Da, sve je to lepo, samo jedna stvar tu fali: razlika u pritisku pre i posle katalizatora je postojala i pre, jer je normalno da pre i posle prepreke neka razlika uvek i postoji, jel' da? E sad, meni apsolutno nista ne znaci sto cu znati kolika je razlika sada, ako ne znam podatak kolika je bila pre, tako da... Fali ti kontrolni uzorak i referentna vrednost za poredjenje, dijagnosticaru, sram te bilo
Buuuuuuusi ha, buuuusi ha
The difference between men and boys is the price of their toys
Pa izbegavam odgovor jer nisam vise 100% siguran pored vas baba Nasti koje mi non-stop trpate bube u glavu
Onaj VV je glavni mutikasa.
206
OK, iskreno nije vise ni bitno, da li ima ili nema merenje pritiska (99% sam siguran da ima jer mi je tako receno),
Samo se nemoj okladiti na to. Jos ima da se vidi.
206
signal od monitor lambde se ne uzima zbog korekcije smese, nije faktor koji utice na performanse motora, ECU radi korekciju samo prema signalu prave lambde.
Provjereno i potvrdjeno kod najjacih autoriteta po tom pitanju u USA. Zadnje sonde se koriste i za korekciju goriva. Koliko veliku, ne znam. Nitko nije probao bez katalizatora.
Ispricavam se zbog potpirivanja vatre, no tako mora biti. Za katalizatore znamo da su neaktivni, no jos ne i da su zacepljeni. To je otvoreno pitanje koje mora biti potvrdjeno na drugi nacin.
VV, miniras mi koncepciju, taman sam mislio da cu imati razlog da razbucam katalizator, da vidim kako to sace izgleda iznutra, oduvek me interesovalo
Sad ozbiljno, razmotri malo to poslednje sto si rekao, da su katalizatori neaktivni a nisu zacepljeni - koji je to kvar, hemijska reakcija, ostecenje, bilo sta - koja uzrokuje katalizatore da izgube kataliticku funkciju, a da se NE zacepe ili raspadnu? Ja za takav nacin i slucaj ne znam, mozda sam neupucen, ali mozda nesto i naucim?
The difference between men and boys is the price of their toys
Ne treba mi ni merac za to sasvim se lepo oseti velika razlika ispred i iza cak i rukom, probao sam to jednom posle autoputa, drugi put posle malo brze voznje normalnim putem, i u servisu, sasvim se lepo oseti da postoji primetna i nimalo mala razlika ispred i iza.
The difference between men and boys is the price of their toys
Kad vec pitas. A da si pitao prije vec bi taj primjerak bio opravljen.
Katalizatori ne vole bilo koju supstancu koja onemogucava kontakt aktivne povrsine i samih molekula plinova. Ako se ta povrsina zaulji, smanjit ce se efikasnost prerade, Ako se izlozi kemikalijama iz antifriza kad brtva glave curi duze vremena ista stvar. Mozes si misliti sto ce napraviti extremni sumpor u vasem gorivu. Dakle, katalizator moze biti 100% protocan i istovremeno kemijski neaktivan. Na ranijim (prije 1996 god.) vozilima nije se trazilo nadgledanje funkcije katalizatora od strane PCM-a. Ne znas pa nije problem. S nastupom OBD II stvari se mijenjaju, pali se MIL.
Do zacepljenosti moze doci na vise nacina. Jedan je dugorocna exponiranost vrlo bogatim smjesama koje rezultiraju cesticama ugljika koje se nahvataju na sacu. Celije saca su nekih 1.5 x 1,5 mm i dugacke kako gdje, 100-150 mm. Radi se o vrlo tankoj kvadratnoj cjevcici.
Drugi nacin je da se zbog mrsave smjese i visokih temperatura sace raspuca i raspadne u manje djelice koji se pocnu "setati" unutar skoljke. Znaju se popreciti u odnosu na tok ispusnih plinova i smanjiti isti, vise ili manje.
S obzirom da EOBD sistem nije dao nikakve signale toliko dugo po pitanju bogate ili siromasne smjese, ja sam se pitao dali je do degradacije kat-a moglo doci zbog ucestale brze voznje (predpostavka s moje strane).
Isto tako je cinjenica da moze postojati problem a da ga PCM ne kodira dok ne postane izrazen do odredjene granice. Zato vec godinu dana pusem u istu sviralu. Logiranje parametara i razumijevanje istih. Nadoci ce to u voznji sto bi rekao moj pomocnik Lukic iz Brckog.
Dao si onom majstoru dobar odgovor, treba znati referentni uzorak pri mjerenju. Nadam se da ovo zadovoljava tvoju radoznalost.
posle prepreke neka razlika uvek i postoji, jel' da? E sad, meni apsolutno nista ne znaci sto cu znati kolika je razlika sada, ako ne znam podatak kolika je bila pre, tako da... Fali ti kontrolni uzorak i referentna vrednost za poredjenje, dijagnosticaru,
naravno da i sa novim katom postoji razlika, ali reko iskopaces vec negde kolika je normalna razlika pritisaka...ako ne za tvoj model, a ono bar generalno za katalizatore, sigurno postoji neki opseg, a kad je zapuseno onda je daleko iznad tog opsega...
Algoritmi za detekciju efikasnosti katalizatora su napravljeni tako da PCM moze uhvatiti degradaciju katalizatora prije nego se pokaze na gas testeru.
Sad se opet krecemo na podrucju tankog leda. Infracrveni mjerac moze pokazati razliku u temperaturi, no to ne znaci da katalizator nema smanjeni kapacitet, sve zavisi od arsina koji se koristi. Ja sam koristio infracrveni mjerac odredjeno vrijeme kod popravaka vezanih za testiranje ispusnih plinova i napustio tu metodu zbog nepouzdanosti.
Metoda je previse pribliznog karaktera. Npr. ako se mjeri na povrsinama koje su razlicitog sjaja dobiju se drugacije vrijednosti za istu temperaturu.
Generalne specifikacije traze razliku u temperaturi od 50-100 stupnjeva farenheit-a, no validacija znacenja nije jednostavna. Na nekim motorima katalizatori i cijevi imaju dvoslojnu ljusku sto onemogucava adekvatno ocitavanje. Postoje jednostavnije i tocnije metode.
Diferencijalni manometar bi eventualno radio na cistom katalizatoru. Na zacepljenom bi pritisak bio prevelik za vodu da ostane u crijevu. Mali prakticni nedostatak.
Comment