Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.
Zverko:
pogledaj stranu 104.
Tamo ima malo o "hemiji" propan-butan smeše.
Propan je "bolji" ali svakako do neke granice.
Leti bi po EN 589 max. butana trebalo da bude 65% ali je redovno (bar) 70% a ponekad i ponegde i svih 80% što bi možda prošlo u Grčkoj ali ne i kod nas. Butan ima solidan "oktanski" broj ali n-butan svakako manji od propana. Kako ima veću spec. gustinu daje više energije po litru (a manje po kg) pa u principu ako ga ima do 65 ili 70% može i da smanji potrošnju, ali samo i isključivo leti. Zimi propana mora biti preko 50% inače n-butan je tečan i na normalnom pritisku (-0,5°C), pa shodno tome, ne isparava, naročito kada je pritisak nekoliko bar.
Ima nekoliko različitih smeša (i "prelazne") pa pogledaj, mislim da sam pisao o tome.
Dakle nije ni propan ni butan (naročito i-butan) sam po sebi loš, zavisi od uslova i od uzajamnog odnosa. Postoji standard ali da li se poštuje ... da pogađamo (bar) tri puta?
Pozz ...
Zverko:
pogledaj stranu 104.
Tamo ima malo o "hemiji" propan-butan smeše.
Propan je "bolji" ali svakako do neke granice.
Leti bi po EN 589 max. butana trebalo da bude 65% ali je redovno (bar) 70% a ponekad i ponegde i svih 80% što bi možda prošlo u Grčkoj ali ne i kod nas. Butan ima solidan "oktanski" broj ali n-butan svakako manji od propana. Kako ima veću spec. gustinu daje više energije po litru (a manje po kg) pa u principu ako ga ima do 65 ili 70% može i da smanji potrošnju, ali samo i isključivo leti. Zimi propana mora biti preko 50% inače n-butan je tečan i na normalnom pritisku (-0,5°C), pa shodno tome, ne isparava, naročito kada je pritisak nekoliko bar.
Ima nekoliko različitih smeša (i "prelazne") pa pogledaj, mislim da sam pisao o tome.
Dakle nije ni propan ni butan (naročito i-butan) sam po sebi loš, zavisi od uslova i od uzajamnog odnosa. Postoji standard ali da li se poštuje ... da pogađamo (bar) tri puta?
Pozz ...
Comment