po svemu sudeci mislim da necete stati na 2 bara al ajde...
barem se ja ne bi kladio na to, iako postoji opravdanje da je chukica za boost do 2 bara, cenim da ce da zvechi u prekidach SVE ZIVO i boost i rev. limiter ali ima da ide boz sachuvaj
shto kaze Rale
brrrr
svaka cast nema shta
Pa te Toyote rade i sa kuhinjskom bocom i baštenskim crevom za gas gurnutim u karburator.
To košta 200 evra... Gde? Nema nigde ali je jeftino
Pa, mislim da cemo za sada stati na 2 bara, dok ne vidimo kako ce motor sa ovom mapom da izgustira ovaj nas jad od goriva. Ako EGT bude OK, videcemo...
The difference between men and boys is the price of their toys
Prvobitne mape su bile probne - kvalitet goriva (citaj: kolicina goriva za hladjenje, brzina sagorevanja, EGT i ukupna snaga) je bila velika nepoznanica, mape paljenja pravljene vrlo konzervativno, pritisak ni blizu onoga sto motor moze izvuci, itd...
Po logovanju bitnih parametara rada motora, napravljena je nova mapa sa prilicno dobrom idejom dokle se sme ici sa stepenom paljenja, boostom, popeglan je rad na leru, odziv na gas, auto mnogo lakse radi bez brljavljenja, rupa, itd...Ta mapa je sada unutra, i recimo da je prilicno dobro prilagodjena samom motoru.
Za neka dalja povecavanja pritiska potrebno je napraviti nove logove, da se vidi koliko dobro motor sada radi, da li je eventualno negde "na nozu", da li injektori imaju dovoljan kapacitet za dalje povecanje, da li postoje korekcije paljenja ili neka druga intervencija zbog visokog EGT-a, itd...
Kada se ti logovi naprave i auto dobije neke ozbiljnije kilometre, eventualno se moze izvuci jos malo, ali verujem da bi se eventualno moglo bezbedno dodati jos jedno 50-ak KS na tocku, sve preko toga bilo bi bespotrebno "silovanje". Moze, naravno, ali zahteva dodatne prerade, tipa drugi injektori, druge klipnjace, itd...
Ova mapa koja se sad koristi, daje recimo 90% iskoristenosti motora i 99% je uskladjena sa kvalitetom goriva i nameni auta. Ako skoro i bude nekih prepravki bice usmerene na peglanje malih rupa i nesavrsenosti pre nego na povecanje snage.
The difference between men and boys is the price of their toys
Zasto nos stop spominjes "ovo nase lose gorivo" ???
Posto to nije auto za do posla i nazad, valjda mozes izkombinovati neko kvalitetnije gorivo??
Mislim poznata mi je prica kako mozak ispravlja "bad fuel" (cak sam i raleta malo ugnjavio da mi pojasni nacin rada ) ali opet...., da li mora da ide shit sa nasih pumpi????
Ne mora, naravno, verovatno cu za neke trke i koristiti nesto bolje gorivo, ili dodavati i etanol.
Ali, posto auto nije pravljen da bude samo za trke, nego da moze i regularno da se vozi, hteo sam da ga prilagodim uslovima kakvi kod nas vladaju po pitanju goriva, da ne budem ogranicen sa te strane, da budem siguran da ce i sa ovim nasim djubretom sigurno raditi onako kako treba da radi. Zafali mi goriva, stanem, sipam sta nadjem, i pun gas, a da znam da nece da zvekne zbog loseg goriva...
Ako nekad i ubodem bolje gorivo, dobro je, ako bude morao da radi na djubre - moze i to, ja to znam i ne razmisljam o tome.
Znaci, planiraj za najgore, nadaj se najboljem, i nikad nemas problem
The difference between men and boys is the price of their toys
5-7% bez ikakve brige da ce napraviti bilo kakvu stetu, meni je sistem pravljen da moze da radi samo na etanol ako treba, ali iz drugih razloga necu terati vise od 15%.
I jos jedna stvar, etanol ni u kojoj varijanti nece nastetiti motoru, ali u odredjenim uslovima moze da osteti elemente sistema snabdevanja gorivom (pumpe, dizne...).
The difference between men and boys is the price of their toys
Comment