Od E36 sam probao, ali ne da nema mesta nego ne postoji teoretska sansa da se uklopi...evo ti jedna slikica cisto da vidis u cemu je problem - pogledaj razliku crteza obicne i hidraulicne letve, odnosno velicine i pozicije "glave" na koju se kaci kardan volana, nacin kako i gde je letva okacena (pomerena na pravljene nosace ispod same traverzne) i koliko je "na milimetar" napasovana i ova obicna letva u odnosu na one vodove ulja, traverzu, itd. Mislim da ce ti biti jasno da su slabe sanse i da se hidraulicna sa E30 ubaci tu negde, a kamoli sa E36 ili neka druga, veca...
Meni ni najmanje ne smeta sto letva ima milion krugova lock to lock, cak naprotiv - treba mi da je sto preciznija i manje "nervozna" kako bi auto mogao da se drzi mirnim na pravcu, umesto da svaki i najmanji pokret volana baca auto van pravca. A sto ima vise krugova, potreban je veci okret volana da bi se desilo bilo sta, samim tim lakse je drzati auto na pravcu. Za drift i neko opasno kontriranje bio bi problem, ovako ne.
Drugo je pitanje i ostatak instalacije - pumpa (imam je, ali se koristi za nesto drugo...), servo rezervoar, vodovi, eventualno hladnjak, itd - ali kapiram da bih sve to na krov okacio ako vec ne mogu nigde drugde, samo da letva moze da stane
The difference between men and boys is the price of their toys
Elektricni servo ima samo elektricnu umesto pumpe na remenicu, sve ostalo je maltene isto, i zahteva servo letvu, na mehanickoj ne postoji nista na sta bi imalo poente dovoditi ulje pod pritiskom
Manji mi je problem pumpa i ostatak instalacija, fali mi prostora za hidraulicnu letvu...
Ima trkackih varijanti elektricnog serva, ali to je totalno druga prica - tu nema ni pumpe niti bilo kakve druge instalacije, sistem je identican kao mehanicka letva - ima samo dodat elektromotor na pusku volana koji cita silu kojom se okrece volan, i pojacava je. Ima svoj ECU, i generalno je dobra stvar, samo sto tu postoje 3 mane: tek takav sistem nema sanse da stavim jer jednostavno nemam mesta u kabini za to, kosta kao nov bubreg, i preterano opterecuje kardan od puske volana do letve. Kod hidraulicne letve sila na tom kardancicu je mnogo manja jer se pojacavanje sile radi na letvi - kod ovakvog elektroserva pojacavanje sile se vrsi na puski volana, pa se mnogo vecom silom opterecuje taj kardancic, sto upravo i hocu da izbegnem, pored toga sto pokusavam da izbegnem bildovanje podlaktica svaki put kad udjem u auto...
E sad, kao krajnja alternativa, postoji i EPAS sistem sa (pazi sad...) Corse C - elektromotor koji vrti osovinu volana Naravno, mnoooogo jeftiniji nego ove motosport varijante, ali zato bi tu bilo budzevine koliko hoces...maloseckanja osovine volana, malo prilagodjavanja ECU-a, ali izvodljivo. Ali bi ZAISTA bilo lakse sa hidraulicnom letvom...
The difference between men and boys is the price of their toys
Da, ali jedino za Corsin EPAS sam nasao firmu koja moze da reprogramira ECU koji ih kontrolise. Sam EPAS bez ECU-a mi ne vredi mnogo, i to sve pod uslovom da samo motor moze da se odvoji od letve i nekako nakalemi na pusku volana koju koristim.
The difference between men and boys is the price of their toys
Opterećenje kardana volana će biti isto kao i sada ako staviš onaj električni od Fiata ili tako neki, jedino ako želiš da rasteretiš taj deo za ubuduće onda servo letva igra značajnu ulogu.
Znam da ce opterecenje kardana biti isto ako iskoristim ovaj EPS od Corse - ali ovako bez serva ipak predstavlja problem. Na pravcu OK, pri manevrisanju u mestu hajde i nekako - ali kad je volan toliko tezak da maltene jedva mogu da ga drzim u ozbiljnijoj krivini, onda je to vec druga prica, i nesto moram da uradim, pa makar ne bilo idealno resenje.
A kako stojim sa gabaritima letvi i raspolozivim prostorom, izgleda da ce biti i jedino moguce resenje.
Jedino me malo brine da taj motoric ne bude malo slabasan, ali sve nesto mislim da je ceo auto tezak malo vise nego neka Corsa sa dizelcinom u nosu, pa jos i vecinom tezine napred zbog FWD...ako i bude iskopcavao, to ce raditi na motanju u mestu, sto mi i nije BAS toliko bitno.
The difference between men and boys is the price of their toys
Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
Da, ima, ali ne citas temu. Ima i ECU bez kog taj el. servo nece raditi, a cije reprogramiranje da bi mogao da radi u necemu van Stila - niko ne radi. Za Corsu modifikovani control box za EPS postoji.
The difference between men and boys is the price of their toys
Znam da ce opterecenje kardana biti isto ako iskoristim ovaj EPS od Corse - ali ovako bez serva ipak predstavlja problem. Na pravcu OK, pri manevrisanju u mestu hajde i nekako - ali kad je volan toliko tezak da maltene jedva mogu da ga drzim u ozbiljnijoj krivini, onda je to vec druga prica, i nesto moram da uradim, pa makar ne bilo idealno resenje.
Pogrešno sam razumeo da te brine dodatno opterećenje kardana ili cevi volana, u svakom slučaju takav auto je teško voziti sa direktnim volanom sa letvom koja nije predvidjena za tako nešto, au stvari, znam ja, nećeš ti to nikad završiti
Pazi, znas kad ces TI onu Alfu da zavrsis? Moj auto makar vise nije nekretnina...
Nisi pogresno procitao, zaista me i brine preterano opterecenje kardana, ali po svoj prilici, slabo sta mogu da uradim oko toga. Ono sto eventualno mogu da uradim je ugradnja ovog EPS-a, i to ce makar resiti probleme preterano teskog volana za vreme voznje, sto ponekad zna da bude ozbiljan problem. Pa makar nesto da resim...
The difference between men and boys is the price of their toys
...a, jel' može da se iskoristi motor el.serva sa Stila, a softver sa Corse ?
Stilo ima dual drive el.servo, što znači da sa pritiskom opcije City, volan bukvalno vrtiš sa 1 prstom...i to vrhom prsta.
Zbog toga mislim da nema problema sa snagom tog motora...
Comment