Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekonomik
    CBC Senator XXL
    • 28.01.2007
    • 315
    • Železnik

    Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

    Ići ćemo u Bosnu po gas. Usput i sve ostalo što treba za naredni mesec. Em bolji gas, ni razlika u ceni neće biti beznačajna, a još i vraćaju PDV za robu koju izneseš ... Jedino me brine što će kolone na granici za IZLAZAK iz Srbije biti kilometarske...
    Da ostanemo u okviru teme, sinoć na "Knez-petrol"-u u Rušnju cena 51,90 din/lit.

    Comment

    • ekonomik
      CBC Senator XXL
      • 28.01.2007
      • 315
      • Železnik

      Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

      Prošlo je tri dana od prethodnog posta.
      Izmenila se cena gasa na NIS-ovim pumpama. Umesto 49 sada je 51 din/lit.
      http://www.novosti.rs/code/navigate.php ... %20benzina
      Uzgred, šta reći na ovo:
      >>Zamerke da povećanje akcize na tečni naftni gas od oko 10 odsto loše utiče na "ekološku svest", jer je ovaj derivat u većini zemalja oslobođen državnih zahvatanja baš zato da bi se stimulisala njegova potrošnja, upućeni pobijaju tvrdnjama da je evrodizel u ovom času ekološki čistiji od TNG-a a akciza na ovo gorivo iznosi 30,47 dinara po litru<<
      http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... vo.sr.html

      Comment

      • gogi11
        CBC Senator XXL
        • 26.10.2009
        • 790
        • Sever Srbije - Novi Sad

        Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

        Cuo sam za "poskupljenje" na nis-ovim pumpama a za ovo da je euro dizel cistiji i vise ekoloski od TNG-A pa to je jedino moguce kod nas u drzavi

        Comment

        • Duke
          CBC Senator XXL
          • 16.01.2006
          • 753
          • Urbs Naissus

          Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

          Nije samo kod nas. Pre jedno godinu dana objašnjavao sam jednom (obrazovanom!) Dancu, šta znače "čepovi" koje vidi na branicima i gepecima automobila. Pošto sam mu predstavio ekološke i monetarne prednosti koje dobija upotrebom TNG-a, on je "istraživao" ovo pitanje. Kada smo se videli sledeći put predočio mi je kako su ekološki dobici minorni i kako zapravo nema računice da se vozi na gas. Kao, katalizatori su rešili sve probleme zagađenja koji su važili na benzin i teraj. O ceni nije pokušao ni da uključi mozak. Benzinsko/dizelaško lobiranje je čudo...

          BTW neki likovi su izračunali koliko se energije troši (ukupno, ugalj, goriva razna, struja, nuklearke itd.) i projektovali verovatnu potrošnju za 2030. godinu. Da bi se dobila ova energija iz solarnih panela (koji su daleko od savršenstva, rade sa 20% efikasnosti), trebalo bi sagraditi postrojenje približne površine Francuske (oko 550 000 km2).
          Da vidimo... Sahara: 8 000 000 km2
          Arabija 1 000 000 km2
          Gobi i Takla Makan još bar 1 500 000 km2
          Australija bar 2 000 000 km2 itd.
          mesta koliko hoćeš, sve fini i sunčani predeli...

          Ič nije za ovu temu, ali nisam mogao da izdržim...
          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

            a za ovo da je euro dizel cistiji i vise ekoloski od TNG-A pa to je jedino moguce kod nas u drzavi
            Tako je kada je vrh automobilske tehnologije golf 2 naravno diesel!

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

              Nemojte biti tako isključivi, po modernim standardima ni LPG nije baš "nevinašce"

              Novije verzije sekventnih LPG sistema, naravno ugradjene profesionalno, zadovoljavaju Euro IV stadarde emisije čak i ako su ugradjeni na automobilima koji inače ne ispunjavaju Euro IV norme. Medjutim, sagorevanje LPG-a u jednom motoru u poredjenju sa dizel motorom koji ispunjava moderne Euro IV / Euro V standarde ne donosi poboljšanje kad je ekologija u pitanju po baš svim aspektima, tako da ima neke istine u tom navodu. U poredjenju sa modernim dizel motorima približno iste kubikaže, motor koji sagoreva LPG emituje neuporedivo manje azotnih oksida (NOx) i praktično zanemarljiv nivo čvrstih partikli (čestica), ali zato emituje više ugljen-dioksida (CO2) i više hidrokarbonata (HC). Pošto se koncentracija NOx i nivo čvrstih čestica u izduvu pre svega smatraju direktnim izazivačima bolesti kod ljudi naročito u urbanim sredinama dok su HC a naročito CO2 medju glavnim "krivcima" za stvaranje efekta "staklene bašte", može se reći da plin čak više od modernih dizela učestvuje u globalnom zagrevanju, ali je istovremeno neuporedivo manje štetan na "lokalnom nivou", da ne kažem "u lokalu"

              Nije mu baš mesto ovde, ali eto, da razjasnimo Mislim da nisam pogrešio, ako jesam, imaće već ko da me ispravi...

              PS.
              Originally posted by Duke
              Nije samo kod nas. Pre jedno godinu dana objašnjavao sam jednom (obrazovanom!) Dancu, šta znače "čepovi" koje vidi na branicima i gepecima automobila. Pošto sam mu predstavio ekološke i monetarne prednosti koje dobija upotrebom TNG-a, on je "istraživao" ovo pitanje. Kada smo se videli sledeći put predočio mi je kako su ekološki dobici minorni i kako zapravo nema računice da se vozi na gas. Kao, katalizatori su rešili sve probleme zagađenja koji su važili na benzin i teraj. O ceni nije pokušao ni da uključi mozak.
              Kad bi cena ugradnje plinskog uredjaja u auto kod nas bila ista cenama u inostranstvu (pa i u toj Danskoj), pitanje je ko bi i ovde imao računice da se vozi na gas. Dobiti dosta kvalitetan sekvent uredjaj sa profesionalnom ugradjnjom za, šta znam, na primer 600 evra za neki prosečan motor, to ima samo kod nas i u okolini... Kad sam prošli put bio preko grane, cena ugradnje sekventa je bila jedno 5 puta toliko. Pa ti vidi da li je taj Danas uključio mozak kad ti je to rekao ili ne Ne brini se ti za njih, kad je ekonomija u pitanju Piroćanci su za njih mala deca
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • Duke
                CBC Senator XXL
                • 16.01.2006
                • 753
                • Urbs Naissus

                Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                Originally posted by overspeed

                Kad bi cena ugradnje plinskog uredjaja u auto kod nas bila ista cenama u inostranstvu (pa i u toj Danskoj), pitanje je ko bi i ovde imao računice da se vozi na gas. Dobiti dosta kvalitetan sekvent uredjaj sa profesionalnom ugradjnjom za, šta znam, na primer 600 evra za neki prosečan motor, to ima samo kod nas i u okolini... Kad sam prošli put bio preko grane, cena ugradnje sekventa je bila jedno 5 puta toliko. Pa ti vidi da li je taj Danas uključio mozak kad ti je to rekao ili ne Ne brini se ti za njih, kad je ekonomija u pitanju Piroćanci su za njih mala deca
                Možda je trebalo da naglasim da mislim na cenu energenta, a ne sistema. Pritom, kada bi plate kod nas bile iste sa platama u inostranstvu (pa i u toj Danskoj) pitanje je da li bi iko razmislio dvaput pre nego što ugradi gas. Malo jednostavne relativne matematike - šesto evra je ohoho više od moje mesečne plate. Dve hiljade (pa ni tri hiljade) evra NIJE cela mesečna plata pomenutog Danca...

                Takođe sam od njega čuo i drugi veoma interesantan podatak, a to je da su porezi na kupovinu novog vozila enormni u Danskoj, i da sami kukaju na to kao Damjanov zelenko. Tako da su došli u situaciju da ljudi ne menjaju prečesto automobile, kao možda ostatak Evrope (i imaju građansku inicijativu da se to promeni, jer im zastareva vozni park), jer kada kupe sebi kupe i državi po jedan auto . Tendencija je da se automobili duže zadržavaju kod vlasnika, tako da ima logike investirati u gasni sistem - to naravno zavisi i od pređene kilometraže.

                Pritom, a to je najvažniji deo priče, novi Euro IV i V motori, koji mogu da stanu na crtu TNG-u (u smislu emisije svakakvih gadosti koje si pomenuo ) su prisutni tek zadnjih desetak godina. Da ne govorimo koliko košta tehnologija i razvoj iste (katalizatori, fap filteri) da se od benzina i dizela dobiju benigni produkti sagorevanja - skini katalizatore u startu i eto ti pola para za gasni sistem
                A šta ćemo da radimo sa decenijama karburatorskih automobila koji su bili daleko od ove norme, i kada je gas lako "nosio šnjur", pa se niko nije polomio da izreklamira njegovu upotrebu, već je naprotiv zataškavano.

                Stvar se može posmatrati iz više uglova...

                Ima, možda, jedna druga stvar koja je važnija za diskusiju - a ta je da je najveća "planina" u Danskoj visoka neverovatnih 170 metara, tako da ti tamo, u većini slučajeva umesto monstruma sa unutrašnjim sagorevanjem i biciklo završava posao...
                "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                  Originally posted by Duke
                  Možda je trebalo da naglasim da mislim na cenu energenta, a ne sistema. Pritom, kada bi plate kod nas bile iste sa platama u inostranstvu (pa i u toj Danskoj) pitanje je da li bi iko razmislio dvaput pre nego što ugradi gas. Malo jednostavne relativne matematike - šesto evra je ohoho više od moje mesečne plate. Dve hiljade (pa ni tri hiljade) evra NIJE cela mesečna plata pomenutog Danca...
                  Pazi, jesi u pravu za odnos prosek plate/cena ugradnje, to stoji. Ali uvek ima neko "ali"... Ali je poenta u tome što je ugradnja LPG sistema na primer u Nemačkoj ili Holandiji neuporedivo veća investicija gledano kroz upotrebnu vrednost automobila sa jedne strane, a sa druge strane oni trebaju da voze jedno 5 puta duže u poredjenju sa nekim ko je ovde ugradio isti uredjaj kako bi im se ta instalacija uopšte isplatila, da ne pričam o tome da počne da im donosi dobit.

                  Primera radi, uzmimo jedan polovnjak C segmenta star 5 godina u toj Nemačkoj ili Danskoj, koji tamo košta recimo 4000 evra. Ako jedan Nemac ili Danac odluči da u njega ugradi kvalitetan sekvent LPG sistem, on je svestan da će uz atestiranje ta investicija iznositi skoro kao vrednost kompletnog automobila u datom stanju. Dakle, ako on tamo odluči da ugradi plin u svoj auto, mora da bude siguran da će ga voziti poprilično dugo (a oni to retko rade) samo da se investicija isplati, pošto razlika u ceni plina i benzina tamo i ovde nije 5 puta veća kao što je tamo 5 puta skuplja ugradnja LPG sistema nego ovde. Dakle, ako hoće da vozi na plin da bi time uštedeo, on mora da predje oko 5 puta više nego neko ko ovde ugradi plin za 600 evra. Dakle, izmedju "njih i nas" postoji velika razlika u ceni ugradnje, ali je mala, neznatna razlika u odnosu cena benzina - cena plina, tako da "tempo" kojim LPG kao investicija štedi novac (po predjenom kilometru) je praktično isti i njima i nama. A ako se na LPG posmatra čisto kao na investiciju, onda je kod njih ta investicija daleko lošija i rizičnija jer 5 puta sporije "vraća" uloženo.
                  Kod nas, taj isti polovnjak C segmenta star 5 godina košta ne 4000 nego 6000 evra. Znači, u startu imamo skuplju "osnovu" u koju investiramo, a kad se tome doda činjenica da mi treba da platimo 600 evra za (otprilike) isti posao, to znači da vrednost investicije iznosi 10 % od vrednosti automobila. Dakle, ogromna razlika u poredjenju sa onim Dancem, koga tamo ugradnja plina košta kao ceo taj auto. Sem toga, onaj ko ovde ugradi LPG u navedeni auto će vratiti investiciju od 600 evra nakon šta znam, 30-ak hiljada prevezenih km, odnosno neke dve godine. Nakon toga, svaki kilometar je dinar u džepu Opet, ogromna razlika u poredjenju sa onim jadnim Hamletom koji tamo mora da predje otprilike 5 puta toliko jer je odnos cena benzin/plin sličan tamo i ovde, odnosno auto sa plinom realno štedi istom brzinom tamo i ovde. U tome je razlika

                  Druga stvar, posle tih 5, 6 ili 7 godina, svejedno, taj Nemac ili Danac isto tako zna da mu je kompletna investicija maltene propala, jer tamo auto toliko devalvira u tom periodu da posle toga više vredi ta polovna plinska instalacija nego taj auto sa toliko godina/kilometara za sobom. Kod nas, situacija je "malo" drugačija, pa će nakon istih tih 5-6 godina auto devalvirati nekih 30-40 %, ali će ipak moći dobro da se "udomi" tim pre što ima ugradjen plin. Dakle, ne samo da će mu se vožnja na plin isplatiti DOK VOZI auto, nego i kad ga bude prodavao. Hamlet, sa druge strane, na ovo drugo može da zaboravi jer je pad vrednosti kompletne investicije daleko brži i nakon tih 6 godina ceo taj auto sa sve plinom vredi 10 ili 20 % od vrednosti u momentu instalacije LPG uredjaja.

                  Dakle, nije samo poenta u plati, i ko koliku skupu instalaciju može da priušti. Poenta LPG-a je u principu i u najvećem broju slučajeva u uštedi, i iz tih razloga se ljudi i odlučuju na ugradnju plina. Medjutim, ovde je zbog stanja na tržištu polovnjaka i zbog cena ugradnje plinskih uredjaja ta investicija daleko brže isplativija i vlasnik će daleko brže početi da ostvaruje profit nego što je to slučaj u inostranstvu. Tamo, države stimulišu ljude koji voze na plin pa čak i ponegde subvencioniraju troškove ugradnje, ili ljudi sa LPG sistemima na autu imaju značajne beneficije u pogledu cena registracije i slično, dakle tamo se država trudi da MOTIVIŠE ljude da ugradjuju plin ali je cena rada jednostavna takva i tolika, tržište polovnih vozila je tako kako je, sa stopom devalvacije kolika jeste, i onda kad se ljudi preračunaju jednostavno u najvećem broju slučaja uvide da im se to ne isplati, ili da je rizik investicije preveliki, sa vrlo neizvesnim i niskim profitom koji će doći tamo negde, za 5-6 godina, i onda zaključuju isto to što ti je preneo taj Danac.

                  Kod nas, ugradnja plina po ovim cenama je BAGATELA i svojevrsna privilegija. Malo košta, brzo se isplati, i opet kasnije auto prodamo bar par stoja više zato što ima plin, tako da nam se investicija maltene vrati oko 50 % čak i kad prodamo auto. Preko, ugradnja plina je daleko neizvesnija investicija, treba znatno više vremena (ili više prevezenih kilometara u kraćem periodu) da se isplati, a za 5 godina (ili u drugom slučaju za auto koji je prešao 200000 km) taj auto se smatra maltene potpuno amortizovanim/rashodovanim i vredi petinu od početne vrednosti. Nije dakle poenta u ceni ugradnje i odnosu primanja tamo i ovde, nego u tome da uštedu kroz vreme mi ostvarujemo daleko brže a sama investicija i nakon perioda amortizacije vraća nešta od uloženog. Preko, sve ovo ima daleko, daleko manje smisla, i najmanje ima veze to da li je Nemac ili Danac sposoban da tamo plati cenu ugradnje, jer to nije poenta. Poenta je u isplativosti investicije u perspektivi, i shodno tome, to ugradjuju samo oni koji su 100 % sigurni da će to biti relativno brzo, a to znači ovi što prelaze toliko da ne izlaze iz auta, ovi što voze aždahe koje troše dvaes' litara na otvorenom, ili možda aktivisti Greenpeace-a, tek da ih ne grize savest Ogromnoj većini se tamo LPG jednostavno slabo i vrlo sporo isplaćuje, rizik isplativosti investicije je veći i onda zaključe to što je i taj Danac. Rekoh već, ne brinite za njih, Piroćanci su za njih obdanište

                  PS. brick is back
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                    E, pa slatko si me nasmejao - i meni je isto palo na pamet kada sam ugledao "čaršav" kuku, reko' jel ovo Brick!?

                    Al dobro, analiza ti stoji nema šta, ništa ne sporim...

                    Jedino što ti voliš da posmatraš "gornji" kraj dijagrama, gde su kola stara deset godina, ugradnja i atestiranje košta zilion evra, plin je 5% jeftiniji od benzina, vlasnik prelazi 2 457,6 km godišnje itd . A ja "donji" gde se gas ugrađuje u nov auto, koji se potom vozi deset godina uz prelaženje 35 000 km godišnje, i gde je recimo cena gasa 80 centi u poređenju sa 1,45 evra koliko košta benzin u Danskoj. Onda uz istu analitičku metodologiju koju si ti primenio, slika ipak izgleda malo blaže, to jest, gas biva isplativiji...
                    Na trideset hiljada km godišnje, npr. uz ovakav odnos, uštedi se 2500 evra godišnje (prosečna potrošnja 10l) tako da se cela investicija vrati nakon par godina, a posle ušteda.
                    No, sve ovo je bespredmetno - u Danskoj ionako skoro da nema LPG pumpi!!!


                    Pritom akcent mog posta je bio na nečem drugom. Moja ilustracija je trebalo da posluži kako je u tim sredinama, ne sumnjam ni jednog trenutka medijskom manipulacijom naftnih giganata, svejevremeno izbrisan i sam POJAM postojanja jednog čistijeg i jeftinijeg energenta. Zbog profita, dabome, šta drugo. Da "powers that be" imalo, ZAISTA, brinu o ekologiji i emisijama svega i svačega, a ne o PROFITU pre svega, niti bi cena ugradnje, ni homologacije ni samog energenta obesmišljavala ugradnju gasa. To jest to bi sve to bilo svesno učinjeno jeftinijim i dostupnijim. Umesto insistiranja na ovom energentu, išlo se na veoma skupe tehnologije filtriranja drugih "prljavijih" energenata - opet profit.

                    No ovo već načinje jednu dugu i tužnu priču o "golom majmunu" koji će samog sebe satrti, i njoj ovde nije ni vreme ni mesto...
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • deki-ascona
                      Bio nam je drug! RIP
                      • 10.04.2007
                      • 2118
                      • NI , Trosharina

                      Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                      Zamerke da povećanje akcize na tečni naftni gas od oko 10 odsto loše utiče na "ekološku svest", jer je ovaj derivat u većini zemalja oslobođen državnih zahvatanja baš zato da bi se stimulisala njegova potrošnja, upućeni pobijaju tvrdnjama da je evrodizel u ovom času ekološki čistiji od TNG-a a akciza na ovo gorivo iznosi 30,47 dinara po litru<<
                      Ne vidim razloga za paniku, to je povecanje od 3 dinara po litru, ostalo je i dalje u rukama trzista. I dalje cemo da vodimo 2:1 protiv benzinaca. A ekoloska svest... pa svest je na takvom nivou da se broj ugradnji gasa prepolovio one zime kad je bilo nestasice Ruskog ZEMNOG gasa (Ukrajinska kradja)...

                      Izvinjavam se overu i dukeu, nastavite vas dvojica, meni je bas zanimljivo !
                      Originally posted by Valent Vudriga
                      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                        Za ovu dvojicu što pišu na posteljini... Napolju a pogotovo u tim krajevima, gas se ugradjuje u nova vozila ili se ne ugradjuje nikad. Ekonomija gasa je u kilomtraži a to je opet tamo znatno više nego ovde. Stvar je naravi i navika od države do države da li se ugradjuje ili ne. Grčka nema plin ali i dizela ima malo, može im se, isto kao i Austrija recimo. Amerika ne zna šta je dizel itd... Stvar navike i politike.
                        Gas je jedina investicija u auto koja se isplaćuje, vraća, sve ostalo je gubitak, zato nema ekonomskog opravdanja za ili protiv. Nekih drugih opravdanja ima ali ekonomskih ne.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • gogi11
                          CBC Senator XXL
                          • 26.10.2009
                          • 790
                          • Sever Srbije - Novi Sad

                          Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                          Sinoc sam tocio na Aviji na izlazu iz Ns-a prema Zr cena tng-a je podignuta na 53 dinara . Jebga moralo je valjda da se digne malo. Kvalitet je ok tj za svaku pohvalu za ovih 4 meseca koliko tocim plin kod njih.

                          Comment

                          • dekiv68
                            CBC Senator
                            • 06.03.2010
                            • 230
                            • Borča

                            Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                            Jutros sam natočio u NIS punionici u Ovči. Cena je 51din.
                            Što se kvaliteta tiče ne osetim razliku plin-benzin.
                            Potrošnja nakon 2 sipanja je 6.78l/100km grad i 6.51l/100km kombinovano.
                            Jedino što ne pomišljaju da daju fiskalni račun, osim ako baš ne insistiraš.
                            Takođe i radno vreme je bezzveze, samo do 16h radnim danima i do 15h subotom.

                            Comment

                            • dekiv68
                              CBC Senator
                              • 06.03.2010
                              • 230
                              • Borča

                              Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                              Opet sam sipao po 51din/l u Ovči. Čini mi se da je plin kvalitetniji nego na NISovoj pumpi na Ibarskoj magistrali jer pri punjenju na NIS Očage potrošnja u kombinovanoj vožnji je 6.9l/100km, a pri sipanju u Ovči, 100% grad, potrošnja je 6.73l/km. Doduše na Ibarskoj mag. je oštrija vožnja 120-135km/h, a u gradu čisto penzionerska.
                              U glavnom čini mi se da je plin u Ovči very OK (što je i normalno za izvor - centralno NIS skladište), a počeli su i da trče da mi daju fiskalni račun.

                              Comment

                              • ekonomik
                                CBC Senator XXL
                                • 28.01.2007
                                • 315
                                • Železnik

                                Re: Trenutne cene gasa i kvalitet istoga?! Deo 2.

                                Od 07. 05. 2010. nova cena na NIS-ovim pumpama : 53 din/lit

                                Comment

                                Working...
                                X