DIJAGNOSTICKI KVIZ !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    #61
    Re: kviz

    Originally posted by Dr Boca
    Hvala Ivane,no mislim da je pisalo drugačije..nema veze kad ponovo dodje,memorisaću grešku i postovaću ovde. Trim bank 2 je drugi cilindarski red kod V motora...
    Valent,izvini...greška u brzini kucanja...Koliki ti je otpor na senzoru (ECT) na hladnom motoru ili si rekao da je ok u svim opsezima?Ček* da se "vratim na početak...Kad otkačiš provodnik od sonde(jedna žica treba da je crna jel*?) a motor zagrejan imaš 3 V?
    Jes...evo već pitano o tome...

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      ako je sumnja da PCM sam daje taj napon od 3V ili da pamti posle reseta prethodni kvar onda je PCM neispravan.

      svi OBD1 sistemu su bas primitivni i imaju jako malu memoriju, Bosov LH ima samo 4 blink koda mogucnosti da zapamti a resetuje se prilicno jednostavno.

      posto je receno da se auto gasi sam od sebe a istovremeno se kaze da je apsoloutno sve u redu sa mehanikom motora, dovodom vazduha i pneumatikom u****, da je sistem ubrizgavanja sa svim svojim komponentama ispravan kao i sistem paljenja preostaje da motor radi na neki SF nacin jer teorija i praksa kazu da uz vazduh, makar priblizno dobro odmerenu kolicinu goriva i varnicu na svecici u pravom trenutku i sinhroni rad ventilskog razvoda motor ne moze da se ugasi, a kamoli nausmice radi pa ne radi pa radi itd...

      L. sonda MORA da generise napon na sebi u opsegu 100-900mV ili je neispravna, pod uslovom da motor uopste moze da radi.

      3000mV nije nikako dobra vrednost i preostaje da se razgranici poreklo te smetnje- L. sonda ili PCM pa da se zna tacno stanje.

      a neki skener ne bi ni pomogao, OBD 1 sistem ne daje parametre niti merne vrednosti preko OBD konektora tako da bi skener pokazao isto ono sto i inace PCM prikazuje preko LED treptanja u obliku kodova.

      ili, nesto se debelo ne slaze u podrazumevanju funkcije OBD sistema prve generacije, kod nekoga od nas u diskusiji.?
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #63
        Originally posted by brick
        Dora ::
        Originally posted by "Valent Vudriga
        Sonda radi u rasponu od 0-1 volt, a napon na nasoj je 3V.


        Još jedno pitanje, napon je meren sa otkačenim džekom koji ide prema kompjuteru ili ne?
        Napon je mjeren bez razdvajanja kablova, sve spojeno.
        cekaj, prvo je bilo da je sonda nova
        -pa je bilo da je zakucana na 1V pri gasenju (spontanom) motora
        - onda da je napon 3V
        i sada na kraju jos i da je pogresno mereno jer nije merena SONDA vec kompjuter.


        ajde da se rascisti, koliki je generisani napon koji daje sonda. znaci samo sonda i digitalni voltmetara impedanse vece od 10 megaoma direktno na nju povezan ?

        bez jasnih fakata sta jeste a sta nije izmereno mozemo da se igramo u krug, bez smisla.

        to sto je nova sonda i dalje ne znaci da je ispravna.
        isto kao i "neko" merenje ne znaci da je izmerena prava vrednost po predvidjenoj proceduri.

        te 2 stvari moraju biti nedvosmisleno utvrdjene za jasni flow chart.
        pa da cujemo...
        Ja sam naveo podatke onako kako ih je vidio PCM tester / scaner, a u svrhu da ucesnici prodju kroz isti proces, +/-, kroz koji je i mehanicar prolazio. Dakle, scaner ocitava gresku 45, prebogata smjesa s L. sondinim parametrom od 1V. Kad se isti napon izmjeri voltmetrom na samoj sondi dok je skopcana s PCM-om iznosi 3V iako je to vrsta koja normalno operira na rasponu od 0-1 volt.
        Razlog toj pojavi je da scaneri tog razdoblja nisu dizajnirani da citaju vise od 1 volt, cinjenica koja neobavjestenog mehanicara moze kostati kose na glavi.
        Ti si prvi pomenuo voltmetar, mjerenje signala direktno na zicama te nepouzdanost OBD1 dijagnostickog sistema.
        Nas problem jos uvijek je prisutan. Sto dalje?

        Comment

        • Boki Ar
          CBC Senator XXL
          • 11.11.2004
          • 2827
          • Aranđelovac
          • Vektra

          #64
          Kviz

          Imaš pravo Brick Još na početku "kviza" da ne preturam sada i ne citiram,rekoh da je ECM "roknuo",medjutim čovek veli da "sam upravo bacio kintu kupivši drugi,koji se isto ponaša i ne mogu da ga "valjnem" ",nem* pojma sad... Samo da ne bude na kraju :
          "momci,malo smo se šalili",a ja
          Molio bih Valenta da sada uradi jedan suma-sumarum,da vidimo gde smo zapravo

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #65
            Koji napon dahe lambda sonda sa open lopp-om?

            Kako izgleda reset sonde? Frekventno gledajuci.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #66
              Originally posted by BOOST
              Koji napon dahe lambda sonda sa open lopp-om?

              Kako izgleda reset sonde? Frekventno gledajuci.
              Napon ne mice s 3V, bez obzira na radno stanje motora.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                tim skenerima koji ne citaju direktno sa senzora nego "zamisljaju" sta bi ECM mozda zeleo da obradi pa to intrepretiraju na svoj neki nedefinisan nacin ja skoro da ne verujem do mere da ih ne bi uzimao u obzir kao fakte. OBD 1 je sam po sebi nepouzdan, ECM moze vrlo malo stvari da obradi a kodovi koje daje su previse opsti i odnose se zbirno cesto na vise mogucih razloga problema.

                zato i pitam za direktno merenje proverenih senzora jer se onda dobijaju nedvosmisleni podaci bez icije interepretacije, vrednost se direktno cita nba instrumentu.

                gde smo stigli/stali- L. sonda ili ECM lazu (?)

                koliki je napon na samoj sondi bez icega drugog nakacenog na nju osim voltmetra visoke impedanse.
                taj podatak je veoma vazan da saznamo da li je zaista smesa bogata kao sto kaze skener ili zapravo i nije bogata.

                kako stvari odmicu, sve vise logika vuce na to da je ECM pokvaren i da lzano singalizuje MIL lapmpicu i kod greske iako je auto u savrsenom stanju, i iz nekog svog neregularnog stanja povremeno resetuje svoj interni watch dog kolo kada mu interni brojac greski dodje do nekog maksimuma i udje u neku besmislenu petlju.

                tipujem na kraju na elektricku gresku, na sam ECM a koja konrketno u njemu je predmet koji se resava tek ako se zna koji je auto uopste u pitanju, koji sistem i uz opseznu dokumentaciju.


                mislim da nije potrebno da pominjem da je napajanje ECM provereno i nije tema- kontakt brava, masa, kablovi do ECM a i sam konektro na ECMu nisu osteceni.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #68
                  Sta se desava kad se otkaci iberlauf?
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #69
                    Originally posted by brick
                    tim skenerima koji ne citaju direktno sa senzora nego "zamisljaju" sta bi ECM mozda zeleo da obradi pa to intrepretiraju na svoj neki nedefinisan nacin ja skoro da ne verujem do mere da ih ne bi uzimao u obzir kao fakte. OBD 1 je sam po sebi nepouzdan, ECM moze vrlo malo stvari da obradi a kodovi koje daje su previse opsti i odnose se zbirno cesto na vise mogucih razloga problema.

                    zato i pitam za direktno merenje proverenih senzora jer se onda dobijaju nedvosmisleni podaci bez icije interepretacije, vrednost se direktno cita nba instrumentu.

                    gde smo stigli/stali- L. sonda ili ECM lazu (?)

                    koliki je napon na samoj sondi bez icega drugog nakacenog na nju osim voltmetra visoke impedanse.
                    taj podatak je veoma vazan da saznamo da li je zaista smesa bogata kao sto kaze skener ili zapravo i nije bogata.

                    kako stvari odmicu, sve vise logika vuce na to da je ECM pokvaren i da lzano singalizuje MIL lapmpicu i kod greske iako je auto u savrsenom stanju, i iz nekog svog neregularnog stanja povremeno resetuje svoj interni watch dog kolo kada mu interni brojac greski dodje do nekog maksimuma i udje u neku besmislenu petlju.

                    tipujem na kraju na elektricku gresku, na sam ECM a koja konrketno u njemu je predmet koji se resava tek ako se zna koji je auto uopste u pitanju, koji sistem i uz opseznu dokumentaciju.


                    mislim da nije potrebno da pominjem da je napajanje ECM provereno i nije tema- kontakt brava, masa, kablovi do ECM a i sam konektro na ECMu nisu osteceni.
                    Kad se sonda otkaci od PCM-a ocitava 100mv na leru i reagira na promjene u rezimu rada motora. U ovom trenutku saznali smo pravo stanje smjese. Brick se kladio na elektricnu gresku i dobio okladu. Linija L. sonde bila je u kratkom spoju s linijom od 5V kojom PCM opskrbljuje
                    sensore ( reference voltage). Lazni signal naveo je PCM na pogresno "razmisljanje", a konsekventno i mehanicara koji je radio vjerujuci dijagnostickom testeru / scaner-u. Kratki spoj je popravljen, PCM memorija ponistena.
                    E sada................. , automobil je testiran u voznji da bi se ponasao nesto malo bolje, ne gasi se ali jos uvijek trza. Memorija kompjutera bez kodova, signal L. sonde nizak oko 100mv, kako na samoj sondi tako i na scaneru. Kao sto sam rekao prije L. sonda i PCM su pouzdano dobri.

                    Jedan problem smo rjesili, no postoji jos jedan. Koje podatke zelite, ili mozda zelite pauzu da se "prozvace" trenutacna situacija.

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #70
                      Originally posted by BOOST
                      Sta se desava kad se otkaci iberlauf?
                      Pardon Boost, nisam vidio tvoj napis. Kao sto vidis pitanje vise ne igra ulogu.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #71
                        Originally posted by Valent Vudriga
                        Originally posted by BOOST
                        Koji napon dahe lambda sonda sa open lopp-om?

                        Kako izgleda reset sonde? Frekventno gledajuci.
                        Napon ne mice s 3V, bez obzira na radno stanje motora.
                        Na koji fazon je sad 100mV na leru i pokazuje pravo stanje, kad sam pitao za open lopp upravo sam mislio da dopustis ECU da bez konekcije sa lambdom odradi simulaciju sa internim naponm 0,450mV.

                        Medjutim, tvoj odgovor je bio da sa raskopcanom lambda sondom imas 3V izlaz iz nje??
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #72
                          btw: Poslao sam mail na prijavljenu mail adresu na forumu, radi SAABa o kojem je bilo reci u startu.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #73
                            Originally posted by BOOST
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            Originally posted by BOOST
                            Koji napon dahe lambda sonda sa open lopp-om?

                            Kako izgleda reset sonde? Frekventno gledajuci.
                            Napon ne mice s 3V, bez obzira na radno stanje motora.
                            Na koji fazon je sad 100mV na leru i pokazuje pravo stanje, kad sam pitao za open lopp upravo sam mislio da dopustis ECU da bez konekcije sa lambdom odradi simulaciju sa internim naponm 0,450mV.

                            Medjutim, tvoj odgovor je bio da sa raskopcanom lambda sondom imas 3V izlaz iz nje??
                            Nisam dobro shvatio pitanje. Pod open loop razumio sam modus rada sistema kontrole goriva, za razliku od closed loop-a. Nisam shvatio da trazis napon na sondi raspojenoj od PCM-a. Sorry!

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #74
                              Originally posted by BOOST
                              btw: Poslao sam mail na prijavljenu mail adresu na forumu, radi SAABa o kojem je bilo reci u startu.
                              Javit cu ti se. Posao i ovaj kviz drze me pod punom parom. Hvala.

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #75
                                Nesiguran u sta se desilo sa sondoma kad su imale prikljucen protvnapon na izlazu. Obicno dolazi do defekta, mogucnost da je i ova lambda sonda ostecena?

                                Imao sam slicne greske ali ne na lambda vodu, vec brljanjem majstora koji su uspevali da podmetnu razne greske nesvesno ostavljajuci kablovsku mrezu da slobodno vibrira i guli izolaciju po srafu (navoju) +12 Bat
                                na anlaseru.
                                Igrom slucaja knoc senzor je dobio 12V na liniju napajanja, APC/Di box, LH 2.4.2 i cranck senzor su spaljeni u jednom potezu.
                                Sama sumnja da se sve to zidesavalo mi nije dala mira da izmenjam i ubijem sledeci niz komponenata, te je greska sanirana pre izmene boxova.

                                Vlasnik je imao srece opet jer je greska na elektricnoj instalaciji kod osiguranja tretirana kao pozar te je izbegao da plati blize danasnjih 4000? davne 92 godine.
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X