BMW E39 523i problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redbull
    CBC Član
    • 07.06.2008
    • 31
    • nis

    BMW E39 523i problem

    Pozdrav svima
    Imam 523i `97 god. Pre nekih 2 meseca sam imao problem sa autom. kad je na leru lose je radio a prilikom ubrzavanja je trokirao. Ukratko, izmenjao sam sve filtere, sve svecice, ocistio brizgaljke i opet nista. Auto se i dalje isto ponasao. Kad sam kupio polovan Idle control valve, problem je skoro bio resen.
    Naime, auto je super radio i na leru i vise nije trokirao pri uvrzavanju. Jedini problem je bio sto mi se auto kad ga upalim, prvo ugasi JEDNOM. Ja ga onda ponovo ODMAH upalim, i onda radi ok.
    Medjutim, u poslednje vreme auto opet lose radi na leru, tj. vibracije su nepodnosljive. U toku voznje je sve ok. Normalno ubrzava, ne trokira, potrosnja mi je ok (oko 12 litra po gradu sa povremenom ostrijom voznjom).Ali na rad na leru je mnogo los. Na leru radi na nekih 500 obrtaja i nema skakanja i osciliranja broja obrtaja, ali sam primetio da kad na primer dodam gas i drzim ga na nekih 750-800 obrtaja onda je sve ok. Mada, do prosle nedelje je bilo ok i na 500 obrtaja, cak ni tada nije bilo vibracija koje imam sada. Znaci, i sada radi povremeno ok i na 500 obrtaja a onda odjednom pocne da se trese ceo auto sa vibracijama iz motora, kao da mu ne rade svi cilindri.
    Nekoliko majstora mi je reklo da je problem u Idle Control Valve-u i da ipak kupim nov. To sam i uradio ali se auto opet isto ponasa na leru.Sta mislite da je problem? Da li je problem u protokomeru (mada broj obrtaja mi ne skace niti imam povecanu potrosnju). Neko kaze da je mozda i lambda sonda. Stvarno ne znam sta da vise da radim.
    I da, zaboravio sam da kazem da mi se sada auto ugasi 2 ili nekad cak 3 puta kad ga palim. Znaci on upali odmah, i to lako, ali onda kao da ne moze da odrzi broj obrtaja i gasi se sam, i to bez obzira na doba dana. Primetio sam da se auto gasi cesce kad je hladnije vreme.
    Inace kad je zamenjen idle control valve, nista nije resetovano.
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    #2
    Re: BMW E39 523i problem

    Originally posted by redbull
    Inace kad je zamenjen idle control valve, nista nije resetovano.
    Verovatno samo ovo pravi problem,pod uslovom da je zamenjen zbog dijagnostikovanog kvara a ne "verovatno je ICV"...
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • redbull
      CBC Član
      • 07.06.2008
      • 31
      • nis

      #3
      Za ICV nije ni bio kod greske jer je bio mehanicki kvar na njemu, tj. ona klapnica je bila u pitanju. Inace, taj ICV(ili step motor, ili lerlauf ventil) je problem kod skoro svih BMW-a jer se brzo zaprlja. Problem se obicno resava ciscenjem ali u mom slucaju ciscenje nije pomoglo jer je mehanicki bio pokvaren.
      Cinjenica je da sam posle zamene ICV-a resio problem prilikom ubrzavanja. Auto vise ne trokira pri ubrzavanju (vuce i ubrzava kao lud) ali je rad na leru i dalje los. Da li je normalno da na leru radi na 500 rpm?
      Znaci vozne karakteristike i potrosnja su sasvim normalne ali kad je na leru, ponekad kao da radi na 4 od 6 cilindra. A i buni me ovaj problem sa gasenjem auta. Prvi put se ugasi (kad je hladno ume i po 2-3 puta), onda ga ja ponovo,bez ikakve pauze, odmah upalim i tad je ok. Kao da "mora" da se ugasi jednom.

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Da li si nekada oprao i detaljno ocistio leptir (klapnu) gasa?
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • redbull
          CBC Član
          • 07.06.2008
          • 31
          • nis

          #5
          Klapna gasa je proveravana i ok je (cista je).

          Comment


          • #6
            Samo osnovni podaci za motor:

            -6 cil. redni benz.,VANOS upravljanje ventilima
            -inj:sekvencijalno multipoint,MAF senzor
            -ign:MAP-DI,6 bobina

            -TP senzor tipa potenciometra

            Da li je normalno da na leru radi na 500 rpm?
            Ne.750 +/- 50 rpm
            Nisi rekao da li svetli MIL?Neki izveštaj sa dijagnostike,kodovi grešaka?Kada se motor upali hladan (ujutro npr.) da li podigne broj obrtaja na oko 1200 pa spusti nakon nekog vremena na 500 ili je sve vreme 500 rpm?

            dopuna: drive-by-wire
            servo motor leptira gasa,
            senzor položaja pedale gasa-APP,takođe tipa potenciometra (po autodati)

            Comment

            • redbull
              CBC Član
              • 07.06.2008
              • 31
              • nis

              #7
              Kad ga upalim ujutru, on digne broj obrtaja na 1200 i onda odmah pocinje da pada. Onda pocinje da se "muci" da odrzi broj obrtaja. Obrtaji skacu i padaju u rasponu od 50-700 rpm, Sve to traje 10-ak sekundi i onda se ugasi jer ne moze da odrzi broj obrtaja. Odmah ga ponovo upalim i onda je sve "ok", mada nekad ume da se desi i po 2, a retko i 3 puta. Jednostavno, kao da "mora" da se ugasi jednom. Ovo se desava bez obzira na doba dana, a narocito je izrazeno kad je hladnije vreme i kad motor nije paljen po nekoliko sati.
              Inace, u toku voznje se nikad nije ugasio.
              Neko vreme drzi na 700 rpm ali posle padne na 500 rpm. I sto mi je najcudnije, i na tih 500 rpm ponekad radi super, bez ikakvih vibracija. Ali kad pocnu vibracije u motoru, ceo auto pocinje da se trese i vibrira a broj obrtaja uopste ne varira.

              Comment


              • #8
                Koliko je vremena prošlo od ugradnje novog ICV i da li je to rađeno u ovlašćenom BMW servisu?Da li ti se nekad u vožnji palila traction control (ASC) ili MIL (check engine) lampica?
                To što kad je motor hladan podigne broj obrtaja na 1200 pa ih spusti govori da ICV ventil ima mehaničku funkciju i da postoji električna veza između ventila i ECU.Izgleda da je problem baš u tome ako nije urađena procedura adaptacije nakon ugradnje novog ICV.

                Comment

                • redbull
                  CBC Član
                  • 07.06.2008
                  • 31
                  • nis

                  #9
                  Elwood, pre svega hvala ti sto se trudis da mi pomognes!

                  Ovako, lampica za ASC mi je non stop ukljucena jer su mi oba prednja Wheel Speed Sensor-a crkla pa mi ne radi ABS, a samim tim ni ASC. Tako sam i kupio auto. Planirao sam prvo ovo da sredim pa onda da krenem na ABS.
                  Sto se tice Idle Control Valve-a, prvo sam kupio polovan. Kad sam stavio taj polovan, auto vise nije trokirao pri ubrzanju i voznji, a i na leru je lepo radio neko vreme(ali isto na 500 rpm). Tako je bilo nekih mesec i po dana.
                  Onda je opet poceo da trese i vibrira na leru, pa je majstor opet posumnjao na ICV. Onda ja narucim ICV iz Nemacke od jednog druga. Covek mi donese, original BOSCH-ov(inace, samo BOSCH ih i pravi za moj model, ako ne i za sve BMW-e). Stavimo nov ICV, ali opet isto.
                  Neko mozda i ne bi obracao paznju na sve ovo, ali planiram da ugradim sequent plin u auto pa pretpostavljam da bih imao velikig problema sa plinom posle.
                  Sto se tice Check engine lampice, nista mi se ne pali. E sad, mozda je bas sa tom lampicom nesto radjeno pre mene, jer mi se isto ni ABS lampica ne pali, a ABS mi ne radi.
                  Kad sam bio na dijagnostici, majstor je kao pronasao neke greske i resetovao ih. Izbacilo mu je i gresku za Lambda sondu ali nju nije mogao da resetuje. Sve je to bilo pre zamene ICV-a. Kao za maler, kad god ga odvezem kod nekog majstora on radi kao sat.
                  Da li je moguce da je otisla Lambda sonda? Ponavljam, potrosnja mi je oko 12 litara po gradu, sto je za auto od 170 KS i 2500 ccm sasvim ok. A i u voznji i ubrzanju nemam nikakvih problema.

                  Comment


                  • #10
                    Tu smo da pomognemo.Lambda sonda ne utiče na tvoj problem sa ler gasom kada je motor hladan.Ako je neispravna treba je svakako zameniti.Kroz potrošnju goriva će sama sebe isplatiti.
                    Na osnovu električne šeme od tog motora i tvoje informacije da je bosch ICV u pitanju,mislim da sam pronašao kandidata.Da li ovo na slici izgleda kao taj deo koji je ugrađen?Ima konektor sa 3 pina.

                    I unutra:

                    Teorija:To je bosch-ov rotacioni tip IAC ventila sa dva namotaja i permanentnim magnetom.Namotaji se napajaju sa dva četvrtasta signala,s tim da je jedan invertovan u odnosu na drugi.Odnos impuls/pauza na tim signalima određuje na koju stranu će se okretati onaj metalni zatvarač na drugoj slici dole.

                    Ako neko zna kakva je procedura za adaptaciju ler gasa na ovom modelu bilo bi od velike pomoći.

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Koje svecice svo to vreme vozis?
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • redbull
                        CBC Član
                        • 07.06.2008
                        • 31
                        • nis

                        #12
                        Elwood, da, to je taj deo koji je ugradjen.
                        M-Power, koristim NGK svecice bas predvidjene za ovaj model, BKR6EK. Inace, na njemu su bile BOSCH-ove SUPER 4 sa 4 pipka pa sam ih zamenio sa novim NGK.
                        Kako je moguce da ponekad i na 500 obrtaja radi perfektno i mirno a onda pocne da podrhtava?

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Stavimo nov ICV, ali opet isto
                          kako stavite ?
                          jeli imate softver za postavljanje ?
                          da li znate kodove i da li imate licencu za programiranje ICV ?

                          radi se o drive by wire sistemu, dakle komplet elektronskom (čitati softverskom) kontroloma kao osnovom za sve.
                          pa i ler je softverski.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • redbull
                            CBC Član
                            • 07.06.2008
                            • 31
                            • nis

                            #14
                            Stvarno nisam znao da mora da se radi i softversko podesavanje.
                            Jednostavno, skinuta je stara komponenta a postavljena nova, prostim prikljucivanjem preko konektora sa 3 pina i povezivanjem creva za vazduh.
                            Da li se to softversko podesavanje moze uraditi samo u ovlascenom BMW servisu ili to moze uraditi i drugi servis?

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #15
                              Ako doticni model ima drive by wire sistem, onda mu nije potreban dodatni ICV poput onog na slici. Standardni ICV je obican elektromagnetni ventil i programiranje kompjutera se radi samo ako postoji greska u dizajnu ECU-a. Obicna zamjena dijela trazi tzv. "relearn" proceduru koja varira prema raznim modelima. Ta procedura ne spada u kategoriju programiranja. Obicno se motor stavlja pod elektricno opterecenje, volan se smota do kraja, automatski mjenjac se ubaci u brzinu. Na taj nacin ECU "nauci " operacione parametre.

                              Moguce je da ovdje imate vise nego jedan problem. Sto je s pritiskom goriva? Integritet usisnog sistema? Tlak usisne grane? Itd, itd?

                              Comment

                              Working...
                              X