Chini mi se da sam video te vagice u Boban centru.Vidi sa Igoricom mozhda on zna neshto vishe.A kad saznash napishi ovde poshto i meni treba da spustim malo auto pa da ne radim na pamet
Ako znas raspored masa pri stajanju, moze da se nadje teziste. Kad nadjes teziste i dodas usporenje, dobijes jednacinu koju das nekom fizicaru ili matematicaru, i on ti resi. Trebalo bi da je prosto za onog ko zna
Stvar je malo komplikovanija od toga. Radi se o odredjivanju tzv. Center of gravity height, koji se ne moze izracunati i odrediti samo pomocu statickog rasporeda mase. Trebaju mi vage, odnosno mogucnost da izmerim tezinu na prednjim tockovima dok je auto na ravnom, i dok je dignut za, npr. 40-50cm.
Znam kako i sta dalje racunati, nije raketna nauka da mi treba matematicar ili fizicar.
Poenta je da se polje FRONT FORCE ON MASTER CYLINDER ROD manje-vise izjednaci sa REAR FORCE ON MASTER CYLINDER ROD poljem, sto u prevodu znaci da dobijate maksimalnu kocionu silu napred/nazad uz vodjenje racuna o dinamickom transferu mase, tako da (ako do toga dodje) ako tockovi i krenu da blokiraju pri kocenju da se to desi otprilike u isto vreme.
Kvaka u celoj racunici je VEHICLE CENTER OF GRAVITY - sto mora da se izmeri. Sve ostalo mogu da izmerim bez specijalnih alata, za to mi trebaju vage.
The difference between men and boys is the price of their toys
Mesto centra mase po ravni poda mozes lako da dobijes iz masa koje bi ti ispisale te cetiri vage i razmaka izmedju njih, to verovatno znas. Po vertikali mozes negde da procitas. Ima jos jedna glupa fora, da ga podignes bocno do tacke kada je u ranotezi na dva tocka, tako da ako ga gurnes na bilo koju stranu on pocne da pada (nazad na tockove ili na bok) tada ti je centar mase tacno iznad linije tockova na koju je oslonjen, i iz ugla karoserije sa tlom se moze izracunati visina centra mase.
P.S. ako je visak, obrisi.
The time you enjoy wasting is not wasted time
Growing old is mandatory, growing wise is optional
Kad budes znao gde je teziste po duzini, na toj liniji popreko, zakaci dinamometar i potezi u stranu pod uglom od 45 stepeni na gore kroz auto, dakle suprotnu stranu u odnosu na tacku vesanja vucne aparature.:
1. na liniji krova
2 na liniji trepne
Odredis da zelis izdizanje te strane za recimo 1 cm
Ocitas razliku ocitanih kilopondi da bi izdigao auto za 1 cm .
Sad imas proporcionalne sile koje su potrebne da bi izvele istu operaciju i one ti govore gde je visinska tacka teze.
Nisam se sa ovim nikad ranije zanimao, ovo mi deluje kao prosta ekvikacija razlaganja sila. Deluje kao najbrzi nacin.
Ili?
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Pa ima milion nacina, merenje sile potrebne da se auto odigne za odredjeni ugao je jedan nacin - iako prilicno neprecizno, mora da se uzme veci "uzorak" od 102cm da bi merenje bilo precizno, a to je malo tesko za izvesti. Svaki nacin podrazumeva ili neprakticno dizanje, povlacenje, i slicno, ili potrebu da se koristi neka vrsta merne opreme. Naravno, sve je posle stvar malo racunice, i dolazenje do rezultata.
Postoji i vise nacina da se makar otprilike odredi ova tacka - dobro pravilo je recimo bumper height - na normalnim autima oko 50-ak cm, ali ovo je malo ekstenzivnije preradjen auto i ne bih da merim otprilike ili neprecizno, ovaj nacin sa vagama i merenjem za zemlji i sa izdinutom zadnjom osovinom je najprecizniji i najlaksi za neki prihvatljivo tacan rezultat.
The difference between men and boys is the price of their toys
Oces racunati sa svim tecnostima u autu , chak i telesnim
Imam premalo podataka o tezinama i dimenzijama da bi se sracunalo. Takodje tezisna visina nije ista na prednjem i na zadnjem trapu sto je vredniji podatak od sveukupne ...
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Racuna se "wet" weight, dakle komplet sa tecnostima i sitim vozacem, nastelovanom visinom vesanja, itd...
Od podataka za odredjivanje CofG mi treba staticni raspored tezine, odnosno samo tezina na prednjoj osovini na ravnom i sa izdignutim zadnjim krajem, medjuosovinsko rastojanje i podatak na koju visinu je podignut zadnji trap. Prelistaj malo ona dva linka koja sam naveo gore.
Tezisna visina je samo jedna jedina tacka u celom autu, i njeno pomeranje se moze meriti ili da merim prednji i podizem zadnju osovinu, ili merim zadnju i podizem prednju, moze i sa strane, kako god, ali je najmanja greska (odnosno najvece pomeranje tacke) pri merenju kako sam napisao.
The difference between men and boys is the price of their toys
Comment