M3 projekat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Teoretski klip u glavnom kocionom cilindru uma odredjeni precnik.

    Zna se za glavni kocioni cilindar koliki mu je max. hod.

    Obicno jedan klip na glavnom potiskuje 2 klipa na tockovima.

    Zapremina potisnute tecnosti na glavnom cilindru je ista kao i zapremina zbira 2 klipa na tockovima.

    Precnik klipa na gl. kocion. cilindru je manji od precnika na tockovima.

    Glavni kocioni je konstruisan tako da kad se pusti pedala povuce malo

    ulja i vrati klipove na tockovima malo.

    R1-precnik glavnog cilindra

    R2-precnik cilindra na tocku

    H1 hod glavnog cilindra

    H2-hod cilindra na tocku

    V1(R1)^2*Pi]*H1

    V2(R2)^2*Pi]*H2

    V1=2*V2

    Odnos (2*H1)/*H2 je direktno povecanje snage hidraulicnim putem.

    Pedala kocnice je poluga.

    L1 rastojanje od tacke vesanja pedale do gazista pedale

    L2-rastojanje od mesta vesanja pedale do mesta gde se dodiruje sa klipom glavnog cilindra.

    Odnos L1/L2 predstavlja povecanje snagu mehanickim putem.

    Rastojanja se ne mere pravolinijski.

    Recimo L2 se meri tako sto se izmeri najkrace rastojanje od ose klipa do tacke vesanja pedale.

    Znaci meri se normala na osu simetrije klipa.

    Povecanjem sile kocenja povecava se i hod pedale kocnice sto nije dobro

    jer se sporije odreaguje zato sto noga pravi veci hod.

    Zato se i koristi vakum aparat da bi hod bio kraci a snaga da ostane ista.

    Ali sve ovo ti ne vredi kad ne znas koliko puta vakum povecava snagu.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      Kao sto prethodnik rece, kod hidraulike vaze osnovna pravila proporcionalne fizichke volumetrije.

      Lake racunice i bez ikakvih komplikacija.

      Kako god, jedna stvar koja je ustaljena kod racing automobila je da isti najcesce nemaju servo pomagala, niti za upravljach niti za kocnice, prioritet je na osecaju a ne na komforu.

      Nekih 50-70kg potiska nogom za blokadu tocka je cesta pojava na racing automobilima.

      No, kako u danasnje vreme ide rame uz rame i faktor komfora, odlucio bi se za ostavljanje serva za kocenje na autu i prebacio kocionu grupu na drugo mesto koresteci se dodatnim polugama.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Kanarinac
        CBC Senator XXL
        • 08.10.2004
        • 2870
        • BG,Weedikovac

        Na karabalicevom zutom m-u je servo kochnice (ako sam dobro shvatio) je premeshten iza fara sa vozahcke strane.E sad ne znam kako je on to dalje povezivao i sl.

        I love my

        Comment

        • BMW 325i
          CBC Senator XXL
          • 25.06.2005
          • 338
          • Novi Sad

          Originally posted by Kanarinac
          Na karabalicevom zutom m-u je servo kochnice (ako sam dobro shvatio) je premeshten iza fara sa vozahcke strane.E sad ne znam kako je on to dalje povezivao i sl.
          Upravo tako,takav sistem (preko poluga nekih...) ima i 5-ica E34 sa V8 motorom (nisam 100% siguran) tako da se koristi taj princip kocnica...Nikad nisam radio niti bih radio tako da detalje ne znam,ali je naravno izvodljivo i dosta ljudi to radi tako da nije sumnjivo resenje,...

          Evo ti kako to otprilike izgleda...kontaktiraj Alena (Karabalic) pa pitaj...

          Doris je vozila mini moris.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            To sa postavljanjem iza levog fara sam vec dao predlog 206-ici na PP, no kad malo bolje razmislim, radje da se tezina nalazi iza prednje osovine.

            Prebacivanje cele grupe na desnu stranu koja je hladna strana ima vishe smisla chak i zbog poboljsanog balansa po duzinskoj osi.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • BMW 325i
              CBC Senator XXL
              • 25.06.2005
              • 338
              • Novi Sad

              Originally posted by BOOST
              To sa postavljanjem iza levog fara sam vec dao predlog 206-ici na PP, no kad malo bolje razmislim, radje da se tezina nalazi iza prednje osovine.

              Prebacivanje cele grupe na desnu stranu koja je hladna strana ima vishe smisla chak i zbog poboljsanog balansa po duzinskoj osi.
              Pa bmw-ovim motorima usis/izduv stoji obrnuto od slucaja koji je sad kod njega sa SAAB-ovim motorom...tako da ...ali ovo provereno radi posao sa SIGURNOSTCU tako da ja ne bi mnogo izmisljao toplu vodu oko toga.
              Doris je vozila mini moris.

              Comment

              • Memphis_Raines
                CBC Član
                • 07.12.2006
                • 99
                • NBG Blok 30

                Pa kola za obuku voznje imaju dvostruke pedale, instruktor koci sa suvozackog, a kocioni klip i servo su ispred vozaca, mogao bi da se upotrebi isti sistem, ili slican, da komplet kocioni i servo odu ispred suvozaca ako tamo vec ima mesta. osovina oko koje rotira pedala se produzi e voila!
                The time you enjoy wasting is not wasted time
                Growing old is mandatory, growing wise is optional

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  Ja sam za fabricko resenje - ovo koje je BMW325i pokazao.


                  Mana vecih klipova (po meni) - veca kolicina tecnosti tako da se dobije meksa pedala (koliko god da je tecnsot nestisljiva, ipak je malo stisljiva) i veca neovesana masa. Znam da su to lepe aluminijumeske lagane celjusti, ali su ipak teze od onih sa manjim klipovima ili manje klipova.
                  smanjenje precnika glavnog kocionogo, sa druge strane, cini hod pedale vecim. I naravno menjanje odnosa poluge pedale povecava hod. Nema druge nego da se eksperimentise. Ako se stavljaju svi elementi novi, treba naci neku preporuku pa doterivati po svom ukusu. Ako vec imas nesto za pocetak, probaj pa modifikuj tamo gde ces dobiti najmanje negativnih efekata (a ti sam odredjujes sta su negativni efetki - znas kakvu kocnicu volis).


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Bilo kakav eksperiment koji nedrzi proporcije frikcije na prednjim/zadnjim diskovima po normativu koja je fabrika uradila je gresja.

                    Zeli se zadrzati stabilan zadnji trap prilikom jacheg kocenja.

                    Ovde je potrebno znati sta je bilo na autu a sta je sada.

                    Promer klipova koji su bili i koji su sada, broj klipova povrsina naleganja pakne itd itd. Sve kako za prdnje tako i za zadnje. Balans mora da opstane.

                    Dakle, posto su celjusti vec promenjene sta je bilo a sta je sada tu?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • BMW 325i
                      CBC Senator XXL
                      • 25.06.2005
                      • 338
                      • Novi Sad

                      Onda jednostavno iskoristite fabricki sistem,ja sam sebi stavio servo od IX-a odnosno modela sa 4 vuce koji ima neki kao dupli servo i razlika je veoma osetna...
                      U svakom slucaju koristite neki drugi servo i rezultati ce biti bolji (npr. od E36 itd.)
                      Doris je vozila mini moris.

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        @Boost,
                        Zar ne moze balans da se podesava rucnim regulatorom sile (pritiska) za zadnje kocnice?


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • NickRP
                          CBC Senator
                          • 19.10.2005
                          • 263
                          • Serbia - Germany

                          Originally posted by b_samardzic
                          L1 rastojanje od tacke vesanja pedale do gazista pedale

                          L2-rastojanje od mesta vesanja pedale do mesta gde se dodiruje sa klipom glavnog cilindra.

                          Odnos L1/L2 predstavlja povecanje snagu mehanickim putem.

                          Rastojanja se ne mere pravolinijski.

                          Recimo L2 se meri tako sto se izmeri najkrace rastojanje od ose klipa do tacke vesanja pedale.

                          Znaci meri se normala na osu simetrije klipa.
                          Zasto se L2 meri / racuna ovako, ne razumem? Recimo da mi je sipka izmedju papucice kocnice i kocionog cilindra beskonacno dugacka, ispada da onda nikako ne mogu da delujem silom vecom od 0 na kocioni cilindar... sto je netacno... ili ja propustam nesto?

                          Urose?

                          Pozz,
                          Nikola

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            Ovaj citat mi deluje ok. Mozda ga ne kapiramo isto...
                            Bilo da je sipka koja gura klip dugacka 50mm ili 500mm, normalno rastojanje ose klipa od tacke gde se kaci pedala kocnice je isto.


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • dfast
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2005
                              • 1302
                              • Hoofddorp NL /Bgd

                              Tamic (T60 ili T75, kamion) ima kocioni cilindar bez serva. Malo je deblji i nije dugacak a kad je sve u redu sa kocnicama pedala je prilicno laka za kocenje. Doduse on ima dobose na sva cetri tocka, ali ne vidim preveliku razliku u zapremini cilindara na tockovima s obzirom da ce bembara imati pozamasne celjusti. Cisto kao ideja za razmatranje, ako se odluka padne na varijantu bez serva.

                              Comment

                              • NickRP
                                CBC Senator
                                • 19.10.2005
                                • 263
                                • Serbia - Germany

                                @Uros:
                                Ok, razumeo sam sada, prvo mi je bilo malo konfuzno, i pogresno sam shvatio sta je covek hteo da kaze... Sve ok.

                                Comment

                                Working...
                                X