DIJAGNOSTICKI KVIZ !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    DIJAGNOSTICKI KVIZ !!!

    Necu navoditi tip vozila jer to nije bitno. Recimo da imamo OBD1 vozilo s multiport ubrizgavanjem, Map sensorom, EGR ventilom i lambda sondom s jednom zicom iz ranih devedesetih. PCM kodovi i parametri su dostupni u limitiranom broju na dijagnostickom testeru. Vozilo postucava i nema snagu. MIL (mulfunction indicator light) stalno upaljen.
    Kako bi vi profesionalci, ili vikend ratnici-amateri pristupili ovom problemu? Koje alate bi koristili?
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    PCM kodovi i parametri su dostupni u limitiranom broju na dijagnostickom testeru. Vozilo postucava i nema snagu. MIL (mulfunction indicator light) stalno upaljen
    koji konkratan kod ili vise njih je ponudila dijagnosticka jedinica, koji sistem ubrizgavanja i koja vrsta motora ?

    na sta se misli pod vozilo "postucava i nema snagu".
    gde po ravnom , na leru, sa kojim gorivom dizel ili benzin, koja spoljan tempratura, zagrejan ili hladan motor ?

    jos previse stvari nedostaje za iole smisleni pristup daljinske dijagnostike.

    kao i na svakom autu sa ubrizgavanjem 2 najvaznija faktora su struja sto se lako da izmeriti, i kolicina goriva pri cemu se opet vrlo lako prvo izmeri tadni pritisak sistema ubrizgavanja (obicno 3.0 ili 2.5 bara).

    MIL lampica kao lampica nista ne govori i vise smeta nego sto koristi jer moze da zbuni a tesko se resetuje kompjuter potpuno od svih naucenih gluposti bez voznje nekoliko dana auta koji je posle popravke postao potpuno ispravan.

    a sta je poenta kviza ?

    ima desetine hiljada razloga zasto se neka stvar dogadja i stoga je voem apozeljno na licu mesta "osetiti" ili imati tacan uvid ( da neko prenese ali apsoloutno samo fakta) u citav niz radnih parametara motora.
    kao i koliko km ima motor, koliko km i kada je radjen koji servis, sta je i kada justirano/podeseno i kontorlisano a sta i kada zamenjeno itd.

    sam kompjuter i prateci senzori se veoma retko kvare a najcesci uzrok problema su konektori, spojevi, korozija kablova i spojeva, i slicne perfierne pojave.

    takodje tu je i faktro neredovnog odrzavanja, recimo neredovna zamena lambda sonde posle 40.000km (ako pricamo o pocetku 90tih godina) sto retko ko ovde sprovodi kao pravilo odrzavanja.

    alati za dijagnostiku auta su prilicno jednoznacni za sve modele motora, vakuum metra, digitalni multimetar, stroboskop, stetoskop, manometar za adapterima za merenje ulja, vazduha, antifriza, goriva..

    OBD 1 je samo pomocni, krajnji korak kada iskustvo i prethodna dijagnostika ne resi problematican slucaj.
    ko krene od kodova lampice ili veruje u njih kao jedinstveni trag nece se mozda bas dobro provesti

    glavna stvar je imati informacije o svom autu, svom motoru, tippicnim greskama, i tipicnim paramterima PRE zapocinjanja dijagnostike a internet i forumi su srecom lako dostupni manje vise.

    poz.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #3
      Pardon, predpostavio sam da ce rijec multiport biti shvacena kao ubrizgavanje benzina. Nije diesel. Motor lagano podrhtava na leru, pod opterecenjem trza, ponekad se hoce i ugasiti. Kad se ugasi odmah hoce upaliti. Desava se pri hladnom i toplom motoru bez obzira na vanjsku temperaturu. Umjesto "na licu mjesta" ja cu ponuditi potrebne podatke onako kako su prikupljani na licu mjesta.
      Ti si vec "probio led" i napravio prvi korak u osmisljavanju pristupa. Nadajmo da ce se i ostali prikljuciti. PCM tester ocitava kod 45, bogata smjesa goriva i parametar lambda sonde u vrijednosti od 1 volt pri svim radnim rezimima motora. Sto dalje?

      Ja nisam navodio specificni model zato jer se ista situacija moze desiti bilo kojem vozilu s navedenim sistemom, a sto se poante tice, ne dodje li to na kraju price.

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4
        -regulator pritiska
        -injektori
        -filter goriva
        -filter vazduha
        -protokomer
        -O2 senzor (lambda sonda)
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #5
          Originally posted by IvanT
          -regulator pritiska
          -injektori
          -filter goriva
          -filter vazduha
          -protokomer
          -O2 senzor (lambda sonda)
          Doticni model nema mjerac protoka zraka, vec MAP sensor koji mjeri podtlak u motoru. Postoji daleko vise mogucnosti, ti si nabrojao samo nekoliko. Regulator ispravan, ubrizgavaci ispravni, pritisak goriva prema specifikaciji, stara lambda sonda zamijenjena novom, filter zraka cist.

          Comment

          • Boki Ar
            CBC Senator XXL
            • 11.11.2004
            • 2827
            • Aranđelovac
            • Vektra

            #6
            "kviz"

            Pozdrav svima!
            za ovaj problem bih upotrebio alat kojim raspolažem...ACR4,mozda comp i interfejs,a ne bih isključio ni "blink" kao krajnju soluciju.Pošto vidim šta je već provereno i da je sonda nova,vrlo je moguće da greška potiče od neke "vulgarnosti" tipa - otkinuta stopica mase na nekom glupom mestu i sl.
            čini mi se da nisi rekao u kakvom stanju je ETC (valjda nije u drugom )?
            Ovakav problem moze da pravi i "bobina"...ako možeš daj još malo konkretnije šta je sve ispitano - šta je preostalo da se ispita...
            Pa , onda idemo na eliminaciju

            Pozdrav ! )
            BP
            ***************

            Comment

            • cuore sportivo
              CBC Senator XXL
              • 16.01.2005
              • 954
              • Bezanijska Kosa
              • Alfa Romeo 147 1.6

              #7
              Samo da Vam kazem(vama koji se razumete u tematiku,ja sam potpuni laik za ovaj domen) da uzivam citajuci ,uceci,zapisivajuci sve sto vi kazete.
              Frik,a.....

              Comment

              • Boki Ar
                CBC Senator XXL
                • 11.11.2004
                • 2827
                • Aranđelovac
                • Vektra

                #8
                "kviz"

                Cuore,ti se ovo šališ sa nama
                Pozzzzzz
                B
                **************ps. imam jednu drugaricu , slikarku , njoj se neobično dopala ova slika u tvom potisu,pa ako možeš - hoćeš šutni mi je "iscela"
                na bpapsolut@ptt.yu

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Da dodam:
                  Pozicija trotela ?
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • cuore sportivo
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2005
                    • 954
                    • Bezanijska Kosa
                    • Alfa Romeo 147 1.6

                    #10
                    Re: "kviz"

                    Originally posted by Dr Boca
                    Cuore,ti se ovo šališ sa nama
                    Pozzzzzz
                    B
                    Ne,ne salim se.Uvek sam voleo kvizove,jos pogotovu ovaj koji je za mene Spansko selo.Tu smo da naucimo nesto......ja polako sve zapisujem......."da ne bude kad se "ON" vrati a svi glavu dole"......i ucim.

                    Pozdrav

                    p.s. slika odma'

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #11
                      Re: "kviz"

                      Originally posted by Dr Boca
                      Pozdrav svima!
                      za ovaj problem bih upotrebio alat kojim raspolažem...ACR4,mozda comp i interfejs,a ne bih isključio ni "blink" kao krajnju soluciju.Pošto vidim šta je već provereno i da je sonda nova,vrlo je moguće da greška potiče od neke "vulgarnosti" tipa - otkinuta stopica mase na nekom glupom mestu i sl.
                      čini mi se da nisi rekao u kakvom stanju je ETC (valjda nije u drugom )?
                      Ovakav problem moze da pravi i "bobina"...ako možeš daj još malo konkretnije šta je sve ispitano - šta je preostalo da se ispita...
                      Pa , onda idemo na eliminaciju

                      Pozdrav ! )
                      BP
                      ***************
                      Snap-On PCM/ECM tester / Scaner komunicira s ovim modelom. Daje kod 45 s opisom prebogata smjesa i L. sonda parametrom od 1 volt. Zasto bi istrazivao bobinu kad ti MIL svjetlo bode oci? Osim toga, zivi parametri su dostupni na testeru. ETC je unutar specifikacije. I ja bih tebe pitao sto je jos preostalo. Procitaj uvodni napis, tamo sam naveo pojedinosti u vezi doticnog modela.

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #12
                        Originally posted by BOOST
                        Da dodam:
                        Pozicija trotela ?
                        TPS unutar specifikacije.

                        BOOST, imam nekoliko pitanja u vezi problema na SAAB-u 9000S (bez turba), 2.0L. Mislim da je to H 2.4.1 tip. Mozemo li to obaviti preko email-a?

                        Comment

                        • Boki Ar
                          CBC Senator XXL
                          • 11.11.2004
                          • 2827
                          • Aranđelovac
                          • Vektra

                          #13
                          dg kviz

                          Aha, sonda na 1V?Ne "fluktuira", a nova je... Pretpostavljam da si ispitao zaptivenost... A ovo ostalo što vidim sve ispravno...Prijatelju,tu je onda "roknuo" ECM...
                          Kaži koji je tačno auto u pitanju,koja oznaka motora ili i to da pogadjamo,znam da je slično...no svaki auto ima svojih specifičnosti.
                          BP
                          **********

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            Originally posted by BOOST
                            Da dodam:
                            Pozicija trotela ?
                            TPS unutar specifikacije.

                            BOOST, imam nekoliko pitanja u vezi problema na SAAB-u 9000S (bez turba), 2.0L. Mislim da je to H 2.4.1 tip. Mozemo li to obaviti preko email-a?
                            Imas mail.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              PCM tester ocitava kod 45, bogata smjesa goriva i parametar lambda sonde u vrijednosti od 1 volt pri svim radnim rezimima motora. Sto dalje?
                              ok, i dalje ne znam o kom sistemu ubrizgavanja pricamo. ako ne zeli sda kazes, prevedi code 45, recimo.

                              inace, fakt da lambda sonda konstantno generise 1V signal znaci da je neispravna i da mora da se zameni.
                              dakle, prvo popraviti sondu pa da idemo dalje.
                              ako ostane problem, velika verovatnoca uz prisustvo bogate smese je da cure brizgaljke, ili su prljave- tek sledi ciscenje.

                              opet ne znam(o) koliko taj konkretan motor ima km iza sebe, i koliki je radni pritisak u common rail-u. ( da li je proveren FPR, regler pritiska goriva ?)
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X