Probaj da stavis NGK BKR6E to je V- line 28 bez K na kraju. Nije skupa investicija a mislim da moze dovesti do poboljsanja ili potpunog resenja problema.
BMW E39 523i problem
Collapse
X
-
Ja sam kriv.Servo upravljanje leptira gasa definitivno postoji i deo je ASC sistema.Ima dva leptira gasa,gde je drugi klasični sa sajlom.To je već viđeno rešenje.
(Stvarno ako je leptir gasa električni,onda nema potrebe za ICV bypass-om jer on sam može da obavlja tu funkciju.)
Sto je s pritiskom goriva? Integritet usisnog sistema? Tlak usisne grane? Itd, itd?
...
Još jednom sam pogledao električne šeme motora i ABS/ASC i moja greška je u pitanju.Nema APP-a,nema govora o drive by wire
Oznaka motora je 25 6S 3,već naredne (1998.) godine su napravili 25 6S 4 koji je novija verzija istog motora sa drive by wire leptirom gasa.Greškom sam gledao stariju i noviju verziju istovremeno.
Comment
-
-
Naravno da nije u pitanju drive-by-wire sistem, to je bio sluchaj tek sa M54 motorima.
Ne prochitah nigde da jesi to radio, ali ako nisi trebalo bi da "zakachish" auto na el. dijagnostiku. Meni to "smrducka" na neki senzor, a ako je vec ICV zamenjen onda ili je u pitanju "falsh" vazduh ili recimo TPS (Throttle Position Sensor).
Mislim da bez izveshtaja sa dijagnostike lovimo u mutnom... To shto ti se ne pali MIL ne mora da znachi da je sve u redu...
Comment
-
-
Evo me ponovo, ali na zalost sa istim problemom.
U medjuvremenu sam promenio "crankcase ventilation valve, oil separator" ili ventil regulatora pritiska ili kako ga nasi majstori jos zovu: "membrane uljane pare". Membrane su bile pocepane.
Posle zamene tog dela auto je stvarno poceo bolje da radi. Nije vise bilo onog samog gasenja auta kad se upali prvi put i mucenja odrzi broj obrtaja. Ranije je kad se upali auto prvi put, narocito kad je hladnije vreme, skoro kao po pravilu morao da se ugasi jednom. Auto pokusava da odrzi broj obrtaja ali mu to ne uspe i ugasi se posle 30-ak sekundi. Ja ga odmah onda upalim i onda se vise ne gasi. Sa ovim delo je to reseno.
Medjutim, problem sa radom na leru i dalje postoji.
Auto radi perfektno prvih 5 minuta posle paljenja, drzi broj obrtaja na 750-800 rpm, a onda motor pocne da trese i vibrira na leru toliko da se ceo auto trese, spusti ler na nekih 500 rpm, a i performanse u voznji mu postaju ocajne.
Na dijagnostici je pokazao samo neku gresku u vezi lambda sonde. Majstor mi je rekao da je problem verovatno u fals vazduhu.
Zamenio sam ulje i sve filtere, ocistio brizgace, proverio sva creva, zamenio dihtung na usisnoj grani, zameno sve svecice, stavio nov lerlauf ventil...
Danas sam proveravao bobine, svecice i one gumene lulice ili prikljucke za svecice (coil boots). Merio sam otpor na bobinama i na ovim lulicama i sve je ok, vresnosti su kao u Autodati. Iskljucivao sam jedan po jedan konektor na bobinama, menjao mesta lulicama, menjao svecice i zakljucak je sledeci:
Ne radi jedan cilindar (u nekim momentima sam imao utisak da ne rade cak i dva cilindra), ali UVEK RAZLICITI CILINDRI.
Znaci, one vibracije motora i celog auta su posledica toga sto ne radi jedan cilindar.
Napominjem da je broj obrtaja na leru nizak, oko 500 rpm, ali da uopste ne varira. Potrosnja benzina je nepromenjena.
Da li cu zamenom lambda sonde resiti ovaj problem?
Comment
-
-
Nemoguce je sa sigurnoshcu reci da ce zamena o2 senzora reshiti problem, mozhe ali i ne mora
Ako hladan motor sad radi kako treba i odrzhava obrtaje a pochne da brljavi tek kad se ugreje, to mozhe da asocira na problem sa o2 senzorom/senzorima. U periodu "zagrevanja" motora smesha se odredjuje po otvorenom modu i tek kad motor dostigne radnu temperaturu ecu pochne da ochitava vrednosti sa lambde i da shodno tome kontrolishe stohiometrijski odnos.
Na osnovu toga mozhe se pretpostaviti da problem jeste u lambda senzoru/senzorima, poshto se problem ne javlja u periodu dok se ulazni podaci sa lambde uopshte ne "obradjuju".
Medjutim, problem mozhe biti negde sasvim drugo i zamena sonde se mozhe ispostaviti kao promashena investicija. Ako dijagnostika izbacuje greshku koja ukazuje na lambdu to ne mora da znachi da je definitivno problem sama sonda. U ovom sluchaju i sa ovakvim simptomima koje imash, to shto elektronika ochitava sa lambde mozhe da znachi i da je problem u MAF senzoru, TPS senzoru (polozhaj leptira gasa) ili senzoru bregaste. A upravo nishta od ovih senzora nisi proveravao/menjao, bar sudeci po tvom zadnjem postu. Problem mozhe da bude i ono shto sam ti napisao ranije, a shto je pomenuo i "majstor" - falsh vazduh, pa lepo proveri sve dihtunge, creva (narochito ono rebrasto u usisnoj grani jer u prelomu "rebara" zna da pukne nakon 10+ godina), proveri i dihtovanje creva kod kucishta MAF senzora kao i crevo u obliku "lule" koje povezuje usisnu granu sa ICV ventilom, jer su to kritichna mesta. Proveri i bobine, ako su marke Bremi pokushaj da ih zamenish odgovarajucim Boschovim sa nekog drugog auta tek da isprobash kako se auto ponasha. Te Bremi su obichno s*anje i znale su da prave cheste probleme, BMW ih je naknadno totalno izbacio kao i Beru i ugradjivao je samo Bosch. Dakle probaj sa zamenom bobina i "lulica" pa javi rezultate.
Ako ne bude promena, onda ti iskreno saverujem da odesh do Mitica i ostavish auto da reshe problem onako kako i treba da se reshi. Zamenio si puno toga, ulozhio novca ali je problem, ili bar deo problema, josh uvek tu. Sad planirash zamenu o2 sondi, novi troshak i cimanje, sa opet neizvesnim rezultatima. Dakle, izlazhesh se troshkovima a bez potpunog i detaljnog pregleda i dijagnoze mozhemo ovako da se vrtimo do u nedogled, trosheci vreme a u tvom sluchaju i vreme i novac. Zato je bolje da "prezhalish" servis kod Mitica ali ce bar (nadam se) problem reshiti i novac necesh bacati uzalud nadajuci se da cesh jednom da "ubodesh" reshenje. Nije da se mesham, samo mislim da bi to bio najracionalniji pristup u reshenju ovog konkretnog problema.
Pozz
Comment
-
-
@overspeed
imao sam isti problem na hondi. u pitanju su bile brtve pgmfi i crijevo na pgmfi. cijelo vrijeme je vukao falsh zrak i to na dijelu spoja pgmfi - vakumski predhcok. tak da se slazem s tobom: pregled brtvi u**** zraka /goriva i pregled crijeva.
lambda sonda ti nece ugasiti auto (javljat ce ti grasku na pumpi goriva, ali ti nece ugasiti auto)
jedino sto ti moze jos utjecati na obrtaje/gasenje auta je razvodnik paljenja (to je isto bilo kod mene, poveca ti se potrosnja- nemiran rad - i onda na kraju mrtav razvodnik)"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Comment
-
-
Throttle position sensor sam ispitivao i dao je vrednosti otpora kao u Autodati.
Camshaft position sensor ili senzor polozaja bregaste sam takodje proveravao i on je dao vrednosti kao u Autodati. Kad sam ga iskopcao i pokusao da upalim auto, nije hteo. Cim sam ga ponovo prikljucio, auto je upalio bez problema.
Crankshaft postion sensor ili senzor polozaja radilice sam juce uzeo da proverim i nisam nikako uspeo. U Bentley-evom uputstvu za M52 motore pise da otpor na konektoru senzora izmedju pinova 1. i 2. treba da bude 1280 oma +-20%. Meni je unimer pokaziovao da je u kratkom spoju. Skinuo sam onu termo izolaciju sa kabla i video sam da su sve 3 zice u kablu ogoljene od izolacije. Izolacija im se raspala, verovatno od temperature. Mislio sam da izolacijom svake zice ponaosob uspeti da sredim kabl, medjutim dosao sam do kraja kabla koji ulazi u senzor. Video sam da su tu sve zice skroz oguljene ali da im je nemoguce price jer je sve to nekako "zaliveno" nekom gumom i plastikom u samom kucistu senzora i nije moguce nista uraditi.
A koliko ja znam, ECU uzima parametre sa tog senzora tek kad auto udje u closed loop rezim, a meni se upravo desava da auto brljavi tek kad udje u closed loop rezim. Dok je hladan sve je perfektno.
Da li je moguce da je moj problem u senzoru pozicije radilice?
Comment
-
-
A da li je moguce da ti ovo pominjesh tek sad?
Senzor pozicije radilice prati "ritam" i hod motora, na osnovu njega i nekih drugih ulaznih podataka ECU "zna" kad i koliko goriva da ubrizga u koji cilindar i u kojem trenutku da zapali smeshu u svakom pojedinachnom cilindru. Naravno da problemi koje imash mogu da budu izazvani kvarom dotichnog senzora, tim pre shto je to bila jedna od karakteristichnih stvari koja se "javljala" na M52 motorima. Senzori su potroshan materijal na automobilu i imaju propisan radni vek od strane proizvodjacha.
Dakle, obavezno sredi to sa CPS senzorom, ako ne reshish ovaj problem reshicesh mnogo drugih za koje nisi ni svestanKao shto rekoh, na osnovu ulaznih informacija sa ovog senzora regulishe se u velikoj meri sam postupak funkcionisanja motora tako da je njegovo besprekorno funkcionisanje od sushtinske vazhnosti. Ovo kazhem tim pre shto je ovaj senzor znao da izaziva upravo takve simptome na M52 motorima, a evo ti i primera sa jednog inostranog site-a:
Hi all
I have the following FAULT CODES on my 323 M52 1996 323i....codes were retrieved using CARSOFT 6.5 :
203 lambda regulation limit exceeded oxygen sensor 2
bank 2 cylinder 4-6 after catalitic converter
202 lambda regulator limit exceeded oxgen sensor 1
bank 1 cylinder 1-3 after catalitic converter
The car is running ok when cold however when it reaches warm temperature is runns rough and idle drops to almost stalling point. I have replaced the O" sensors as well as the CAT CONVERTER...
PLease can anyone help on this problem.
Thanks
--------------------------------------------------
Re: I am almost certain you need to replace the crankshaft sensor , i have a 1997 323i and everytime the car warmed up it started doing what your car does, i changed the mass airflow sensor, throttle position sensor spark plugs and still no luck eventually i changed the crankshaft position sensor and it worked...
Pozz
Comment
-
-
@Overspeed
Druze, hvala ti sto se trudis da mi pomognes...
Crankshaft position sensor sam tek sinoc proverio i dosao do zakljucka da nesto sa njim nije u redu. Narucio sam deo, stize mi sutra, pa mi jedino ostaje da se molim Bogu da ce mi to resiti ovaj problem. Cena je 80 eur., Febi Bilstein.
Sto se tice doticnog ovlascenog servisa u Nisu, napisacu ti jedno iskustvo. Letos mi je auto digao temperaturu, ja ga nekako dovezem kuci. Crkao mi je termostat, ja ga povezem bez njega i probam auto. Medjutim on opet dize temp., i tako nekoliko puta. U tom servisu mi kazu da je otisla pumpa za vodu, visko, termostat, mora da se ravna glava, menja dihtung glave, obradjuju ventili, gumice ventila.... i to ce me kostati 800-1000 eur. Covek mi skratio zivot za 3 godine. Na kraju auto odvezem kod jednog lika i one me zove posle sat vremena i kaze mi da je sve zavrseno i da ce me kostati 10 eur. Problem je bio sto nisam znao da ispustim vazduh, a posle sam i video na netu da je odzracivanje na M52 motorima malo zajebana stvar i da to moras uraditi cak i do 7-8 puta. Toliko o tom servisu iz mog iskustva, a znas jos x ljudi koji su imali slicna neprijatna iskustva.
Sto se tice jos nekih servisa i majstora, moj iskustva su sledeca. Odvezem auto, oni ga prikljuce na dijagnostiku i kazu mi lambda sonda ili fals vazduh. Ali niko nije ozbiljno seo i pregledao auto a svi su uzimali 20-30 eur za tih 5 minuta posla i kazu mi ono u fazonu, doteraces auto kad imam vise vremena pa cemo ga pogledati. Na zalost, to nisu majstori. Ja ih zovem izmenjivaci delova. Sto bi se on drkao sa mojim autom kad za to vreme moze nekom promeniti lamelu, amortizere, plocice i diskove, ulje itd i uzeti 200 eur.
Meni od samog pocetka nije bilo logicno da je lambda sonda, jer samim tim sto po neki cilindar ne radi znaci da nesto nije u redu sa smesom a to onda znaci da ni kiseonik u izduvnim gasovima nije u referentnim granicama, pa je logicno da O2 sensor javlja gresku.
E sad, ono sto me odvracalo od senzora radilice je da gde god sam na netu procitao da je neko imao problem sa tim sezorom, uvek je pisalo da je glavni simptom da se auto ugasi u toku voznje i da nece da upali dok se ne ohladi. Meni se to nikad nije desilo. Zamenicu ga sutra , pa ceo videti.
Jos jedna stvar. U Autodati pise da je brisanje gresaka moguce jedino preko dijagnostickog softvera a negde na netu sam procitao da moze i ako se skinu kleme sa akumulatora. Sta je tacno? I ako to moram uraditi preko dijagnostike, da li to znaci da sutra posle zamene senzora necu osetiti nikakva poboljsanja?
Comment
-
-
Znachi ne mogu da verujem da je takva situacija u MiticuKad tako servisiraju u "ovlashcenom" servisu, onda tek ne chudi shta i kako rade "neovlashceni" servisi i serviseri... OK da je neshta "jache" u pitanju ali za vazduh u sistemu da ti naprichaju toliko glooposti, shta reci...
Dodushe, znam i ja sluchaj da je chovek svoju sedmicu morao da vozi van Srbije, tachnije u Solun jer NIJEDAN iz cele mrezhe "ovlashtenih" servisa BMW-a u Srbiji nije mogao da mu popravi neku gloopost koju su mu dole sredili za sat vremena, odnosno za upola toliko ali ga je koshtalo jedan sat rada servisera. Ovo je bilo pre par godina, zhalosno je shto se u medjuvremenu nije puno toga promenilo
To kad se sa mrtvim senzorom ugasi auto i nece da se upali dok se ne ohladi... Treba samo ischupati iz table osigurach za pumpu, vratiti ga i ponovo dati kontakt - pali k'o minaJendom prilikom sam se tako vozio u autu poznanika dva sata na relaciji "od celih" 80 km...
LM, kad zamenish senzor izbrishi greshku preko el. dijagnostike. I nemoj da se odma' cimash ako ne proradi iz mesta kako treba, mozhda ce trebati par krugova i nekoliko startova zbog adaptacije ecu-a, ali chisto sumnjam da necesh osetiti brzo poboljshanje i izostanak tih simptoma...
PS. Nema na chemu
Comment
-
-
Originally posted by redbullCrankshaft postion sensor ili senzor polozaja radilice sam juce uzeo da proverim i nisam nikako uspeo. U Bentley-evom uputstvu za M52 motore pise da otpor na konektoru senzora izmedju pinova 1. i 2. treba da bude 1280 oma +-20%. Meni je unimer pokaziovao da je u kratkom spoju...
Izbrishi greshku iz memorije, resetuj adaptivne vrednosti i kao shto napisah juche sachekaj neko vreme da odradish par desetina startova i vozhnji. I poshto cesh vec da se petljash sa dijagnostikom neka ti ochitaju verziju softvera ecu-a pa javi ovde o kojoj reviziji se radi.
Pozz
Comment
-
-
-
Sinoc sam probao da raskacim lambda sonde.
Prvo sam raskacio jednu sondu i auto je radio ok skoro 15 minuta. Pomislio sam da je stvarno problem u sondi jer je 15 minuta auto radio mirno i na leru, a i ubrzavao je kao nikad. Motor nije tresao i sve je bilo ok. Posle 15-ak minuta, spustio je obrtaje i opet poceo po starom. Onda sam ponovo prikljucio sondu, ali bilo je isto lose.
Posle nekih 2 sata ponovo sam seo u auto, ali sam sad iskljucio drugu sondu. Opet ista prica. Radio je super 15-ak minuta a onda poceo da trokira.
Posle sam probao razne kombinacije, sa obe, samo sa jednom ili samo sa drugom. Definitivno da bolje radi bez jedne sonde neko vreme, ali opet nema pravila sa kojom.
Comment
-
Comment