Eto... Još na prvoj strani pomenut je filter goriva,a čovek nas "dovezao" do devete...Na pitanje odgovara pitanjima Kad bih morao svakome da objašnjavam zašto ovo,a ne ono gde bi tu bio kraj?Ma...meni je preko glave priče i objašnjavanja ,posle 23 god.borbe sa razno-raznim krševima... ,treba zasukati rukave i raditi...
Brick je super precizno objasnio sve do tančina,samo nekako...ja bih više voleo da umesto rail,duration etc. koristimo naše,adekvatne izraze (premda razumem značenje),nekako je lepše...Lično više volim zavrtanj i navrtka i podloška,nego "šraf", "matica", "šajbna", no to je moj ukus,a o ukusima nije raspravljati.
Ok,dobro je da smo došli do kraja,do neke nove dijagnostičke zavrzlame )
Pozdrav svima!
BP
************
i ja sam mislio da li da koristim neki domaci izraz ili strani, ali kako nisam siguran koji domaci izraz je dovoljno precizan i jednoznacan rekoh da je bolje strani jer tu nema dileme na sta se misli.
mozgalica je super, ioanko odavno neka tema nije imala ovako eksplozivan razvoj a i naucilo se koliko je auto i motor i oko njega kompleksna stvar sa raznih aspekata a neka sitnica moze mnogo toga da poremeti.
U mom slucaju filter je bio zacepljen. Ne dovoljno da bi pokazao pad pritiska.[/b]
Cekaj sta ovo znaci, da je filter bio u maleru a da je pritisak bio OK. a da auto nije radio kako treba. Pojasni malo.[/quote:22wrfj1j]
M-power, dosta za danas. Pitaj Ivvan-a, Doru i ostale. Oni su danas diplomirali na tu temu.[/quote:22wrfj1j]
Ne, bas zelim tebe da pitam jer znam na sta ciljas. Opet pojasni ali prosto za mene laika da posle ne bude zabune, posto ocu da budem edukovan jer ako to ne uradis dzaba smo se igrali.[/quote:22wrfj1j]
Nisam siguran koji dio te muci. Zacepljen filter i dobar pritisak goriva!!!
Ako si citao prethodne napise jasno ti je da je potrebno upariti volumen zraka i volumen goriva. Kad se prostor kojim gorivo putuje znacajno smanji volumen goriva opadne i smjesa postane mrsava. Pritisak je rezultat energije potiska pumpe i otpora koji pruza suzeni prostor na drugoj strani.
Ma ne radi mi lubenica vise. Sutra. [/quote:22wrfj1j]
E pa to sam cekao da mi objasnis i vidi se da izvines kako lupas evo moje poruke u vezi toga jos pre napisane
He,he ono za bricka i internet je strava fora.
Nadam se da mi ne odvlacis paznju na drugu stranu nego me pitas za gorivo jer donekle otkrivas da sada idemo u pravom smeru.
Ajde posto smo rekli da je regulator ispravan, brizgaljke ciste i uredu sa pulsom, voltazom DC-om i ostalim. Idemo na benzinsku pumpu.
Sta kaze propisani pritisak u sistemu a sta manometar kad se prikaci izmedju gorivne pumpe i regulatora pritiska na rail i kako se pritisak odrazava na razlicite obrtaje
Znaci lepo sam napisao da se izmeri pritisak i kakve on veze ima sa filterom kad se meri na Railu posle filtera. Znaci filter moze da bude zapusen koliko hoce ako je posle njega pokazan odgovarajuci pritisak onda ga ima dovoljno sem sto je jedini problem onda maltretiranje pumpe.. Cak sta vise kazes na manometru se nemogu videti te male razlike. Koje crne male razlike kada pumpa gruva obicno 3 bara a regulator ptitiska 2,5 bara. Tu postoji rezerva od 0,5bara koja mora opasti da bi pritisak u railu bio manji i time uticao na manji protok na diznama.
Znaci ne bi mnogo da davim i znam da je tesko napamet otklanjati kvar ali kad si vec postavio pitanje moras biti tu i citati sve odgovore jer ako preskocis neki kao i ovaj svi ucesnici koji pisu isto automatski odstranjuju to kao problem i prebacuju se na druge stvari .
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Eto... Još na prvoj strani pomenut je filter goriva,a čovek nas "dovezao" do devete...Na pitanje odgovara pitanjima Kad bih morao svakome da objašnjavam zašto ovo,a ne ono gde bi tu bio kraj?Ma...meni je preko glave priče i objašnjavanja ,posle 23 god.borbe sa razno-raznim krševima... ,treba zasukati rukave i raditi...
Brick je super precizno objasnio sve do tančina,samo nekako...ja bih više voleo da umesto rail,duration etc. koristimo naše,adekvatne izraze (premda razumem značenje),nekako je lepše...Lično više volim zavrtanj i navrtka i podloška,nego "šraf", "matica", "šajbna", no to je moj ukus,a o ukusima nije raspravljati.
Ok,dobro je da smo došli do kraja,do neke nove dijagnostičke zavrzlame )
Pozdrav svima!
BP************
Osim filtera spomenuto je dosta drugih stvari. Nabacano je nesto sto bi moglo biti bez logicke veze sa situacijom. ako se predpostavlja da imamo bogatu smjesu, makar to bila i pogresna pretpostavka, ideja o zacepljenom filteru je bezpredmetna. Ovo nije bio kviz o odrzavanju i zamjeni dijelova, vec dijagnosticki kviz.
Slazem se u vezi jezika, no lakse receno nego napravljeno. Balkan je oduvijek u toj situaciji. I rijec filter je stranog porijekla. Amerikanci su nedavno promjenili standard; ECM sada nazivaju PCM (power control module). Dali je kontrolni racunar dovoljan prijevod? Vjerojatno ne, s obzirom da ima toliko razlicitih. Kako prevesti ignition module? Termin elektronika vise je nego nedostatan.
Zasukivanje rukava i rad su vrijedni postivanja, no vjestina i poznavanje svoje struke olaksavaju taj rad i cine ga isto vremeno proizvodnijim i financijski unosnijim.
[M-power, dosta za danas. Pitaj Ivvan-a, Doru i ostale. Oni su danas diplomirali na tu temu.
E dobro je ako smo diplomirali
Dora, Brick kaze da masa goriva ne igra nikakvu ulogu te da se nicim ne mjeri. Dali se ti slazes s njim. Nakon svega, ti si imao iskustvo s pumpom koja daje dosta goriva pri leru, ali ne i pri opterecenju. A takodjer si napravio jednostavan experiment s cjevcicama razlicitog promjera ).
PS. Jeste ovaj Valent Vudriga zajebant.
Gospodo drugovi, radionica Valenta Vudrige je zadnja stanica na putu ocaja nekolicini obliznjih radionica. Kad zaglave i pocnu cupati kose zovu mene. To nista ne govori o meni vec samo o njima kao nedostatno obrazovanim za svoj posao i lijenim da krenu tim putem. Ovdje ima prilika za to na pretek.
Tim istim mehanicarima, trojica su u istoj radnji i imaju PCM tester koji cita kodove i parametre (serial data), voltmetre, te tester ispusnih plinova. Nisu koristili nista osim PCM testera. Vidjeli su kod, parametar od 1V, izmjerili pritisag goriva na propisanom mjestu a to je prije regulatora pritiska goriva. Na osnovu tih podataka "zakljucili" su da im treba nova L. sonda koju su potom postavili da bi dosli do istog rezultata. Posto nisu znali osmisliti cijelu situaciju, jurili su vlastiti rep odredjeno vrijeme i odustali. Nedostajao im je Brick-ov plan.
Kad sam ja preuzeo situaciju, poceo sam ocitavanjem koda i svih parametara koji mogu imati vezu s bogatim gorivom. Taj fiksni nivo L. sonde je je bio sumnjiv pa sam odlucio napraviti prvi korak u ispitivanju ispravnosti sonde. Ja u ovom trenutku ne znam nista o pritisku goriva i ne zanima me, ja zelim znati dali je sonda ispravna. Poigravam se obrtajima motora, nista. Odpojio sam vece crijevo podtlaka motora da bih omrsavio smjesu i hocu vidjeti parametar sonde. Motor se ugasio. Ovdje nesto ne stima. Prebogata smjesa voli dodatni zrak. Tu se javlja prva sumnja o ispravnosti podatka sa PCM testera i moja prva pomisao je bila neispravna sonda. Cesto se sonde ostete pri transportu a i mehanicari ih znaju srusiti na pod za vrijeme instalacije, a pojedini znalci ce cak upotrijebiti zracni pistolj pri montazi.
Sljedeca faza je prikopcavanje testera ispusnih plinova, te mjerenje funkcionalnosti sonde voltmetrom. Plinovi su mrsavi sto je jos uvijek adekvatno parametru L. sonde od 1V. Ako je sonda pokvarena na tom nivou PCM dobiva signal koji mu kaze da je smjesa bogata i na osnovu toga oduzima gorivo. Za sada, sonda je moj krivac. Zato jer mi nije poznato da je na tom vodu napon od 3V. Nakon ocitavanja tog napona voltmetrom odmah je bilo jasno gdje lezi zec. Cim je sonda odvojena signal sonde na voltmetru se vratio na 100 mV stoje odgovaralo stanju ispusnih plinova.
Dalje je trebalo pronaci kratki spoj. Posto je PCM fizicki vrlo dostupan, spojka je odvojena i posto je napon od tri volta jos bio prisutan znalo se da ne dolazi s PCM-a vec Zbog kratkog spoja na kablovima.
Ma zna Brick! Ja sam povukao novu liniju, jer je bilo lakse i dobili smo ispravnu funkciju elektronike i sensora koji u ovom trenutku ispravno mjere i reagiraju na stvarno stanje.
U prvoj fazi PCM je oduzimao gorivo elektronski, smanjivanjem pulsa ubrizgavaca (sapnica ????) povrh hidraulicki onesposobljenog sistema za dovod goriva. Treba razliciti dovod goriva do ubrizgavaca i samu elektronsku kontrolu ubrizgavanja.
Sad se radi procjena novonastale situacije. Kad se motor momentalno nagazi do daske smjesa se mora obogatiti i signal nase sonde mora se popeti 800-900mV. Dali cu ja sad izvaditi sve sapnice i testirati ih prije nego izmjerim pritisak / protok goriva? Ne, ja cu spojiti manometar, mjerac pritiska goriva, tocno tamo gdje je tvornicki predvidjeno; (Brick ce definitivno voljeti ovaj detalj); da bih nasao da je pritisak odgovarajuci tvornickoj specifikaciji.
Sad, posto ja ne vjerujem u manometre i pritisak kao jedinu i pouzdanu informaciju, ja sam izvadio svog vjernog suborca zvanog MJERAC PROTOKA TECNOSTI, kalibriranog prema specifinoj tezini benzina.
Normalno, pritisak dobar, volumen drasticno smanjen. Brick, tko bijase taj Bernuli?
Sad, naravno preostaje da se ispita sistem dovoda goriva, a to cemo ostaviti Dr. Boci
Sve u svemu sat i pol od pocetka do kraja.
Gospodo drugovi, kaze moja gospodja da nisam oprao sudje vec tri dana. Jasno mi je da je ova tema daleko od zavrsene. Cut cemo se kasnije.
Dora, Brick kaze da masa goriva ne igra nikakvu ulogu te da se nicim ne mjeri. Dali se ti slazes s njim. Nakon svega, ti si imao iskustvo s pumpom koja daje dosta goriva pri leru, ali ne i pri opterecenju. A takodjer si napravio jednostavan experiment s cjevcicama razlicitog promjera ).
PS. Jeste ovaj Valent Vudriga zajebant.
Pokušavao sa, sinoć da angramiram tvoj nik ne bi li otkrio neke takve sklonosti, mada i ovo Vudriga deluje dosta provokatvno. )
NHF, zezamo se
Pošto ja ovo dopisivanje shvatam kao zabavu tako i pristupam. Kad mi treba neka stvarna pomoć zovem odma koga god. Iz tog razloga meni ovde nije bilo bitno čiji je veći nego da se zezamo, ako nešto i naičiš još bolje.
Inače slabo pratim ovu temu pa ako sam napisao par poruka znači da je bila zaniljiva
Zašto ovakav uvod. Imam jako veliko iskustvo sa ovim dopisivanjem pa znam da neam šanse da se razumemo jer ide sporo. Pritužbe su na račun toga da nije jasno formulisano pitanje pa do odgovora kontra pitanjem.
E sad, sistem odgovora je bio takav da se ne otkrije kvar i da se ne odmogne. U ličnoj konverzaciji ili na terenu bi to išlo brže i bolje.
Sad što se tiće pitanja, ja koristim raznorazne cevčice da bi menjao potpritisak i time nešto dobio.
Zna Brick vrlo dobro da je bitna masa goriva da bi imao odnos koji želiš.
Sa druge strane ja sam napisao ako je dotur goriva dobar, ti si opet na to napisao da ne potrvdjuješ ali ni ne odričeš, dakle stavio si mi na volju.
Sa druge strane, moje iskustvo sa pomenutom pumpom je bilo dokazivo na manometru. Jasno mi je šta hoćeš da kažeš sa suženjem i pritiskom ali nisam siguran da bi mi to palo na pamet kao nedostatak goriva, no u praksi bih odmah pitao koliko je prešao i baci to pa stavi novo.
Opet kapacitet raila plus konstantan pritisak me ne uverava da je u tome problem i moguće osiromašenje smeše pogotovo na leru. Mislim da bi morao dobro da se isparazni da bi mu zafalilo goriva a to bi moralo da se vidi na manometru kao sam naveo.
Dora, Brick kaze da masa goriva ne igra nikakvu ulogu te da se nicim ne mjeri. Dali se ti slazes s njim. Nakon svega, ti si imao iskustvo s pumpom koja daje dosta goriva pri leru, ali ne i pri opterecenju. A takodjer si napravio jednostavan experiment s cjevcicama razlicitog promjera ).
PS. Jeste ovaj Valent Vudriga zajebant.
Pokušavao sa, sinoć da angramiram tvoj nik ne bi li otkrio neke takve sklonosti, mada i ovo Vudriga deluje dosta provokatvno. )
NHF, zezamo se
Pošto ja ovo dopisivanje shvatam kao zabavu tako i pristupam. Kad mi treba neka stvarna pomoć zovem odma koga god. Iz tog razloga meni ovde nije bilo bitno čiji je veći nego da se zezamo, ako nešto i naičiš još bolje.
Inače slabo pratim ovu temu pa ako sam napisao par poruka znači da je bila zaniljiva
Zašto ovakav uvod. Imam jako veliko iskustvo sa ovim dopisivanjem pa znam da neam šanse da se razumemo jer ide sporo. Pritužbe su na račun toga da nije jasno formulisano pitanje pa do odgovora kontra pitanjem.
E sad, sistem odgovora je bio takav da se ne otkrije kvar i da se ne odmogne. U ličnoj konverzaciji ili na terenu bi to išlo brže i bolje.
Sad što se tiće pitanja, ja koristim raznorazne cevčice da bi menjao potpritisak i time nešto dobio.
Zna Brick vrlo dobro da je bitna masa goriva da bi imao odnos koji želiš.
Sa druge strane ja sam napisao ako je dotur goriva dobar, ti si opet na to napisao da ne potrvdjuješ ali ni ne odričeš, dakle stavio si mi na volju.
Sa druge strane, moje iskustvo sa pomenutom pumpom je bilo dokazivo na manometru. Jasno mi je šta hoćeš da kažeš sa suženjem i pritiskom ali nisam siguran da bi mi to palo na pamet kao nedostatak goriva, no u praksi bih odmah pitao koliko je prešao i baci to pa stavi novo.
Opet kapacitet raila plus konstantan pritisak me ne uverava da je u tome problem i moguće osiromašenje smeše pogotovo na leru. Mislim da bi morao dobro da se isparazni da bi mu zafalilo goriva a to bi moralo da se vidi na manometru kao sam naveo.
Dora, drago mi je cuti tvoj stav, zato jer realno odrazava moju namjeru i pristup ovoj situaciji. Ovo je format koji mora biti provokativan a donekle i zavodljiv, naprosto jer je i sama sitacija takva. Koliko vidim po nasim forumima, ovo je novitet. Virtualno dijagnosticiranje i popravljanje.
I ja sam ponesto naucio o vasoj strani, nacinu rada, razmisljanja. Ako se odlucim postaviti sljedeci kviz, definitivno cu znati izbjeci neke stvari.
U prethodnom napisu postavio sam vjerodostojan opis tog slucaja da bi svi znali sto i kako se odvilo, doslovce!!!
Brick je pitao za poantu kviza; ja se nadam da ci biti vise nego jedna poanta za sve nas.
Filter goriva lako je zamjeniti kao preventivnu mjeru, no kako cemo zamijeniti nekav skupi dio da bi se dokazala sumnja. Dr. Boca-i ostao je bespotreban suvenir.
Sto se tice nase dileme o pritisku, ja vjerujem da ce svi razmisljti o tome. Ostavit cu to dan ili dva, nek se malo "dokuhava".
Duzan sam odgovor Brick-u i M-power-u, takodjer.
Brick kaze da masa goriva ne igra nikakvu ulogu te da se nicim ne mjeri. Dali se ti slazes s njim. Nakon svega, ti si imao iskustvo s pumpom koja daje dosta goriva pri leru, ali ne i pri opterecenju
brick je rekao, ako nije bilo jasno da sada razjasnim, da masa goriva za ECM ne postoji kao parametar, niti se bilo cime meri.
ja sam imao iskustva sa takvom pumpom koja gubi pritisak pri opterecenju pa na leru lepo daje pritisak a sa povecanjem protoka dizni pritisak opadne ispod kriticne granice.
razlog je bila istrosenost, i jasno se manifuestuje u radu kroz varijacije pritiska koji daje pri promenljivom otperecenju od strane dizni.
inace, bricku je auto samo hobi, ne zivi od toga pa mu je svejedno za kvizove
Sad se radi procjena novonastale situacije. Kad se motor momentalno nagazi do daske smjesa se mora obogatiti i signal nase sonde mora se popeti 800-900mV. Dali cu ja sad izvaditi sve sapnice i testirati ih prije nego izmjerim pritisak / protok goriva? Ne, ja cu spojiti manometar, mjerac pritiska goriva, tocno tamo gdje je tvornicki predvidjeno; (Brick ce definitivno voljeti ovaj detalj); da bih nasao da je pritisak odgovarajuci tvornickoj specifikaciji.
Sad, posto ja ne vjerujem u manometre i pritisak kao jedinu i pouzdanu informaciju, ja sam izvadio svog vjernog suborca zvanog MJERAC PROTOKA TECNOSTI, kalibriranog prema specifinoj tezini benzina.
Normalno, pritisak dobar, volumen drasticno smanjen. Brick, tko bijase taj Bernuli?
cekaj, ovako je interesantnije
merio si pritisak sa manometrom na pravom mestu sa opterecenjem motora, je li tako ?
i pritisak je odgovarajuci fabrickoj specifikaciji pri opterecenju motora isto kao na leru- ovo je jako vazno.
jos jedna interesantna stvar za analizu, kako si merio PROTOK TECNOSTI- dok motor radi pod opterecenjem ili na prazno, odspojio fuel rail ?
Bernuli je fizicar koji je dokazao i postavio fizicki zakon koji je po njemu nazvan a koji kaze da PROTOK tecnosti kroz cev fiksnog preseka direktno zavisi od PRITISKA, dakle veci pritisak veci protok i veci volumen odnosno manji pritisak i manji volumen.
kombinacija VELIKI pritisak a MALI volumen nije moguca kroz cev fiksnog preseka, po fizici )
a tu je i prosta pojava- vodovodni sistem. kada se na kraju vodovone cevi u kojoj je pritisak koji stvara pumpa otvori slavina pa potece voda pritisak omogucava protok vode odredjene zapremine kroz tu slavinu.
kada se pritisak poveca protok vode i volumen vode se povecava, a nikako smanjuje. prosto merenje je postaviti koficu da sakupi vodu i izmeritii stopericom vreme za koje se napuni.
da rezimiram, pretpostavljam da si ti merio protok i volumen pumpe u radu bez opterecenja. pri tome filter goriva ne igra nikakvu ulogu ako je mehanicki ispravna jer u sebi sadrzi prelivni ventil a to je uradjeno iz razloga bezbednosti da se ne bi desilo da u toku voznje ili preticanja dodje do zastoja dotoka goriva i gasenja motora sto bi ugrozilo zivoete vozaca i putnika.
dakle, jos nesto u celoj prici nedostaje, neka karika koja bi povezala nerazumljivo veliki pritisak u sistemu a uz mali protok. jedino sto moze da bude je prikljestena cev u nekom delu gde je smanjen njen poprecni presek a tada je sve logicno i u skladu sa Bernulijem i fizikom.
mi smo svi poretpostavljali da je presek dovodnih cevi benzina fiksan i punog preseka bilo onaj deo od metala bio onaj deo od gume nepsoredno uz filter.
moj bi zakljucak bio da je gumena cev nepsoredno uz filter bila na neki nacin suzena, prikljestena i na tom mestu smanjivala protok/volumen i da je pri intervenciji zamene filtera slucajno to mesto oslobodjeno suzenja, i gumena cev povratila puni protok.
kod kocionih gumenih creva dogadja se da unutrasnji sloj gume odlepi od cevi i smanji protok kocione tecnosti pa kocnice imaju problema da i posle kocenja ostaju plocice da pritiskaju disk.
to nisam video niti cuo da je moguce kod creva za benzin ali za sve postoji i prvi put.
za mene je kljucna stvar pritisak benzina na samom fuel rail-u neporedno kod brizgaljki pri motoru koji je opterecen pa brizgaljke propustaju veliku kolicinu benzina.
da recimo volumen benzina koji dolazi do njih nije dovoljan ECM bi jos vise otvorio dizne je mu loop od L. sonde kaze da pojaca dovod goriva i fuel rail bi imao jos manji otpor oticanju goriva , odnosno pritisak bi se smanjivao a nikako rastao.
ja nisam majstor ali Bernuli je bio domaci zadatak davno doduse a njemu eto verujem
Brick kaze da masa goriva ne igra nikakvu ulogu te da se nicim ne mjeri. Dali se ti slazes s njim. Nakon svega, ti si imao iskustvo s pumpom koja daje dosta goriva pri leru, ali ne i pri opterecenju
brick je rekao, ako nije bilo jasno da sada razjasnim, da masa goriva za ECM ne postoji kao parametar, niti se bilo cime meri.
ja sam imao iskustva sa takvom pumpom koja gubi pritisak pri opterecenju pa na leru lepo daje pritisak a sa povecanjem protoka dizni pritisak opadne ispod kriticne granice.
razlog je bila istrosenost, i jasno se manifuestuje u radu kroz varijacije pritiska koji daje pri promenljivom otperecenju od strane dizni.
inace, bricku je auto samo hobi, ne zivi od toga pa mu je svejedno za kvizove
Za jednog hobistu, on je vrlo ucen znalac koji nastupa sa strascu koja nedostaje mnogima koji stalno rade u ovoj struci. Zamisli sto bi bilo da radi profesionalno u ovoj struci!!!
U vezi ostalog javit cu se kasnije.
kombinacija VELIKI pritisak a MALI volumen nije moguca kroz cev fiksnog preseka, po fizici
a tu je i prosta pojava- vodovodni sistem. kada se na kraju vodovone cevi u kojoj je pritisak koji stvara pumpa otvori slavina pa potece voda pritisak omogucava protok vode odredjene zapremine kroz tu slavinu.
kada se pritisak poveca protok vode i volumen vode se povecava, a nikako smanjuje. prosto merenje je postaviti koficu da sakupi vodu i izmeritii stopericom vreme za koje se napuni.
Misli mda je hteo da kaže onim cevčicama da je filter u normali imao jedan protok a da se iz nekog razloga, zaprljan recimo, smanjio taj protok, to jest suzila cev.
ok, i ja sam pretpostavio da zaguseni filter ima ekvivalent u suzenoj cevi, tada pritisak opada posle tog suzenja a najveci je upravo na samom suzenju. kako se cev siri uz isti volumen pritisak opada uvek bilo da je rec o vodi, benzinu ili bilo kom nestisljivom fluidu.
zato mi nije jasna postavka koja je izmerena nekim metodom da pritisak posle sirenja raste istovremeno dok protok opada.
ako postoji neki takav filter, ja bih se zabrinuo oko konstruktora i fabrike koja je dozvolila da takav auto izadje iz fabrike pogotovu s obzirom da taj filter bez propusnog filtera nije nista jeftiniji.
sta li su jos zaboravili u konstrukciji auta ako su na tako vaznom mestu napravili previd ?
mislim, uzeo sam stari filter i presekao da vidim sta ima unutra i kako je izradjen jer me zanimalo kako to da je fabrika predvidela da se menja tek nakon 80.000km a u praksi to je glatko i po 150.000km dok se ne zapusi. sta mogu, jace je od mene da vidim sta ima unutra )
kombinacija VELIKI pritisak a MALI volumen nije moguca kroz cev fiksnog preseka, po fizici
a tu je i prosta pojava- vodovodni sistem. kada se na kraju vodovone cevi u kojoj je pritisak koji stvara pumpa otvori slavina pa potece voda pritisak omogucava protok vode odredjene zapremine kroz tu slavinu.
kada se pritisak poveca protok vode i volumen vode se povecava, a nikako smanjuje. prosto merenje je postaviti koficu da sakupi vodu i izmeritii stopericom vreme za koje se napuni.
Misli mda je hteo da kaže onim cevčicama da je filter u normali imao jedan protok a da se iz nekog razloga, zaprljan recimo, smanjio taj protok, to jest suzila cev.
Nema svaki filter propusni ventil.
Filterima goriva nije potreban propusni ventil zato jer pumpe imaju ventil za odliv prevelikog pritiska. Filteri obicno imaju jednosmjerni ventil u funkciji odrzavanja pritiska u sistemu.
Comment