Teoretski klip u glavnom kocionom cilindru uma odredjeni precnik.
Zna se za glavni kocioni cilindar koliki mu je max. hod.
Obicno jedan klip na glavnom potiskuje 2 klipa na tockovima.
Zapremina potisnute tecnosti na glavnom cilindru je ista kao i zapremina zbira 2 klipa na tockovima.
Precnik klipa na gl. kocion. cilindru je manji od precnika na tockovima.
Glavni kocioni je konstruisan tako da kad se pusti pedala povuce malo
ulja i vrati klipove na tockovima malo.
R1-precnik glavnog cilindra
R2-precnik cilindra na tocku
H1 hod glavnog cilindra
H2-hod cilindra na tocku
V1
(R1)^2*Pi]*H1
V2
(R2)^2*Pi]*H2
V1=2*V2
Odnos (2*H1)/*H2 je direktno povecanje snage hidraulicnim putem.
Pedala kocnice je poluga.
L1 rastojanje od tacke vesanja pedale do gazista pedale
L2-rastojanje od mesta vesanja pedale do mesta gde se dodiruje sa klipom glavnog cilindra.
Odnos L1/L2 predstavlja povecanje snagu mehanickim putem.
Rastojanja se ne mere pravolinijski.
Recimo L2 se meri tako sto se izmeri najkrace rastojanje od ose klipa do tacke vesanja pedale.
Znaci meri se normala na osu simetrije klipa.
Povecanjem sile kocenja povecava se i hod pedale kocnice sto nije dobro
jer se sporije odreaguje zato sto noga pravi veci hod.
Zato se i koristi vakum aparat da bi hod bio kraci a snaga da ostane ista.
Ali sve ovo ti ne vredi kad ne znas koliko puta vakum povecava snagu.
Zna se za glavni kocioni cilindar koliki mu je max. hod.
Obicno jedan klip na glavnom potiskuje 2 klipa na tockovima.
Zapremina potisnute tecnosti na glavnom cilindru je ista kao i zapremina zbira 2 klipa na tockovima.
Precnik klipa na gl. kocion. cilindru je manji od precnika na tockovima.
Glavni kocioni je konstruisan tako da kad se pusti pedala povuce malo
ulja i vrati klipove na tockovima malo.
R1-precnik glavnog cilindra
R2-precnik cilindra na tocku
H1 hod glavnog cilindra
H2-hod cilindra na tocku
V1

V2

V1=2*V2
Odnos (2*H1)/*H2 je direktno povecanje snage hidraulicnim putem.
Pedala kocnice je poluga.
L1 rastojanje od tacke vesanja pedale do gazista pedale
L2-rastojanje od mesta vesanja pedale do mesta gde se dodiruje sa klipom glavnog cilindra.
Odnos L1/L2 predstavlja povecanje snagu mehanickim putem.
Rastojanja se ne mere pravolinijski.
Recimo L2 se meri tako sto se izmeri najkrace rastojanje od ose klipa do tacke vesanja pedale.
Znaci meri se normala na osu simetrije klipa.
Povecanjem sile kocenja povecava se i hod pedale kocnice sto nije dobro
jer se sporije odreaguje zato sto noga pravi veci hod.
Zato se i koristi vakum aparat da bi hod bio kraci a snaga da ostane ista.
Ali sve ovo ti ne vredi kad ne znas koliko puta vakum povecava snagu.
Comment