad, work in progress
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • civi
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2005
                        • 1492
                        • Pozarevac

                        More mani kocnice el proradio taj motor ocemo zvuuuuuuuuuuk
                        Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                        - Kako to misliš, kočim?

                        Comment

                        • monkey
                          CBC Senator
                          • 14.11.2006
                          • 286
                          • Porec, Hrvatska

                          svidja mi se onaj natpis na poklopcu glave... ecopower...

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Nije niti ce skoro. OK?

                            Sad ozbiljno, iskreno se ponekad zapitam kome uopste pisem ovoliku temu, i zbog cega? Poenta cele teme je da poneko uz moje greske nauci ponesto, i da mozda da neki koristan predlog, vidi na koji nacin se resavaju neki problemi, na sta se sve moze naleteti u ovakvim projektima, i slicno. Dakle, edukacija, pre svega. Meni ova tema ne treba, sve sto me interesuje mogu da dogovorim i pitam par ljudi koje ovde smatram merodavnima. Temu i postove u njoj postavljam iskljucivo radi ljudi kojima ovo moze koristiti da NAUCE PONESTO!

                            Ali vecina pitanja se izgleda svodi na "kad ce motor", "jao kako li to shiiishtiii" i slicne tupavstine...To smara, ljudi.

                            Dakle, proradice kad proradi. Ako iko moze da nadje interesovanje da prati temu cisto prakticne koristi radi, ili da pomogne ili da nesto novo nauci, smatracu da tema ima svrhu i pisacu povremeno u njoj.

                            Ako se svako interesovanje u temi svodi na decacke komentare tipa JOOOJ KAKO LI TO IDE, SUPER, GENIJALNO, GUZVA ASFALT - da, znam, ali zbog takvih komentara ne vredi se truditi, verujte.

                            O tome kako ide, kako se cuje, kako guzva asfalt, i KADA CE PRORADITI - pisacemo kada za to dodje vreme.

                            Od ECOPOWER nece ostati mnogo, malo ce da radi brusilica...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BMW 325i
                              CBC Senator XXL
                              • 25.06.2005
                              • 338
                              • Novi Sad

                              Evo ja pratim temu svakodnevno,bez obzira sto se ne ukljucujem u svaku diskusiju,postujem kad imam sta da kazem...
                              Ja radim "isto" to,ali sa BMW-ovim motorm M20 (zezno sam se sto nisam uzeo M50 ali...sta sad...ima vremena) i nemam ni blizu toliko problema,ali ce problemi tek doci,cekam jos da mi stigne standalone i pocecu da sastavljam motor,ali tada cu otvoriti vec svoju temu pa cemo videti sta i kako...

                              Znaci samo nastavi da radis i postujes ima mnogo ljudi koji citaju,gledaju i cute

                              Good Luck

                              Doris je vozila mini moris.

                              Comment

                              • M-power
                                Moderator
                                • 10.01.2005
                                • 10060
                                • Bg; Banovo Brdo
                                • CorsaC, astra H,

                                Originally posted by BMW 325i
                                Znaci samo nastavi da radis i postujes ima mnogo ljudi koji citaju,gledaju i cute


                                Dobar ti onaj yugov cep za ulje.....imacemo barem nesto zajednicko
                                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                                Comment

                                Working...
                                X