Subaru WRX sa Supersprintom pali lambda sondu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uzelac
    CBC Senator XXL
    • 03.12.2006
    • 1717
    • munZe

    #76
    Ajde da probamo jos jednom

    One last time.

    Auto bi kupio, svidja mi se. Kupio sam ga zbog njega, ne zbog riba, pokazivanja itd. BMW, Audi i ostali skupi nemci mnogo bolje rade taj posao, slozicete se. Ne zanima me.
    Kad mi dosadi, prodacu ga, vec imam par zainteresovanih na lageru, jednog vrlo ozbiljnog.. bla bla.. nebitno.

    Ono sto je vazno.
    Auto m o z d a ima problem sa pouzdanoscu, tj. mozda rikne. To kaze Hic i sada IvanT. Prvi je kaze probao, drugi je citao.

    Ja se izvinjavma sto sam po defaultu negativno nastrojen, ali zivim u Srbij . Ovde je normalno da se svi u sve razumeju i da pametuju. Nazalost, od te sume ludaka se ponekad ne primecuje neko ko zaista zna.
    Ja ne kazem ni da Hic ni IvanT niti bilo ko drugi ne zna, ali me zanima da mi pokaze da zna.

    Pri tome, Hic od pocetka ne cita lepo postove, preskace polovinu i komentarise sta mu se dopadne. Tek nakon treceg posta je skapirao da ja nemam KAT. Toliko o paznji na casu, sto meni znaci puno. Sta mi znaci da mi neko daje misljenje ako nije skroz upoznat. Deluje kao da je dosao da prosipa pamet, bez rezona i potrebe. Sorry, moje misljenje.

    Nego. Ivane, ti kazes riknjava. Ok prihvatam kao mogucnost.
    Hic kaze "riknjava 100%, prvi put kad natocis lose gorivo, prvi pun gas... bla bla". Praksa ga jednostavno negira jer auto se vec neko vreme vozi bez problema. Ne tvrdim da se ne desavaju promene na gore, mozda, ali definitivno se to ne provaljuje + se to ne desava cesto koliko Hic navodi.
    Slazete se ? Drago mi je.

    Ono sto mene zanima, jeste li negde procitali ili doziveli/iskusili ZASTO bi motor riknuo. Losa smesa ? Lose ocitavanje temperature ? Pojava detonacija ? Los rad ECU? Nesto 4to ?
    Dakle, ZASTO ? Zato sto je promenjen auspuh ? Tesko. Valjda promena auspuha utice na nesto drugo. Jel to ? Pa sta je to ?

    Ja ne znam, ali kapiram da imam mozga da shvatim kada to neko objasni.
    Hic samo prica "ja znam, ja to radim, ja sam video" ali ne kapira da to nije dovoljno, posebno od coveka koji zivi od tjuninga Subarua. Ono kako ja vidim tvoje ponasanje to je da navodis vodu na svoju vodenicu, nisi apsolutno iskren i to jednostavno daje los prizvuk tvojim postovima.
    Dora izgleda ima slicno misljenje.

    btw. Ok, 3ci klip greje turbina, ali njega turbina greje i kad je auto stock i kada je zesece tjuniran. To nema veze, 3ka je ugrozena pa je ugrozena.

    otego se ovaj topic, na moje delimicno zadovoljstvo. Uopste nemam nameru da se svadjam sa bilo kime, ali me nervira kada mi se pojave likovi sa glupim pretpostavkama, neko ko me ne poznaje, a zakljucak iznosi po postovima i to citajuci ih na svoju ruku, ne citavsi ono sto pise i pride dodavsi ono sto ne pise (dranix, ovo je tebi upuceno )

    Pozdrav!
    work in progress

    Comment

    • civi
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1492
      • Pozarevac

      #77
      Pokusacu po seljacki : znaci ECU ne vidi kataliztaor(preciznije O2 ga ne vidi i baca laznu informaciju ECU) doticni prelazi u rezim zastite motora od samodetonacija i preliva cilindre gorivom( ako su u fabrici znali gde se najvise greje ( a znali su ) verovatno treci i cetvrti vise nego prva dva)), e sad ECU ne zna da je motor skroz ispravan da vuce kako treba(sto po meni , zbog naknadnog ocitavanja O2 senzora dovodi do brzog prebacivanja izmedju limp moda(Samozastite) i neke nabudzene mape posto ima laksi protok na izduvu , dogadja se da se dize temperatura doticnih cilindara a i ne verujem da je zdravo da se motor izuva u safe modu( a verovatno ne vozis doticni auto kao zena)), da sam na tvom mestu ja bih poslusao ljude koji su iskusniji od mene i tebe a ti kako hoces , iskreno mene bi bilo jako zao da s****m takav auto takodje me veoma zanima kako izgledaju svecice nakon poslednjih 4000km
      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
      - Kako to misliš, kočim?

      Comment

      • Uzelac
        CBC Senator XXL
        • 03.12.2006
        • 1717
        • munZe

        #78
        Svecice sam zamenio na 56000, sad auto ima malo ispod 60k.
        Taman cu da proverim svecice i vidim na sta lice. Ako su ok ? Pada u vodu prica da mu je lose ? AKo nisu, onda mu sigurno nije dobro jer za 4k ne bi smele svece da ne valjaju.

        Sto se tice ovog pre.. "o2 baca laznu info ecu". to nije tacno, Drugi O2 daje dobru info ecu-u "ne radi kat" jer i ne radi, nema ga, ne radi. To je OK info. Nezeljena ali ok.

        Fora je sto bi to trebalo izbeci, jer kata nema i nece ga biti. Ali to nije vazno za rad motora, to je vazno za ekologiju. Prvi o2 radi ok i meri afr ispravno (pretpostavka, nije tema ove diskusije).
        U limp modu, sad vec ne znam.. kapiram da nije dobro arciti ga, ali ako je klasican kao svuda, daje vise corbe i pomera paljenje sto je safe varijanta.. tesko da moze ista da mu bude. Ima manje konja, trosi vise, ali je safe.
        Iskljucim lampicu, ide opet normalno. Kad tad je pali. Ja tu ne vidim problem.

        Meni se pre cini da bi problem mogao biti drugaciji protok, tj. veca propusnost ali malo se o tome prica. AFR radi ok, ulazi ok corbe i vazduha (pretostavka, ponavljam) i paljenje je u redi dok se ne pali lampica. Izduv radi, nema kat-a, auto truje, jebiga..

        Sta sam lose/dobro shvatio ?
        work in progress

        Comment

        • alt+64
          CBC Senator XXL
          • 27.02.2006
          • 571
          • bgd

          #79
          U limp modu, sad vec ne znam.. kapiram da nije dobro arciti ga, ali ako je klasican kao svuda, daje vise corbe i pomera paljenje sto je safe varijanta.. tesko da moze ista da mu bude.
          I u tom trenutku mu ti ugradis emulator 2. sonde (tako je pocela tema), ECU se vrati u normal mod, prestane da naliva gorivo (dodaj tome 3.cyl kom inace fali goriva da bi drzao ok temp.) i to je to (bum)
          bar sam ja tako skapirao, nek me isprave nadlezni ako gresim

          Comment

          • Uzelac
            CBC Senator XXL
            • 03.12.2006
            • 1717
            • munZe

            #80
            Originally posted by alt+64
            I u tom trenutku mu ti ugradis emulator 2. sonde (tako je pocela tema), ECU se vrati u normal mod, prestane da naliva gorivo (dodaj tome 3.cyl kom inace fali goriva da bi drzao ok temp.) i to je to (bum)
            bar sam ja tako skapirao, nek me isprave nadlezni ako gresim
            Izvini, jel si ti razmislio sta si napisao ?
            ....prestane da naliva gorivo i to je to, bum... Sto bre bum ?

            Smesa je ok, paljenje je normalno, motor se ne pregreva (zasto bi), koristi mape prema tipu goriva, sagoreli vazduh izlazi na izduv (lakse) i.. sta je tu boom ?
            work in progress

            Comment

            • Car
              CBC Senator XXL
              • 07.07.2005
              • 900
              • Beograd

              #81
              A izvini, jesi li ti razmislio kojim se tonom obracas ljudima koji hoce besplatno, nesebicno, tebi da POMOGNU.

              Ili onaj odgovor Ivanu T

              Ti bese ugradjujes plin u automobile ? O tuningu si citao pa znas ?
              ... "prezvakavanje" necijeg razmisljanja i ideja mi ne treba. Hvala ti




              itd.

              Ko god da je pisao na ovoj temi a cilj je bio da TI resis problem na SVOM automobilu, od tebe je zauzvrat dobio pljuvanje, i kako mislis da ti neko uopste odgovori sada?
              Ako postoji neki nesporazum pa si dobijao pogresne odgovore zasto nisi pitanje drugi put postavio preciznije i naglasio gde je nesporazum, mozda bi dobio odgovor.

              Comment

              • Hic
                CBC Veteran
                • 17.11.2006
                • 185
                • Zagreb. Croatia

                #82
                Jao....vidim da se zakuhalo, a bez veze.


                Onda za tebe Uzelac, osnove tuninga. Ajde malo da te naucimo da nemas pojma, kao ni 99% vlasnika subarua koji ih kupuju. A kupuju ih jer im se svidja, jer misle da je NEUNISTIV, jer vole reli, jer se picke i frajeri okrecu za njima vise nego za porseima itd itd itd.


                Ali ovo nema veze samo sa subaruom, nego sa svakim drugim autom, problem je sto je Subaru OSJETLJIV na te promjene. Kuzis?


                A Boost ce ti potvrditi isto ovo sto cu ti ja sad ispod napisati:

                Tvornicki motor mapiran je u odredjenim granicama sigurnosti i mapiran je prema zadanim parametrima. Ti parametri su (ostavimo klimu po strani) restrikcije na usisu i ispuhu.

                Pa da vidimo kako te restrikcije djeluju na nas motor (ovo se odnosi NA SVE MOTORE). Prvo usis. Prepun zavijutaka, rezonatorska kutija, restriktivan filter. Promjenimo sve i imamo manji otpor prolasku zraka (ovo je seljacki receno kako bi i oni koji pojma nemaju shvatili o cemu se radi) te samim time i bolje punjenje cilindara svjezim zrakom.
                Drugo ispuh. E tu pocinje cijela prica o pregaranju i slicnim sranjima. Kada pogledas u ispusni sistem svoga auta, prva restrikcija koju ce vruci plinovi vidjeti je ispusni ventil. Pa iza njega grana, pa turbinsko kuciste kod turbine, pa jedan kat, pa drugi, pa preuska cijev auspuha, pa lonac srednji, pa zadnji itd itd. Sve to cini jedan parametar, nazvan exhaust backpressure. Od sada zvan EXB.

                I sada nas auto ima smjesu X. Ona ovisi o par parametara, ali najvise ovisi o EXB. (Naravno, jer nista drugo niti ne mijenjamo). Uklanjanjem svake restrikcije u ispusnom sustavu, nasa se smjesa RAZRIJEDJUJE, jer je brzi protok plinova iz cilindra (a mapa je jednaka kao i prije, odnosno serijska) odnosno manji je EXB. I tako mi uklonimo sve, i drasticno smanjimo EXB. Direktna posljedica smanjenja je LEANER (Rijedja) smjesa. Ta smjesa je tvornicki NAMJERNO postavljena na odredjeni AFR, kako bi nam omogucila DUGU I POUZDANU voznju nasim vozilom, a ne zato jer se njima tako htjelo. A naravno, taj visak benzina stoji tamo radi termal menagmenta, odnosno HLADI CELO KLIPA.

                I onda je bivsi vlasnik stavio protocni auspuh i.........treba li crtati? Auto ide ko lud, jer mu fali benzina, EGT je visi nego prije, a auto je WRX, obicni lijevani flat top klipovi, i samo cekaju da se pojavi detonacija uzrokovana ne losim svjecicama i tu nekim umotvorinama, nego VRUCIM ZRAKOM KOJI ULAZI U CILINDAR i RIJETKOM SMJESOM KOJOJ FALI BENZINA JER JE EXB DRASTICNO SMANJEN. A dal ti se pali lampica od katalizatora, jebote, dragom bogu svejedno (OSIM KOD SUBRUA KOJI TAJ PARAMETAR IMA VEZAN NA SVE OSTALE MAPE).

                Ovo je svakom pametnom dosta. Subaru ima nesrecu jer je zbog svoje konstrukcije samog motora OSJETLJIVIJI od ostalih automobila (citaj: rednih cetverocilindrasa).

                Kod remapa se radi slijedece: popravlja se paljenje koje tvornicki ne vrijei qrcu, jer je auto u srednjem podrucju too retarded. Nadomjesta se IZGUBLJENI DIO BENZINA TAMO GDJE GA NEMA, a ne svugdje. Rekonfigurira se timer provjere katova. Rekonfigurira se boost kotroler. I jos par stvari koje ne zelim napisati.

                Rezultat je INDIREKTNO 30-40ks, manja potrosnja, veci i nize smjesten okretni moment itd itd....ali najvaznije, nema paljenja lampica i nema opasnosti od pregaranja motora.


                I samo za tebe evo ti par slicica Subaruovih mapa, samo za tebe, ovo je screenshot sa mojeg laptopa, pa da vidis sa lijeve strane manji dio popisa mapa koje su potrebne za pravilan rad motora:





                Uzelac, ako ti ovo nije dovoljno, idi da se lecis

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #83
                  Originally posted by Uzelac
                  Ono kako ja vidim tvoje ponasanje to je da navodis vodu na svoju vodenicu, nisi apsolutno iskren i to jednostavno daje los prizvuk tvojim postovima.
                  Dora izgleda ima slicno misljenje.
                  Za mišljenje si pogodio otprilike jer je mogao ovaj poslednji post da napiše odmah i nebi pretpostavljam morao da piše roman kao sada
                  Ali tvoj stav je još gori za nekog ko pita i očekuje odgovor.
                  Isto kao što si naveo za druge da pretpostavljaju na osnovu tvojih poruka zašto i kako si kupio auto i koliko znaš o njemu si ti ocenio IvanT-a kao nekog ko samo čita ili prepričava.
                  Ako si očekivao da se pojavi neko ko radi samo Subarue i da ti to objasni, pokaže ili dokaže, ovde osim Hic-a nema nikog koliko znam.
                  Mogao si jednostavno da kažeš nemoj niko da piše sem Hica pa šta kaže kaže a nije rekao puno što mu ne uzimam za zlo, njegovo je pravo
                  Način na koji nije rekao puno je već druga priča )
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Hic
                    CBC Veteran
                    • 17.11.2006
                    • 185
                    • Zagreb. Croatia

                    #84
                    Ja ne volim pisat. Imam svoju rijec iza koje stojim. Ne volim da se dovodi u pitanje i da me se razina mog znanja (ma koliko mala bila) ispituje po forumima od strane ljudi koji nemaju ni pola te male razine znanja.

                    Ok objasnjenje?

                    Comment

                    • Uzelac
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2006
                      • 1717
                      • munZe

                      #85
                      Originally posted by Car
                      Ko god da je pisao na ovoj temi a cilj je bio da TI resis problem na SVOM automobilu, od tebe je zauzvrat dobio pljuvanje, i kako mislis da ti neko uopste odgovori sada?
                      Ako postoji neki nesporazum pa si dobijao pogresne odgovore zasto nisi pitanje drugi put postavio preciznije i naglasio gde je nesporazum, mozda bi dobio odgovor.
                      Bez ljutnje, ali ja ne idem po forumu i odgovaram i na postove o kojima ne znam nista. Ili znam pa kazem, ili ne znam. Ako me zanima, pitam.
                      Ali one koji mi odgovore ovlas i u prolazu, nesto sto su oni naculi me nervira. Sorry, nervira me.

                      Ivane, sorry za ton, nisi zasluzio ali "riknuce auto jer je osetljiv, ako ne radis remap moras stavis kat". To sam cuo vec 10 puta i 10 puta sam cuo suprotno. Ajde da ceo forum sad napise "oce rikne ili nece rikne" bez obzira da li oni ti znaju, procitali su negde, lupili su, izmislili itd.
                      Ne kazem da iko izmislja, ali definitivn oimamo nesporazum. Voleo bih da priacju samo oni koji zaista imaju da kazu. Ne samo Hic, svako. Ali da ne bude to prosto iznosenje svog misljenja koje se pitaj boga na cemut temelji. Ja se u ovo ne razumem, ali pokusvam da budem vrlo opsiran pa da vidim da li sam dobro skontao. Ako nisam, neka me upuceniji isprave, hvala im.

                      Mene zanima zasto je opasno promeniti auspuh bez remapa. Doktorirali smo da neko misli da postoji mogucnost da rikne, da neko tvrdi da ce da rikne i da neko kaze da to nema veze.

                      Hic, hvala za ovaj odgovor, donekle mi razjasnjavas stvari. Vidis da mozes kad hoces

                      Jos jedno pitanje, EXB se menja, ok, jasno, to sam i znao. Utice na smesu ? Nisam znao.
                      Sad me zanima, u kojoj meri prva O2 sonda koriguje afr usled razlike izduva ? To je valjda njen posao, da daje info o afr ECU-u koji to treba da moze da koriguje.

                      I jos nesto, da li bi test sa wideband O2 senzorom pokazao problem, slabu smesu ?
                      Tj. ti tvrdis da je zbog boljeg protoka smesa slabija, tj. da je vrednost manja od idealnih 14.7 ?

                      Hvala na odgovoru.
                      work in progress

                      Comment

                      • Hic
                        CBC Veteran
                        • 17.11.2006
                        • 185
                        • Zagreb. Croatia

                        #86
                        Mogu, ali necu. Razlika?


                        U mjeri koja je zapisana u ECU. Koliko treba dok smjesa nije 14.7
                        Ali to sto si se uopce ulovio tih 14.7 pokazuje da i dalje nemas pojma o cemu se tu radi.
                        14.7 idealno je u leru i do 3500RPM, naravno u vakuumu. Kod subarua i prije tih okretaja dolazi do ISKLJUCENJA LAMBDI i auto prelazi u OPEN LOOP. Zato ce ti krepati, jer tamo NEMAS mogucnost mijenjanja AFR-a bez remapa, a lambde su ugasene (jer rade samo dok se lagano vozis).

                        A imas pravi wideband ili neko ***** poput Inovative LM1 ili slicnog sranja?

                        Ako imas, provjeri si smjesu na 0.9b i 5000RPM. Napisi kolika ja pa cu ti reci da li je dobra. Ili ne, naravno. A najvise vole crknuti kada dajes malo gasa, bustaju 0.5 do 0.8b i lagano ubrzavaju.....samo padne tlak, malo plavo zadime i kraj....dobar dan generalka.

                        edit 004: nepotrebno citirati post tik iznad

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #87
                          Da skratimo pricu....Uzelcevo uvo zeli cuti kako problem ne postoji...zato je i postavljeno pitanje jel?
                          Dakle i posle 60K i nema problema.....naravno....auto se ni ne stiska....Hic ima iskustva sa motorima koji su imali tesku nogu na gasu....a ovaj subaru se po svemu sudeci ne stiska..eventualno ponekada ali ne max...... ali iz gornjeg posta se vidi da mu i to smeta.
                          Dakle imas 3 varijante: Da ne diras nista, da stavis sportski kat; ili da Hic ucini dobro delo i kao dobrotvor da neku dobru cenu remapa uz garanciju da nece paliti lampicu.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #88
                            mali off :
                            Hic, ukratko zasto ne valja innovate LM ?
                            Pitam jer sam imao u planu nabavku jedne, pa cisto ako ima nesto sto bi trebao da znam o njoj... ?
                            i sta preporucujes...
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • Hic
                              CBC Veteran
                              • 17.11.2006
                              • 185
                              • Zagreb. Croatia

                              #89
                              ako si u beogradu, dodjes mi u posjete i objasnim ti sve na licu mjesta. ovo je tema koja ce dignuti BRDO prasine i ne zelim tu Pandorinu kutiju ni vidjet a kamoli ju otvarat!!!!!!

                              OK?

                              Comment

                              • civi
                                CBC Senator XXL
                                • 26.07.2005
                                • 1492
                                • Pozarevac

                                #90
                                el mogu i ja da svratim zanimaju me jos par stvari iz drugih pandorinih kutijica
                                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                                - Kako to misliš, kočim?

                                Comment

                                Working...
                                X